Στις 27 και 28 Ιουνίου 2022, πραγματοποιήθηκε το μικρής κλίμακας Διαδικτυακό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Υπευθύνων Τμημάτων, με θέμα τη Σχολική Βία και Παραβατικότητα, για τους/τις Εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Κατά την πρώτη μέρα των εργασιών, την επιμόρφωση χαιρέτισε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, κ. Πρόδρομος Προδρόμου. Η πρώτη παρουσίαση έγινε από τον κ. Ανδρέα Φιλίππου (ΠΛΕ) με θέμα την Εκπαιδευτική Νομοθεσία αναφορικά με τα καθήκοντα του ΥΤ σε σχέση με τη Σχολική Βία και Παραβατικότητα. Στη συνέχεια, ακολούθησε η εισήγηση του Αναπληρωτή Καθηγητή Αναπτυξιακής Ψυχολογίας κ. Κώστα Φάντη, ο οποίος παρουσίασε επιστημονικά δεδομένα σε σχέση με τη βία και την παραβατικότητα στα σχολεία της Κύπρου, με βάση την παγκύπρια έρευνα που διεξάγει ως Ανάδοχος για το ΥΠΠΑΝ. Εισηγητής στην επιμόρφωση ήταν και ο κ. Χρυσόστομος Λαζάρου εκ μέρους της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, που αναφέρθηκε στην Ψυχική Ανθεκτικότητα και την επικοινωνία με τους μαθητές/τις μαθήτριες, καθώς επίσης και οι Λειτουργοί του ΠΑ.ΒΙ.Σ. κ. Γιώτα Παναγιώτου και κ. Μαργαρίτα Μωυσή από το Παρατηρητήριο για τη Βία στο Σχολείο, οι οποίες παρουσίασαν τα προσφερόμενα προγράμματα του ΠΑ.ΒΙ.Σ. και την πολιτική του ΥΠΠΑΝ. Οι εργασίες της πρώτης ημέρας της διήμερης επιμόρφωσης ολοκληρώθηκαν με παρουσιάσεις για τον ρόλο της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης και την Αξιοποίηση Σχολικού Συνεργάτη για καλύτερη ενσωμάτωση του/της μαθητή/μαθήτριας από την κ. Ειρήνη Ροδοσθένους (ΠΛΕ, Συντονίστρια ΟΑΠ), την κ. Χριστίνα Αριστείδου (Λειτουργό ΟΑΠ) και τον κ. Μαρίνο Βρυωνίδη (Σχολικό Συνεργάτη).

Οι εργασίες της δεύτερης μέρας, 28 Ιουνίου 2022, ξεκίνησαν με παρουσίαση από την κ. Ειρήνη Ροδοσθένους (ΠΛΕ, Προϊσταμένη ΕΑΥΠ) για τα προγράμματα που προσφέρει η ΕΑΥΠ και το πρόγραμμα ΔΡΑΣΕ+ και παρουσίαση από την κ. Ελένη Παπαστεφάνου (ΕΜΕ) σε συνεργασία με την κ. Ροδοσθένους για την ανάπτυξη θετικής σχέσης/πρότυπο ενήλικα που θα καθοδηγήσει το παιδί ώστε να διαφοροποιήσει πιθανές αρνητικές στάσεις και δυσλειτουργικές συμπεριφορές, τον διαχωρισμό καθηκόντων ΥΤ και Συμβούλου και τις θεσμοθετημένες διαδικασίες/Πρωτόκολλα σε σχέση με τις εξαρτησιογόνες ουσίες και τη Βία στην οικογένεια. Στη συνέχεια, η κ. Έλενα Χριστοφίδου (Λειτουργός ΠΙ) μίλησε στους συμμετέχοντες για τις Δεξιότητες επικοινωνίας για αποτελεσματική ανατροφοδότηση και διαχείριση γονιών. Ακολούθως η κ. Χριστίνα Ιωάννου (Ανώτερη Εκπαιδευτική Ψυχολόγος) παρουσίασε εκ μέρους της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας το Πρωτόκολλο Σεξουαλικής Κακοποίησης, τον μηχανισμό εντοπισμού και στήριξης παιδιών με πιθανές συναισθηματικές ή άλλες δυσκολίες καθώς και τη νομοθεσία για νεαρούς παραβάτες. Οι εργασίες της δεύτερης μέρας ολοκληρώθηκαν με παρουσίαση από την κ. Μαρία Πιτζιολή και τον κ. Παναγιώτη Σάββα (Λειτουργοί ΠΙ) για την Αξιοποίηση του θεσμού του Υπευθύνου Τμήματος στο πλαίσιο του Προγράμματος Υποστήριξης Επαγγελματικής Μάθησης.

Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης, οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα και να καταθέσουν τις απόψεις τους και τις προσωπικές τους εμπειρίες σε σχέση με καλές πρακτικές που αποτελούν μέρος της πολιτικής του σχολείου, ως μέτρο πρόληψης της βίας και της παραβατικότητας.

 

Εγκύκλιος

Πρόγραμμα, 27-28 Ιουνίου 2022

 

Παρουσιάσεις

«Εκπαιδευτική Νομοθεσία αναφορικά με τα καθήκοντα του ΥΤ σε σχέση με τη Σχολική Βία και Παραβατικότητα»
Ανδρέας Φιλίππου, Πρώτος Λειτουργός Εκπαίδευσης

«Επιστημονικά δεδομένα σε σχέση με τη βία και την παραβατικότητα στα σχολεία της Κύπρου»
Κώστας Φάντη, Αναπλ. Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας (Πανεπιστήμιο Κύπρου)

«Ψυχική Ανθεκτικότητα παιδιών και εφήβων»
Χρυσόστομος Λαζάρου, Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος (ΥΕΨ)

«Παρατηρητήριο για τη Βία στο Σχολείο (ΠΑΒΙΣ) - Παρουσίαση προσφερόμενων προγραμμάτων Παρατηρητηρίου για τη Βία στο Σχολείο και Πολιτική ΥΠΠΑΝ:
Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη και Διαχείριση της Βίας στο Σχολείο
Εγκύκλιος Σχολικού Εκφοβισμού – Καταγραφή στο ΣΕΠ»

Γιώτα Παναγιώτου, Μαργαρίτα Μωυσή, Λειτουργοί ΠΑΒΙΣ

«Ρόλος της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης και την Αξιοποίηση Σχολικού Συνεργάτη για καλύτερη ενσωμάτωση του/της μαθητή/μαθήτριας»
Ειρήνη Ροδοσθένους (ΠΛΕ, Συντονίστρια ΟΑΠ), την κ. Χριστίνα Αριστείδου (Λειτουργό ΟΑΠ) και τον κ. Μαρίνο Βρυωνίδη (Σχολικό Συνεργάτη)

«Προγράμματα που προσφέρει η ΕΑΥΠ - Συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς (ΔΡΑΣΕ+)»
Ειρήνη Ροδοσθένους (ΠΛΕ, Προϊσταμένη ΕΑΥΠ)

«Ανάπτυξη θετικής σχέσης/πρότυπο ενήλικα που θα καθοδηγήσει το παιδί ώστε να διαφοροποιήσει πιθανές αρνητικές στάσεις και δυσλειτουργικές συμπεριφορές»
«Διαχωρισμός καθηκόντων ΥΤ και Συμβούλου Θεσμοθετημένες διαδικασίες/Πρωτόκολλα» (Εξαρτησιογόνες ουσίες/Βία στην οικογένεια)

Ειρήνη Ροδοσθένους (ΠΛΕ, Προϊσταμένη ΥΣΕΑ), Ελένη Παπαστεφάνου, ΕΜΕ (ΥΣΕΑ)

«Δεξιότητες επικοινωνίας για αποτελεσματική ανατροφοδότηση και διαχείριση γονιών»
Έλενα Χριστοφίδου, Λειτουργός ΠΙ

«Πρωτόκολλο Σεξουαλικής Κακοποίησης - Μηχανισμός Εντοπισμού και Στήριξης παιδιών με πιθανές συναισθηματικές ή άλλες δυσκολίες - Νομοθεσία για Νεαρούς Παραβάτες»
Χριστίνα Ιωάννου, Ανώτερη Εκπαιδευτική Ψυχολόγος (ΥΕΨ), Πρόεδρος Επιτροπής Πρόληψης και Αντιμετώπισης Σεξουαλικής Κακοποίησης Παιδιών

«Αξιοποίηση θεσμού Υπευθύνου Τμήματος στο πλαίσιο του Προγράμματος Υποστήριξης Επαγγελματικής Μάθησης»
Μαρία Πιτζιολή, Παναγιώτης Σάββα, Λειτουργοί ΠΙ

 

Image

Image