Στις 16 και 17 Ιουνίου 2022, πραγματοποιήθηκε το μικρής κλίμακας Διαδικτυακό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Υπευθύνων Τμημάτων, με θέμα τη Σχολική Βία και Παραβατικότητα, για τους/τις Εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Κατά την πρώτη μέρα της επιμόρφωσης. η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου χαιρέτισε τους/τις συμμετέχοντες/συμμετέχουσες. Ακολούθησαν παρουσιάσεις σε σχέση με τα καθήκοντα των Υπευθύνων Τμημάτων και τον ρόλο τους στην πρόληψη της βίας και της παραβατικότητας από τον κ. Ανδρέα Θεοδωρίδη (ΓΕΔΕ) και την κ. Γεωργία Πασιαρδή (ΕΔΕ) εκ μέρους της Διεύθυνσης Δημοτικής Εκπαίδευσης. Εισηγητής στην επιμόρφωση ήταν και ο Αναπληρωτής Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας κ. Κώστας Φάντη που παρουσίασε επιστημονικά δεδομένα σε σχέση με τη βία και την παραβατικότητα στα σχολεία της Κύπρου. Η επιμόρφωση συνεχίστηκε με παρουσιάσεις για την Ψυχική Ανθεκτικότητα και την επικοινωνία με τους μαθητές/τις μαθήτριες από τον κ. Χρυσόστομο Λαζάρου εκ μέρους της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και για τα προσφερόμενα προγράμματα του Παρατηρητηρίου για τη Βία στο Σχολείο από τις Λειτουργούς του ΠΑΒΙΣ κ. Γιώτα Παναγιώτου και κ. Μαργαρίτα Μωυσή. Οι εργασίες της πρώτης ημέρας της επιμόρφωσης ολοκληρώθηκαν με παρουσιάσεις από την Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης από την κ. Ειρήνη Ροδοσθένους (ΠΛΕ, Συντονίστρια ΟΑΠ), κ. Γιώτα Λαμπριανού και κ. Ντίνα Κουφαλίδου.

Οι εργασίες συνεχίστηκαν την δεύτερη μέρα, 17 Ιουνίου 2022, με παρουσίαση από τον κ. Νίκο Νικολαΐδη (Λειτουργός ΕΑΥΠ) και τη κ. Ειρήνη Ροδοσθένους (ΠΛΕ, Προϊσταμένη ΕΑΥΠ) για τα προγράμματα που προσφέρει η ΕΑΥΠ και τα προγράμματα ΔΡΑΣΕ+. Η κ. Χριστίνα Ιωάννου (Ανώτερη Εκπαιδευτική Ψυχολόγος) παρουσίασε εκ μέρους της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας το Πρωτόκολλο Σεξουαλικής Κακοποίησης, τον μηχανισμό εντοπισμού και στήριξης παιδιών με πιθανές συναισθηματικές ή άλλες δυσκολίες καθώς και τη νομοθεσία για νεαρούς παραβάτες. Η επιμόρφωση συνέχισε με παρουσίαση για τις Δεξιότητες επικοινωνίας για αποτελεσματική ανατροφοδότηση και διαχείριση γονιών από την κ. Έλενα Χριστοφίδου (Λειτουργό ΠΙ) και παρουσίαση για το θετικό κλίμα της σχολικής τάξης ως «κλειδί» στην πρόληψη της βίας και των συγκρούσεων και τον ρόλο του Υπεύθυνου Τμήματος από την κ. Νίκη Νικολαΐδου (Λειτουργό ΠΑΒΙΣ). Οι εργασίες της δεύτερης μέρας ολοκληρώθηκαν με παρουσίαση από την κ. Χριστίνα Σταύρου (Λειτουργό ΠΙ) για την Αξιοποίηση του θεσμού του Υπευθύνου Τμήματος στο πλαίσιο του Προγράμματος Υποστήριξης Επαγγελματικής Μάθησης.

Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης, οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα και να καταθέσουν τις απόψεις τους και τις προσωπικές τους εμπειρίες σε σχέση με καλές πρακτικές που αποτελούν μέρος της πολιτικής του σχολείου, ως μέτρο πρόληψης της βίας και της παραβατικότητας.

 

Εγκύκλιος

Πρόγραμμα, 16-17 Ιουνίου 2022

 

Παρουσιάσεις

«Τα καθήκοντα εκπαιδευτικού ως Υπευθύνου/ης Τμήματος και ο ρόλος που αναλαμβάνει για την πρόληψη της βίας και της παραβατικότητας»
Ανδρέας Θεοδωρίδης (ΓΕΔΕ), Γεωργία Πασιαρδή (ΕΔΕ)

«Επιστημονικά δεδομένα σε σχέση με τη βία και την παραβατικότητα στα σχολεία της Κύπρου»
Κώστας Φάντη, Αναπλ. Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας (Πανεπιστήμιο Κύπρου)

«Ψυχική Ανθεκτικότητα παιδιών και εφήβων»
Χρυσόστομος Λαζάρου, Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος (ΥΕΨ)

«Παρατηρητήριο για τη Βία στο Σχολείο (ΠΑΒΙΣ) - Παρουσίαση προσφερόμενων προγραμμάτων Παρατηρητηρίου για τη Βία στο Σχολείο και Πολιτική ΥΠΠΑΝ:
Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη και Διαχείριση της Βίας στο Σχολείο

Εγκύκλιος Σχολικού Εκφοβισμού – Καταγραφή στο ΣΕΠ»

Γιώτα Παναγιώτου, Μαργαρίτα Μωυσή, Λειτουργοί ΠΑΒΙΣ

«Ρόλος Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης (ΟΑΠ)»
«Αξιοποίηση Σχολικού Συνεργάτη για καλύτερη ενσωμάτωση του/της μαθητή/μαθήτριας»

Ειρήνη Ροδοσθένους (ΠΛΕ, Προϊσταμένη ΟΑΠ), Γιώτα Λαμπριανού και Ντίνα Κουφαλίδου, Λειτουργοί ΟΑΠ

«Προγράμματα που προσφέρει η ΕΑΥΠ»
Ειρήνη Ροδοσθένους (ΠΛΕ, Προϊσταμένη ΕΑΥΠ), Νίκος Νικολαΐδης, Λειτουργός ΕΑΥΠ

«Πρωτόκολλο Σεξουαλικής Κακοποίησης - Μηχανισμός Εντοπισμού και Στήριξης παιδιών με πιθανές συναισθηματικές ή άλλες δυσκολίες - Νομοθεσία για Νεαρούς Παραβάτες»
Χριστίνα Ιωάννου, Ανώτερη Εκπαιδευτική Ψυχολόγος (ΥΕΨ), Πρόεδρος Επιτροπής Πρόληψης και Αντιμετώπισης Σεξουαλικής Κακοποίησης Παιδιών

«Δεξιότητες επικοινωνίας για αποτελεσματική ανατροφοδότηση και διαχείριση γονιών»
Έλενα Χριστοφίδου, Λειτουργός ΠΙ

«Το θετικό κλίμα της σχολικής τάξης ως «κλειδί» στην πρόληψη της βίας και των συγκρούσεων: Ο ρόλος του ΥΤ»
Νίκη Νικολαΐδου, Λειτουργός ΠΑΒΙΣ

«Αξιοποίηση θεσμού Υπευθύνου Τμήματος στο πλαίσιο του Προγράμματος Υποστήριξης Επαγγελματικής Μάθησης»
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου (Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης ΠΙ), Χριστίνα Σταύρου, Λειτουργός ΠΙ

 

Image

Image