Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας πληροφορούμε για την έναρξη της περιβαλλοντικής δράσης «το ΚΛΙΜΑ εκπέμπει S.O.S.-Δράση κατά της κλιματικής αλλαγής», η οποία έχει σχεδιασθεί από τη Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη/το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με τη συνεργασία του Γραφείου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Κύπρου «Όψεις του Κόσμου, του Συνδέσμου Κυπρίων Γελοιογράφων, του Γραφείου της Επιτρόπου Περιβάλλοντος κα του Ινστιτούτου Κύπρου.

Η συγκεκριμένη δράση επιδιώκει να αναδείξει το πρόβλημα της Κλιματικής Αλλαγής αναδεικνύοντας, μέσα από δημιουργικές δράσεις διερευνητικού τύπου, τον ρόλο που ο καθένας μας έχει στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Απώτερη επιδίωξη είναι, μέσα από εναλλακτικού τύπου μαθησιακές διαδικασίες, οι οποίες μπορούν να αναπτύξουν την έρευνα, τον περιβαλλοντικό κριτικό γραμματισμό, όπως επίσης και τη δημιουργικότητα των μαθητών/τριών, να παραχθούν υλικά και μέσα ενημερωτικού και διαφωτιστικού χαρακτήρα, τα οποία μπορούν να συμβάλουν παράλληλα στην ευρύτερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης στο θέμα αυτό.

Η δράση αφορά σε μαθητές/τριες της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων της Δημοτικής Εκπαίδευσης με τίτλο «ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ» και σε μαθητές/τριες της Β΄ τάξης της Μέσης Εκπαίδευσης (Γυμνασιακός Κύκλος) με τίτλο «ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ».

Η συμμετοχή των σχολείων στην κάθε μία από τις πιο πάνω δράσεις, όπως επίσης οι προδιαγραφές, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής της αναλύεται με κάθε λεπτομέρεια στο ΠΑΡΑΤΗΜΑ 1. Για τον σκοπό αυτό παρακαλούνται τα σχολεία της κάθε βαθμίδας που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στις πιο πάνω δράσεις να διαβάσουν πολύ προσεκτικά το επισυναπτόμενο Παράρτημα.

Αναφορικά με τη συμμετοχή σε κάθε δράση επισημαίνονται τα πιο κάτω:

α) Δημοτική Εκπαίδευση: Κάθε σχολείο μπορεί να συμμετέχει μόνο με δύο (2) ομάδες μαθητών/τριών των πέντε (5) ατόμων. Οι ομάδες των μαθητών/τριών που θα συμμετέχουν στη δράση μπορούν να καθοριστούν, είτε με την έναρξη της δράσης, είτε με την ολοκλήρωσή της. Για παράδειγμα κάποιο σχολείο, μπορεί να καθορίσει από την αρχή την/τις ομάδα/ες που θα συμμετέχουν, ενώ κάποιο άλλο σχολείο μπορεί να αποφασίσει να εφαρμόσει τη δράση για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες, σε ομάδες των 5, για τις τάξεις Ε΄ και Στ΄ και να επιλέξει τις δύο (2) επικρατέστερες ομάδες με τις οποίες το σχολείο θα συμμετέχει στη δράση.

β) Μέση Γενική Εκπαίδευση (ΜΓΕ) (Γυμνασιακός Κύκλος): Κάθε σχολείο μπορεί να συμμετέχει μόνο με δύο (2) μόνο ομάδες μαθητών/τριών των πέντε (5) ατόμων. Σε ότι αφορά τη ΜΓΕ σημειώνεται ότι στην τελική φάση ετοιμασίας των κινουμένων σχεδίων (animation spots) θα προχωρήσουν 10 ομάδες, μετά από προκαταρκτική αξιολόγηση όλων των σεναρίων και της εικονογραφημένης ιστορίας, που θα υποβληθούν κατά το πρώτο στάδιο της υποβολής της συμμετοχής τους. Η προκατακρική αξιολόγηση των σεναρίων και της εικονογραφημένης ιστορίας για την επιλογή των σεναρίων που θα επιλεγούν για την υλοποίησή τους σε κινούμενα σχέδια έχουν τεθεί κριτήρια αξιολόγησης τα οποία αναλύονται στο Παράρτημα 1.

Η υλοποίηση των δράσεων θα γίνει με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των ομάδων τόσο μέσω σεμιναρίων επιμόρφωσης όσο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας από το Σύνδεσμο Κυπρίων Γελοιογράφων (Δημοτική Εκπαίδευση) και από την ομάδα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Κύπρου «Όψεις του Κόσμου» (Μέση Γενική Εκπαίδευση-Γυμνασιακός Κύκλος).

Η τελική αξιολόγηση των συμμετοχών και στις δύο (2) δράσεις θα γίνει από κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από εκπροσώπους των συνεργαζόμενων φορέων, στη βάση καθορισμένων κριτηρίων τα οποία σημειώνονται στο σχετικό Παράρτημα.

Τα σχολεία που θα διακριθούν θα τύχουν των πιο κάτω βραβεύσεων:

ΒΡΑΒΕΙΑ ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1ο βραβείο, 2ο βραβείο, 3ο βραβείο   Ταξίδι στο Ευρωκοινοβούλιο στις Βρυξέλλες (μαθητές/τριες με τους εκπαιδευτικούς)   Ταξίδι στο Ευρωκοινοβούλιο στις Βρυξέλλες (μαθητές/τριες με τους εκπαιδευτικούς)  
4ο βραβείο, 5ο βραβείο, 6ο βραβείο   Πενθήμερη διανυκτέρευση στο ΚΠΕ Σαλαμιούς και συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη γελοιογραφία και τα κινούμενα σχέδια   Πενθήμερη διανυκτέρευση στο ΚΠΕ Σαλαμιούς και συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη γελοιογραφία
7ο βραβείο, 8ο βραβείο, 9ο βραβείο και 10ο βραβείο   Εξοπλισμός/είδη φιλικά προς το περιβάλλον   Εξοπλισμός/είδη φιλικά προς το περιβάλλον  

Σημειώνεται ότι σε όλους τους/τις μαθητές/τριες και στους/στις εκπαιδευτικούς θα δοθούν πιστοποιητικά συμμετοχής.

Επιπρόσθετα, οι γελοιογραφίες όλων των ομάδων θα παρουσιαστούν σε ειδική έκθεση που θα διοργανωθεί με τίτλο «Γελοιογραφία και Κλιματική Αλλαγή». Παράλληλα, οι πενήντα (50) καλύτερες γελοιογραφίες θα εκδοθούν από την Υπηρεσία Ανάπτυξης Προγραμμάτων (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) με τη μορφή λευκώματος για αξιοποίησή τους για εκπαιδευτικούς σκοπούς και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Μονάδας για την Εκπαίδευση, το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, για αξιοποίησή τους από τα σχολεία.

Τα βίντεο κινουμένων σχεδίων (animation spots) θα προβληθούν στο ΚΠΕ Σαλαμιούς κατά τη διάρκεια του 18ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Υπαίθρου – Όψεις του Κόσμου. Το βίντεο κινουμένων σχεδίων, που θα λάβει το πρώτο βραβείο θα προβληθεί στο εθνικό (Κυπριακό) διαγωνιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής δηλώσεων συμμετοχής (έντυπο 1 για τη Δημοτική Εκπαίδευση και έντυπο 2 και 3 για τη Μέση Γενική Εκπαίδευση) είναι η 20η Φεβρουαρίου 2019.

Για οποιεσδήποτε άλλες διευκρινίσεις αναφορικά με τη συγκεκριμένη δράση μπορείτε να επικοινωνείτε με την κ. Αραβέλλα Ζαχαρίου, ΑΛΕΠ, Συντονίστρια Μονάδας ΕΠΑΑ στο τηλ. 22402352.

 

Εγκύκλιος

Παράρτημα 1: Οδηγίες συμμετοχής στην Περιβαλλοντική Δράση « Το Κλίμα εκπέμπει S.O.S.- Δράση κατά της Κλιματικής Αλλαγής»

Έντυπο 1: Δήλωση συμμετοχής των σχολείων Δημοτική Εκπαίδευση

Έντυπο 2: Δήλωση συμμετοχής Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης - Ετοιμασία σεναρίου

Έντυπο 3: Έντυπο ετοιμασίας εικονογραφημένης ιστορίας (για Μέση)

Έντυπο 4: Έντυπο αξιολόγησης της γελοιογραφίας (για Δημοτική)

Έντυπο 5: Έντυπο αξιολόγησης κινουμένων σχεδίων (για Μέση)

Παράδειγμα σεναρίου (για Μέση)

Παράδειγμα εικονογραφημένης ιστορίας (για Μέση)