Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας πληροφορώ ότι στο πλαίσιο του προγράμματος ενδουπηρεσιακής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, που υλοποιείται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, για την περίοδο 2007-20013, προγραμματίζεται η διεξαγωγή του συνεδρίου Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Συνεργασία σχολείου-κοινότητας.

Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 28 Μαρτίου 2015, ημέρα Σάββατο και ώρα 8.30-14.00 στο ξενοδοχείο Hilton Park στη Λευκωσία. Το συνέδριο διεξάγεται στο πλαίσιο του υπό έμφαση στόχου που έθεσε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού για τη φετινή σχολική χρονιά «Αειφόρος Ανάπτυξη: Πρασινίζουμε τα σχολεία και βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής μας» και επιδιώκει να συνεισφέρει στην εκπαίδευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών για την προώθηση της έννοιας της αειφόρου ανάπτυξης στις σχολικές τους μονάδες.

Ειδικότερα, στόχος του συνεδρίου είναι οι εκπαιδευτικοί να προσεγγίσουν διάφορες οπτικές σε σχέση με τη συνεργασία σχολείου-κοινότητας στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη που είναι και βασικό ζητούμενο του αειφόρου σχολείου. Επιπλέον, μέσα από τη συμμετοχή τους σε βιωματικά εργαστήρια, θα εξοικειωθούν με τις διαδικασίες, τα βήματα αλλά και τις τεχνικές που είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη για την οικοδόμηση εποικοδομητικών σχέσεων συνεργασίας για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, ανάμεσα στο σχολείο και την κοινότητα.

Στο συνέδριο πρόκειται να παραστούν και να μιλήσουν έγκριτοι πανεπιστημιακοί, στον χώρο της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, από πανεπιστήμια του εξωτερικού, οι οποίοι παράλληλα με τις εισηγήσεις τους θα διεξάγουν βιωματικά εργαστήρια (επισυνάπτεται το προκαταρκτικό πρόγραμμα με τις εισηγήσεις και τα εργαστήρια) σχετικά με:

α) τα βασικά βήματα που απαιτούνται για την οικοδόμηση αποτελεσματικής συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την κοινότητα στην ΕΑΑ,

β) τις εσωτερικές διαδικασίες αναδιοργάνωσης του σχολείου για την καθιέρωση μιας εποικοδομητικής σχέσης με την κοινότητα στην ΕΑΑ,

γ) τον ρόλο και τη συνεισφορά των κοινωνικών εταίρων και του ιδιωτικού τομέα στη διαμόρφωση σχέσεων συνεργασίας σχολείου-κοινότητας στην ΕΑΑ και

δ) τις ικανότητες της ΕΑΑ που οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί είναι σημαντικό να διαθέτουν για την οικοδόμηση τέτοιων δικτύων συνεργασίας.

Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων στο συνέδριο είναι 120 άτομα και μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εκπαιδευτικοί από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου http://www.pi-eggrafes.ac.cy/, από τις 6 Μαρτίου μέχρι τις 22 Μαρτίου 2015. Σημειώνεται πως οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της εγγραφής τους θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή σε ένα από τα τέσσερα εργαστήρια.

Τονίζεται ότι για την εισήγηση που θα διεξαχθεί στα αγγλικά δεν θα υπάρχει μετάφραση. Τέλος αναφέρεται πως στα άτομα που θα λάβουν μέρος στο συνέδριο θα δοθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης.

Ο κατάλογος των ατόμων που θα λάβουν μέρος θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου http://www.pi.ac.cy, στις 26 Μαρτίου 2015.

Για οποιεσδήποτε πληροφορίες σχετικά με το συνέδριο μπορείτε να επικοινωνήσετε με την κ. Αραβέλλα Ζαχαρίου, Συντονίστρια ΠΕ/ΕΑΑ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο τηλ. 22402352.

 

Εγκύκλιος

Πρόγραμμα

Ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης συμμετοχής