Σεμινάρια για γονείς

Έντυπα

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Παρουσιολόγιο

Αξιολόγηση σεμιναρίου

Επικοινωνία

Καλυψώ Απέργη

Phone22402475

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

ΜΕΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

Ανάπτυξη γονικών δεξιοτήτων: Μέθοδοι Πειθαρχίας που καλλιεργούν την υπευθυνότητα και την ψυχική ανθεκτικότητα στα παιδιά (Δίπλη Χριστιάνα, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός)

Βασικός πυλώνας του σεμιναρίου θα είναι η εκπαίδευση των γονέων για την ανάπτυξη τρόπων διαχείρισης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους. Οι γονείς θα αποκτήσουν δεξιότητες, ώστε να μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους που παρουσιάζουν: (α) αδιαφορία για το σχολείο και έλλειψη ταύτισης με τη σχολική εργασία, (β) άρνηση να ενσωματωθούν στο σχολικό περιβάλλον εξαιτίας απόρριψης και/ή μη αποδοχής τους από τους υπόλοιπους μαθητές, και (γ) απειθαρχία και ανυπακοή στους σχολικούς κανονισμούς. Επιπλέον, το σεμινάριο θα εστιάζει στην ανάπτυξη τρόπων βελτίωσης των σχέσεων και επικοινωνίας γονέων - μαθητών και γονέων - καθηγητών. Επίσης, το σεμινάριο θα στοχεύει στην ψυχική και συναισθηματική ενδυνάμωση των γονέων και στην ενίσχυσή τους με τις βέλτιστες επικοινωνιακές τεχνικές και άλλες δεξιότητες, ούτως ώστε να βελτιωθούν οι σχέσεις τους με τα παιδιά τους και το σχολείο. Ως εκ τούτου, οι γονείς θα αποκτήσουν δεξιότητες ζωής και τρόπους διαχείρισης των προβλημάτων που αναφύονται στο οικογενειακό και σχολικό πλαίσιο και στα διάφορα εξελικτικά στάδια των παιδιών τους.

Οι γονείς που παρακολούθησαν το Σεμινάριο «Ανάπτυξη γονικών δεξιοτήτων» κατά τις προηγούμενες σχολικές χρονιές θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα επόμενα μέρη του Σεμιναρίου κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023. Το Σεμινάριο που θα επιλεχθεί θα προσαρμοστεί στις σχετικές με το θέμα ανάγκες της σχολικής μονάδας και των γονέων. Επιπρόσθετα, θα γίνει Μελέτη - Συζήτηση Περιπτώσεων από το σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο σχετικές με το θέμα του σεμιναρίου που θα επιλεχθεί.

Αναπτύσσοντας κουλτούρα συμπερίληψης (inclusive mindset), σπάζουμε τα στερεότυπα και προκαταλήψεις που περιορίζουν εμάς και τους γύρω μας (Πασιά Ελένη, Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσός, Πάφος)

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να ενδυναμώσει τους γονείς, ώστε να μπορούν να εντοπίζουν, κατανοούν και αντιμετωπίζουν ανισότητες για διάφορες ομάδες της κοινωνίας.

Η ενδυνάμωση αυτή γίνεται δυνατή μέσα από την εξοικείωση με βασικές έννοιες (στερεότυπα, προκατάληψη, διάκριση, ρατσισμός, σεξισμός) που θα εναλλάσσεται με βιωματικές ασκήσεις, παραδείγματα και οπτικοακουστικό υλικό, τα οποία θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν νέους τρόπους κατανόησης των βαθιά ριζωμένων προκαταλήψεων που συντηρούν και αναπαράγουν ανισότητες, και περιορίζουν την ανάπτυξη των ατόμων, τις εμπειρίες και ευκαιρίες ζωής που μπορεί να βιώσουν - τόσο των ιδίων, όσο και των παιδιών τους, των ατόμων γύρω τους και των οργανισμών που ανήκουν.

Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες αναμένεται να αναπτύξουν νέα συμπεριληπτικά φίλτρα σκέψης, να αναστοχαστούν το ρόλο τους ως άτομα, γονείς και επαγγελματίες, και τελικά, να διαμορφώσουν ανάλογη στάση που θα προωθεί συμπεριληπτικό περιβάλλον τόσο στο σπίτι όσο και στην εργασία.

Αξιολόγηση της αξιοπιστίας των πηγών: Πως να αναγνωρίζουμε αξιόπιστες πηγές πληροφοριών στο διαδίκτυο και να προστατεύουμε τα παιδιά μας από ανακριβείς πληροφορίες (Γεωργίου Κυριακούλα, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Ο σκοπός του σεμιναρίου "Αξιολόγηση της αξιοπιστίας των πηγών: Πως να αναγνωρίζουμε αξιόπιστες πηγές πληροφοριών στο διαδίκτυο και να προστατεύουμε τα παιδιά μας από ανακριβείς πληροφορίες" είναι να εξοικειώσει τους γονείς με τις διάφορες πηγές πληροφοριών στο διαδίκτυο και να τους βοηθήσει να αναγνωρίζουν ποιες είναι αξιόπιστες και ποιες δεν είναι. Ταυτόχρονα, το σεμινάριο θα παρέχει στους γονείς τα εφόδια και τις εργαλειοθήκες για να προστατεύσουν τα παιδιά τους από την επιβλαβή πληροφορία στο διαδίκτυο.

Μέσω εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων οι συμμετέχοντες θα μάθουν πώς να αναγνωρίζουν τις αξιόπιστες πηγές πληροφοριών, πώς να ελέγχουν την ακρίβεια των πληροφοριών που βρίσκουν και πώς να προστατεύουν τα παιδιά τους από ανακριβείς ή επιβλαβείς πληροφορίες. Οι γονείς θα μάθουν επίσης πώς να χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία και τεχνικές, όπως ο έλεγχος της αξιοπιστίας των πηγών, η αναζήτηση σε αξιόπιστες ιστοσελίδες, η χρήση φίλτρων ασφαλείας και η παρακολούθηση της δραστηριότητας των παιδιών στο διαδίκτυο, ώστε να προστατεύουν τα παιδιά τους από τυχόν επικίνδυνες ή ακατάλληλες πληροφορίες. Επιπλέον, θα μάθουν πώς να εκπαιδεύουν τα παιδιά τους να αναγνωρίζουν αξιόπιστες πηγές πληροφοριών και να αποφεύγουν τη διάδοση ανακριβών πληροφοριών. Τέλος, το σεμινάριο θα παρέχει συμβουλές για το πώς να δημιουργήσουν μια ασφαλή και υγιή σχέση με τη χρήση του διαδικτύου στο σπίτι.

Αριστοτέλης & Θετική Ψυχολογία: γιατί ο μεγάλος φιλόσοφος είναι σημαντικός για την ευτυχία μας (Κοτιτσά Μαρία, Λεμεσός)

Το παρόν σεμινάριο σκοπό έχει να καταδείξει πρακτικούς τρόπους α) ενίσχυσης της θετικότητας, β) μείωσης έντονων συναισθημάτων (συναισθήματα που μας κατακλύζουν και μπορεί να αποτελέσουν εμπόδιο στην καθημερότητά μας) και γ) τρόπους υποκειμενικής νοηματοδότησης της εμπειρίας. Οι έννοιες της ευτυχίας, της ευδαιμονίας και της εντελέχειας του επίκαιρου, όσο ποτέ, Αριστοτέλη θα αποτελέσουν το φιλοσοφικό ένδυμα του σεμιναρίου, το οποίο φυσικά θα πλαισιώσουν ερευνητικά δεδομένα από τον χώρο της ψυχολογίας.

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο (Σοφοκλέους Ραφαήλ, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Η διάλεξη και το εργαστήριο έχουν στόχο να ενημερώσουν τους γονείς για τους κινδύνους που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο. Την ίδια στιγμή, θα συζητηθούν αποτελεσματικοί τρόποι διαχείρισης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο διαδίκτυο. Σε κάθε εκπαίδευση θα υπάρχει εστίαση σε ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα θέματα: προσωπικά δεδομένα, διαδικτυακός εκφοβισμός, διαδικτυακή αποπλάνηση, sexting, πολύωρη ενασχόληση, αποξένωση, ακατάλληλο περιεχόμενο, απάτες στο διαδίκτυο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και παραπληροφόρηση.

"Αυτό ήθελες να μου πεις;" Αποτελεσματική επικοινωνία με τα παιδιά μας (Καψού Μαργαρίτα, Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσός)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι οι γονείς να είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τους στόχους της αποτελεσματικής επικοινωνίας, τους βασικούς "τύπους" επικοινωνίας και την αποτελεσματικότητά τους ως προς τους στόχους, να εντοπίζουν συχνά εμπόδια στην αποτελεσματική επικοινωνία γονιών/κηδεμόνων-παιδιών. Να καθορίζουν και να διατυπώνουν τα βασικά μηνύματα που θέλουν να επικοινωνήσουν, και με τρόπους προσέγγισης συζητήσεων με τα παιδιά.

Το σεμινάριο μπορεί να προσαρμοστεί για διάφορες ηλικιακές ομάδες με ανάλογα παραδείγματα.

Γιατί διαφορετικοί λαοί μπορεί να έχουν διαφορετικές ιστορίες;: Σεμινάριο επιμόρφωσης και ενδυνάμωσης γονέων και κηδεμόνων για το πως συζητάμε με παιδιά και έφηβους για την ύπαρξη πολλαπλών ιστορικών αναφορών (Γεωργίου Μαρία, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός)

Η συζήτηση με τα παιδιά και τους έφηβους σε σχέση με το ερώτημα, γιατί διαφορετικοί λαοί μπορούν να έχουν διαφορετικές ιστορίες, μπορεί να είναι μια πρόκληση, αλλά είναι σημαντικό να προσεγγίζεται με ενσυναίσθηση, ανοιχτότητα και ειλικρίνεια. Παράλληλα, είναι σημαντικό οι γονείς να αποκτήσουν τα κατάλληλα εργαλεία και την αυτοπεποίθηση ώστε να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν κάποιες από τις αρχές της μεθοδολογίας της ιστορίας για να συζητήσουν την πολυπλοκότητα και την ύπαρξη πολλαπλών ιστορικών αναφορών με τα παιδιά τους.

Με αυτό το γνώμονα, το σεμινάριο θα καταδείξει και θα συζητήσει με τις και τους κηδεμόνες παιδιών δημοτικού και γυμνασίου (το σεμινάριο θα διαφοροποιηθεί καταλλήλως) κάποιες από τις αρχές για το πώς μπορούν να προσεγγίσουν μια τέτοια συζήτηση – για παράδειγμα, το πόσο σημαντικά είναι τα ακόλουθα: να αναγνωρίζουμε την ύπαρξη διαφορετικών ιστορικών αναφορών, να δίνουμε έμφαση στα κοινά σημεία, να κάνουμε διάκριση ανάμεσα στις διαφορετικές απόψεις και διαφορετικές ερμηνείες, να χρησιμοποιούμε κατάλληλα παραδείγματα, και ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, να χρησιμοποιούμε κατάλληλη γλώσσα, και ανάλογη με την ηλικία των παιδιών, και να υπενθυμίζουμε ότι κάθε ιστορία γράφεται σε συγκεκριμένο περιβάλλον (χώρο και χρόνο). Το σεμινάριο αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος είναι διαδραστικό και αποτελεί την εισαγωγή για το δεύτερο μέρος, δηλαδή τις αρχές επιμόρφωσης. Παρόλα αυτά, η συμμετοχή στο πρώτο μέρος δεν είναι υποχρεωτική.

Διαχείριση κρίσεων στην παιδική και νεανική ηλικία (Παπαδοπούλου Φωτεινή, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των γονέων σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν προβλήματα των νέων που προκαλούν κρίση στην οικογένεια, αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον (π.χ. σχολείο). Σωματικά, ψυχικά και κοινωνικά ζητήματα προκαλούν όχι μόνο επιθετικότητα, αλλά και αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές μαζί με άρνηση για το σχολικό περιβάλλον. Κατά συνέπεια: α) πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η προβληματική συμπεριφορά στον ίδιο τον/την νέο/νέα αλλά και στο περιβάλλον του; και β) πώς την εξηγούμε με ψυχο-κοινωνικά κριτήρια; γ) τι στοιχεία περιλαμβάνει ότι ονομάζουμε "πρόβλημα"; δ) πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωση προβλημάτων αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση προβλημάτων και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών; και ε) πώς φέρομαι στο παιδί μου όταν αντιμετωπίζει συγκεκριμένα θέματα και βρίσκεται σε έξαρση αρνητικών συμπεριφορών και στάσεων;

Αυτά, είναι κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

Είναι ΑΠΛΟ να εξυγιάνουμε τον θυμό μας - Αναγνώριση & Αποδοχή, Προσωπικό σύστημα αξιών, Λογική επιχειρηματολογία/Λύση και Όραμα (Κοτιτσά Μαρία, Λεμεσός)

Στον πυρήνα της «ανθρωπινότητάς» μας, βρίσκονται συχνά συναισθήματα έντονα και αντικρουόμενα, εκρηκτικά, δυσφορικά ή δυσδιάκριτα. Ένα απλό προτεινόμενο μοντέλο, ειδικά για τη διαχείριση ή μάλλον εξυγίανση του θυμού μας, στηρίζεται στην αναγκαιότητα αναγνώρισης και αποδοχής του συναισθήματος, την αναζήτηση προτύπων και αξιών ζωής και την εξεύρεση λογικής λύσης, στόχων, και οράματος.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι ακριβώς η βήμα-προς-βήμα εφαρμογή των προαναφερθέντων, καθώς και ο εντοπισμός των καταστάσεων/ερεθισμάτων που πυροδοτούν τον θυμό. Ένας πρακτικός οδηγός που - με την προϋπόθεση της περαιτέρω εξάσκησης - μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο σε περισσότερη ψυχική γαλήνη αλλά και σε νοηματοδότηση της καθημερινής μας εμπειρίας (συμπεριλαμβανομένης και αυτής του θυμού).

Εκπαιδευτικά Διοικητικά Μοντέλα, Θεωρίες Ηγεσίας, Υποκίνησης, Επικοινωνίας και Αποτελεσματικό Σχολείο (Στυλιανού Ανδρέας, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Το σεμινάριο αυτό θα προσφέρει μια θεωρητική και πρακτική προσέγγιση στο χώρο της Διοίκησης της Εκπαίδευσης. Η θεωρητική προσέγγιση επιτυγχάνεται με τη διερεύνηση και ανάλυση των κύριων εννοιών και θεωριών της εκπαιδευτικής διοίκησης. Η πρακτική προσέγγιση συνίσταται στην εξέταση της δομής και της λειτουργίας του Κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος και στη μελέτη συγκεκριμένων θεμάτων και προβλημάτων που το αφορούν. Το μάθημα θα δώσει την ευκαιρία στους γονείς να συσχετίσουν σύγχρονα εκπαιδευτικά θέματα με το θεωρητικό πλαίσιο της Διοίκησης της Εκπαίδευσης.

Πιο αναλυτικά, το σεμινάριο επιδιώκει τα ακόλουθα:

1. Την εξοικείωση των γονέων με τις σημαντικότερες έννοιες και θεωρίες της Εκπαιδευτικής Διοίκησης (π.χ. Διοικητικά Μοντέλα, Θεωρίες Ηγεσίας, Υποκίνησης, Επικοινωνίας).

2. Την κριτική εξέταση των θέσεων και αρχών των πιο πάνω θεωριών και την αξιολόγηση των πρακτικών εφαρμογών τους στην εκπαίδευση.

3. Τη γνωριμία με τις ευθύνες και τα βασικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών λειτουργών.

4. Την εξέταση του εκπαιδευτικού συστήματος της Κύπρου. Συγκεκριμένα, θα εξεταστεί η όλη δομή του συστήματος, όπως και τα καθήκοντα και οι ευθύνες των εκπαιδευτικών.

5. Την ενημέρωση των γονέων σχετικά με τα πορίσματα ερευνών στους βασικούς τομείς της εκπαιδευτικής διοίκησης.

"Εμείς το σεξ και τα παιδιά μας": Οδηγός Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης για Γονείς/Κηδεμόνες (Καψού Μαργαρίτα, Λευκωσία, Λάρνακα)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονιών/κηδεμόνων και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων επικοινωνίας για θέματα σεξουαλικότητας.

Αναμένεται ότι μέσω των εργαστηρίων θα προσφερθούν γνώσεις για θέματα σεξουαλικότητας (π.χ. σεξουαλική ωρίμανση, αντισύλληψη), θα αναπτυχθούν δεξιότητες των γονιών όπως η επικοινωνία με άλλους ενήλικες και με τα παιδιά τους, θα προωθηθεί η αποδοχή της διαφορετικότητας, θα ενισχυθεί η κριτική σκέψη για κοινωνικά, φιλοσοφικά, ψυχολογικά θέματα που σχετίζονται με τη σεξουαλικότητα όπως τα στερεότυπα των φύλων, οι διπλοί ρόλοι, και οι κοινωνικές αλλαγές.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παρουσιάσεις για τη σεξουαλικότητα, την Περιεκτική Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση, καθώς επίσης και βιωματικές ασκήσεις όπως την εργασία σε ομάδες, τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων και τη συζήτηση, την απάντηση ερωτήσεων, το σχολιασμό υποθετικών σεναρίων και τη δραματοποίηση ρόλων.

Αναμένεται ότι με την ολοκλήρωση των εργαστηρίων, οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες θα είναι σε θέση να συζητούν με μεγαλύτερη άνεση για θέματα σεξουαλικότητας μεταξύ τους και με τα παιδιά τους, θα έχουν επίγνωση για την επίδραση και το ρόλο που έχουν οι διάφοροι κοινωνικοί φορείς στο περιβάλλον (οικογένειες, σχολείο, ΜΜΕ, κουλτούρα) στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και διαμόρφωση στάσεων, και θα είναι σε θέση να εντοπίζουν και να προσεγγίζουν, κριτικά, τα στερεότυπα και τα ταμπού που αφορούν την ανθρώπινη σεξουαλικότητα.

Μπορεί να προσαρμοστεί για διάφορες ηλικιακές ομάδες με ανάλογα παραδείγματα.

Ενσυνείδητη (mindful) φροντίδα και ανθεκτικότητα στον φόβο (Χατζηιωάννου Χρίστος, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Το σεμινάριο εξηγεί τις θεμελιώδεις έννοιες της ενσυνειδητότητας (mindfulness). Έπειτα εστιάζει σε διαφορετικά μοντέλα ενσυνειδητότητας και πώς αυτά διαφέρουν στον τρόπο που διαχειρίζονται τα συναισθήματα. Το σεμινάριο εξηγεί και συγκρίνει θεωρίες συναισθημάτων, και μυεί το κοινό σε διαφορετικούς τρόπους διαχείρισης των διαφόρων φόβων (περιλαμβανομένου του φόβου του θανάτου).

Το σεμινάριο συνδυάζει θεωρία με την πρακτική εφαρμογή, εστιάζοντας στη σύγχρονη πραγματικότητα και καθημερινότητα.

Η πρόληψη και επίλυση συγκρούσεων: συναισθηματική νοημοσύνη και δεξιότητες επικοινωνίας (Στυλιανίδου Μαρία, Λευκωσία)

Η κατάρτιση των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών ως προς τις θεωρητικές αρχές και πρακτικές τεχνικές της ορθής επικοινωνίας και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ορθής επικοινωνίας. Επιπλέον, η καλλιέργεια και ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και συναισθηματικής νοημοσύνης για την απόκτηση δεξιοτήτων διαχείρισης διαπροσωπικών σχέσεων στο σχολικό περιβάλλον.

Θέματα Παραβατικής Συμπεριφοράς στο Σχολείο (Παπαδοπούλου Φωτεινή, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των γονέων σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στην προβληματική συμπεριφορά παιδιών σχολικής και εφηβικής ηλικίας: α) πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η προβληματική συμπεριφορά στο σχολείο ή/και στην παιδική και εφηβική ηλικία; β) τι στοιχεία περιλαμβάνει και ποια στοιχεία καταλήγουν στο πρόβλημα; γ) πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωση της, αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών; δ) πώς θα γίνει η λειτουργία της σχολικής τάξης αποτελεσματική;

Αυτά, είναι κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

Θέματα Σεξουαλικής Αγωγής (Χριστοφή Αναστασία, Λευκωσία, Λεμεσός)

Παροχή γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων για θέματα σεξουαλικότητας, σεξουαλικού προσανατολισμού, αποδοχής διαφορετικότητας κ.α. Επιπλέον, μέσα από βιωματικά παιχνίδια και ομαδικές συζητήσεις να γίνει απόκτηση δεξιοτήτων για απαντήσεις των γονέων σε ερωτήματα των παιδιών τους σχετικά με τη σεξουαλικότητα. Επίσης, παροχή γνώσεων για προστασία των παιδιών τους από κινδύνους για σεξουαλική κακοποίηση όπως π.χ. διαδίκτυο.

Θετική Γονεϊκότητα και Παιδική Ευεξία στην Ψηφιακή Εποχή: Ενημέρωση, Πρόληψη και Υποστήριξη της Διαδικτυακής Ζωής των Παιδιών μας! (Χαραλάμπους Στέλλα, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός)

Στόχο του σεμιναρίου, αρχικά, αποτελεί η ψυχοεκπαίδευση των γονέων για την αναγκαιότητα θέσπισης ορίων στο οικογενειακό πλαίσιο όπως επίσης και αναφορικά με την εφαρμογή θετικών γονικών πρακτικών σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου εκ μέρους των παιδιών, με πρωταρχικό στόχο την προστασία τους από πιθανούς κινδύνους. Παράλληλα, οι γονείς θα ενημερωθούν για την κατάλληλη χρήση του Διαδικτύου κατά ηλικία, για τρόπους υποστήριξης της διαδικτυακής χρήσης του παιδιού τους αλλά και για πιθανούς κινδύνους που ενδεχομένως να συναντήσουν τα παιδιά τους κατά την πλοήγηση του στο Διαδίκτυο, όπως επίσης και για τρόπους αντιμετώπισης αυτών.

Μεγαλώνοντας παιδιά ικανά να αντιμετωπίζουν με επιτυχία τις προκλήσεις και τις αντιξοότητες της ζωής. Ο ρόλος μου ως γονιός (Μιχαήλ Κατερίνα, Λεμεσός)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι οι γονείς μέσα από την παρουσίαση όλων των παραγόντων που λειτουργούν ενισχυτικά στην ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών, να αποκτήσουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα εργαλεία για ενίσχυση και καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών τους, της δικής τους και της οικογένειας τους ως σύνολο.

Ο ρόλος της οικογένειας στην καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας του παιδιού (Μιχαηλίδου Μαρίνα, Λευκωσία)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η γνωριμία των γονέων με την έννοια της ψυχικής ανθεκτικότητας και τον ρόλο που διαδραματίζει στην αναπτυξιακή πορεία του παιδιού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον ρόλο του οικογενειακού πλαισίου στη διαμόρφωση της ψυχικής ανθεκτικότητας του παιδιού, παρουσιάζοντας πρακτικούς τρόπους και στρατηγικές ενδυνάμωσης του παιδιού απέναντι στους παράγοντες επικινδυνότητας.

Στηρίζοντας παιδιά/εφήβους που πενθούν (Στυλιανού Πολυξένη, Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσός)

Το Σεμινάριο στοχεύει στην ενημέρωση των γονιών γύρω από το πένθος των παιδιών και των εφήβων. Πιο συγκεκριμένα, θα γίνει αναφορά στον τρόπο με τον οποίο εκδηλώνεται ο θρήνος στα παιδιά και στους/στις εφήβους, στους παράγοντες που επηρεάζουν το πένθος τους, στο πώς στηρίζουμε ένα παιδί ή έναν/μία έφηβο που πενθεί, καθώς και προβληματισμός ως προς τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε μιλώντας για τον θάνατο, την απώλεια και το πένθος.

Συζητώντας για τις Ρομαντικές Σχέσεις των Παιδιών και των Εφήβων στο Διαδίκτυο: Προσκλήσεις και Προκλήσεις - Κίνδυνοι και Πρόληψη (Χαραλάμπους Στέλλα, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Οι νέοι βρίσκονται στο επίκεντρο των συζητήσεων αναφορικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, καθώς τα νέα μέσα αποτελούν πλέον την πιο συχνή μορφή επικοινωνίας αλλά και ένα σημαντικό μέσο έκφρασης για τους ίδιους. Παρά τα οφέλη της τεχνολογίας, είναι σημαντικό να συνυπολογίζουμε και τους πιθανούς κινδύνους όταν οι χρήστες είναι ανήλικα άτομα. Καθώς η προεφηβεία και η εφηβεία, ως αναπτυξιακά στάδια, προκαλούν ψυχοκοινωνικές και ψυχοσεξουαλικές αλλαγές, τα παιδιά αρχίζουν να εμπλέκονται σε συμπεριφορές στο χώρο του διαδικτύου, οι οποίες σχετίζονται με τη σεξουαλικότητά τους. Στόχο του Σεμιναρίου, αποτελεί η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τις διαδικτυακές σεξουαλικές συμπεριφορές στις οποίες εμπλέκονται οι προέφηβοι και οι έφηβοι, με στόχο την προστασία τους από οποιαδήποτε μορφή σεξουαλικής θυματοποίησης ή εκμετάλλευσης στο χώρο του Διαδικτύου.

Σχολείο και κοινότητα – ο ρόλος των θεσμικών οργάνων (Στυλιανού Ανδρέας, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να αναδείξει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας υπό το πρίσμα της τοπικής κοινωνίας και της γονεϊκής εμπλοκής και γονεϊκής συμμετοχής μέσα από τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων.

Ειδικότεροι στόχοι: να καταγράψει το διαμεσολαβητικό ρόλο των γονέων μεταξύ σχολείου και κοινωνίας για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την ομαλή κοινωνικοποίηση των μαθητών, να αναδείξει το ρόλο των γονέων στη διοίκηση των σχολείων και στην περαιτέρω ανάπτυξή του.

Τεχνικές ενδυνάμωσης των γονέων σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό (Δίπλη Χριστιάνα, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός)

Βασικός πυλώνας του σεμιναρίου είναι η εκπαίδευση των γονιών για την ανάπτυξη τρόπων διαχείρισης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τόσο οι ίδιοι όσο και το παιδί τους σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό. Οι γονείς θα αποκτήσουν δεξιότητες ώστε να μπορούν να βοηθήσουν το παιδί που είναι είτε θύμα, είτε θύτης και/ή παρατηρητής κατά την εκδήλωση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Επιπλέον, το σεμινάριο θα εστιάζεται στην ανάπτυξη τρόπων βελτίωσης των σχέσεων και επικοινωνίας μεταξύ των γονέων και του παιδιού τους, και των γονέων με τους εκπαιδευτικούς. Επίσης, το σεμινάριο θα στοχεύει στην ενδυνάμωση των γονέων, και ενίσχυσή τους με τις βέλτιστες επικοινωνιακές τεχνικές και άλλες δεξιότητες, ούτως ώστε να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τον σχολικό εκφοβισμό. Ως εκ τούτου, οι γονείς θα αποκτήσουν δεξιότητες και τρόπους διαχείρισης των προβλημάτων που αναφύονται από τον σχολικό εκφοβισμό.

Τα σχολεία που παρακολούθησαν το Σεμινάριο «Τεχνικές ενδυνάμωσης των γονέων σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό» κατά τις προηγούμενες σχολικές χρονιές θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα επόμενα μέρη του Σεμιναρίου κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023. Το Σεμινάριο θα προσαρμοστεί στις σχετικές με το θέμα ανάγκες της σχολικής μονάδας, των μαθητών και των γονέων. Επιπρόσθετα, θα γίνει Μελέτη- Συζήτηση Περιπτώσεων από το σχολείο σχετική με το θέμα του σεμιναρίου.

Φροντίζοντας τους φροντιστές: προαγωγή της ψυχικής ανθεκτικότητας των γονιών (Παπαγεωρτίου Κωνσταντίνος, Λευκωσία

Πρόκειται για ένα σεμινάριο ψυχικής ενδυνάμωσης που επιδιώκει να εξοπλίσει τους γονείς/κηδεμόνες με γνώσεις, δεξιότητες, εργαλεία και τεχνικές για προαγωγή της ψυχικής ανθεκτικότητας. Επειδή "παρόλο που δεν μπορείς να εμποδίσεις τα πουλιά της θλίψης να πετούν πάνω από το κεφάλι σου, μπορείς να τα εμποδίσεις από το να φτιάξουν τη φωλιά τους στα μαλλιά σου". Μέσα από την προαγωγή της αυτοφροντίδας και της ψυχικής ανθεκτικότητας των γονιών, διασφαλίζεται ότι μπορούν να επιτελούν πιο αποτελεσματικά τον ρόλο τους ως γονείς. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα παρουσιαστούν τεχνικές από διάφορες κατευθύνσεις ψυχοθεραπείας όπως η Συστημική, η Γνωστικοσυμπεριφοριστική καθώς και η Θετική Ψυχολογία.

Φύλο και σεξουαλικότητα την εποχή των social media (Γενοβέφα Ζαφειρίδου, Λευκωσία)

Τα παιδιά σήμερα μεγαλώνουν μέσα σε ένα πολυδιάστατο περιβάλλον, με πληθώρα πληροφοριών και ερεθισμάτων από την online πραγματικότητα. Με τη χρήση των social media να είναι όλο και πιο διαδεδομένη, η ευθύνη για ενημερωμένη πλοήγηση στο διαδίκτυο και αποφυγή θυματοποίησης αποτελεί έναν τομέα που προβληματίζει πολλούς γονείς και εκπαιδευτικούς. Στόχος το σεμιναρίου είναι να ενημερώσει και ναι διαφωτίσει την περίπλοκη σχέση των social media και της σεξουαλικότητας μέσα από τις πρακτικές που επιλέγουν παιδιά και έφηβοι (πχ sexting, selfies).

Φύλο & Σεξουαλικότητα: άσπρο, μαύρο ή γκρίζο; (Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος, Λευκωσία)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να συμβάλει στην καλλιέργεια των γνώσεων, στάσεων και πεποιθήσεων γύρω από το θέμα του φύλου και της σεξουαλικότητας. Οι γονείς/κηδεμόνες θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν και να ξεκαθαρίσουν όρους όπως: βιολογικό φύλο, κοινωνικό φύλο, έκφραση φύλου, ταυτότητα φύλου, διεμφυλικότητα, σεξουαλικός προσανατολισμός, δυαδικότητα φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού, έμφυλη βία κ.α. Το σεμινάριο αποσκοπεί στην κατάρριψη μύθων και προκαταλήψεων που στοχοποιούν ΛΟΑΤ άτομα (λεσβίες, ομοφυλόφιλοι, αμφισεξουαλικοί/ές, τρανς).

Ψυχική Ανθεκτικότητα, Ευτυχία και Προσαρμογή για Γονείς (Καραολή Γεωργία, Λευκωσία, Λάρνακα)

Το Σεμινάριο διερευνά την έννοια της «ψυχικής ανθεκτικότητας» και της προσαρμοστικότητας, ενώ παράλληλα εισηγείται συμπεριφορές που αποδεδειγμένα ενισχύουν την ψυχική υγεία και την λειτουργικότητα του ατόμου. Το συγκεκριμένο σεμινάριο απευθύνεται σε γονείς, έτσι θα είναι ειδικά διαμορφωμένο ώστε να ανταποκρίνεται στις εξειδικευμένες ανάγκες που προκύπτουν μέσα από την ταυτότητα και απαιτήσεις του γονεϊκού ρόλου.