Σεμινάρια για γονείς

Έντυπα

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Παρουσιολόγιο

Αξιολόγηση σεμιναρίου

Επικοινωνία

Καλυψώ Απέργη

Phone22402475

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΗ

Ανάπτυξη γονικών δεξιοτήτων: Μέθοδοι Πειθαρχίας που καλλιεργούν την υπευθυνότητα και την ψυχική ανθεκτικότητα στα παιδιά (Δίπλη Χριστιάνα, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός)

Βασικός πυλώνας του σεμιναρίου θα είναι η εκπαίδευση των γονέων για την ανάπτυξη τρόπων διαχείρισης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους. Οι γονείς θα αποκτήσουν δεξιότητες, ώστε να μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους που παρουσιάζουν: (α) αδιαφορία για το σχολείο και έλλειψη ταύτισης με τη σχολική εργασία, (β) άρνηση να ενσωματωθούν στο σχολικό περιβάλλον εξαιτίας απόρριψης και/ή μη αποδοχής τους από τους υπόλοιπους μαθητές, και (γ) απειθαρχία και ανυπακοή στους σχολικούς κανονισμούς. Επιπλέον, το σεμινάριο θα εστιάζει στην ανάπτυξη τρόπων βελτίωσης των σχέσεων και επικοινωνίας γονέων - μαθητών και γονέων - καθηγητών. Επίσης, το σεμινάριο θα στοχεύει στην ψυχική και συναισθηματική ενδυνάμωση των γονέων και στην ενίσχυσή τους με τις βέλτιστες επικοινωνιακές τεχνικές και άλλες δεξιότητες, ούτως ώστε να βελτιωθούν οι σχέσεις τους με τα παιδιά τους και το σχολείο. Ως εκ τούτου, οι γονείς θα αποκτήσουν δεξιότητες ζωής και τρόπους διαχείρισης των προβλημάτων που αναφύονται στο οικογενειακό και σχολικό πλαίσιο και στα διάφορα εξελικτικά στάδια των παιδιών τους.

Οι γονείς που παρακολούθησαν το Σεμινάριο «Ανάπτυξη γονικών δεξιοτήτων» κατά τις προηγούμενες σχολικές χρονιές θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα επόμενα μέρη του Σεμιναρίου κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023. Το Σεμινάριο που θα επιλεχθεί θα προσαρμοστεί στις σχετικές με το θέμα ανάγκες της σχολικής μονάδας και των γονέων. Επιπρόσθετα, θα γίνει Μελέτη - Συζήτηση Περιπτώσεων από το σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο σχετικές με το θέμα του σεμιναρίου που θα επιλεχθεί.

Αξιολόγηση της αξιοπιστίας των πηγών: Πως να αναγνωρίζουμε αξιόπιστες πηγές πληροφοριών στο διαδίκτυο και να προστατεύουμε τα παιδιά μας από ανακριβείς πληροφορίες (Γεωργίου Κυριακούλα, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Ο σκοπός του σεμιναρίου "Αξιολόγηση της αξιοπιστίας των πηγών: Πως να αναγνωρίζουμε αξιόπιστες πηγές πληροφοριών στο διαδίκτυο και να προστατεύουμε τα παιδιά μας από ανακριβείς πληροφορίες" είναι να εξοικειώσει τους γονείς με τις διάφορες πηγές πληροφοριών στο διαδίκτυο και να τους βοηθήσει να αναγνωρίζουν ποιες είναι αξιόπιστες και ποιες δεν είναι. Ταυτόχρονα, το σεμινάριο θα παρέχει στους γονείς τα εφόδια και τις εργαλειοθήκες για να προστατεύσουν τα παιδιά τους από την επιβλαβή πληροφορία στο διαδίκτυο. Μέσω εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων οι συμμετέχοντες θα μάθουν πώς να αναγνωρίζουν τις αξιόπιστες πηγές πληροφοριών, πώς να ελέγχουν την ακρίβεια των πληροφοριών που βρίσκουν και πώς να προστατεύουν τα παιδιά τους από ανακριβείς ή επιβλαβείς πληροφορίες. Οι γονείς θα μάθουν επίσης πώς να χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία και τεχνικές, όπως ο έλεγχος της αξιοπιστίας των πηγών, η αναζήτηση σε αξιόπιστες ιστοσελίδες, η χρήση φίλτρων ασφαλείας και η παρακολούθηση της δραστηριότητας των παιδιών στο διαδίκτυο, ώστε να προστατεύουν τα παιδιά τους από τυχόν επικίνδυνες ή ακατάλληλες πληροφορίες. Επιπλέον, θα μάθουν πώς να εκπαιδεύουν τα παιδιά τους να αναγνωρίζουν αξιόπιστες πηγές πληροφοριών και να αποφεύγουν τη διάδοση ανακριβών πληροφοριών. Τέλος, το σεμινάριο θα παρέχει συμβουλές για το πώς να δημιουργήσουν μια ασφαλή και υγιή σχέση με τη χρήση του διαδικτύου στο σπίτι.

Αναπτύσσοντας κουλτούρα συμπερίληψης (inclusive mindset), σπάζουμε τα στερεότυπα και προκαταλήψεις που περιορίζουν εμάς και τους γύρω μας (Πασιά Ελένη, Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσός, Πάφος)

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να ενδυναμώσει τους γονείς, ώστε να μπορούν να εντοπίζουν, κατανοούν και αντιμετωπίζουν ανισότητες για διάφορες ομάδες της κοινωνίας.

Η ενδυνάμωση αυτή γίνεται δυνατή μέσα από την εξοικείωση με βασικές έννοιες (στερεότυπα, προκατάληψη, διάκριση, ρατσισμός, σεξισμός) που θα εναλλάσσεται με βιωματικές ασκήσεις, παραδείγματα και οπτικοακουστικό υλικό, τα οποία θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν νέους τρόπους κατανόησης των βαθιά ριζωμένων προκαταλήψεων που συντηρούν και αναπαράγουν ανισότητες, και περιορίζουν την ανάπτυξη των ατόμων, τις εμπειρίες και ευκαιρίες ζωής που μπορεί να βιώσουν - τόσο των ιδίων, όσο και των παιδιών τους, των ατόμων γύρω τους και των οργανισμών που ανήκουν.

Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες αναμένεται να αναπτύξουν νέα συμπεριληπτικά φίλτρα σκέψης, να αναστοχαστούν το ρόλο τους ως άτομα, γονείς και επαγγελματίες, και τελικά, να διαμορφώσουν ανάλογη στάση που θα προωθεί συμπεριληπτικό περιβάλλον τόσο στο σπίτι όσο και στην εργασία.

Αποσυνδεθείτε για να Συνδεθείτε! Πως αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων από τα παιδιά μας (Αλεξάνδρου Χριστίνα, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Ένα σεμινάριο για οικογένειες που χρειάζονται αποτελεσματικές μεθόδους για να επικοινωνήσουν και να συνδεθούν με τα παιδιά τους μακριά από ηλεκτρονικές συσκευές.

Η επικοινωνία στις μέρες μας νοσεί. Τα παιδιά μας είναι περικυκλωμένα από ηλεκτρονικές συσκευές, τηλέφωνα, τάπλετ, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τηλεόραση. Βομβαρδίζονται από πληροφορίες, διαφημίσεις και ποικίλες επιρροές. Πολλά παιδιά είναι όλο και πιο αντιδραστικά, αντικοινωνικά, με βίαιη συμπεριφορά, εθισμένα στους υπολογιστές. Το σεμινάριο δίνει πρακτικές τεχνικές προς τους γονείς στα ερωτήματα:

-Πως μπορούμε να βοηθήσουμε αποτελεσματικά τα παιδιά μας να αναπτύξουν όλες τους τις δεξιότητες μακριά από τους πειρασμούς και κινδύνους που αντιμετωπίζουν με την καθημερινή χρήση των ηλεκτρονικών;

-Πως μπορούμε να μειώσουμε το χρόνο ηλεκτρονικών στην οικογένεια μας χωρίς να έχουμε φωνές και αντιδράσεις;

-Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνουν τα παιδιά μας στα ηλεκτρονικά μέσα;

-Πως αντιμετωπίζουμε την αντίδραση των παιδιών μας στη μείωση χρήσης των ηλεκτρονικών συσκευών

-Πως μπορούμε ως γονείς να επιτύχουμε το σεβασμό και τη συνεργασία στην οικογένεια μας.

Αριστοτέλης & Θετική Ψυχολογία: γιατί ο μεγάλος φιλόσοφος είναι σημαντικός για την ευτυχία μας (Κοτιτσά Μαρία, Λεμεσός)

Το παρόν σεμινάριο σκοπό έχει να καταδείξει πρακτικούς τρόπους α) ενίσχυσης της θετικότητας, β) μείωσης έντονων συναισθημάτων (συναισθήματα που μας κατακλύζουν και μπορεί να αποτελέσουν εμπόδιο στην καθημερότητά μας) και γ) τρόπους υποκειμενικής νοηματοδότησης της εμπειρίας. Οι έννοιες της ευτυχίας, της ευδαιμονίας και της εντελέχειας του επίκαιρου, όσο ποτέ, Αριστοτέλη θα αποτελέσουν το φιλοσοφικό ένδυμα του σεμιναρίου, το οποίο φυσικά θα πλαισιώσουν ερευνητικά δεδομένα από τον χώρο της ψυχολογίας.

Ας μιλήσουμε για το σεξ. Πώς απαντάμε στα ερωτήματα των παιδιών που σχετίζονται με τη σεξουαλικότητα καλλιεργώντας θετικές στάσεις και αξίες (Λέστα Στάλω, Λευκωσία)

Το εργαστήρι απευθύνεται σε γονείς παιδιών ηλικίας 6-12 χρονών με στόχο να παρέχει εισηγήσεις ως προς το γενικό πλαίσιο μιας θετικής και ενδυναμωτικής προσέγγισης σε ερωτήματα των παιδιών που αφορούν τη σεξουαλικότητα.   Στόχος είναι να εξερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους να ενδυναμώσουμε τα παιδιά να κτίζουν μια υγιή σχέση με το σώμα τους, να νιώθουν ασφαλή, σωματικά και συναισθηματικά, να δημιουργούν θετικές σχέσεις με τα άτομα γύρω τους (και πρώτιστα με τον εαυτό τους), να αποδέχονται τη διαφορετικότητα και γενικά να έχουν μια υγιή και θετική ανάπτυξη και ευημερία.

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο (Σοφοκλέους Ραφαήλ, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Η διάλεξη και το εργαστήριο έχουν στόχο να ενημερώσουν τους γονείς για τους κινδύνους που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο. Την ίδια στιγμή, θα συζητηθούν αποτελεσματικοί τρόποι διαχείρισης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο διαδίκτυο. Σε κάθε εκπαίδευση θα υπάρχει εστίαση σε ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα θέματα: προσωπικά δεδομένα, διαδικτυακός εκφοβισμός, διαδικτυακή αποπλάνηση, sexting, πολύωρη ενασχόληση, αποξένωση, ακατάλληλο περιεχόμενο, απάτες στο διαδίκτυο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και παραπληροφόρηση.

"Αυτό ήθελες να μου πεις;" Αποτελεσματική επικοινωνία με τα παιδιά μας (Καψού Μαργαρίτα, Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσός)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι οι γονείς να είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τους στόχους της αποτελεσματικής επικοινωνίας, τους βασικούς "τύπους" επικοινωνίας και την αποτελεσματικότητά τους ως προς τους στόχους, να εντοπίζουν συχνά εμπόδια στην αποτελεσματική επικοινωνία γονιών/κηδεμόνων-παιδιών. Να καθορίζουν και να διατυπώνουν τα βασικά μηνύματα που θέλουν να επικοινωνήσουν, και με τρόπους προσέγγισης συζητήσεων με τα παιδιά.

Το σεμινάριο μπορεί να προσαρμοστεί για διάφορες ηλικιακές ομάδες με ανάλογα παραδείγματα.

Αυτορύθμιση: Πώς να βοηθήσω το παιδί μου να αυτορυθμίζει τα συναισθήματα, τα κίνητρα, τις σκέψεις και τις πράξεις του; (Ζαχαρίου Αντωνία, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι:

- να εισαγάγει τους γονείς στην έννοια της αυτορύθμισης (self-regulation),

-να εξηγήσει τα συστατικά στοιχεία της αυτορύθμισης,

-την σημασία των δεξιοτήτων αυτορύθμισης για το παρόν και το μέλλον των παιδιών

- να συζητηθούν με τους γονείς πρακτικές ενίσχυσης της αυτορύθμισης των παιδιών μέσα από συζήτηση σεναρίων και βίντεο.

Βοηθώντας το παιδί μου να διαχειριστεί το θυμό του (Χρίστου Αυγή, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Ο στόχος του σεμιναρίου αυτού είναι η εκμάθηση λειτουργικών τρόπων έκφρασης του θυμού, τους οποίους οι γονείς μπορούν να διδάξουν στα παιδιά τους. Αρχικά, θα κάνουμε μία αναφορά στο τι είναι θυμός, και γιατί κάποια παιδιά εκφράζουν το θυμό τους με μη λειτουργικούς τρόπους. Στη συνέχεια, μέσα από βιωματικές ασκήσεις και παιχνίδια ρόλων, θα διδάξουμε εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης του θυμού μας. Ο γονέας θα μπορεί να εφαρμόσει και να εκπαιδεύσει το παιδί του στην εκμάθηση αυτών των λειτουργικών τρόπων έκφρασης του θυμού.

Γιατί διαφορετικοί λαοί μπορεί να έχουν διαφορετικές ιστορίες;: Σεμινάριο επιμόρφωσης και ενδυνάμωσης γονέων και κηδεμόνων για το πως συζητάμε με παιδιά και έφηβους για την ύπαρξη πολλαπλών ιστορικών αναφορών (Γεωργίου Μαρία, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός)

Η συζήτηση με τα παιδιά και τους έφηβους σε σχέση με το ερώτημα, γιατί διαφορετικοί λαοί μπορούν να έχουν διαφορετικές ιστορίες, μπορεί να είναι μια πρόκληση, αλλά είναι σημαντικό να προσεγγίζεται με ενσυναίσθηση, ανοιχτότητα και ειλικρίνεια. Παράλληλα, είναι σημαντικό οι γονείς να αποκτήσουν τα κατάλληλα εργαλεία και την αυτοπεποίθηση ώστε να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν κάποιες από τις αρχές της μεθοδολογίας της ιστορίας για να συζητήσουν την πολυπλοκότητα και την ύπαρξη πολλαπλών ιστορικών αναφορών με τα παιδιά τους. Με αυτό το γνώμονα, το σεμινάριο θα καταδείξει και θα συζητήσει με τις και τους κηδεμόνες παιδιών δημοτικού και γυμνασίου (το σεμινάριο θα διαφοροποιηθεί καταλλήλως) κάποιες από τις αρχές για το πώς μπορούν να προσεγγίσουν μια τέτοια συζήτηση – για παράδειγμα, το πόσο σημαντικά είναι τα ακόλουθα: να αναγνωρίζουμε την ύπαρξη διαφορετικών ιστορικών αναφορών, να δίνουμε έμφαση στα κοινά σημεία, να κάνουμε διάκριση ανάμεσα στις διαφορετικές απόψεις και διαφορετικές ερμηνείες, να χρησιμοποιούμε κατάλληλα παραδείγματα, και ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, να χρησιμοποιούμε κατάλληλη γλώσσα, και ανάλογη με την ηλικία των παιδιών, και να υπενθυμίζουμε ότι κάθε ιστορία γράφεται σε συγκεκριμένο περιβάλλον (χώρο και χρόνο). Το σεμινάριο αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος είναι διαδραστικό και αποτελεί την εισαγωγή για το δεύτερο μέρος, δηλαδή τις αρχές επιμόρφωσης. Παρόλα αυτά, η συμμετοχή στο πρώτο μέρος δεν είναι υποχρεωτική.

Δέκα βασικές αρχές για να γίνετε καλύτεροι γονείς (Χρίστου Αυγή, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Ο στόχος αυτών των βιωματικών εργαστηρίων είναι η εκπαίδευση σε κάποιες βασικές δεξιότητες που έχουν ως κύριο συστατικό την θέσπιση ορίων για τη συμπεριφορά των παιδιών με σκοπό τη δημιουργία μίας καλύτερης σχέσης μεταξύ των γονιών και των παιδιών. Οι γονείς θα εκπαιδευτούν σε συγκεκριμένες δεξιότητες οι οποίες θα τους βοηθήσουν στην καλύτερη επικοινωνία με το παιδί τους και στη δημιουργία μίας θετικής σχέσης ανάμεσα στο γονέα και το παιδί.

Οι βασικές αρχές που θα αναπτυχθούν στο σεμινάριο, είναι:

- Η προσοχή στον ρόλο του γονέα

- Η σημαντικότητα έκφρασης της στοργής

- Η ανάμειξη στη ζωή των παιδιών

- Ο ορισμός κανόνων και ορίων στο σπίτι

- Η συνέπεια

- Η αποφυγή σκληρών τιμωριών

- Η απόδοση αποτελεσματικών οδηγιών

- Η σημασία της επιβράβευσης

- Οι τρόποι εξάλειψης ανεπιθύμητων συμπεριφορών

- Η ένδειξη σεβασμού προς το παιδί

Διαχείριση κρίσεων στην παιδική και νεανική ηλικία (Παπαδοπούλου Φωτεινή, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των γονέων σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν προβλήματα των νέων που προκαλούν κρίση στην οικογένεια, αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον (π.χ. σχολείο). Σωματικά, ψυχικά και κοινωνικά ζητήματα προκαλούν όχι μόνο επιθετικότητα, αλλά και αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές μαζί με άρνηση για το σχολικό περιβάλλον. Κατά συνέπεια: α) πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η προβληματική συμπεριφορά στον ίδιο τον/την νέο/νέα αλλά και στο περιβάλλον του; και β) πώς την εξηγούμε με ψυχο-κοινωνικά κριτήρια; γ) τι στοιχεία περιλαμβάνει ότι ονομάζουμε "πρόβλημα"; δ) πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωση προβλημάτων αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση προβλημάτων και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών; και ε) πώς φέρομαι στο παιδί μου όταν αντιμετωπίζει συγκεκριμένα θέματα και βρίσκεται σε έξαρση αρνητικών συμπεριφορών και στάσεων;

Αυτά, είναι κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

Είναι ΑΠΛΟ να εξυγιάνουμε τον θυμό μας - Αναγνώριση & Αποδοχή, Προσωπικό σύστημα αξιών, Λογική επιχειρηματολογία/Λύση και Όραμα (Κοτιτσά Μαρία, Λεμεσός)

Στον πυρήνα της «ανθρωπινότητάς» μας, βρίσκονται συχνά συναισθήματα έντονα και αντικρουόμενα, εκρηκτικά, δυσφορικά ή δυσδιάκριτα. Ένα απλό προτεινόμενο μοντέλο, ειδικά για τη διαχείριση ή μάλλον εξυγίανση του θυμού μας, στηρίζεται στην αναγκαιότητα αναγνώρισης και αποδοχής του συναισθήματος, την αναζήτηση προτύπων και αξιών ζωής και την εξεύρεση λογικής λύσης, στόχων, και οράματος.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι ακριβώς η βήμα-προς-βήμα εφαρμογή των προαναφερθέντων, καθώς και ο εντοπισμός των καταστάσεων/ερεθισμάτων που πυροδοτούν τον θυμό. Ένας πρακτικός οδηγός που - με την προϋπόθεση της περαιτέρω εξάσκησης - μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο σε περισσότερη ψυχική γαλήνη αλλά και σε νοηματοδότηση της καθημερινής μας εμπειρίας (συμπεριλαμβανομένης και αυτής του θυμού).

Εκπαιδευτικά Διοικητικά Μοντέλα, Θεωρίες Ηγεσίας, Υποκίνησης, Επικοινωνίας και Αποτελεσματικό Σχολείο (Στυλιανού Ανδρέας, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Το σεμινάριο αυτό θα προσφέρει μια θεωρητική και πρακτική προσέγγιση στο χώρο της Διοίκησης της Εκπαίδευσης. Η θεωρητική προσέγγιση επιτυγχάνεται με τη διερεύνηση και ανάλυση των κύριων εννοιών και θεωριών της εκπαιδευτικής διοίκησης. Η πρακτική προσέγγιση συνίσταται στην εξέταση της δομής και της λειτουργίας του Κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος και στη μελέτη συγκεκριμένων θεμάτων και προβλημάτων που το αφορούν. Το μάθημα θα δώσει την ευκαιρία στους γονείς να συσχετίσουν σύγχρονα εκπαιδευτικά θέματα με το θεωρητικό πλαίσιο της Διοίκησης της Εκπαίδευσης.

Πιο αναλυτικά, το σεμινάριο επιδιώκει τα ακόλουθα:

1. Την εξοικείωση των γονέων με τις σημαντικότερες έννοιες και θεωρίες της Εκπαιδευτικής Διοίκησης (π.χ. Διοικητικά Μοντέλα, Θεωρίες Ηγεσίας, Υποκίνησης, Επικοινωνίας).

2. Την κριτική εξέταση των θέσεων και αρχών των πιο πάνω θεωριών και την αξιολόγηση των πρακτικών εφαρμογών τους στην εκπαίδευση.

3. Τη γνωριμία με τις ευθύνες και τα βασικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών λειτουργών.

4. Την εξέταση του εκπαιδευτικού συστήματος της Κύπρου. Συγκεκριμένα, θα εξεταστεί η όλη δομή του συστήματος, όπως και τα καθήκοντα και οι ευθύνες των εκπαιδευτικών.

5. Την ενημέρωση των γονέων σχετικά με τα πορίσματα ερευνών στους βασικούς τομείς της εκπαιδευτικής διοίκησης.

"Εμείς το σεξ και τα παιδιά μας": Οδηγός Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης για Γονείς/Κηδεμόνες (Καψού Μαργαρίτα, Λευκωσία, Λάρνακα)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονιών/κηδεμόνων και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων επικοινωνίας για θέματα σεξουαλικότητας.

Αναμένεται ότι μέσω των εργαστηρίων θα προσφερθούν γνώσεις για θέματα σεξουαλικότητας (π.χ. σεξουαλική ωρίμανση, αντισύλληψη), θα αναπτυχθούν δεξιότητες των γονιών όπως η επικοινωνία με άλλους ενήλικες και με τα παιδιά τους, θα προωθηθεί η αποδοχή της διαφορετικότητας, θα ενισχυθεί η κριτική σκέψη για κοινωνικά, φιλοσοφικά, ψυχολογικά θέματα που σχετίζονται με τη σεξουαλικότητα όπως τα στερεότυπα των φύλων, οι διπλοί ρόλοι, και οι κοινωνικές αλλαγές.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παρουσιάσεις για τη σεξουαλικότητα, την Περιεκτική Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση, καθώς επίσης και βιωματικές ασκήσεις όπως την εργασία σε ομάδες, τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων και τη συζήτηση, την απάντηση ερωτήσεων, το σχολιασμό υποθετικών σεναρίων και τη δραματοποίηση ρόλων.

Αναμένεται ότι με την ολοκλήρωση των εργαστηρίων, οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες θα είναι σε θέση να συζητούν με μεγαλύτερη άνεση για θέματα σεξουαλικότητας μεταξύ τους και με τα παιδιά τους, θα έχουν επίγνωση για την επίδραση και το ρόλο που έχουν οι διάφοροι κοινωνικοί φορείς στο περιβάλλον (οικογένειες, σχολείο, ΜΜΕ, κουλτούρα) στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και διαμόρφωση στάσεων, και θα είναι σε θέση να εντοπίζουν και να προσεγγίζουν, κριτικά, τα στερεότυπα και τα ταμπού που αφορούν την ανθρώπινη σεξουαλικότητα.

Μπορεί να προσαρμοστεί για διάφορες ηλικιακές ομάδες με ανάλογα παραδείγματα.

Ενσυνείδητη (mindful) φροντίδα και ανθεκτικότητα στον φόβο (Χατζηιωάννου Χρίστος, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Το σεμινάριο εξηγεί τις θεμελιώδεις έννοιες της ενσυνειδητότητας (mindfulness). Έπειτα εστιάζει σε διαφορετικά μοντέλα ενσυνειδητότητας και πώς αυτά διαφέρουν στον τρόπο που διαχειρίζονται τα συναισθήματα. Το σεμινάριο εξηγεί και συγκρίνει θεωρίες συναισθημάτων, και μυεί το κοινό σε διαφορετικούς τρόπους διαχείρισης των διαφόρων φόβων (περιλαμβανομένου του φόβου του θανάτου).

Το σεμινάριο συνδυάζει θεωρία με την πρακτική εφαρμογή, εστιάζοντας στη σύγχρονη πραγματικότητα και καθημερινότητα.

Επιστρέφοντας στο σπίτι των συναισθημάτων (Κατσαρή Μαρίνα, Λευκωσία, Λάρνακα)

Σκοπός του συγκεκριμένου σεμιναρίου είναι η ενίσχυση των παιδαγωγικών, δημιουργικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων των γονέων στην κατεύθυνση ενδυνάμωσης των πολλαπλών διαστάσεων και πτυχών της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ενσυναίσθησης των παιδιών μέσω της αξιοποίησης του εκπαιδευτικού δράματος, του παιχνιδιού και του παραμυθιού.

Ειδικότερος στόχος του σεμιναρίου είναι η εκ μέρους των γονέων κατανόηση της ιδιάζουσας φύσης της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ενσυναίσθησης των παιδιών και η ανάγκη για ισοβαρή και ισότιμη ανάπτυξή της σε σχέση με τους άλλους τύπους νοημοσύνης.

Ζώα συντροφιάς: Παιχνίδι ή υπόθεση ευθύνης; (Δαρείου Ευσταθία, Λευκωσία)

Η ανάδειξη του ζητήματος της "Υπεύθυνης Ιδιοκτησίας Ζώων", ως ένα βασικό ζήτημα για την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας και τη διασφάλιση της αειφορίας στην πόλη μας. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου αναζητούνται απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:

(α) Ποια τα θετικά και ποια τα αρνητικά αποτελέσματα στη ζωή μας από την ιδιοκτησία ζώων συντροφιάς;

(β) Πόσο έτοιμοι είστε να αποκτήσετε ένα κατοικίδιο;

(γ) Ποιο κατοικίδιο μας ταιριάζει;

(δ) Ποιες είναι οι ανάγκες των ζώων συντροφιάς;

(ε) Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του/της υπεύθυνου/ης ιδιοκτήτη/τριας ζώων και ποιες οι ευθύνες του/της;

(στ) Στείρωση: απαραίτητη και ευεργετική ή εμπόδιο στην ευημερία του ζώου;

(ζ) Πώς να προσεγγίσω και να χαϊδέψω ένα σκυλί με ασφάλεια;

(η) Τι αρέσει στους ανθρώπους και δεν αρέσει στα σκυλιά;

(θ) Τι κάνω όταν βρεθώ απέναντι σε ένα επιθετικό σκυλί;

Το σεμινάριο προσφέρεται διαδικτυακά ή διά ζώσης.

Η δύναμη της μουσικής: Η μουσική ως μέσο προώθησης της θετικής συμπεριφοράς (Παγώνης Μιχάλης, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Στην ηλικιακή ομάδα παιδιών προσχολικής και δημοτικής εκπαίδευσης αποκτώνται πολλές δεξιότητες και ικανότητες που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τις τέχνες και ειδικότερα με τη μουσική. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το παιδί μαθαίνει να σκέφτεται, να κρίνει, να ακούει σε ρόλους και κανόνες. Το παιδί προσπαθεί να μεταβάλει τη συμπεριφορά του ώστε να κερδίσει αυτό που επιθυμεί. Είναι σαφές πως η απόκτηση συγκεκριμένων κοινωνικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων αυτήν την περίοδο της ζωής του θα το βοηθήσουν να ελέγξει έντονες βιολογικές και συναισθηματικές αλλαγές που θα ακολουθήσουν κατά την περίοδο της εφηβείας.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να παραθέσει κατάλληλους τρόπους στους γονείς παιδιών αυτής της ηλικίας, έτσι ώστε μέσω των ιδιοτήτων της μουσικής να προωθηθεί η θετική στάση και συμπεριφορά από μέρους των παιδιών τους. Η μουσική μπορεί να συνεισφέρει στον σχηματισμό σχέσεων μεταξύ ενηλίκων και παιδιών και το περιβάλλον τους, την ευχαρίστηση της δημιουργίας, την προώθηση της επικοινωνίας, την προσωπική ολοκλήρωση και πιο ικανοποιητικές επιδόσεις στο σχολείο.

Η πρόληψη και επίλυση συγκρούσεων: συναισθηματική νοημοσύνη και δεξιότητες επικοινωνίας (Στυλιανίδου Μαρία, Λευκωσία)

Η κατάρτιση των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών ως προς τις θεωρητικές αρχές και πρακτικές τεχνικές της ορθής επικοινωνίας και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ορθής επικοινωνίας. Επιπλέον, η καλλιέργεια και ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και συναισθηματικής νοημοσύνης για την απόκτηση δεξιοτήτων διαχείρισης διαπροσωπικών σχέσεων στο σχολικό περιβάλλον.

Θέματα Παραβατικής Συμπεριφοράς στο Σχολείο (Παπαδοπούλου Φωτεινή, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των γονέων σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στην προβληματική συμπεριφορά παιδιών σχολικής και εφηβικής ηλικίας: α) πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η προβληματική συμπεριφορά στο σχολείο ή/και στην παιδική και εφηβική ηλικία; β) τι στοιχεία περιλαμβάνει και ποια στοιχεία καταλήγουν στο πρόβλημα; γ) πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωση της, αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών; δ) πώς θα γίνει η λειτουργία της σχολικής τάξης αποτελεσματική;

Αυτά, είναι κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

Θέματα Σεξουαλικής Αγωγής (Χριστοφή Αναστασία, Λευκωσία, Λεμεσός)

Παροχή γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων για θέματα σεξουαλικότητας, σεξουαλικού προσανατολισμού, αποδοχής διαφορετικότητας κ.α. Επιπλέον, μέσα από βιωματικά παιχνίδια και ομαδικές συζητήσεις να γίνει απόκτηση δεξιοτήτων για απαντήσεις των γονέων σε ερωτήματα των παιδιών τους σχετικά με τη σεξουαλικότητα. Επίσης, παροχή γνώσεων για προστασία των παιδιών τους από κινδύνους για σεξουαλική κακοποίηση όπως π.χ. διαδίκτυο.

Θετική Γονεϊκότητα και Παιδική Ευεξία στην Ψηφιακή Εποχή: Ενημέρωση, Πρόληψη και Υποστήριξη της Διαδικτυακής Ζωής των Παιδιών μας! (Χαραλάμπους Στέλλα, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός)

Στόχο του σεμιναρίου, αρχικά, αποτελεί η ψυχοεκπαίδευση των γονέων για την αναγκαιότητα θέσπισης ορίων στο οικογενειακό πλαίσιο όπως επίσης και αναφορικά με την εφαρμογή θετικών γονικών πρακτικών σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου εκ μέρους των παιδιών, με πρωταρχικό στόχο την προστασία τους από πιθανούς κινδύνους. Παράλληλα, οι γονείς θα ενημερωθούν για την κατάλληλη χρήση του Διαδικτύου κατά ηλικία, για τρόπους υποστήριξης της διαδικτυακής χρήσης του παιδιού τους αλλά και για πιθανούς κινδύνους που ενδεχομένως να συναντήσουν τα παιδιά τους κατά την πλοήγηση του στο Διαδίκτυο, όπως επίσης και για τρόπους αντιμετώπισης αυτών.

Θετική γονικότητα για μια θετική αναπτυξιακή πορεία των παιδιών (Μιχαηλίδου Μαρίνα, Λευκωσία)

Το σεμινάριο αποσκοπεί στην ενίσχυση των γονέων στον γονικό τους ρόλο, έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ανατροφής των παιδιών στη σημερινή εποχή. Μέσα από το σεμινάριο, οι γονείς θα κατανοήσουν τις ανάγκες των παιδιών τους και θα γνωρίσουν εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να αναπτυχθούν στον ρόλο τους σαν γονείς, βασισμένοι σε στοιχεία της θετικής ψυχολογίας.

Θέτοντας όρια. Η χρυσή τομή μεταξύ πειθαρχίας και αγάπης (Μιχαήλ Κατερίνα, Λεμεσός)

Το σεμινάριο έχει σκοπό να παράσχει στους γονείς τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να οριοθετήσουν τη συμπεριφορά των παιδιών τους μέσα σ' ένα κλίμα αμοιβαίας συνεργασίας, κατανόησης, και αγάπης, μειώνοντας στο ελάχιστο δυνατό τα προβλήματα πειθαρχίας. Με το πέρας του σεμιναρίου, οι γονείς θα είναι σε θέση να διαχειριστούν με επιτυχία συχνά και καθημερινά προβλήματα απειθαρχίας και συγκρούσεων με τα παιδιά τους, ενώ παράλληλα θα γνωρίζουν τις προϋποθέσεις και τεχνικές για προαγωγή θετικών συμπεριφορών των παιδιών.

Μεγαλώνοντας ευτυχισμένα παιδιά μέσω της διδασκαλίας δεξιοτήτων ζωής (Χαλαμανδάρη Ταλιώτη Καλλιρόη, Λευκωσία)

Η Θετική Ψυχολογία μελετά με έναν συστηματικό, επιστημονικό τρόπο έννοιες όπως την αισιοδοξία, τηνη ικανοποίηση από την ζωή, τη χαρά, τη ψυχική ανθεκτικότητα και την ευτυχία. Σκοπός του σεμιναρίου είναι η σύνδεση αυτών των εννοιών με την ψυχοκοινωνική εξέλιξη του παιδιού, την οικογένεια και τον γονεϊκό ρόλο.

Μεγαλώνοντας παιδιά ικανά να αντιμετωπίζουν με επιτυχία τις προκλήσεις και τις αντιξοότητες της ζωής. Ο ρόλος μου ως γονιός (Μιχαήλ Κατερίνα, Λεμεσός)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι οι γονείς μέσα από την παρουσίαση όλων των παραγόντων που λειτουργούν ενισχυτικά στην ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών, να αποκτήσουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα εργαλεία για ενίσχυση και καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών τους, της δικής τους και της οικογένειας τους ως σύνολο.

Ο ρόλος της οικογένειας στην καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας του παιδιού (Μιχαηλίδου Μαρίνα, Λευκωσία)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η γνωριμία των γονέων με την έννοια της ψυχικής ανθεκτικότητας και τον ρόλο που διαδραματίζει στην αναπτυξιακή πορεία του παιδιού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον ρόλο του οικογενειακού πλαισίου στη διαμόρφωση της ψυχικής ανθεκτικότητας του παιδιού, παρουσιάζοντας πρακτικούς τρόπους και στρατηγικές ενδυνάμωσης του παιδιού απέναντι στους παράγοντες επικινδυνότητας.

Ο ρόλος των γονέων/κηδεμόνων στην ενίσχυση της γλωσσικής ικανότητας: Καλές πρακτικές και επιπρόσθετες συμβουλές (Πίττα Ευδοκία, Λευκωσία)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η εντρύφηση σε θέματα ανάπτυξης του λόγου, στο οικογενειακό συγκείμενο, ο οποίος είναι ανάγκη να προσεγγίζεται επικοινωνιακά ώστε ως γονείς/κηδεμόνες να βοηθάμε τα παιδιά μας να ανακαλύπτουν τα εργαλεία με τα οποία μπορούν να εκφράζουν τον εσωτερικό τους κόσμο ευέλικτα και αποτελεσματικά.

Αρχικά, εξετάζουμε το γεγονός ότι το παιδί κατακτά τη μητρική του γλώσσα χωρίς συστηματική διδασκαλία, μέσω της γλωσσικής διαίσθησης, εσωτερικεύοντας υποσυνείδητα ένα σύνολο γλωσσικών κανόνων. Έπειτα, εστιάζουμε στο γεγονός ότι αυτοί οι γλωσσικοί κανόνες πρέπει να καλλιεργούνται μέσω των γλωσσικών επιδράσεων από το στενό οικογενειακό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον ώστε το παιδί να αναπτύξει αποτελεσματικά τη γλωσσική και επικοινωνιακή του ικανότητα. Αυτό σημαίνει ότι η γλωσσική επάρκεια επιτυγχάνεται μέσω της νοητικής και κοινωνικής ανάπτυξης του παιδιού. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, μελετάμε καλές πρακτικές βάσει των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να δημιουργήσουν ευνοϊκές επικοινωνιακές συνθήκες ώστε να πυροδοτήσουν τους εγγενείς μηχανισμούς της γλώσσας και να ανθίσει ο λόγος. Τέλος, συζητάμε επιπρόσθετες συμβουλές βάσει των οποίων μπορεί να «ευοδωθεί» η γλώσσα μέσα από την επικοινωνία των μελών της οικογένειας.

Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί - σε σπίτι και σχολείο (Κατσαρή Μαρίνα, Λευκωσία, Λάρνακα)

Σκοπός του συγκεκριμένου σεμιναρίου είναι η εξοικείωση των γονέων με το σύγχρονο διαπολιτισμικό περιβάλλον στο οποίο διαβιούν και φοιτούν τα παιδιά τους. Επίσης, στόχος του σεμιναρίου είναι ο εξοπλισμός των γονέων και των παιδιών τους με δημιουργικά εργαλεία ενίσχυσης του διαπολιτισμικού αισθητηρίου καθώς και η συμπερίληψη (inclusion) και ένταξη (integration) με ενεργό τρόπο γονέων με διαφορετική εθνική καταγωγή στα πλαίσια της σχολικής κοινότητας ώστε η προσέγγιση να αποκτήσει ολιστικό χαρακτήρα. Με άξονα τον τελευταίο ειδικό σκοπό, τίθεται επίσης ο στόχος της καλύτερης, ομαλότερης και αποδοτικότερης συμπερίληψης και ένταξης των παιδιών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο στο χώρο του σχολείου.

Ο ρόλος των γονέων στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των παιδιών: Παραδείγματα και πρακτικές δημιουργικής απασχόλησης τωνν γονέων με τα παιδιά τους στο περιβάλλον (Δαρείου Ευσταθία, Λευκωσία)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η παροχή ιδεών στους γονείς εναλλακτικών τρόπων δημιουργικής απασχόλησης με τα παιδιά τους, αξιοποιώντας ποικίλα περιβαλλοντικά πεδία, ως χώρους βιωματικής μάθησης και δημιουργικής αλληλεπίδρασης και ψυχαγωγίας. Ειδικότερα, το σεμινάριο επικεντρώνεται: α) στο ρόλο των γονέων για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των παιδιών τους, β) στη σημασία του εξωτερικού περιβάλλοντος ως χώρου βιωματικής μάθησης και δημιουργικής απασχόλησης των γονέων με τα παιδιά τους, και γ) σε πρακτικές συμβουλές και δραστηριότητες που μπορούν να εφαρμόσουν με τα παιδιά τους σε διάφορα περιβαλλοντικά πεδία.

Το σεμινάριο προσφέρεται διαδικτυακά ή διά ζώσης.

Πρακτικές για την καλλιέργεια της κριτικής και της δημιουργικής σκέψης στο σπίτι (Μάρκογλου Αγγελική, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός)

Στο παρόν σεμινάριο θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν οι έννοιες της κριτικής και της δημιουργικής σκέψης, τα σημεία σύγκλισης και απόκλισης τους, όπως και μια σειρά από εναλλακτικές πρακτικές απασχόλησης των παιδιών στο σπίτι, με σκοπό την καλλιέργεια των ανώτερων αυτών δεξιοτήτων σκέψης στο οικογενειακό περιβάλλον.

Βασικό συστατικό του σεμιναρίου αποτελεί η συμμετοχή των γονέων μέσω της συζήτησης, αλλά και μέσω σύντομων δραστηριοτήτων που θα κληθούν να δημιουργήσουν ανάλογα με την ηλικία, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των παιδιών τους. Το σεμινάριο προσαρμόζεται και εστιάζει στις ανάγκες του εκάστοτε πλαισίου και δύναται να προσφερθεί και σε μέρη, προκειμένου να επιτευχθεί η αναστοχαστική διαδικασία των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών.

Στηρίζοντας παιδιά/εφήβους που πενθούν (Στυλιανού Πολυξένη, Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσός)

Το Σεμινάριο στοχεύει στην ενημέρωση των γονιών γύρω από το πένθος των παιδιών και των εφήβων. Πιο συγκεκριμένα, θα γίνει αναφορά στον τρόπο με τον οποίο εκδηλώνεται ο θρήνος στα παιδιά και στους/στις εφήβους, στους παράγοντες που επηρεάζουν το πένθος τους, στο πώς στηρίζουμε ένα παιδί ή έναν/μία έφηβο που πενθεί, καθώς και προβληματισμός ως προς τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε μιλώντας για τον θάνατο, την απώλεια και το πένθος.

Συζητώντας για τις Ρομαντικές Σχέσεις των Παιδιών και των Εφήβων στο Διαδίκτυο: Προσκλήσεις και Προκλήσεις - Κίνδυνοι και Πρόληψη (Χαραλάμπους Στέλλα, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Οι νέοι βρίσκονται στο επίκεντρο των συζητήσεων αναφορικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, καθώς τα νέα μέσα αποτελούν πλέον την πιο συχνή μορφή επικοινωνίας αλλά και ένα σημαντικό μέσο έκφρασης για τους ίδιους. Παρά τα οφέλη της τεχνολογίας, είναι σημαντικό να συνυπολογίζουμε και τους πιθανούς κινδύνους όταν οι χρήστες είναι ανήλικα άτομα. Καθώς η προεφηβεία και η εφηβεία, ως αναπτυξιακά στάδια, προκαλούν ψυχοκοινωνικές και ψυχοσεξουαλικές αλλαγές, τα παιδιά αρχίζουν να εμπλέκονται σε συμπεριφορές στο χώρο του διαδικτύου, οι οποίες σχετίζονται με τη σεξουαλικότητά τους. Στόχο του Σεμιναρίου, αποτελεί η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τις διαδικτυακές σεξουαλικές συμπεριφορές στις οποίες εμπλέκονται οι προέφηβοι και οι έφηβοι, με στόχο την προστασία τους από οποιαδήποτε μορφή σεξουαλικής θυματοποίησης ή εκμετάλλευσης στο χώρο του Διαδικτύου.

Συμμετοχή και Καθοδήγηση της Οικογένειας στη Στήριξη Μαθητών/τριών με Ήπια Χρόνια Προβλήματα Συμπεριφοράς στη Σχολική Μονάδα- Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς (Κουρέα Λευκή, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση και καθοδήγηση της οικογένειας στις περιπτώσεις μαθητών/τριών που παρουσιάζουν ήπια χρόνια προβλήματα συμπεριφοράς. Ειδικότερα, η οικογένεια εμπλέκεται σε επιμόρφωση και συμμετοχή σε παρεμβατικό πρόγραμμα για τη στήριξη των εν λόγω μαθητών/τριών υπό το πρίσμα του οργανωτικού πλαισίου πρόληψης του Σχολικού Συστήματος Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς.

Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας: Αναπτύσσοντας Κοινή Γλώσσα και Προσέγγιση στην Καλλιέργεια Κοινών Αξιών και Κοινωνικών Συμπεριφορών (Κουρέα Λευκή, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η παρουσίαση της στενής σχέσης σχολείου και οικογένειας στην καλλιέργεια κοινών κοινωνικών αξιών (π.χ., σεβασμός, υπευθυνότητα, συνεργασία) και κοινωνικών συμπεριφορών (π.χ., ενεργός ακροατής, ακολουθώ οδηγίες) εντός και εκτός σχολείου. Ειδικότερα, το εν λόγω σεμινάριο στοχεύει στην περιγραφή της συμμετοχής και δραστηριοποίησης της οικογένειας στην ενίσχυση συμπεριφορών που διδάσκονται στο σχολικό περιβάλλον υπό το πρίσμα του οργανωτικού πλαισίου πρόληψης του Σχολικού Συστήματος Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς.

Σχολείο και κοινότητα – ο ρόλος των θεσμικών οργάνων (Στυλιανού Ανδρέας, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να αναδείξει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας υπό το πρίσμα της τοπικής κοινωνίας και της γονεϊκής εμπλοκής και γονεϊκής συμμετοχής μέσα από τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων.

Ειδικότεροι στόχοι: να καταγράψει το διαμεσολαβητικό ρόλο των γονέων μεταξύ σχολείου και κοινωνίας για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την ομαλή κοινωνικοποίηση των μαθητών, να αναδείξει το ρόλο των γονέων στη διοίκηση των σχολείων και στην περαιτέρω ανάπτυξή του.

Τεχνικές ενδυνάμωσης των γονέων σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό (Δίπλη Χριστιάνα, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Λεμεσός)

Βασικός πυλώνας του σεμιναρίου είναι η εκπαίδευση των γονιών για την ανάπτυξη τρόπων διαχείρισης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τόσο οι ίδιοι όσο και το παιδί τους σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό. Οι γονείς θα αποκτήσουν δεξιότητες ώστε να μπορούν να βοηθήσουν το παιδί που είναι είτε θύμα, είτε θύτης και/ή παρατηρητής κατά την εκδήλωση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Επιπλέον, το σεμινάριο θα εστιάζεται στην ανάπτυξη τρόπων βελτίωσης των σχέσεων και επικοινωνίας μεταξύ των γονέων και του παιδιού τους, και των γονέων με τους εκπαιδευτικούς. Επίσης, το σεμινάριο θα στοχεύει στην ενδυνάμωση των γονέων, και ενίσχυσή τους με τις βέλτιστες επικοινωνιακές τεχνικές και άλλες δεξιότητες, ούτως ώστε να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τον σχολικό εκφοβισμό. Ως εκ τούτου, οι γονείς θα αποκτήσουν δεξιότητες και τρόπους διαχείρισης των προβλημάτων που αναφύονται από τον σχολικό εκφοβισμό.

Τα σχολεία που παρακολούθησαν το Σεμινάριο «Τεχνικές ενδυνάμωσης των γονέων σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό» κατά τις προηγούμενες σχολικές χρονιές θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα επόμενα μέρη του Σεμιναρίου κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023. Το Σεμινάριο θα προσαρμοστεί στις σχετικές με το θέμα ανάγκες της σχολικής μονάδας, των μαθητών και των γονέων. Επιπρόσθετα, θα γίνει Μελέτη- Συζήτηση Περιπτώσεων από το σχολείο σχετική με το θέμα του σεμιναρίου.

Το Συναίσθημα του Φόβου στην Παιδική Ηλικία. Ο ρόλος του γονέα και τρόποι διαχείρισης των συναισθημάτων του (Σωτικοπούλου Παντελίνα, Λευκωσία, Λάρνακα. Λεμεσός)

Σκοπός του σεμιναρίου, είναι οι γονείς να εκπαιδευτούν και να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους γύρω από το συναίσθημα του φόβου στην παιδική ηλικία. Να κατανοήσουν τον τρόπο που εμφανίζεται στα παιδιά αλλά και τρόπους με τους οποίους οι γονείς μπορούν να ανταποκριθούν στο συναίσθημα του παιδιού τους.

Φροντίζοντας τους φροντιστές: προαγωγή της ψυχικής ανθεκτικότητας των γονιών (Παπαγεωρτίου Κωνσταντίνος, Λευκωσία

Πρόκειται για ένα σεμινάριο ψυχικής ενδυνάμωσης που επιδιώκει να εξοπλίσει τους γονείς/κηδεμόνες με γνώσεις, δεξιότητες, εργαλεία και τεχνικές για προαγωγή της ψυχικής ανθεκτικότητας. Επειδή "παρόλο που δεν μπορείς να εμποδίσεις τα πουλιά της θλίψης να πετούν πάνω από το κεφάλι σου, μπορείς να τα εμποδίσεις από το να φτιάξουν τη φωλιά τους στα μαλλιά σου". Μέσα από την προαγωγή της αυτοφροντίδας και της ψυχικής ανθεκτικότητας των γονιών, διασφαλίζεται ότι μπορούν να επιτελούν πιο αποτελεσματικά τον ρόλο τους ως γονείς. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα παρουσιαστούν τεχνικές από διάφορες κατευθύνσεις ψυχοθεραπείας όπως η Συστημική, η Γνωστικοσυμπεριφοριστική καθώς και η Θετική Ψυχολογία.

Φύλο και σεξουαλικότητα την εποχή των social media (Γενοβέφα Ζαφειρίδου, Λευκωσία)

Τα παιδιά σήμερα μεγαλώνουν μέσα σε ένα πολυδιάστατο περιβάλλον, με πληθώρα πληροφοριών και ερεθισμάτων από την online πραγματικότητα. Με τη χρήση των social media να είναι όλο και πιο διαδεδομένη, η ευθύνη για ενημερωμένη πλοήγηση στο διαδίκτυο και αποφυγή θυματοποίησης αποτελεί έναν τομέα που προβληματίζει πολλούς γονείς και εκπαιδευτικούς. Στόχος το σεμιναρίου είναι να ενημερώσει και ναι διαφωτίσει την περίπλοκη σχέση των social media και της σεξουαλικότητας μέσα από τις πρακτικές που επιλέγουν παιδιά και έφηβοι (πχ sexting, selfies).

Φύλο & Σεξουαλικότητα: άσπρο, μαύρο ή γκρίζο; (Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος, Λευκωσία)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να συμβάλει στην καλλιέργεια των γνώσεων, στάσεων και πεποιθήσεων γύρω από το θέμα του φύλου και της σεξουαλικότητας. Οι γονείς/κηδεμόνες θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν και να ξεκαθαρίσουν όρους όπως: βιολογικό φύλο, κοινωνικό φύλο, έκφραση φύλου, ταυτότητα φύλου, διεμφυλικότητα, σεξουαλικός προσανατολισμός, δυαδικότητα φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού, έμφυλη βία κ.α. Το σεμινάριο αποσκοπεί στην κατάρριψη μύθων και προκαταλήψεων που στοχοποιούν ΛΟΑΤ άτομα (λεσβίες, ομοφυλόφιλοι, αμφισεξουαλικοί/ές, τρανς).

Ψυχική Ανθεκτικότητα, Ευτυχία και Προσαρμογή για Γονείς (Καραολή Γεωργία, Λευκωσία, Λάρνακα)

Το Σεμινάριο διερευνά την έννοια της «ψυχικής ανθεκτικότητας» και της προσαρμοστικότητας, ενώ παράλληλα εισηγείται συμπεριφορές που αποδεδειγμένα ενισχύουν την ψυχική υγεία και την λειτουργικότητα του ατόμου. Το συγκεκριμένο σεμινάριο απευθύνεται σε γονείς, έτσι θα είναι ειδικά διαμορφωμένο ώστε να ανταποκρίνεται στις εξειδικευμένες ανάγκες που προκύπτουν μέσα από την ταυτότητα και απαιτήσεις του γονεϊκού ρόλου.