Το project Learning from the Extremes διοργανώνει ένα Webinar με σκοπό να παρουσιάσει το LfE Community Portal καθώς και όλα τα διαθέσιμα εργαλεία και υπηρεσίες που προσφέρει.

Online Tools and Services

Κατά τη διάρκεια αυτού του Webinar, παρουσιάστηκε το Learning from the Extremes portal και τα συναφή εργαλεία του. Η κύρια εστίασή του ήταν να παρουσιαστούν όλες οι δυνατότητες του portal ως ένα κέντρο δημιουργίας κοινότητας. Πιο συγκεκριμένα, πώς οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές/διευθύντριες σχολείων μπορούν να βρίσκουν πόρους και εργαλεία που θα υποστηρίξουν το ταξίδι τους στο LfE, καθώς και πώς τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καθιερώσουν συνεργασίες σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Θα παρουσιάσουμε επίσης την αξία των κοινοτήτων Σχολείο του Μέλλοντος και την υποδομή που φιλοξενεί την κοινότητα Learning from the Extremes.

Using Robotic Telescopes for Real Science in the Classroom

Αυτό το δεύτερο μέρος του σεμιναρίου ήταν αφιερωμένο στις μεθόδους και τα εργαλεία που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εργασία και την επεξεργασία των εικόνων που αποκτήθηκαν από ένα ρομποτικό τηλεσκόπιο.

Κατά τη διάρκεια αυτού του σεμιναρίου, παρουσιάστηκε ένα λογισμικό επεξεργασίας εικόνας, το Salsa J, το οποίο μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στα σχολεία για να βοηθήσει τους μαθητές να αναπαράγουν επιστημονικές διαδικασίες και ανακαλύψεις. Παρουσιάστηκαν επίσης οι εικόνες που αποκτήθηκαν χρησιμοποιώντας το τηλεσκόπιο διαμέτρου 40εκ. στο Siding Spring κατά το πρώτο μέρος του σεμιναρίου και παρουσιάστηκε η διαδικασία για τη μετατροπή και την ανάλυσή τους.

Meeting the needs of our schools through teacher professional development

Το webinar αυτό παρείχε σημαντικές πληροφορίες που βοηθούν τις σχολικές μονάδες να αναπτύξουν Ευρωπαϊκά Σχέδια Ανάπτυξης που είναι συνυφασμένα με το ταξίδι μετασχηματισμού τους, να εμπλέκουν τους εκπαιδευτικούς τους σε δραστηριότητες διεθνούς επαγγελματικής ανάπτυξης και να επεκτείνουν τη μάθηση και τη διδασκαλία πέρα από τον τοπικό σχολικό τους περίγυρο, δημιουργώντας καινοτόμα σχέδια συνεργασίας που θα μπορούσαν ταυτόχρονα να προστατεύσουν σημαντικούς πόρους για τη σχολική κοινότητα.

Meeting the needs of our schools through teacher professional development

Το webinar που παρουσιάζει πώς οι σχολικές μονάδες μπορούν να υλοποιήσουν τα σχέδια δράσης τους εστιάζοντας στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και πώς μπορούν να υιοθετήσουν ένα Ευρωπαϊκό Σχέδιο Ανάπτυξης μέσω των κινητικών υποτροφιών του ERASMUS+ ή σχεδίων συνεργασίας.

Το webinar "Learning From the Extremes" παρέχει σημαντικές πληροφορίες που βοηθούν τις σχολικές μονάδες να αναπτύξουν Ευρωπαϊκά Σχέδια Ανάπτυξης που συνδυάζονται με το ταξίδι μετασχηματισμού τους, να εμπλέκουν τους εκπαιδευτικούς τους σε διεθνείς δραστηριότητες επαγγελματικής ανάπτυξης και να επεκτείνουν την μάθηση και τη διδασκαλία πέρα από τον τοπικό σχολικό τους περίγυρο, δημιουργώντας καινοτόμα σχέδια συνεργασίας που μπορούν ταυτόχρονα να προστατεύσουν σημαντικούς πόρους για τη σχολική κοινότητα.

INNOVATIVE EDUCATIONAL METHODOLOGIES IN ACTION

Το έργο "Learning from the Extremes" διοργάνωσε ένα διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο "Καινοτόμες Εκπαιδευτικές Μεθοδολογίες σε Δράση: Από το Design Thinking για την Εκπαίδευση στο Universal Design for Learning".

Κατά τη διάρκεια αυτού του διαδικτυακού σεμιναρίου, παρουσιάστηκε το LfE Community Portal καθώς και όλα τα διαθέσιμα online εργαλεία και υπηρεσίες.

Στο σεμινάριο, παρουσιάστηκε το Learning from the Extremes portal και τα συναφή εργαλεία του. Η κύρια εστίαση ήταν να παρουσιαστούν όλες οι δυνατότητες του portal ως ένα κέντρο δημιουργίας κοινότητας. Πιο συγκεκριμένα, πώς οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές σχολείων μπορούν να βρήκαν πόρους και εργαλεία για να υποστηρίξουν το ταξίδι τους στο "Learning from the Extremes" και πώς τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καθιερώσουν κοινές συνεργασίες σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Παρουσιάστηκε επίσης η αξία των κοινοτήτων "Σχολείο του Μέλλοντος" και η υποδομή που φιλοξενούσε την κοινότητα "Learning from the Extremes"

Transforming School Education with Open Educational Resources and Practices

Κατά τη διάρκεια αυτού του διαδικτυακού σεμιναρίου, έγινε εισήγηση τη χρήση ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων και πρακτικών από την Κοινοτική Πύλη Μάθησης από τα Ακραία και επιδείξαμε πώς αυτά τα εργαλεία θα μπορούσαν να συμβάλουν στον μετασχηματισμό της σχολικής εκπαίδευσης.

Hands-on Design Thinking Projects with the LfE Portal

Κατά τη διάρκεια αυτού του διαδικτυακού σεμιναρίου, παρουσιάστηκε η προσέγγιση "Αισθάνομαι, Φαντάζομαι, Δημιουργώ και Μοιράζομαι" στην δημιουργία Project. Eξηγήθηκαν όλα τα βήματα με συγκεκριμένα παραδείγματα και ποιο περιεχόμενο απαιτείται σε κάθε ένα από τα 4 τμήματα αυτής της προσέγγισης σχεδιασμού βάσει project.

A Maker Space in Your School: Creative Ideas and Projects

O στόχος του διαδικτυακού σεμινάριο ήταν να παρουσιάσει πώς οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να δημιουργήσουν ένα Χώρο Δημιουργίας (Maker Space) στα σχολεία τους.

Κατά τη διάρκεια αυτού του διαδικτυακού σεμιναρίου, εισήχθη η προσέγγιση για το πώς να δημιουργήσουμε και να λειτουργήσουμε σε ένα Χώρο Δημιουργίας στο πλαίσιο του σχολείου. Αυτός ο χώρος θα είναι διαθέσιμος για χρήση από εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να αναπτύξουν δημιουργικές ιδέες και έργα με τους μαθητές τους.

Let’s Get Digital – Digital Science Tools, Video Making and Image Processing

Ο σκοπός του σεμιναρίου είναι να παρουσιάσει πώς οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν Ψηφιακά Εργαλεία Επιστήμης, Δημιουργία Βίντεο και Επεξεργασία Εικόνας στα ακαδημαϊκά τους μαθήματα.

Κατά τη διάρκεια αυτού του διαδικτυακού σεμιναρίου, παρουσιάστηκαν αρκετά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν εύκολα από εκπαιδευτικούς και μαθητές στην αίθουσα διδασκαλίας. Θα παρουσιαστούν και θα εξηγηθούν τα Ψηφιακά Εργαλεία Επιστήμης, τα Εργαλεία Δημιουργίας Βίντεο και τα Εργαλεία Επεξεργασίας Εικόνας και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διδασκαλία.

Virtual Visit to Paranal Observatory

Το έργο "Learning from the Extremes" διοργάνωσε ένα διαδικτυακό σεμινάριο που παρουσίασε μια εικονική επίσκεψη στο Παρατηρητήριο Paranal στην ερήμο του Ατακάμα, Χιλή, το οποίο ανήκει στο Ευρωπαϊκό Νότιο Οργανισμό (ESO).

Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού σεμιναρίου, δημιουργήθηκε μια ζωντανή σύνδεση με το παρατηρητήριο, προσφέροντας μια ξενάγηση που φιλοξενήθηκε από την Ελεονόρα Σάνι, Υποδιευθύντρια των Επιστημονικών Λειτουργιών του Paranal.

Distance learning positification: technostress relief and wellbeing

Το έργο "Learning from the Extremes" διοργάνωσε ένα διαδικτυακό σεμινάριο για να δείξει στους εκπαιδευτικούς πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της απόστασης εκπαίδευσης και πώς μπορούν να αισθανθούν πιο άνετα και ευχάριστα.

Κατά τη διάρκεια αυτού του σεμιναρίου, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τον τρόπο χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και πώς να αντιμετωπιστεί το άγχος που μπορεί να προκύψει από αυτό. Συζητήθηκαν επίσης στρατηγικές για να βοηθηθούν οι εκπαιδευτικοί στο να διαχειρίζονται αυτό το άγχος όταν διδάσκουν μέσω της τεχνολογίας. Το σεμινάριο παρείχε επίσης την ευκαιρία να συζητηθεί περαιτέρω για την ανάπτυξη θετικών λύσεων.

Students and teachers in the age of ChatGPT: Conversational AI for Education

Το έργο "Learning from the Extremes" διοργάνωσε ένα διαδικτυακό σεμινάριο για να εξοικειώσει τους εκπαιδευτικούς με τις τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης και να τους εισάγει στις τρέχουσες εφαρμογές της ΤΝ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Στο πρώτο μέρος του διαδικτυακού σεμιναρίου, οι ερευνητές παρουσίασαν τις τεχνολογίες της συνομιλητικής τεχνητής νοημοσύνης και τις εφαρμογές τους στην εκπαίδευση, με σύντομες ομιλίες, παραδείγματα, συζητήσεις και επιδείξεις εφαρμογών, όπως το ChatGPT.

Στο δεύτερο μέρος, οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν ένα σύστημα διαλόγου που λειτουργούσε με τη χρήση της ΤΝ (chatbot) σε δραστηριότητες που σχετίζονταν με διάφορα μαθήματα σχολείου. Στα πλαίσια αυτών των δραστηριοτήτων, αλληλεπιδρούσαν με το chatbot, έκαναν ερωτήσεις για διάφορα θέματα και τον ζητούσαν να εκτελέσει διάφορες εργασίες που σχετίζονταν με την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως η παροχή πληροφοριών για ένα θέμα, η πρόταση ερωτήσεων κατανόησης, η προετοιμασία ενός προγράμματος διδασκαλίας κ.λπ.

Teachers as creators and designers of digital and blended lessons

Το έργο "Learning from the Extremes" διοργάνωσε ένα διαδικτυακό σεμινάριο που παρουσίασε εργαλεία και προσεγγίσεις για τους εκπαιδευτικούς ώστε να δημιουργήσουν και να σχεδιάσουν ψηφιακά και συνδυασμένα μαθήματα.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, παρουσιάστηκαν διάφορα εργαλεία που βοηθούν τους εκπαιδευτικούς να γίνουν δημιουργοί και σχεδιαστές ψηφιακών και συνδυασμένων μαθημάτων, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν στα αναλόγων μαθήματά τους στην τάξη τους.

micro:bit programming

Το έργο "Learning from the Extremes" διοργάνωσε ένα διαδικτυακό σεμινάριο που παρουσίασε το micro:bit και τη χρήση του στην τάξη.

Το micro:bit είναι ένα ευέλικτο μικροελεγκτή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλές δραστηριότητες προγραμματισμού και ηλεκτρονικών στοιχείων στην τάξη. Είτε πρόκειται για τον προγραμματισμό ενός ζαριού, τη δημιουργία καλλιτεχνικών εφέ LED για εκδηλώσεις, είτε για τη δημιουργία μιας σταθμός παρακολούθησης της ποιότητας του αέρα, το micro:bit προσφέρει μεγάλη ευελιξία και είναι εξαιρετικά φιλικό προς τον χρήστη. Κατά τη διάρκεια αυτού του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες έμαθαν περισσότερα για αυτό το εργαλείο και πώς να χρησιμοποιήσουν κώδικα σε μπλοκ για τον έλεγχο των λειτουργιών του. Είχαν επίσης την ευκαιρία να πειραματιστούν με αυτόν με έναν διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο. Συμμετέχετε για μια συναρπαστική συνεδρία που θα ενισχύσει την κατανόησή σας και την επιδεξιότητά σας με το micro:bit.

LFE WEBINAR: 3D Modelling and Printing

Το πρόγραμμα "Learning from the Extremes" διοργάνωσε ένα webinar που ασχολήθηκε με τον χώρο του 3D modeling και της εκτύπωσης. Κατά τη διάρκεια του webinar, εξερευνήσαμε τον κόσμο της τρισδιάστατης εκτύπωσης. Παρουσιάστηκε μια εισαγωγή στην τρισδιάστατη εκτύπωση, επισημαίνοντας διάφορες πτυχές της διαδικασίας, ώστε να μειωθούν τυχόν λάθη κατά το μοντελοποίησης και την εκτύπωση. Παρουσιάστηκε το εργαλείο Tinkercad για τον σχεδιασμό ενός τρισδιάστατου αντικειμένου, και οι συμμετέχοντες προκλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα απλό τρισδιάστατο αντικείμενο.

LFE WEBINAR: A sneak-peak into a Mars expedition: Virtual visit to the OeWF spacesuit laboratory

Το πρόγραμμα "Learning from the Extremes" διοργάνωσε ένα webinar που παρουσίασε μια εικονική επίσκεψη στο εργαστήριο διαστημικών στολών του Austrian Space Forum στο πλαίσιο του έργου "Learning from the Extremes".

Οι Seda Özdemir-Fritz και Gernot Grömer παρουσίασαν μια επισκόπηση των προσομοιώσεων αποστολών στον Άρη που πραγματοποιεί το Austrian Space Forum, όπου πληρώματα αναλογικών αστροναυτών εξερευνούν τον Κόκκινο Πλανήτη με προσομοιώσεις αποστολών στη Γη. Αυτή τη στιγμή, οι προσομοιωτές διαστημικών στολών για την επόμενη αποστολή το 2024 βρίσκονταν υπό προετοιμασία, και αυτή η εικονική επίσκεψη στο εργαστήριο παρείχε μια προειδοποίηση για τις τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν στην επόμενη διεθνή αποστολή στην Αρμενία, την εκστρατεία AMADEE-24.

Παρείχαμε μια αναλυτική εικόνα των προκλήσεων που προέκυπταν κατά τη λειτουργία ενός διαστημικού στολ, σε ένα ερημώδες περιβάλλον παρόμοιο με τον Άρη, και πώς εκτελούνταν γεωεπιστημονικές εξετάσεις - μια μοναδική οπτική γωνία στην επιστήμη που δημιουργούνταν, με τη δυνατότητα να κάνουν πολλές ερωτήσεις και να δουν από κοντά έναν προσομοιωτή διαστημικού εξοπλισμού.

LFE WEBINAR: A Voyage Through Digital Tools

Το πρόγραμμα "Learning from the Extremes" διοργάνωσε ένα webinar που παρουσίασε ένα ταξίδι μέσω ψηφιακών εργαλείων.

Σε αυτό το webinar, εξερευνήσαμε διάφορα εργαλεία που μπορούν να μας βοηθήσουν να εμπλουτίσουμε την εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητών σας. Η παρουσίαση ξεκίνησε με συμβουλές για τη διασφάλιση της ασφάλειας των μαθητών κατά τη διάρκεια της online εργασίας. Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν εργαλεία που βοηθούν στο να μοιράζομαστε και να οργανώνουμε περιεχόμενο, να δημιουργούμε καινοτόμα εκπαιδευτικά υλικά, να διευκολύνουμε την online επικοινωνία, να ενθαρρύνουμε τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών, να αξιολογούμε την πρόοδο των μαθητών, να ετοιμάζουμε κουίζ και έρευνες, να δημιουργούμε συναρπαστικές παρουσιάσεις και αφηγήσεις, να ενσωματώνουμε την τεχνητή νοημοσύνη στην μαθησιακή διαδικασία, και πολλά άλλα.

LFE WEBINAR: Video and audio editing

Το πρόγραμμα "Learning from the Extremes" διοργάνωσε ένα webinar που παρουσίασε την επεξεργασία βίντεο και ήχου για αρχάριους.

Ζούμε σε μια κοινωνία βίντεο - τα βίντεο είναι παρόντα παντού, από τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης σε webinars, από βιντεοκλήσεις σε συγγενείς. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας χρησιμοποιώντας βίντεο είναι, επομένως, ένα κρίσιμο στοιχείο της εκπαίδευσης. Η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε σημείο που ο καθένας με ένα smartphone μπορεί να καταγράψει ήχο και βίντεο και να το επεξεργαστεί χρησιμοποιώντας online εργαλεία. Σε αυτό το webinar παρουσιάστηκαν τα βασικά της παραγωγής βίντεο και ήχου από μια πρακτική προοπτική.

LFE WEBINAR: Rethinking students' assessment in the 21st century

Το πρόγραμμα "Learning from the Extremes" διοργάνωσε ένα webinar που παρουσίασε τον επανεξέταση της αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών στον 21ο αιώνα.

Γιατί αξιολογούμε τους μαθητές μας; Είναι η αξιολόγηση σημαντικό μέρος του εκπαιδευτικού ταξιδιού; Πώς μπορούμε να προσαρμόσουμε την αξιολόγηση των μαθητών για να προσαρμοστούμε στις ανάγκες των μαθητών αυτού του αιώνα; Σε αυτό το webinar μιλήσαμε για αυτές τις προκλήσεις και παρουσιάστηκε το παιδαγωγικό πλαίσιο και τα εργαλεία που αναπτύχθηκαν στο έργο ASSESS, τα οποία καθοδηγούν τους εκπαιδευτικούς στην αναβάθμιση των πρακτικών αξιολόγησής τους.