Σεμινάρια σε Σχολική Βάση

Έντυπα

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Παρουσιολόγιο σεμιναρίου

Επικοινωνία

Δρ Έλενα Παπαμιχαήλ

Phone22402367

email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Δρ Δέσπω Κυπριανού

Phone22402384

email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

ΜΕΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗ KAI ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΑΣΗ (ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ)

1. Αγγλικά για Ειδικούς Σκοπούς: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας και οι τελευταίες εξελίξεις (Έλις Κακουλλή Κωνσταντίνου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Ο όρος English for Specific Purposes (ESP), Αγγλικά για Ειδικούς Σκοπούς, εμφανίστηκε τη δεκαετία του 1960 σε μια εποχή κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης και αλλαγής. Μέχρι σήμερα έχουν αποδοθεί πολλοί ορισμοί και έχουν επέλθει πολλές εξελίξεις στον τομέα. Μια από τις πιο σύγχρονες περιγραφές είναι αυτή που προσδίδει πολλές πτυχές στο πεδίο Αγγλικά για Ειδικούς Σκοπούς, υποστηρίζοντας ότι αφορά, εκτός από τη γλώσσα και την κουλτούρα συγκεκριμένων επαγγελματικών ομάδων και κοινοτήτων, και τους τρόπους εκμάθησης και διδασκαλίας του συγκεκριμένου αντικειμένου (Sarré & Whyte, 2016). Στον κλάδο αυτό πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η ουσιαστική αντίληψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριών, οι οποίοι/ες θα κληθούν να χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα μετέπειτα σε συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών ή και σε συγκεκριμένα επαγγέλματα. Σε μια περίοδο συνεχών γεωπολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών αλλαγών, με τις εξελίξεις στην εκπαίδευση να τρέχουν, πολλές ήταν και οι αλλαγές στον τομέα της διδασκαλίας των Αγγλικών για Ειδικούς Σκοπούς. Το Σεμινάριο αυτό αποσκοπεί στο να γνωστοποιήσει στους/στις συμμετέχοντες/ουσες τις εξελίξεις αυτές μέσα από υπαρκτά παραδείγματα και στο να εξοικειώσει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες με τις πιο σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας βασισμένες στον κοινωνικό εποικοδομητισμό (social constructivism) και τη συνεργατική μάθηση (collaborative learning). Πιο συγκεκριμένα, το Σεμινάριο εξελίσσεται γύρω από την ενσωμάτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία σύγχρονων τεχνολογιών και τεχνικών διδασκαλίας, όπως η τηλεσυνεργασία (telecollaboration), η χρήση εργαλείων εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality), η ενσωμάτωση τεχνολογιών νέφους (cloud technologies), η χρήση της λογοτεχνίας, η χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών (serious games), η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη διδασκαλία, κ.ά. Στο Σεμινάριο θα δοθεί υλικό και ιδέες για εκπαιδευτικές δραστηριότητες, τις οποίες οι συμμετέχοντες/ουσες θα μπορούν εύκολα να εφαρμόσουν με τους/τις μαθητές/μαθήτριές τους.

2. Ανάπτυξη θετικού κλίματος στο σχολείο (Χάρις Χαραλάμπους, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι οι εκπαιδευτικοί:

-          να γνωρίσουν ποιες είναι οι νέες προσεγγίσεις που δοκιμάζονται στο εξωτερικό για σκοπούς προώθησης της θετικής συμπεριφοράς στο σχολείο,

-          να κατανοήσουν πως η παιδαγωγική προσέγγιση του σχολείου έχει άμεσο αντίκτυπο στο κλίμα του σχολείου και την ανταπόκριση των μαθητών/μαθητριών.

3. Ανάπτυξη υπευθυνότητας: Τεχνικές ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν κουλτούρα υπευθυνότητας (Χριστιάνα Δίπλη, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Βασικός πυλώνας του Σεμιναρίου είναι η ανάπτυξη τρόπων διαχείρισης των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν: (α) αδιαφορία για το σχολείο και έλλειψη ενδιαφέροντος για τη σχολική εργασία, (β) άρνηση να ενσωματωθούν στο σχολικό περιβάλλον εξαιτίας της απόρριψης και/ή μη αποδοχής τους από τους/τις υπόλοιπους/ες μαθητές/μαθήτριες, και (γ) απειθαρχία και ανυπακοή στους σχολικούς κανονισμούς. Επιπλέον, το Σεμινάριο εστιάζει στην ανάπτυξη τρόπων βελτίωσης των σχέσεων και επικοινωνίας καθηγητών/τριών – μαθητών/τριών, γονέων– μαθητών/τριών, μαθητών/τριών – μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών – γονέων. Επίσης, το Σεμινάριο στοχεύει στην ψυχική και κοινωνικό-συναισθηματική ενδυνάμωση των μαθητών/τριών, και ενδυνάμωση των καθηγητών/τριών και των γονέων με τις βέλτιστες επικοινωνιακές τεχνικές και άλλες δεξιότητες, ούτως ώστε να βελτιωθούν οι σχέσεις τους με τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

Ως εκ τούτου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη, όπως οι «σημαντικοί άλλοι» στη ζωή των μαθητών/τριών που είναι οι καθηγητές/καθηγήτριες και οι γονείς τους, καθώς και οι ίδιοι/ες οι μαθητές/μαθήτριες, θα αποκτήσουν δεξιότητες ζωής και τρόπους διαχείρισης των προβλημάτων που αναφύονται στα διάφορα εξελικτικά στάδια των μαθητών/τριών. Τα σχολεία που παρακολούθησαν το Σεμινάριο κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019 θα μπορούν να παρακολουθήσουν το Μέρος Β΄ του Σεμιναρίου, κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020. Το Σεμινάριο θα προσαρμοστεί στις ανάγκες της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, στο Μέρος Β΄ του Σεμιναρίου θα παρουσιαστούν μελέτες περιπτώσεων ειλημμένες από το σχολείο.

Τα σχολεία που παρακολούθησαν το Σεμινάριο κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019 θα μπορούν να παρακολουθήσουν το Μέρος Β΄ του Σεμιναρίου, κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020. Το Σεμινάριο θα προσαρμοστεί στις ανάγκες της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, στο Μέρος Β΄ του Σεμιναρίου θα παρουσιαστούν μελέτες περιπτώσεων ειλημμένες από το σχολείο.

4. Ανθρώπινες σχέσεις και διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα (Δάφνη Νικολαϊδου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Στο Σεμινάριο γίνεται ανάλυση ενός μοντέλου συμπεριφοράς των διαπροσωπικών σχέσεων, το οποίο αποτελεί πηγή πληροφόρησης τόσο για τον ψυχισμό του ίδιου του ατόμου όσο και για τον συν-έταιρό του/σχέσεις με άλλους. Αναπτύσσονται δεξιότητες που αφορούν στο τι μπορούμε να μάθουμε από τα άτομα που συμπαθούμε λιγότερο, γίνεται αναγνώριση των μύθων γύρω από τις συγκρούσεις και καλλιεργούνται δεξιότητες διαχείρισης των κρίσεων στον χώρο εργασίας, ως εν δυνάμει χρήσιμες διεργασίες, που αφορούν στην προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική ανάπτυξη των μελών του σχολικού οργανισμού.

5. Αντιρατσιστική πολιτική του ΥΠΠ: στάδια εφαρμογής και προκλήσεις στη διαχείριση ρατσιστικών περιστατικών (Έλενα Παπαμιχαήλ, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η στήριξη των εκπαιδευτικών και των σχολείων για την εφαρμογή της αντιρατσιστικής πολιτικής του ΥΠΠ "Κώδικας Συμπεριφοράς κατά του Ρατσισμού & Οδηγός Διαχείρισης και Καταγραφής Ρατσιστικών Περιστατικών". Το Σεμινάριο περιλαμβάνει ενημερωτική παρουσίαση για τα στάδια εφαρμογής της αντιρατσιστικής πολιτικής. Επιπρόσθετα, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου. Κατά το Σεμινάριο, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να αναστοχαστούν όσον αφορά στον ρόλο τους σε σχέση με τα περιστατικά του ρατσισμού στο σχολείο τους, να συζητήσουν προκλήσεις κατά τη διαχείριση και καταγραφή ρατσιστικών περιστατικών, καθώς και άλλες πτυχές της αντιρατσιστικής πολιτικής (π.χ. εμπλοκή γονιών, ανάπτυξη αντιρατσιστικής κουλτούρας, διάφορες πτυχές ρατσισμού, ελλιπής αναφορά κ.λπ.). Το Σεμινάριο περιλαμβάνει ενημερωτική παρουσίαση και βιωματικές δραστηριότητες και διαρκεί τουλάχιστον 60 λεπτά.

6. Αξιοποίηση εναλλακτικών μεθόδων και στρατηγικών διδασκαλίας για την προώθηση της εμπλοκής των μαθητών/τριών (Αγγελική Μάρκογλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Η χρήση εναλλακτικών μεθόδων και στρατηγικών διδασκαλίας στη σχολική αίθουσα αποτελεί σημαντικό στοιχείο για την αποτελεσματική διδασκαλία. Στο Σεμινάριο θα παρουσιαστούν μια σειρά από διδακτικές τεχνικές που μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο της διδασκαλίας, προκειμένου να διευκολύνουν τόσο τους/τις εκπαιδευτικούς, όσο και τους/τις μαθητές/μαθήτριες για την καλύτερη επίτευξη των μαθησιακών στόχων και την καλύτερη δυνατή ενεργοποίηση των μαθητών/τριών στην πορεία της διδασκαλίας. Έμφαση θα δοθεί στην πρακτική εφαρμογή των συγκεκριμένων διδακτικών μεθόδων και στρατηγικών βάσει του Αναλυτικού Προγράμματος των διδακτικών αντικειμένων.

7. Αυτο-αξιολόγηση του έργου της Σχολικής Μονάδας (Αρσινόη Κυριάκου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Το Σεμινάριο επιδιώκει οι εκπαιδευτικοί που θα το παρακολουθήσουν: 1. Nα είναι σε θέση να κατανοούν τον όρο αυτο-αξιολόγηση. 2. Να αναγνωρίζουν τη σημασία της αυτο-αξιολόγησης στη σχολική μονάδα. 3. Να αναφέρονται και να προσδιορίζουν τις βασικές αρχές, τους φορείς, τις θεματικές περιοχές και τους πυλώνες αυτο-αξιολόγησης. 4. Να αναγνωρίζουν τη συμβολή του κριτικού φίλου και της ανάλυσης SWOT στην αυτο-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. 5.Να αποκτήσουν γνώσεις και να εξοικειωθούν με τη μέθοδο αξιολόγησης ΠΑΑ (Προφίλ Αυτο- αξιολόγησης) και την ανάλυση SWOT.

8. Αφαιρώντας την ταμπέλα του «προβληματικού» παιδιού: Συστημικά εργαλεία ερμηνείας και διαχείρισης προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολείο (Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Λευκωσία)

Σύμφωνα με τη Συστημική Θεωρία, τα προβλήματα των ανθρώπων δεν εδράζονται μέσα τους, αλλά ανάμεσά τους, δηλαδή στις αλληλεπιδράσεις τους. Επίσης, τα προβλήματα δεν μπορούν να μελετηθούν ανεξάρτητα από το πλαίσιο μέσα στο οποίο εμφανίζονται, συντηρούνται ή ενισχύονται. Στο Σεμινάριο οι εκπαιδευτικοί θα διευρύνουν το αντιληπτικό τους πεδίο που αφορά την προβληματική/παραβατική/αποκλίνουσα συμπεριφορά με τη βοήθεια εργαλείων από τη Συστημική Θεωρία και Συμβουλευτική (π.χ. αναπλαισίωση, αναζήτηση θετικών κινήτρων, αναζήτηση θετικών λειτουργιών, αναζήτηση εξαιρέσεων, τεχνική της Κερκόπορτας, ενθάρρυνση της συνέχισης της προβληματικής συμπεριφοράς με διαφορετικό τρόπο, θεραπευτική επικοινωνία κ.ά.). Το Σεμινάριο σκοπεύει να εκπαιδεύσει και να εμπνεύσει τους εκπαιδευτικούς να νοηματοδοτούν τα προβλήματα συμπεριφοράς ως μια ευκαιρία για αλλαγή εκ μέρους τους, παρά ως ενδογενή προβλήματα των παιδιών τα οποία να οδηγούν στην ταμπελοποίησή τους.

9. Δεξιότητες Επικοινωνίας (Βίκυ Χαραλάμπους, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα)

Αναμφίβολα, η ικανότητα για αποτελεσματική επικοινωνία μπορεί να έχει σημαντική επίδραση τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική ζωή του ανθρώπου. Όλες σχεδόν οι δραστηριότητες στη ζωή μας περιλαμβάνουν την επικοινωνία με διάφορους τρόπους. Η ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού τρόπου ενδοπροσωπικής, αλλά και διαπροσωπικής επικοινωνίας, έχει σημαντικό ρόλο να επιτελέσει στην επιτυχία, την ποιότητα των σχέσεων, την επίτευξη των στόχων μας και τελικά την ευτυχία. Αυτό το μέρος του Σεμιναρίου αποτελεί μία πρώτη εισαγωγή κι έχει σχεδιαστεί για να εξοικειώσει τους/τις εκπαιδευτικούς με τις βασικές αρχές της επικοινωνίας, προκειμένου να μπορούν να εφαρμόσουν αποτελεσματικά τις δεξιότητες και τις πρακτικές επικοινωνίας για την κάλυψη των προσωπικών και επαγγελματικών τους αναγκών.

10. Δεξιότητες Επικοινωνίας και Διαχείρισης Συγκρούσεων (Χάρις Χαραλάμπους, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι οι εκπαιδευτικοί:

-          να κατανοήσουν τις τεχνικές και συναισθηματικές παραμέτρους της επικοινωνίας,

-          να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ των διαφόρων επιπέδων έκφρασης και αναγκών κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης,

-          να δοκιμάσουν πρακτικά τις δεξιότητές τους στην επικοινωνία και την επίλυση συγκρούσεων.

11. Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον (Φωτεινή Παπαδοπούλου, Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στη διαχείριση συγκρούσεων σε παιδιά σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν στο Σεμινάριο είναι τα εξής: Πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η ΄σύγκρουση' στο σχολείο; Τι στοιχεία περιλαμβάνει και ποια στοιχεία καταλήγουν στο πρόβλημα; Πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωσή της, αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών; Πώς θα γίνει η λειτουργία της σχολικής τάξης αποτελεσματική;

12. Διαχείριση συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης (Σπύρος Χαμπή, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Το Σεμινάριο σκοπό έχει να υποστηρίξει τους/τις εκπαιδευτικούς στην προσπάθειά τους να μειώσουν τις πιθανότητες εμφάνισης του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης διαμέσου της αποτελεσματικής διαχείρισης του εργασιακού άγχους. Κατά το πρώτο μέρος του Σεμιναρίου θα μελετήσουμε τους ψυχοβιολογικούς μηχανισμούς του εργασιακού άγχους και τις επιπτώσεις του στην υγεία και την απόδοση του/της εκπαιδευτικού. Το δεύτερο μέρος του Σεμιναρίου αφορά στη χρήση τεχνικών ρύθμισης του εργασιακού άγχους, εστιάζοντας σε σύγχρονες ψυχοβιολογικές τεχνικές.

13. Διδάσκοντας στα "σύννεφα": Ενδυνάμωση εκπαιδευτικών στη χρήση του Google Suite for Education (Έλις Κακουλλή Κωνσταντίνου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Η χρήση της τεχνολογίας “cloud computing” αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις στην Τεχνολογία των Πληροφοριών από την εμφάνιση του Διαδικτύου. Tα τελευταία χρόνια, πολλές εταιρείες, όπως η Google, η Amazon, η Microsoft, η IBM κ.ά., έχουν προμηθεύσει την αγορά με διάφορες υπηρεσίες και προϊόντα “cloud” (Sultan, 2010). Μεταξύ των πιο δημοφιλών υπηρεσιών “cloud” για εκπαιδευτικούς σκοπούς είναι αυτές που προσφέρει η Google (Barlow & Lane, 2007, Herrick, 2009, Railean, 2012) μέσω του δωρεάν προγράμματός της “G Suite for Education”. Το Σεμινάριο/Εργαστήρι στοχεύει στη γνωριμία των εκπαιδευτικών με τα διάφορα εργαλεία που προσφέρει το πακέτο εφαρμογών της Google για την εκπαίδευση και ιδιαίτερα το εργαλείο Google Classroom, το οποίο αποτελεί μια πλατφόρμα δωρεάν χρήσης, η οποία έχει τη δυνατότητα να ενσωματώσει πολλές από τις υπηρεσίες του G Suite for Education. Άλλα εργαλεία τα οποία δύναται να παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου είναι το Google Drive (Google Docs, Google Slides, Google Sheets) και το Google Forms. Κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τρόπους με τους οποίους θα μπορούν να εντάξουν τα εργαλεία αυτά στην εκπαιδευτική διαδικασία, ακολουθώντας μεθόδους βασισμένες στη θεωρία του κοινωνικού εποικοδομητισμού (social constructivism) και της συνεργατικής μάθησης (collaborative learning). Συγκεκριμένα, αρχικά οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν την ευκαιρία να δουν πραγματικά παραδείγματα εφαρμογής του συγκεκριμένου πακέτου στη διδασκαλία γλωσσών και μετά, με τις οδηγίες της εκπαιδεύτριας, θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν την δική τους τάξη Google (Google Class), να μάθουν πώς μπορούν να ανεβάσουν στην πλατφόρμα εκπαιδευτικό υλικό, να δημιουργήσουν εργασίες για τους μαθητές τους, να αξιολογήσουν τις εργασίες των μαθητών/τριών, να παρέχουν ανατροφοδότηση, κ.ά. Για τον σκοπό αυτό θα δοθούν στους/στις συμμετέχοντες/ουσες ονόματα χρηστών και κωδικοί πρόσβασης από την εκπαιδεύτρια την ημέρα του Σεμιναρίου. Για καλύτερα αποτελέσματα θα ήταν καλό οι συμμετέχοντες/ουσες να έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή με σύνδεση στο Διαδίκτυο.

14. Δράση, αλλαγή, βελτίωση: Η έρευνα δράσης στην εκπαιδευτική διαδικασία (Έλις Κακουλλή Κωνσταντίνου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Η έρευνα δράσης στην εκπαίδευση ή εκπαιδευτική έρευνα, όπως πολύ συχνά αναφέρεται αφού διενεργείται από εκπαιδευτικούς, συναντάται ολοένα και περισσότερο στις μέρες μας. Πρόκειται για την ιδέα ότι ένα άτομο μπορεί να επιφέρει την αλλαγή και τη βελτίωση στην κοινωνία και αποκτά περισσότερο έδαφος (McNiff, 2002). Στόχος της έρευνας δράσης είναι η διάγνωση ή ο εντοπισμός προβληματικών καταστάσεων και η προσπάθεια βελτίωσής τους μέσα από διάφορες ενέργειες. Σήμερα, η έρευνα δράσης έχει επεκταθεί από τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα σε άλλα συγκείμενα, όπου απαιτείται δράση για αλλαγή και εξέλιξη. Το Σεμινάριο έχει διαδραστικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με την έννοια της έρευνας δράσης και τη μεθοδολογία της, ούτως ώστε οι ίδιοι/ες να καταστούν ικανοί/ές να εφαρμόσουν το συγκεκριμένο είδος έρευνας στη σχολική τους μονάδα ή στην τάξη τους. Πιο συγκεκριμένα, στόχος του Σεμιναρίου είναι η επεξήγηση του όρου έρευνα δράσης, η ανάλυση των χαρακτηριστικών της, η γνωριμία των εκπαιδευτικών με τα διάφορα είδη έρευνας δράσης και η περιγραφή των διαδικασιών που την αποτελούν. Το Σεμινάριο είναι εμπλουτισμένο με διάφορα παραδείγματα εφαρμογής της έρευνας δράσης σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να σκεφτούν πώς οι ίδιοι/ες μπορούν να λάβουν δράση και να εφαρμόσουν το συγκεκριμένο είδος έρευνας στη δική τους σχολική μονάδα/ τάξη για επίλυση διαφόρων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Η εφαρμογή του εναλλακτικού αυτού είδους έρευνας, εκτός από το γεγονός ότι βοηθά τους/τις εκπαιδευτικούς να βελτιώνουν τις πρακτικές τους και το περιβάλλον στο οποίο εργάζονται, συμβάλλει και στην ενδυνάμωση, επαγγελματική εξέλιξη και πρόοδο των εκπαιδευτικών .

15. Ενδυνάμωση σχέσεων ανθρώπινου δυναμικού και πρακτικές εμψύχωσης για δημιουργική σχολική κοινότητα/Προγράμματα συναισθηματικής ενδυνάμωσης PYE και ΗΟPEs (Δάφνη Νικολαϊδου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Η καλλιέργεια δεξιοτήτων ενδυνάμωσης των σχέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού ή των σχέσεων εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών, μέσω της βιωματικής προσέγγισης σε μεταμορφωτικές πρακτικές, που καλλιεργούν την εμπιστοσύνη, ενισχύουν την κοινωνική και συναισθηματική ευφυΐα και οικοδομούν ένα ασφαλές υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον μέσω των τεχνών. Το Σεμινάριο βασίζεται στις πρακτικές του ευρωπαϊκού Προγράμματος HOPEs, το οποίο αξιολογήθηκε από το ΙΔΕΠ ως παράδειγμα καλής πρακτικής, καθώς και στο μοντέλο δημιουργικής κοινότητας του οργανισμού PYE. Κοινός σκοπός είναι η απελευθέρωση της εσωτερικής δημιουργικής δύναμης των συμμετεχόντων/ουσών και η οικοδόμηση ασφαλούς περιβάλλοντος εμπιστοσύνης. Περιλαμβάνει δημιουργικές δραστηριότητες και πρακτικές, με κοινό στοιχείο τις διάφορες μορφές τέχνης, αφού μέσα από αυτές λαμβάνονται δημιουργικά ρίσκα, καθρεφτίζεται η εσωτερική σημασία των πραγμάτων, αναπτύσσεται η ενσυναίσθηση και ενισχύεται η ανθρώπινη επαφή. Βασικοί πυλώνες: α) θετικά συναισθήματα, β) αξίες και δυνατά στοιχεία του χαρακτήρα, γ) θετικός σκοπός, δ) θετική αντιμετώπιση των δυσκολιών και ε) θετικές σχέσεις.

16. Επικοινωνία και συνεργασία με γνώμονα τις ανάγκες των παιδιών (Σοφία Καραβασίλη, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι οι εκπαιδευτικοί:

-να αναγνωρίσουν ότι ο τρόπος που επικοινωνούν με τους γονείς των μαθητών/τριών τους μπορεί να διευκολύνει, αλλά μπορεί και να περιορίζει τη μεταξύ τους σχέση,

- να κατανοήσουν την αιτιολογία δημιουργίας συγκρούσεων μεταξύ τους,

- να συνειδητοποιήσουν τα όρια της επαγγελματικής στάσης που συντηρούν,

- να συνειδητοποιήσουν τι «υπάρχει» πίσω από τον τρόπο που συγκρούονται,

- να εξοικειωθούν με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας που βελτιώνουν τις σχέσεις τους με τους γονείς και τους καθιστούν συμμάχους στο έργο τους.

17. Επικοινωνία: το Α και το Ω στην καθημερινότητα του σχολείου». Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Επικοινωνίας (Σοφία Καραβασίλη, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι οι εκπαιδευτικοί:

- να κατανοήσουν τα αξιώματα στην επικοινωνία και να ερμηνεύσουν τα μηνύματα των μαθητών/τριών τους,

- να συνειδητοποιήσουν ότι ο τρόπος που επικοινωνούν με τους/τις μαθητές/μαθήτριές τους μπορεί να διευκολύνει, αλλά μπορεί και να περιορίζει τη μεταξύ τους σχέση,

- να κατανοήσουν τη σύνδεση των συγκρούσεων με τις βασικές ψυχολογικές ανάγκες των ιδίων και των μαθητών/τριών τους,

- να εξοικειωθούν με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας που βελτιώνουν τις σχέσεις τους με τους/τις μαθητές/μαθήτριές τους και με τους/τις συναδέλφους τους.

18. Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στη Μέση Εκπαίδευση (Μαρία Πιτζιολή, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Το Σεμινάριο θα πραγματοποιείται κατόπιν συνεννόησης με τους/τις Φιλολόγους που διδάσκουν στα Προγράμματα για την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε μαθητές/μαθήτριες με μεταναστευτική βιογραφία σε Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές, και θα εστιάζει στις συγκεκριμένες ανάγκες των εκπαιδευτικών της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Τα θέματα μπορεί να αφορούν στον σχεδιασμό ενός γλωσσικού μαθήματος της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, τα είδη λαθών κατά την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας και τρόπους αντιμετώπισης και διόρθωσής τους, στην αξιολόγηση, κ.ά.

19. Η ελληνική ως δεύτερη γλώσσα: καλή η θεωρία, στην πράξη τι κάνουμε; (Φωτεινή Ευθυμίου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Γνωριμία των εκπαιδευομένων με πρακτικές, στρατηγικές, μέσα, εργαλεία και υλικό, τα οποία συμβάλλουν στην αποτελεσματική διδασκαλία και εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, υπό το φως της εθνογραφίας.

20. Θέματα Σεξουαλικής Αγωγής στο Σχολείο (Φωτεινή Παπαδοπούλου, Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν σε τρόπους διδασκαλίας της Σεξουαλικής Αγωγής σε παιδιά σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν στο Σεμινάριο είναι τα εξής: Πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η σεξουαλική αγωγή στο σχολείο; Τι στοιχεία πρέπει να περιλαμβάνει; Ποιες στρατηγικές διδασκαλίας προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για τη διδασκαλία της σεξουαλικής αγωγής στο σχολικό περιβάλλον, την πρόληψη και διαχείριση προβληματικών συμπεριφορών σχετικών με το θέμα; Πώς θα γίνει η λειτουργία της σχολικής τάξης αποτελεσματική όταν διδάσκουμε σεξουαλική αγωγή;

21. Καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα του/της μαθητή/τριας: Διδακτικές Τεχνικές (Αγγελική Μάρκογλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Στο σύγχρονο σχολείο είναι εμφανής η ανάγκη για εφαρμογή διδακτικών μεθόδων και τεχνικών που θα προσφέρουν στους/στις μαθητές/μαθήτριες εποικοδομητικές ευκαιρίες για ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους. Μέσα από ποικίλες διδακτικές προσεγγίσεις, οι μαθητές/μαθήτριες δύνανται να παρακολουθούν, να αξιολογούν, να ενισχύουν και να αλλάζουν την προσέγγιση της γνώσης τους. Στο Σεμινάριο θα δοθεί έμφαση στην πρακτική εφαρμογή εναλλακτικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία, που προάγουν τη δημιουργικότητα των μαθητών/τριών, δίνοντας τη δυνατότητα στους/στις εκπαιδευόμενους/εκπαιδευόμενες να εξοικειωθούν με πρακτικές λύσεις στα μαθήματά τους.

22. Μαθητής με ΔΕΠ-Υ στην τάξη μου: πρόβλημα ή πρόκληση; (Ανδρέας Δημητρίου, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Η ανατροφή και η εκπαίδευση του παιδιού με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δύσκολη. Όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί κάποια στιγμή νιώθουν θυμό, φόβο, στεναχώρια, απογοήτευση και κούραση καθώς αγωνίζονται για να βοηθήσουν. Ωστόσο δεν θα έπρεπε να σπαταλούν τη συναισθηματική τους ενέργεια, μεμφόμενοι τους εαυτούς τους. Η ΔΕΠ-Υ είναι μια νευρολογική, κληρονομική διαταραχή που δεν οφείλεται στην κακή ανατροφή ή σ’ ένα χαοτικό περιβάλλον. Παρόλο που η ζωή με το παιδί κάποτε γίνεται δύσκολη, είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ μπορούν να επιτύχουν, και το κάνουν. Ως εκπαιδευτικοί, μπορούμε να βοηθήσουμε, δημιουργώντας ένα σπιτικό και σχολικό περιβάλλον που θα αυξήσει τις δυνατότητες επιτυχίας του παιδιού. Η έγκαιρη ανίχνευση, διάγνωση και παρέμβαση είναι το κλειδί για μεγιστοποίηση των θετικών αποτελεσμάτων για το παιδί με ΔΕΠ-Υ.

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι να ενημερώσει τους συμμετέχοντες/ουσες για τη θεωρητική και πρακτική προσέγγιση της ΔΕΠ-Υ. Ειδικότερα, στο Α΄ μέρος του Σεμιναρίου θα αναφερθούμε λεπτομερώς στον ορισμό και τα χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ, την αιτιολογία της και τους τομείς της καθημερινότητας που επηρεάζονται από τη συγκεκριμένη δυσκολία. Επίσης, στο Α΄ μέρος του Σεμιναρίου θα συζητηθούν τα συνοδά προβλήματα της ΔΕΠ-Υ, η συνοσσηρότητα της με άλλες διαταραχές στην παιδική ηλικία, η εξελικτική της πορεία καθώς και οι τρόποι που αξιολογείται. Για τη πραγματοποίηση των στόχων του Α΄ μέρους του Σεμιναρίου ο εισηγητής θα χρησιμοποιήσει οπτικό-ακουστικό υλικό όπως οπτικό υλικό παιδιών με ΔΕΠ-Υ σε περιβάλλοντα ανατροφής, σενάρια σε μικρές ομάδες καθώς και συζήτηση στην ολομέλεια.

Στο Β΄ μέρος του Σεμιναρίου θα αναφερθούμε στους στόχους των θεραπευτικών παρεμβάσεων της ΔΕΠ-Υ σε όλα τα περιβάλλοντα που αλληλεπιδρά το παιδί. Κυρίως, όμως, ο εισηγητής θα αναφερθεί αναλυτικά στις πρακτικές και τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους/τις εκπαιδευτικούς στη σχολική τάξη. Ειδικότερα, θα παρουσιαστούν αποτελεσματικά προγράμματα παρέμβασης για παιδιά με ΔΕΠ-Υ σε τρεις τομείς: ακαδημαϊκή διδασκαλία, παρεμβάσεις στη συμπεριφορά και προσαρμογές στις τάξεις διδασκαλίας. Για πραγματοποίηση των στόχων του Β΄ μέρους του Σεμιναρίου ο εισηγητής θα χρησιμοποιήσει εποπτικό υλικό και μελέτες περιπτώσεων από εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης.

23. Μεθοδολογία Έρευνας Δράσης και Ανάπτυξη Κουλτούρας Μάθησης (Αρσινόη Κυριάκου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Το Σεμινάριο επιδιώκει οι εκπαιδευτικοί που θα παρακολουθήσουν : 1. Να κατανοούν τους όρους έρευνα δράση, κουλτούρα, κουλτούρα μάθησης. 2. Να αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της έρευνας δράσης. 3. Να περιγράφουν τη μεθοδολογία της έρευνας δράσης και τα εργαλεία συλλογής δεδομένων. 4. Να αποκτήσουν γνώσεις που αφορούν τις τεχνικές Nominal Group και Delphi. 5. Να συνδέουν την έρευνα δράση με την ανάπτυξη κουλτούρας μάθησης. 6. Να διακρίνουν τη συμβολή της έρευνας δράσης στην ανάπτυξη κουλτούρας μάθησης.

24. Νεανική Παραβατικότητα στο Σχολείο (Φωτεινή Παπαδοπούλου, Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στην παραβατική συμπεριφορά παιδιών σχολικής και εφηβικής ηλικίας και εξειδικευμένα σε θέματα σχολικού εκφοβισμού. Τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν στο Σεμινάριο είναι τα εξής: Πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η παραβατική συμπεριφορά στο σχολείο; Τι στοιχεία περιλαμβάνει και ποια στοιχεία καταλήγουν στον σχολικό εκφοβισμό; Πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωσή της, αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση παραβατικών μαθητών/τριών και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών; Πώς θα γίνει η λειτουργία της σχολικής τάξης αποτελεσματική;

25. Οικογένεια και Σχολείο: οι δύο παιδαγωγικοί πόλοι στη ζωή του παιδιού (Ιωάννης Χριστοδούλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η περιγραφή της σχέσης σχολείου και οικογένειας, όπως διαμορφώνεται στο σύγχρονο πλαίσιο ζωής και στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα. Θα αναλυθούν ενδελεχώς πρότυπα κοινών δράσεων, καθώς και η σκοπιμότητα και η σημασία τους για την ισορροπημένη ανάπτυξη των μαθητών/τριών και για την αποτελεσματικότερη δυνατή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

26. Προβληματικές συμπεριφορές στο σχολείο - Πρόληψη και Διαχείριση (Φωτεινή Παπαδοπούλου, Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στην προβληματική συμπεριφορά παιδιών σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν στο Σεμινάριο είναι τα εξής: Πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η προβληματική συμπεριφορά στο σχολείο; Τι στοιχεία περιλαμβάνει και ποια στοιχεία καταλήγουν στο πρόβλημα; Πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωση της αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών; Πώς θα γίνει η λειτουργία της σχολικής τάξης αποτελεσματική;

27. Σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία των εφήβων (Βασιλική Λουκαΐδου, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Το βιωματικό Εργαστήρι απευθύνεται τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και σε γονείς και παιδιά. Το περιεχόμενο θα προσαρμοστεί ανάλογα με το ακροατήριο. Το περιεχόμενο του βιωματικού Εργαστηρίου μπορεί να δώσει έμφαση σε μία ή σε περισσότερες από τις πιο κάτω θεματικές ενότητες: Σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα, Εφηβεία (σωματικές, συναισθηματικές, πνευματικές αλλαγές, χαρακτηριστικά σεξουαλικότητας κατά την εφηβεία), Παράγοντες που επηρεάζουν τη σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία των ατόμων, Υγιείς Σχέσεις εφήβων (διαπροσωπικές και διαφυλικές σχέσεις), Κοινωνικό – Βιολογικό φύλο – Σεξουαλική διαφορετικότητα, Στερεότυπα φύλου, Έμφυλη βία, Υγιείς προϋποθέσεις για έναρξη σεξουαλικών σχέσεων, Αντισύλληψη/Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα, Εφηβική εγκυμοσύνη, Φορείς/Υπηρεσίες/Ομάδες στήριξης των εφήβων.

28. Στρατηγικός Σχεδιασμός της Σχολικής Μονάδας (Αρσινόη Κυριάκου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Το Σεμινάριο επιδιώκει οι εκπαιδευτικοί που θα παρακολουθήσουν: 1. Nα κατανοούν τον όρο Στρατηγικός Σχεδιασμός και να αναγνωρίζουν τη σύνδεσή του με το όραμα, την αποστολή, τους στόχους και τους σκοπούς της σχολικής μονάδας. 2. Να προσδιορίζουν τον σχεδιασμό-προγραμματισμό ως μία βασική λειτουργία της εκπαιδευτικής διοίκησης. 3. Να κατανοήσουν τη σημασία του στρατηγικού σχεδιασμού. 4. Να περιγράφουν τα στάδια της διαδικασίας της λειτουργίας του σχεδιασμού. 5. Να αποκτήσουν γνώσεις και να εξοικειωθούν με την ανάλυση SWOT.

29. Συγκρούσεις: Η γαλήνη της ψυχής. Το μέσο για την καινοτομία και την αποτελεσματικότητα (Νικολαϊδου Δάφνη, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Το Σεμινάριο εξερευνά τις συγκρούσεις στις ανθρώπινες σχέσεις και προτείνει δεξιότητες διαχείρισής τους. Ενισχύει τον προβληματισμό σε σχέση με την προσωπική στάση απέναντι σε αυτές και εισηγείται πρακτικές γόνιμης επικοινωνίας και διαλόγου, ώστε οι συγκρούσεις να αντιμετωπιστούν ως εν δυνάμει χρήσιμες διεργασίες για την προσωπική/διαπροσωπική ανάπτυξη και την ανάδυση δημιουργικών και καινοτόμων επιλογών. Επιπρόσθετα, διαπραγματεύεται τη δυναμική που δημιουργεί η ισχύς στα παιχνίδια εξουσίας και προτείνει τρόπους μετατροπής της σε συνεργατική δύναμη, μέσω ενός μοντέλου χαρτογράφησης της σύγκρουσης. Τέλος, περιλαμβάνονται ασκήσεις αυτο-αξιολόγησης και προσωπικής εμβάθυνσης.

30. Σχολικό κλίμα και σχολική εμπειρία (Ιωάννης Χριστοδούλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι να καταδείξει τη σημασία της ανάπτυξης θετικού κλίματος για τη βελτιστοποίηση της σχολικής εμπειρίας, της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας. Θα αναπτυχθούν προτάσεις για την ανάσχεση επιδράσεων και συμπεριφορών που μπορούν να αλλοιώσουν το σχολικό κλίμα σε βάρος της ποιότητας της σχολικής εμπειρίας και της μαθησιακής αποτελεσματικότητας.

31. Τεχνικές ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό (Χριστιάνα Δίπλη, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Βασικός πυλώνας του Σεμιναρίου θα είναι η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη τρόπων διαχείρισης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τόσο οι ίδιοι όσο και οι μαθητές/τριες σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό. Οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν δεξιότητες ώστε να μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές/τριες που είναι θύματα, θύτες και/ ή παρατηρητές κατά την εκδήλωση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού.

Επιπλέον, το Σεμινάριο θα εστιάζει στην ανάπτυξη τρόπων βελτίωσης των σχέσεων και επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών/τριων και των εκπαιδευτικών με τους μαθητές/τριες. Επίσης, το Σεμινάριο θα στοχεύει στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, και στην ενίσχυσή τους με τις βέλτιστες επικοινωνιακές τεχνικές και άλλες δεξιότητες, ούτως ώστε να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τον σχολικό εκφοβισμό. Ως εκ τούτου, οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν δεξιότητες και τρόπους διαχείρισης των προβλημάτων που αναφύονται από τον σχολικό εκφοβισμό στην τάξη και το σχολικό πλαίσιο.

32. Τεχνικές ενδυνάμωσης των μαθητών/τριών σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό (Χριστιάνα Δίπλη, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Βασικός πυλώνας του Σεμιναρίου είναι η εκπαίδευση των μαθητών/τριών για την ανάπτυξη τρόπων διαχείρισης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό. Οι μαθητές/τριες θα αποκτήσουν δεξιότητες, ώστε να μπορούν να βοηθήσουν τους/τις συμμαθητές/τριές τους και τους ιδίους είτε είναι θύματα, θύτες και/ή παρατηρητές κατά την εκδήλωση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Επιπλέον, το Σεμινάριο εστιάζει στην ανάπτυξη τρόπων βελτίωσης των σχέσεων και επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών/τριών, και των μαθητών/τριών με τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς τους. Επίσης, το Σεμινάριο στοχεύει στην ενδυνάμωση των μαθητών/τριών, και στην ενίσχυσή τους με τις βέλτιστες επικοινωνιακές τεχνικές και άλλες δεξιότητες, ούτως ώστε να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τον σχολικό εκφοβισμό. Ως εκ τούτου, οι μαθητές/μαθήτριες θα αποκτήσουν δεξιότητες και τρόπους διαχείρισης των προβλημάτων που αναφύονται από τον σχολικό εκφοβισμό στην τάξη και στο σχολικό πλαίσιο.

33. Τι σημαίνει "καλή" και "αποτελεσματική" διδασκαλία; Η πραγμάτωση του αναλυτικού προγράμματος ως παιδαγωγική πρόκληση (Σταυρούλα Φιλίππου, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η συζήτηση της έννοιας της «διδασκαλίας» και της διασύνδεσής της με ποικίλες εννοιολογήσεις και μορφές του αναλυτικού προγράμματος, προκειμένου να γίνει διάκριση του προσδιορισμού της διδασκαλίας ως «καλής» ή/και ως «αποτελεσματικής» και ανάλυση των συνεπαγωγών τής διάκρισης αυτής για την επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών.

34. Ψηφιακός Γραμματισμός και Εκπαίδευση (Αγγελική Μάρκογλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Το Σεμινάριο αφορά στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με σύγχρονα, καινοτόμα και εύκολα ψηφιακά εργαλεία για τον σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση της διδασκαλίας, ώστε να κάνουν το μάθημά τους πιο ενδιαφέρον και αποτελεσματικό. Σκοπός είναι η απόκτηση δεξιοτήτων για την παιδαγωγική αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και του διαδικτύου, ώστε να συνεισφέρουν τόσο στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών όσο και στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στην τάξη από τους ίδιους και από τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

35. Ψυχική ενδυνάμωση εκπαιδευτικών μέσω εφαρμογών της θετικής ψυχολογίας (Βίκυ Χαραλάμπους, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα)

Οι εκπαιδευτικοί είναι μια ομάδα πληθυσμού που ανήκουν στα λεγόμενα «επαγγέλματα κινδύνου» όσον αφορά στο επαγγελματικό άγχος και την επαγγελματική εξουθένωση. Πολλές είναι οι έρευνες που επικεντρώνονται στη διερεύνηση της ψυχοσωματικής κόπωση των δασκάλων. Το επάγγελμα του/της εκπαιδευτικού συχνά χαρακτηρίζεται ως «λειτούργηµα», όρος που προσδίδει ιδιαίτερη σπουδαιότητα στο έργο τους. Το στρες και η επαγγελµατική εξουθένωση που βιώνουν παρεµποδίζουν την άσκηση του καθήκοντός τους και έχουν ανάγκη από συναισθηµατική υποστήριξη και καθοδήγηση, η οποία θα µπορέσει να τους κατευθύνει σε θετικές διεξόδους επίλυσης των δυσκολιών που αντιµετωπίζουν καθημερινά. Στις δυσκολίες αυτές έρχεται να απαντήσει ο κλάδος της Θετικής Ψυχολογίας μέσω της εφαρμογής του στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Το Σεμινάριο δίνει στους/στις εκπαιδευτικούς ειδικές και επιστημονικά τεκμηριωμένες εισηγήσεις για ψυχική ενδυνάμωση και ενίσχυση της προσωπικής τους ανάπτυξης, ώστε να ασκήσουν πιο αποτελεσμαστικά τον ρόλο τους στο σχολείο και στο σπίτι.