Σεμινάρια σε Σχολική Βάση

Έντυπα

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Παρουσιολόγιο σεμιναρίου

Επικοινωνία

Δρ Έλενα Παπαμιχαήλ

Phone22402367

email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Δρ Δέσπω Κυπριανού

Phone22402384

email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΑΣΗ (ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ)

1. Αειφόρος Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Πολιτική (ΑΠΕΠ) (Ευσταθία Δαρείου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Το Σεμινάριο στοχεύει στην υποστήριξη της σχολικής μονάδας σε θέματα που άπτονται του σχεδιασμού, της ανάπτυξης και υλοποίησης της ΑΠΕΠ του σχολείου, με γνώμονα τις ιδιαίτερες ανάγκες του.

2. Βασικά θέματα θεολογικής γνώσης για την επαρκή διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών (π. Παναγιώτης Ντουρής, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Να γνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί βασικά θέματα θεολογίας, τα οποία αποτελούν γνωσιολογικό υπόβαθρο για την επαρκή διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στη Δημοτική Εκπαίδευση.

3. Δέκαθλο Φυσικών Επιστημών (Γιώργος Τσαλακός, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα αξιοποίησης βιωματικών δραστηριοτήτων στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών για πιο αντικειμενική διαμορφωτική αξιολόγηση της μάθησης.

4. Διδασκαλία της Ιστορίας (Ηλέκτρα Κρόκου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Να βοηθήσει τους/τις εκπαιδευτικούς που διδάσκουν Ιστορία στις τάξεις Γ΄-Στ΄ στον προγραμματισμό και την οργάνωση των μαθημάτων τους με βάση τους δείκτες.

5. Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μέσα από βιωματικές δραστηριότητες στις Φυσικές Επιστήμες και στα Μαθηματικά (Έφη Παπαριστοδήμου και Γιώργος Τσαλακός, Λευκωσία)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η ένταξη βιωματικών δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης στο πλαίσιο του Αναλυτικού Προγράμματος των Φυσικών Επιστημών και των Μαθηματικών. Το Σεμινάριο υλοποιείται σε δύο φάσεις: βιωματικό Εργαστήρι για τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου σε συνεδρία προσωπικού για επεξήγηση της φιλοσοφίας και του θεωρητικού υπόβαθρου, και βιωματικό εργαστήρι για τα παιδιά συγκεκριμένης τάξης του σχολείου.

6. Κατανόηση Γραπτού Λόγου στα Ελληνικά: Διδασκαλία και Αξιολόγηση (Σπύρος Σοφοκλέους, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Η ανάδειξη και η συζήτηση της θέσης, μέσω διάδρασης και αναστοχασμού με τους/τις εκπαιδευτικούς, της διδασκαλίας και της αξιολόγησης της Κατανόησης Γραπτού Λόγου, έτσι ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να κατανοούν ποικίλα κείμενα, αναπτύσσοντας και ενδυναμώνοντας σχετικές δεξιότητες, σε αυθεντικά πλαίσια μάθησης - διδασκαλίας.

7. Παιδική Λογοτεχνία: Κατανόηση, Δημιουργική Γραφή (Άννα Κουππάνου, Λευκωσία)

Ο σκοπός του Σεμιναρίου είναι να αναδείξει την αμφίδρομη σχέση κατανόησης και δημιουργικής γραφής στη διδασκαλία της παιδικής λογοτεχνίας, και να προτείνει τρόπους ανάδειξης της σχέσης αυτής μέσω του σχεδιασμού ενοτήτων και φιλαναγνωστικών δράσεων.

8. Πρακτικές εφαρμογές για την προώθηση των 17 Παγκόσμιων Στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης στη σχολική τάξη (Ευσταθία Δαρείου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Το Σεμινάριο επιδιώκει να ενδυναμώσει τον/την εκπαιδευτικό και τους/τις μαθητές/τριες, μέσα από βιωματικά εργαστήρια και διαδραστικές δραστηριότητες, ώστε να ενσωματωθούν στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική πολλαπλές πτυχές των ζητημάτων που απορρέουν από τους 17 στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης, και συνάδουν με την Αειφόρο Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Πολιτική (ΑΠΕΠ) της σχολικής μονάδας. Ενδεικτικά εργαστήρια που μπορεί να προσφερθούν στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες είναι: η Σπατάλη τροφίμων, «Άσχημα τρόφιμα» (ugly foods), Παραγωγή και κατανάλωση, Διαχείριση απορριμμάτων, Αειφόρες πόλεις και κοινότητες, Καλή υγεία και ευημερία, Μηδενική φτώχια, Κλιματική Αλλαγή, Μηδενική πείνα, Δίκαιο εμπόριο, Ίσες ευκαιρίες μάθησης κ.λπ. Σημειώνεται ότι τα συγκεκριμένα Σεμινάρια σε σχολική βάση μπορούν να προσφερθούν είτε με τη μορφή δειγματικού μαθήματος που θα προσφέρει το προσωπικό της Μονάδας για την Εκπαίδευση, το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη σε μια τάξη και θα το παρακολουθήσουν οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί είτε σε χρόνο της συνεδρίας προσωπικού. Ο σχεδιασμός των εργαστηρίων σε μια τάξη θα γίνεται πάντα σε συνεννόηση με τη σχολική μονάδα και το προσωπικό της Μονάδας για την Εκπαίδευση, το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του σχολείου και των μαθητών/τριών του.

9. Σημαντικές επισημάνσεις για τη διδασκαλία των ακέραιων αριθμών και αλγορίθμων στο Δημοτικό Σχολείο (Α΄-Στ΄ Τάξη), σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Μαθηματικών (Μαριλένα Παντζιαρά, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι οι εκπαιδευτικοί να αποσαφηνίσουν τις βασικές γνώσεις κάθε τάξης (Α΄- Στ΄) που αφορούν τους ακέραιους αριθμούς και συγκεκριμένα τους αλγόριθμους, σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Μαθηματικών. Επίσης, θα συζητηθούν οι διδακτικές προσεγγίσεις των αλγορίθμων σε κάθε τάξη. Η αποσαφήνιση των βασικών γνώσεων κάθε τάξης όσον αφορά τη διδασκαλία των ακέραιων αριθμών και των αλγορίθμων στοχεύει στον καλύτερο προγραμματισμό της διδασκαλίας τους μαθήματος, στη στήριξη των μαθητών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε μεγαλύτερες τάξεις και στην αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας.