Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (Υ.Π.Π.Α.Ν.), στο πλαίσιο της πολιτικής του για λειτουργία των σχολικών μονάδων με περισσότερη αυτονομία, ενημερώνει τις σχολικές μονάδες για τις θεματικές τις οποίες θα θέσει υπό έμφαση κατά το σχολικό έτος 2019-20 (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ), καλώντας τες να τις συμπεριλάβουν, βάσει και των δικών τους προτεραιοτήτων και ιδιαιτεροτήτων, στο Ενιαίο Σχέδιο Βελτίωσης της Σχολικής Μονάδας, που θα αναπτύξουν, βασικό μέρος του οποίου θα είναι και το Σχέδιο Επαγγελματικής Μάθησης.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τη νέα αυτή πολιτική του Υ.Π.Π.Α.Ν., κάθε σχολείο καλείται να καθορίσει τους δικούς του υπό έμφαση στόχους, οι οποίοι θα είναι προσαρμοσμένοι στις ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις των μαθητών, των εκπαιδευτικών και γενικότερα της σχολικής μονάδας, στο πλαίσιο πάντα των πολιτικών, των προτεραιοτήτων και των εμφάσεων του Υ.Π.Π.Α.Ν.

Ειδικότερα, μέσα από την επίτευξη των υπό έμφαση στόχων του κάθε σχολείου, επιδιώκεται η μεγιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, όπως αυτά καθορίζονται στα αναλυτικά προγράμματα, αλλά και η καλλιέργεια στάσεων και δεξιοτήτων, απαραίτητων για τη μάθηση και την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των μαθητών. Βασική προϋπόθεση για τα πιο πάνω αποτελεί η προσφορά ποιοτικής διδασκαλίας και μάθησης.

Παράλληλα, ο διαχρονικός στόχος «Γνωρίζω, Δεν ξεχνώ, Διεκδικώ», όπως αναλύεται στην εγκύκλιο της 31ης Αυγούστου 2016, παραμένει ύψιστη προτεραιότητα. Επίσης, κατά τη φετινή σχολική χρονιά αναμένεται ότι τα σχολεία, με την ευκαιρία της επετείου των 60 χρόνων από την ολοκλήρωση του απελευθερωτικού αγώνα της Ε.Ο.Κ.Α. 1955-59 θα εντάξουν στον προγραμματισμό τους σχετικές δράσεις.

Η κάθε σχολική μονάδα αναμένεται ότι θα συνεργάζεται στενά με όσες/όσους μπορούν να τη στηρίξουν σε αυτή την προσπάθεια, όπως είναι οι οικείοι επιθεωρητές/τριες, οι σύμβουλοι των διάφορων μαθημάτων, οι λειτουργοί του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ή/και άλλοι συνεργάτες. Επομένως, το κάθε σχολείο έχει την ευχέρεια να αποταθεί για στήριξη, στο πλαίσιο υλοποίησης του Σχεδίου Βελτίωσής του. Η εγκύκλιος ypp6154, ημερομηνίας 28/8/2017 και τα παραρτήματά της αποτελούν χρήσιμη αναφορά.

Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του Υ.Π.Π.Α.Ν., μέσω των οικείων επιθεωρητών/τριών, θα στηρίξουν την προσπάθεια του κάθε σχολείου για σχεδιασμό, υλοποίηση και αποτίμηση της προόδου από την εφαρμογή του Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσής του. Επίσης, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, μέσω της Ηλεκτρονικής Πύλης Επαγγελματικής Μάθησης (https://epaggelmatikimathisi.pi.ac.cy/), θα στηρίζει και θα καθοδηγεί τα σχολεία αναφορικά με το περιεχόμενο του Σχεδίου Επαγγελματικής Μάθησης των εκπαιδευτικών τους.

Εκφράζουμε τη βεβαιότητα ότι τα σχολεία μας, μέσω της υλοποίησης των πιο πάνω, θα μπορέσουν να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητά τους, καθώς και τα μαθησιακά αποτελέσματα όλων των μαθητών τους.

 

Εγκύκλιος

Παράρτημα