Σεμινάρια σε Σχολική Βάση

Έντυπα

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Παρουσιολόγιο σεμιναρίου

Επικοινωνία

Δρ Έλενα Παπαμιχαήλ

Phone22402367

email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Δρ Δέσπω Κυπριανού

Phone22402384

email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΑΣΗ (ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ)

1. Αξιοποίηση του πειράματος στο μάθημα της Φυσικής (Γιώργος Τσαλακός, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των καθηγητών Φυσικής σε θέματα αποτελεσματικής αξιοποίησης του πειράματος στο μάθημα της Φυσικής.

2. Δέκαθλο Φυσικών Επιστημών (Γιώργος Τσαλακός, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα αξιοποίησης βιωματικών δραστηριοτήτων στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών για πιο αντικειμενική διαμορφωτική αξιολόγηση της μάθησης.

3. Εναλλακτική διδασκαλία και αξιολόγηση στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών (Ευτυχία Πιπονίδου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η παρουσίαση βασικών αρχών δόμησης μαθημάτων Αρχαίων Ελληνικών με αξιοποίηση εναλλακτικών και διαθεματικών προσεγγίσεων. Την παρουσίαση έτοιμων μαθημάτων που προσφέρθηκαν ήδη με ενθαρρυντική ανταπόκριση την περσινή χρονιά (με αξιοποίηση γελοιογραφιών/σκίτσων, εικαστικών και θεατρικών εργαστηρίων) θα ακολουθήσει εργαστηριακή συνάντηση κατά την οποία οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να σχεδιάσουν το δικό τους μάθημα.

4. Η διδακτική αξιοποίηση των πηγών και η συμβολή τους στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης (Παναγιώτης Σάββα, Λευκωσία, Αμμόχωστος)

Τυπολογία ιστορικών πηγών και η σημασία τους στη διδακτική πράξη. Η ανάπτυξη κριτικής/ιστορικής σκέψης μέσα από τη διδασκαλία ιστορικών πηγών Κριτήρια επιλογής πηγών, τρόποι προσέγγισης και επεξεργασίας τους

5. Η Διδακτική της Ιστορίας μέσα από την Αρχαιολογία (Ανθή Αντωνιάδου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Με αφετηρία τους εκάστοτε Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας, όπως αυτοί διατυπώνονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Ιστορίας, οι μαθητές μπορούν να αξιοποιούν τις ευκαιρίες που τους προσφέρονται εκτός σχολείου, για την εννοιολογική κατανόηση και την ανάπτυξη ικανοτήτων ιστορικής διερεύνησης. Ακριβώς για το λόγο αυτό, προβλέπονται υποχρεωτικές επισκέψεις σε αρχαιολογικούς/ιστορικούς χώρους, μνημεία και μουσεία. Η αρχαιολογία αποτελεί ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό εργαλείο για την προσέγγιση του ανθρώπινου παρελθόντος και παρόντος, προκειμένου οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, σχολιασμού, ερμηνείας, εξαγωγής συμπερασμάτων και κριτικής σκέψης. Παρέχεται ταυτόχρονα η ευκαιρία να συζητηθούν ανθρώπινες αξίες και να προωθηθούν βιωματικές μορφές μάθησης. Η διδακτική της Ιστορίας με επιτόπιες επισκέψεις σε αρχαιολογικούς/ιστορικούς χώρους, μουσεία και μνημεία, προϋποθέτει προετοιμασία εκ μέρους των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία λειτουργήσουν και να αναπτύξουν δεξιότητες σε αυθεντικό πλαίσιο μάθησης. Στο συγκεκριμένο σεμινάριο θα συζητηθούν τα διδακτικά εργαλεία για τον προγραμματισμό μιας αποτελεσματικής επίσκεψης, όσον αφορά στους στόχους, στις δραστηριότητες και στα αποτελέσματα. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές/τριες θα είναι σε θέση να ανασυνθέτουν την εικόνα του παρελθόντος μέσα από τα υλικά κατάλοιπά του και να σχηματίζουν ολοκληρωμένη αντίληψη γι’ αυτό.

6. Περιεκτική Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας στο Γυμνάσιο και Λύκειο (Βασιλική Λουκαΐδου, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί Οικιακής Οικονομίας στα θέματα που αφορούν στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση βάσει των δεικτών επιτυχίας και δεικτών επάρκειας του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου θα υλοποιήσουν βιωματικές δραστηριότητες (μη τυπικής μάθησης) που αφορούν στο εν λόγω περιεχόμενο. Το περιεχόμενο των συναντήσεων βασίζεται, επίσης στις προτεινόμενες Ευρωπαϊκές Κατευθυντήριες Γραμμές της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας.

7. Πρακτικές εφαρμογές για την προώθηση των 17 Παγκόσμιων Στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης στη σχολική τάξη (Ευσταθία Δαρείου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Το Σεμινάριο επιδιώκει να ενδυναμώσει τον/την εκπαιδευτικό και τους/τις μαθητές/τριες, μέσα από βιωματικά εργαστήρια και διαδραστικές δραστηριότητες, ώστε να ενσωματωθούν στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική πολλαπλές πτυχές των ζητημάτων που απορρέουν από τους 17 στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης, και συνάδουν με την Αειφόρο Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Πολιτική (ΑΠΕΠ) της σχολικής μονάδας. Ενδεικτικά εργαστήρια που μπορεί να προσφερθούν στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες είναι: η Σπατάλη τροφίμων, «Άσχημα τρόφιμα» (ugly foods), Παραγωγή και κατανάλωση, Διαχείριση απορριμμάτων, Αειφόρες πόλεις και κοινότητες, Καλή υγεία και ευημερία, Μηδενική φτώχια, Κλιματική Αλλαγή, Μηδενική πείνα, Δίκαιο εμπόριο, Ίσες ευκαιρίες μάθησης κ.λπ. Σημειώνεται ότι τα συγκεκριμένα Σεμινάρια σε σχολική βάση μπορούν να προσφερθούν είτε με τη μορφή δειγματικού μαθήματος που θα προσφέρει το προσωπικό της Μονάδας για την Εκπαίδευση, το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη σε μια τάξη και θα το παρακολουθήσουν οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί είτε σε χρόνο της συνεδρίας προσωπικού. Ο σχεδιασμός των εργαστηρίων σε μια τάξη θα γίνεται πάντα σε συνεννόηση με τη σχολική μονάδα και το προσωπικό της Μονάδας για την Εκπαίδευση, το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του σχολείου και των μαθητών/τριών του.

8. Τρόποι αξιολόγησης στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας (Βασιλική Λουκαΐδου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί Οικιακής Οικονομίας στους τρόπους αξιολόγησης των μαθητών/τριών σε σχέση με το περιεχόμενο των θεματικών ενοτήτων του μαθήματος. Έμφαση θα δοθεί στη διαμορφωτική αξιολόγηση η οποία στοχεύει στη συμμετοχή των μαθητών/τριών, στην εμπλοκή τους σε δράσεις καθώς και στην καλλιέργεια της κριτικής τους σκέψης.