inetrisks

Πλαίσιο: InetRisks-Changing Attitudes of Adults (parents) on Internet-Related Risks for Young Adolescents

Έναρξη: 01/12/2008

Λήξη: 30/11/2010

Προϋπολογισμός: ΙΠΕ - Δέσμη 2008

Ιστοσελίδα έργου: http://inetrisks.cti.gr/

Στο έργο Inetrisks που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας Κύπρου (Δέσμη 2008), τρεις επιστημονικοί φορείς από Κύπρο και Ελλάδα (το Ινστιτούτο Νευροεπιστήμης και Τεχνολογίας, το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Ερευνητικό-Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών) μαζί με δέκα οικογένειες εκπαιδευτικών μελέτησαν σε βάθος τη στάση των γονιών σχετικά με τους κινδύνους στο διαδίκτυο. Οι οικογένειες πραγματοποίησαν σειρά σεναρίων συνεργατικών δραστηριοτήτων για χρονικό διάστημα έξι μηνών, τα οποία αφορούσαν στην ‘επικίνδυνη’ χρήση του διαδικτύου εν γένει, καθώς και του online εικονικού κόσμου Second Life και Teen Second Life.

Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκε η αλλαγή στάσης των γονέων/εκπαιδευτικών, δεχόμενοι ότι η καθεαυτή διαφορά ανάμεσα στους πραγματικούς κινδύνους και στους αντιλαμβανόμενους ως κινδύνους από τους γονείς συνιστά κίνδυνο από μόνη της.

Οι ερευνητικές υποθέσεις περιλαμβάνουν:
(1) ότι η αντίληψη που έχουν οι γονείς σχετικά με το τι κάνουν τα παιδιά τους με το διαδίκτυο βασίζεται κυρίως στην άγνοια. Η άγνοια μπορεί να οφείλεται είτε στην έλλειψη βιωμάτων, είτε γνώσεων σχετικά με τις online δραστηριότητες.
(2) ότι οι βιωματικές εμπειρίες των γονέων θα συμβάλλουν στην υιοθέτηση μιας πιο πραγματιστικής στάσης
(3) ότι θα επιτευχθεί μια καλύτερη σχέση ανάμεσά σε γονείς και παιδιά βασισμένη σε κοινές εμπειρίες και αλληλοκατανόηση, ως αποτέλεσμα των online δραστηριοτήτων που γίνονται από κοινού

Εταίροι: Ινστιτούτο Νευροεπιστήμης και Τεχνολογίας (Κύπρος), Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (Κύπρος) και Ερευνητικό-Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (Ελλάδα)

Αποτελέσματα Έργου
Αποτελέσματα
Τα αποτελέσματα, συμπεράσματα και μεθοδολογία είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του έργου http://inetrisks.cti.gr

Δραστηριότητες

Μέρος Α'

Μέρος Β'

Ημερολόγιο Εκπαιδευτικού