Sitemap | Disclaimer | Contact |
Ημέρα | Ημερομηνία | Θέμα | Διοργανωτής | Σύντομη περιγραφή |
---|---|---|---|---|
Thursday | 8/6/2023 | Ετήσια Ημερίδα Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου με θέμα Ψηφιακή Εκπαίδευση: Εξελίξεις και Παιδαγωγικές Πρακτικές» | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Η Ημερίδα επιδιώκει να ενημερώσει την εκπαιδευτική κοινότητα για τις εξελίξεις και πρακτικές σε θέματα που αφορούν στην ψηφιακή εκπαίδευση και ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση. Για τον σκοπό αυτό, στη φετινή Ημερίδα θα παρουσιαστούν το παράδειγμα της Εσθονίας, ως εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο καταγράφει σημαντική πρόοδο στον τομέα της ψηφιακής εκπαίδευσης, εξελίξεις και προκλήσεις της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, καλές πρακτικές που υλοποιούνται από σχολεία, εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες στο πλαίσιο των Προγραμμάτων και Δράσεων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, καθώς και εργαστήρια με τις ακόλουθες θεματικές:
1. Cin(e)περίληψη: Βιωματικό εργαστήριο συμπεριληπτικής κινηματογραφικής παιδείας
2. Εκπαιδευτικές εφαρμογές με τη χρήση μικρού υπολογιστή Micro:bit
3. Ξυπνώντας τον ακτιβιστή / την ακτιβίστρια μέσα μου: Ένα πλαίσιο εφαρμογής ενεργού πολιτότητας στο σχολείο από το έργο Social Radio 2.0
4. Τεχνητή Νοημοσύνη και σχολική εκπαίδευση
5. Τεχνολογίες Εκτεταμένης Πραγματικότητας στην εκπαίδευση
6. Ψηφιακά παιγνίδια - παραπληροφόρηση - διαδικτυακός εκφοβισμός Η Ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, σε στελέχη της εκπαίδευσης, καθώς και σε ενδιαφερόμενους / ενδιαφερόμενες από δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς και άλλους συναφείς φορείς. Περισσότερες πληροφορίες για την Ημερίδα περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα και στην αφίσα, τα οποία επισυνάπτονται, καθώς και στην ιστοσελίδα https://www.pi.ac.cy/digitaleducpi2023. |
Thursday | 8/6/2023 | Επαρχιακές συναντήσεις στο πλαίσιο του «Δικτύου εκπαιδευτικών διδάσκουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα 2022-2023» | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης | Στις συναντήσεις οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα μάθημα ενισχυτικής διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας και στη συνέχεια θα εμπλακούν σε αναστοχαστική συζήτηση για την εφαρμογή του προγράμματος τη φετινή χρονιά. Οι συναντήσεις αποσκοπούν στην αξιολόγηση των δράσεων που εφαρμόστηκαν έως τώρα στο πλαίσιο του Δικτύου και στη διάγνωση των αναγκών των εκπαιδευτικών για προγραμματισμό της ερχόμενης σχολικής χρονιάς. Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις συναντήσεις θα πρέπει, με την έγκριση της διεύθυνσης του σχολείου τους, να δηλώσουν συμμετοχή, μέσω του διαδικτυακού περιβάλλοντος εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στη διεύθυνση https://www.pieggrafes.ac.cy, στην κατηγορία «Εξειδικευμένα σεμινάρια», από τη Δευτέρα, 8 Μαΐου 2023, μέχρι την Κυριακή, 14 Μαΐου 2023. Υπενθυμίζεται ότι για τη διαδικασία υποβολής δηλώσεων συμμετοχής στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι απαραίτητη η επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων των ενδιαφερομένων. Σχετικές οδηγίες για την επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων βρίσκονται στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στον σύνδεσμο «Διαχείριση προφίλ» (https://myprofile.pi.ac.cy/). Ο κατάλογος με τα ονόματα των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στις 15 Μαΐου 2023. Οι εκπαιδευτικοί που θα παρακολουθήσουν την Ημερίδα θα μπορούν να εκτυπώσουν το πιστοποιητικό παρακολούθησής τους, μέσω του διαδικτυακού περιβάλλοντος εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στον σύνδεσμο «Αρχείο Δηλώσεων», μετά την ολοκλήρωση της Ημερίδας. Δικαίωμα συμμετοχής έχει ένας/μια εκπαιδευτικός από κάθε σχολείο ο οποίος/η οποία συμμετέχει στο Δίκτυο και προτίθεται να αναλάβει το μάθημα και την ερχόμενη σχολική χρονιά. |
Thursday | 8/6/2023 | Επαρχιακές συναντήσεις στο πλαίσιο του «Δικτύου εκπαιδευτικών διδάσκουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα 2022-2023» | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης | Στις συναντήσεις οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα μάθημα ενισχυτικής διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας και στη συνέχεια θα εμπλακούν σε αναστοχαστική συζήτηση για την εφαρμογή του προγράμματος τη φετινή χρονιά. Οι συναντήσεις αποσκοπούν στην αξιολόγηση των δράσεων που εφαρμόστηκαν έως τώρα στο πλαίσιο του Δικτύου και στη διάγνωση των αναγκών των εκπαιδευτικών για προγραμματισμό της ερχόμενης σχολικής χρονιάς. Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις συναντήσεις θα πρέπει, με την έγκριση της διεύθυνσης του σχολείου τους, να δηλώσουν συμμετοχή, μέσω του διαδικτυακού περιβάλλοντος εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στη διεύθυνση https://www.pieggrafes.ac.cy, στην κατηγορία «Εξειδικευμένα σεμινάρια», από τη Δευτέρα, 8 Μαΐου 2023, μέχρι την Κυριακή, 14 Μαΐου 2023. Υπενθυμίζεται ότι για τη διαδικασία υποβολής δηλώσεων συμμετοχής στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι απαραίτητη η επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων των ενδιαφερομένων. Σχετικές οδηγίες για την επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων βρίσκονται στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στον σύνδεσμο «Διαχείριση προφίλ» (https://myprofile.pi.ac.cy/). Ο κατάλογος με τα ονόματα των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στις 15 Μαΐου 2023. Οι εκπαιδευτικοί που θα παρακολουθήσουν την Ημερίδα θα μπορούν να εκτυπώσουν το πιστοποιητικό παρακολούθησής τους, μέσω του διαδικτυακού περιβάλλοντος εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στον σύνδεσμο «Αρχείο Δηλώσεων», μετά την ολοκλήρωση της Ημερίδας. Δικαίωμα συμμετοχής έχει ένας/μια εκπαιδευτικός από κάθε σχολείο ο οποίος/η οποία συμμετέχει στο Δίκτυο και προτίθεται να αναλάβει το μάθημα και την ερχόμενη σχολική χρονιά. |
Friday | 9/6/2023 | Διοργάνωση Συνεδρίου με θέμα: «Το Μάθημα της Λογοτεχνίας στο Σύγχρονο Σχολείο: από τη Θεωρία στην Πράξη» | Κέντρο Λογοτεχνικών και Πολιτισμικών Σπουδών (ΚΕΛΟΠΟΣ), Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσ | Το Συνέδριο επιδιώκει να χαρτογραφήσει τον ρόλο του μαθήματος της Λογοτεχνίας στο υφιστάμενο εκπαιδευτικό σύστημα και να αποτελέσει ένα μέσο διάνοιξης δημιουργικού διαλόγου ανάμεσα στο σχολείο, την επιστημονική κοινότητα και την κοινωνία. Οι εισηγητές/εισηγήτριες του Συνεδρίου θα θέσουν τις σκέψεις τους για τους σύγχρονους όρους ύπαρξης, τις καινούργιες απαιτήσεις και, αντίστοιχα, τις νέες προοπτικές αξιοποίησης του μαθήματος της Λογοτεχνίας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Επίσης, θα παρουσιάσουν μεθόδους, εργαλεία και καλές πρακτικές για την αποτελεσματική διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας στο σχολείο. |
Saturday | 10/6/2023 | Διοργάνωση Ημερίδας για γονείς/κηδεμόνες μαθητών/μαθητριών Στ’ Τάξης Δημοτικού Σχολείου για θέματα Ομαλής Μετάβασης | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο |
Στο πλαίσιο σειράς δράσεων που αφορούν στην ομαλή μετάβαση των μαθητών/μαθητριών από το Δημοτικό Σχολείο στο Γυμνάσιο, θα πραγματοποιηθούν σε παγκύπρια βάση ημερίδες για γονείς/κηδεμόνες μαθητών/μαθητριών Στ’ Τάξης Δημοτικού Σχολείου. Η κάθε Ημερίδα θα περιλαμβάνει παρουσιάσεις/εισηγήσεις από λειτουργούς της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας για τα θέματα «Εφηβεία», «Ομαλή Μετάβαση» και «Ψυχική ανθεκτικότητα. Στόχος των Ημερίδων είναι, μέσω της ενημέρωσης, να μειωθεί η ανησυχία και το άγχος των γονέων/κηδεμόνων, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τα παιδιά τους κατά τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα και πρόσκληση/δήλωση συμμετοχής στην Ημερίδα. |
Saturday | 10/6/2023 | Διοργάνωση Ημερίδας για γονείς/κηδεμόνες μαθητών/μαθητριών Στ’ Τάξης Δημοτικού Σχολείου για θέματα Ομαλής Μετάβασης | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο |
Στο πλαίσιο σειράς δράσεων που αφορούν στην ομαλή μετάβαση των μαθητών/μαθητριών από το Δημοτικό Σχολείο στο Γυμνάσιο, θα πραγματοποιηθούν σε παγκύπρια βάση ημερίδες για γονείς/κηδεμόνες μαθητών/μαθητριών Στ’ Τάξης Δημοτικού Σχολείου. Η κάθε Ημερίδα θα περιλαμβάνει παρουσιάσεις/εισηγήσεις από λειτουργούς της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας για τα θέματα «Εφηβεία», «Ομαλή Μετάβαση» και «Ψυχική ανθεκτικότητα. Στόχος των Ημερίδων είναι, μέσω της ενημέρωσης, να μειωθεί η ανησυχία και το άγχος των γονέων/κηδεμόνων, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τα παιδιά τους κατά τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα και πρόσκληση/δήλωση συμμετοχής στην Ημερίδα. |
Saturday | 10/6/2023 | Διοργάνωση Ημερίδας για γονείς/κηδεμόνες μαθητών/μαθητριών Στ’ Τάξης Δημοτικού Σχολείου για θέματα Ομαλής Μετάβασης | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο |
Στο πλαίσιο σειράς δράσεων που αφορούν στην ομαλή μετάβαση των μαθητών/μαθητριών από το Δημοτικό Σχολείο στο Γυμνάσιο, θα πραγματοποιηθούν σε παγκύπρια βάση ημερίδες για γονείς/κηδεμόνες μαθητών/μαθητριών Στ’ Τάξης Δημοτικού Σχολείου. Η κάθε Ημερίδα θα περιλαμβάνει παρουσιάσεις/εισηγήσεις από λειτουργούς της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας για τα θέματα «Εφηβεία», «Ομαλή Μετάβαση» και «Ψυχική ανθεκτικότητα. Στόχος των Ημερίδων είναι, μέσω της ενημέρωσης, να μειωθεί η ανησυχία και το άγχος των γονέων/κηδεμόνων, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τα παιδιά τους κατά τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα και πρόσκληση/δήλωση συμμετοχής στην Ημερίδα. |
Saturday | 10/6/2023 | Διοργάνωση Ημερίδας για γονείς/κηδεμόνες μαθητών/μαθητριών Στ’ Τάξης Δημοτικού Σχολείου για θέματα Ομαλής Μετάβασης | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο |
Στο πλαίσιο σειράς δράσεων που αφορούν στην ομαλή μετάβαση των μαθητών/μαθητριών από το Δημοτικό Σχολείο στο Γυμνάσιο, θα πραγματοποιηθούν σε παγκύπρια βάση ημερίδες για γονείς/κηδεμόνες μαθητών/μαθητριών Στ’ Τάξης Δημοτικού Σχολείου. Η κάθε Ημερίδα θα περιλαμβάνει παρουσιάσεις/εισηγήσεις από λειτουργούς της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας για τα θέματα «Εφηβεία», «Ομαλή Μετάβαση» και «Ψυχική ανθεκτικότητα. Στόχος των Ημερίδων είναι, μέσω της ενημέρωσης, να μειωθεί η ανησυχία και το άγχος των γονέων/κηδεμόνων, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τα παιδιά τους κατά τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα και πρόσκληση/δήλωση συμμετοχής στην Ημερίδα. |
Saturday | 10/6/2023 | Διοργάνωση Ημερίδας για γονείς/κηδεμόνες μαθητών/μαθητριών Στ’ Τάξης Δημοτικού Σχολείου για θέματα Ομαλής Μετάβασης | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο |
Στο πλαίσιο σειράς δράσεων που αφορούν στην ομαλή μετάβαση των μαθητών/μαθητριών από το Δημοτικό Σχολείο στο Γυμνάσιο, θα πραγματοποιηθούν σε παγκύπρια βάση ημερίδες για γονείς/κηδεμόνες μαθητών/μαθητριών Στ’ Τάξης Δημοτικού Σχολείου. Η κάθε Ημερίδα θα περιλαμβάνει παρουσιάσεις/εισηγήσεις από λειτουργούς της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας για τα θέματα «Εφηβεία», «Ομαλή Μετάβαση» και «Ψυχική ανθεκτικότητα. Στόχος των Ημερίδων είναι, μέσω της ενημέρωσης, να μειωθεί η ανησυχία και το άγχος των γονέων/κηδεμόνων, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τα παιδιά τους κατά τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα και πρόσκληση/δήλωση συμμετοχής στην Ημερίδα. |
Monday | 4/12/2023 | «Γραμματισμός και Σύγχρονη Κοινωνία: Δημιουργικότητα, Ισότητα, Κοινωνική Δράση» | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Πανεπιστήμιο Κύπρου | Το 5 ο Διεθνές Συνέδριο «Γραμματισμός και Σύγχρονη Κοινωνία: Δημιουργικότητα, Ισότητα, Κοινωνική Δράση» διοργανώνεται σε μια χρονική περίοδο ρευστότητας και πολυπλοκότητας, στην οποία τόσο οι ανθρώπινες ζωές όσο και η κοινωνική ευημερία απειλούνται. Συρράξεις συνεχίζονται και συντηρούνται, φυσικές καταστροφές καλούν τον εξανθρωπισμό μας, οι τεχνολογίες δημιουργούν συνεχώς νέες πραγματικότητες, συγκροτώντας χώρους ευκαιριών αλλά και αβεβαιότητας, ενώ η εκπαίδευση ως δικαίωμα και ως θεσμός καλείται να αναπροσαρμοστεί σε κοινωνικές κρίσεις, τοπικές και παγκόσμιες. Σε μια τέτοια φάση αναταραχής, ο γραμματισμός-στην πλουραλιστική, κοινωνική και κριτική του διάσταση-μπορεί να αποτελέσει ουσιαστική βάση και αφετηρία για την αναδιάρθρωση πρακτικών, θεσμών και κοινωνιών.
Εστιάζοντας στη θεματική «Δημιουργικότητα, Ισότητα, Κοινωνική Δράση», το συνέδριο επιχειρεί να αναδείξει τη δυναμική, κοινωνική και κριτική διάσταση του γραμματισμού σε καιρούς κρίσης. Στόχος του συνεδρίου είναι να αποτελέσει πλατφόρμα συζήτησης τρόπων με τους οποίους άτομα, ομάδες και κοινωνίες μπορούν να συνεργαστούν δημιουργικά, για να αναδειχτούν και να διατηρηθούν σχέσεις διαλογικότητας, ισοτιμίας και συνύπαρξης, όχι μόνο ανάμεσα σε ανθρώπους, αλλά και μεταξύ ανθρώπων και φύσης, ύλης, τεχνολογίας. Αναζητώντας γραμματισμούς που διασφαλίζουν την ισότητα και την (κοινωνική) βιωσιμότητα, το συνέδριο παρέχει χώρο σε ενδιαφερόμενους/ες συνέδρους να εξετάσουν συναφή ζητήματα που εκτείνονται πέρα από τα όρια της γλωσσικής διδασκαλίας και αφορούν στην εκπαίδευση και στον γραμματισμό. Το συνέδριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, φοιτητές/φοιτήτριες, ακαδημαϊκούς, ερευνητές/ερευνήτριες, εκπροσώπους φορέων και οργανισμών, με έμπρακτο ενδιαφέρον ή και δραστηριοποίηση στη γλωσσική διδασκαλία, τους γραμματισμούς και την εκπαίδευση στον γραμματισμό εντός και εκτός σχολείου. Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να συμμετάσχουν στο συνέδριο με ανακοινώσεις, συμπόσια και εργαστήρια στη βάση των παρακάτω θεματικών:
Γραμματισμός, Γλωσσική Διδασκαλία και Σχολική Εκπαίδευση
Αναδυόμενος Γραμματισμός και Πρώτη Σχολική Εκπαίδευση
Διγλωσσία, Πολυγλωσσία, Διαγλωσσικότητα και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Ψηφιακός Γραμματισμός, Πολυγραμματισμοί και Νέοι Γραμματισμοί
Γραμματισμός, Λογοτεχνία και Δημιουργική Γραφή Γραμματισμός, Γλώσσα και Εκπαιδευτική Πολιτική
Γραμματισμός, Γλώσσα και Επαγγελματική Μάθηση Εκπαιδευτικών
Πολλαπλοί Γραμματισμοί, Εναλλακτικοί Γραμματισμοί και Κοινωνικές Πρακτικές
Σύνορα, Μετανάστευση, Προσφυγικό Ζήτημα και Γραμματισμοί
Γραμματισμοί, Γλώσσα και Ακτιβισμό |
© 2010-2023 Cyprus Pedagogical Institute
Educational Technology Department
Privacy policy