![]() |
JEvents v1.5.4 Copyright © 2006-2010 |
Ημέρα | Ημερομηνία | Θέμα | Διοργανωτής | Σύντομη περιγραφή |
---|---|---|---|---|
Πέμπτη | 13/2/2025 | Προσφορά Προγράμματος Επιμόρφωσης Αντικαταστατών/Αντικαταστατριών και Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών (με σύμβαση/επί δοκιμασία) στη Δημοτική Εκπαίδευση – Δεύτερη Σειρά Σεμιναρίων-Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας) – Προγραμμ | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Βασικός σκοπός του Προγράμματος είναι η επιμόρφωση των αντικαταστατών/αντικαταστατριών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν στην αποτελεσματική διδασκαλία σε τάξεις μεικτής ετοιμότητας, σε πρακτικές οργάνωσης και διαχείρισης της τάξης και ανάπτυξης δεξιοτήτων επικοινωνίας, καθώς και η ενημέρωσή τους για νομοθετικά και διοικητικά ζητήματα που αφορούν στο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου και ιδιαίτερα τις σχολικές μονάδες. Η δεύτερη σειρά σεμιναρίων θα προσφερθεί κατά το διάστημα Ιανουαρίου 2025 – Απριλίου 2025 και θα έχει διάρκεια πέντε απογευματινών συναντήσεων (16:00-18:15). Οι δύο πρώτες συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν στο Παράρτημα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου στη Λεμεσό και οι υπόλοιπες συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως. Το πρόγραμμα των συναντήσεων της δεύτερης σειράς σεμιναρίων επισυνάπτεται.
Οι αντικαταστάτες/αντικαταστάτριες και νεοδιόριστοι/νεοδιόριστες εκπαιδευτικοί, που επιθυμούν να συμμετέχουν στην επιμόρφωση, θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου http://www.pieggrafes.ac.cy, στην κατηγορία προγραμμάτων «Πρόγραμμα Αντικαταστατών και Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών Δημοτικής». Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή από τις 15 μέχρι και τις 20 Νοεμβρίου 2024. Άτομα που έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή στην πρώτη σειρά σεμιναρίων (Νοέμβριος 2024 – Μάρτιος 2025), αλλά επιθυμούν να παρακολουθήσουν τη δεύτερη σειρά μπορούν να διαγράψουν την αρχική τους αίτηση και να υποβάλουν εκ νέου αίτηση στη δεύτερη σειρά σεμιναρίων.
Τυχόν κενές θέσεις που θα προκύψουν στην πρώτη σειρά σεμιναρίων θα διατεθούν μεταξύ 15 και 20 Νοεμβρίου 2024. Υπενθυμίζεται ότι για τη διαδικασία υποβολής δηλώσεων συμμετοχής στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι απαραίτητη η επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων των εκπαιδευτικών. Σχετικές οδηγίες για την επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων βρίσκονται στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στον σύνδεσμο «Διαχείριση προφίλ» (https://myprofile.pi.ac.cy/). |
Παρασκευή | 14/2/2025 | Ημερίδα με τίτλο: «Μαθητική Δημοσιογραφία» | Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Στόχος της Ημερίδας είναι η ενίσχυση των εκπαιδευτικών που είναι υπεύθυνοι/υπεύθυνες για την έκδοση του Μαθητικού Περιοδικού ή/και της Μαθητικής Εφημερίδας, αλλά και των μαθητών/μαθητριών που συμμετέχουν στη διαδικασία αυτή. Δυνατότητα συμμετοχής στην Ημερίδα έχουν από κάθε σχολείο ένας/μία φιλόλογος και ένας/μία Β.Δ., υπεύθυνοι για την έκδοση του Μαθητικού Περιοδικού/Εφημερίδας, όπως επίσης και μέχρι δύο μαθητές/μαθήτριες, που έχουν ενεργό ρόλο στην έκδοση των σχολικών εντύπων. Το Πρόγραμμα της Ημερίδας, τα βιογραφικά στοιχεία των εισηγητών και οι περιλήψεις των εισηγήσεων επισυνάπτονται. |
Δευτέρα | 17/2/2025 | Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Ειδικών Σχολείων στο πρόγραμμα «Κράτα με Aσφαλή» («Keep me Safe») | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης και τον Κυπριακό Σύνδεσμο Οικογενειακού Προγραμματισμού | Επιμορφωτικές συναντήσεις για εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε Ειδικά Σχολεία της επαρχίας Λευκωσίας και Λάρνακας κατά τη διάρκεια της παρούσας σχολικής χρονιάς. H εν λόγω επιμόρφωση στηρίζεται στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Keep me Safe» που αφορά στην ενδυνάμωση των νέων με μαθησιακές δυσκολίες (10-25 χρόνων), ώστε να μπορούν να προστατεύουν τον εαυτό τους από τη σεξουαλική κακοποίηση και βία.
Οι επιμορφώσεις θα προσφερθούν από τον κύριο Δημήτρη Παρπέρη, Συμβουλευτικό Ψυχολόγο και Εκπαιδευτή του Κυπριακού Συνδέσμου Οικογενειακού Προγραμματισμού και την κυρία Μάρω Κακουρή, Κλινική Ψυχολόγο. Σημειώνεται, επίσης, ότι η επιμόρφωση αποτελεί συνέχεια δράσεων που είχαν προσφερθεί σε προηγούμενες σχολικές χρονιές και επιδιώκει να συμβάλει στην ενδυνάμωση των ειδικών εκπαιδευτικών, για την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας. Συγκεκριμένα, στο παρόν στάδιο, καλούνται να λάβουν μέρος στην επιμόρφωση εκπαιδευτικοί που προέρχονται από το Ειδικό Σχολείο Λευκωσίας, το Ειδικό Σχολείο Ευαγγελισμός και το Ειδικό Σχολείο Αγίου Σπυρίδωνα στη Λάρνακα. Θα λειτουργήσουν δύο ομάδες επιμόρφωσης που θα παρακολουθήσουν πέντε συναντήσεις η κάθε μία. |
Τρίτη | 18/2/2025 | Διεξαγωγή Εξειδικευμένου Σεμιναρίου με τίτλο: Η Παιδική και Νεανική Λογοτεχνία στο Σχολείο: Λογοτεχνικά Είδη, Δημιουργικότητα, Διδακτική | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Το Σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (Προσχολικής, Δημοτικής, Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης). Τα θέματα του Σεμιναρίου αφορούν στην Παιδική και Νεανική Λογοτεχνία, καθώς και σε σχετικά θέματα διδακτικής και φιλαναγνωσίας, τα οποία θα καλυφθούν σε εννιά (9) δίωρες διαδικτυακές συναντήσεις. Απόστολος Πάππος, Mελετητής Λογοτεχνίας για Παιδιά, Δημιουργός ELNIPLEX.COM Οι νέες μορφές του παιδικού βιβλίου Το βιβλίο που απευθύνεται σε παιδιά αλλάζει ραγδαία. Όχι μόνο δεν αποτελεί πλέον την ισχυρότερη πρόταση αφήγησης, αλλά βρίσκεται μπροστά σε ένα μεταίχμιο όπου πρέπει να αποφασίσει προς τα πού θέλει να πάει. Μέσα στη γενική αυτή συνθήκη, το βιβλίο προσπαθεί να σταθεί όρθιο από την πολλαπλή επίθεση της πληροφορίας και της υπερπροσφοράς. Ποιες είναι οι νέες μορφές του βιβλίου που κερδίζουν τους μικρούς αναγνώστες και τις μικρές αναγνώστριες; Ταυτίζονται αυτοί με εκείνους που αγοράζουν βιβλία για αυτούς; Μπορεί το βιβλίο να γίνει ελκυστικό; Πώς επιλέγουμε και ποια βιβλία διαμορφώνουν πραγματικά μια ισχυρή αναγνωστική κουλτούρα; |
Τετάρτη | 19/2/2025 | Ημερίδα με τίτλο: «Μαθητική Δημοσιογραφία» | Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Στόχος της Ημερίδας είναι η ενίσχυση των εκπαιδευτικών που είναι υπεύθυνοι/υπεύθυνες για την έκδοση του Μαθητικού Περιοδικού ή/και της Μαθητικής Εφημερίδας, αλλά και των μαθητών/μαθητριών που συμμετέχουν στη διαδικασία αυτή. Δυνατότητα συμμετοχής στην Ημερίδα έχουν από κάθε σχολείο ένας/μία φιλόλογος και ένας/μία Β.Δ., υπεύθυνοι για την έκδοση του Μαθητικού Περιοδικού/Εφημερίδας, όπως επίσης και μέχρι δύο μαθητές/μαθήτριες, που έχουν ενεργό ρόλο στην έκδοση των σχολικών εντύπων. Το Πρόγραμμα της Ημερίδας, τα βιογραφικά στοιχεία των εισηγητών και οι περιλήψεις των εισηγήσεων επισυνάπτονται. |
Τετάρτη | 19/2/2025 | Δ΄ Κύκλος Διαδικτυακής Επιμόρφωσης των φιλολόγων στη Διδακτική της Λογοτεχνίας- Η διδασκαλία του Λογοτεχνικού Βιβλίου στο Λύκειο | Διευθύνσεις Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης,ΠΙ, ΠΚ | Το σεμινάριο περιλαμβάνει δέκα (10) διαδικτυακές συναντήσεις, διάρκειας 120 λεπτών η κάθε μία, οι οποίες επικεντρώνονται στη διδασκαλία του Λογοτεχνικού Βιβλίου στο Λύκειο, με βάση τους Σκοπούς του Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας Λυκείου. Το σεμινάριο απευθύνεται σε φιλολόγους και θα διεξαχθεί από τις 29 Ιανουαρίου 2025 μέχρι τις 7 Μαΐου 2025, σε μη εργάσιμο χρόνο. |
Σάββατο | 22/2/2025 | Συνέδριο με θέμα «Παιδιά και έφηβοι με απειλητική για τη ζωή ασθένεια – Ο ρόλος του σχολείου» | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Στόχος του Συνεδρίου είναι η κατανόηση της εμπειρίας των παιδιών και των εφήβων με απειλητικές για τη ζωή τους ασθένειες, ώστε να επιτυγχάνεται ουσιαστική συμπερίληψη και στήριξή τους στο σχολικό πλαίσιο. Η κύρια εισήγηση θα αφορά σε σειρά ενεργειών, στην οποία θα ήταν χρήσιμο το σχολείο να προβαίνει κατά τη διάρκεια της ασθένειας ενός παιδιού/εφήβου, με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία - ενέργειες οι οποίες λαμβάνουν υπόψη κυρίως το ίδιο το παιδί/έφηβο που νοσεί, αλλά και τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις ευάλωτες ομάδες. Παράλληλα, το Συνέδριο αποτελεί ένα πρώτο βήμα για να αρχίσει μια ουσιαστική συζήτηση γύρω από το ζήτημα, ενθαρρύνοντας τον διάλογο και την ανταλλαγή εμπειριών. Το μοίρασμα εμπειριών με εκπαιδευτικούς στοχεύει στην καταγραφή καλών πρακτικών που ακολουθήθηκαν, καθώς και των προκλήσεων/δυσκολιών που υπάρχουν στο κυπριακό συγκείμενο. Στο Συνέδριο μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, καθώς και λειτουργοί/στελέχη του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, μέσω του διαδικτυακού περιβάλλοντος εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στη διεύθυνση http://www.pi-eggrafes.ac.cy , στην κατηγορία «Ημερίδες-Συνέδρια», μέχρι και την Τρίτη, 18 Φεβρουαρίου 2025. Διευκρινίζεται ότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας με βάση την ημερομηνία και την ώρα καταγραφής της δήλωσης. |
Δευτέρα | 24/2/2025 | : Επιμορφωτικές συναντήσεις για Εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης για τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης | Επιμορφωτικές συναντήσεις για Εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης που διδάσκουν Αγωγή Ζωής/Αγωγή Υγείας στο Δημοτικό Σχολείο. Οι επιμορφωτικές δράσεις θα πραγματοποιηθούν συνολικά σε τρεις ξεχωριστές συναντήσεις σε τέσσερις επαρχίες.
Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν στις συναντήσεις της επαρχίας της επιλογής τους, θα δεσμευτούν, ώστε να παρακολουθήσουν και τις τρεις επιμορφωτικές συναντήσεις και να εφαρμόσουν δραστηριότητες στην τάξη τους στο ενδιάμεσο των συναντήσεων. Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα. Κατά την εγγραφή τους οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να επιλέξουν το εργαστήριο που επιθυμούν να παρακολουθήσουν κατά τη δεύτερη και τρίτη συνάντηση: «Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο Δημοτικό Σχολείο (Ταξίδι Ζωής, Λέμε «Όχι») ή «Αποδόμηση έμφυλων στερεοτύπων και Αναλυτικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας».Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν στις συναντήσεις της επαρχίας της επιλογής τους, θα δεσμευτούν, ώστε να παρακολουθήσουν και τις τρεις επιμορφωτικές συναντήσεις και να εφαρμόσουν δραστηριότητες στην τάξη τους στο ενδιάμεσο των συναντήσεων. Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα. Κατά την εγγραφή τους οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να επιλέξουν το εργαστήριο που επιθυμούν να παρακολουθήσουν κατά τη δεύτερη και τρίτη συνάντηση: «Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο Δημοτικό Σχολείο (Ταξίδι Ζωής, Λέμε «Όχι») ή «Αποδόμηση έμφυλων στερεοτύπων και Αναλυτικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας». |
Δευτέρα | 24/2/2025 | Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Ειδικών Σχολείων στο πρόγραμμα «Κράτα με Aσφαλή» («Keep me Safe») | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης και τον Κυπριακό Σύνδεσμο Οικογενειακού Προγραμματισμού | Επιμορφωτικές συναντήσεις για εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε Ειδικά Σχολεία της επαρχίας Λευκωσίας και Λάρνακας κατά τη διάρκεια της παρούσας σχολικής χρονιάς. H εν λόγω επιμόρφωση στηρίζεται στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Keep me Safe» που αφορά στην ενδυνάμωση των νέων με μαθησιακές δυσκολίες (10-25 χρόνων), ώστε να μπορούν να προστατεύουν τον εαυτό τους από τη σεξουαλική κακοποίηση και βία.
Οι επιμορφώσεις θα προσφερθούν από τον κύριο Δημήτρη Παρπέρη, Συμβουλευτικό Ψυχολόγο και Εκπαιδευτή του Κυπριακού Συνδέσμου Οικογενειακού Προγραμματισμού και την κυρία Μάρω Κακουρή, Κλινική Ψυχολόγο. Σημειώνεται, επίσης, ότι η επιμόρφωση αποτελεί συνέχεια δράσεων που είχαν προσφερθεί σε προηγούμενες σχολικές χρονιές και επιδιώκει να συμβάλει στην ενδυνάμωση των ειδικών εκπαιδευτικών, για την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας. Συγκεκριμένα, στο παρόν στάδιο, καλούνται να λάβουν μέρος στην επιμόρφωση εκπαιδευτικοί που προέρχονται από το Ειδικό Σχολείο Λευκωσίας, το Ειδικό Σχολείο Ευαγγελισμός και το Ειδικό Σχολείο Αγίου Σπυρίδωνα στη Λάρνακα. Θα λειτουργήσουν δύο ομάδες επιμόρφωσης που θα παρακολουθήσουν πέντε συναντήσεις η κάθε μία. |
Δευτέρα | 24/2/2025 | Συμμετοχή στο Δίκτυο για την Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου θα διοργανώσει Δίκτυο υποστήριξης σχολείων για την εφαρμογή των διαδικασιών Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας. Σκοπός του Δικτύου είναι η υποστήριξη εκπαιδευτικών και στελεχών μέσω σύζευξης της θεωρίας με την πράξη και ανταλλαγής καλών πρακτικών, αναφορικά με την Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας και την ανάπτυξη του Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης της Σχολικής Μονάδας. Συντονίστρια του Δικτύου Υποστήριξης της Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας θα είναι η Δρ Έλενα Χριστοφίδου, Λειτουργός στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Στο Δίκτυο μπορούν να συμμετέχουν Διευθυντές/Διευθύντριες, Μέλη της Διευθυντικής Ομάδας και Εκπαιδευτικοί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στον εξεταζόμενο τομέα, με στόχο να συμβάλουν στην εφαρμογή του Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης και τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης της Σχολικής τους Μονάδας.
Προτεραιότητα θα δοθεί στα άτομα τα οποία ΔΕΝ έχουν μέχρι στιγμής συμμετάσχει στις επιμορφωτικές δράσεις που είχαν πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο 2024 για την Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας. Ειδικότερα, η συμμετοχή στο Δίκτυο αφορά: - σε μία δια ζώσης ολοήμερη επιμορφωτική συνάντηση (8.30 – 13.00) η οποία θα έχει ως στόχο τη γενική ενημέρωση για τα βασικά βήματα και προϋποθέσεις επιτυχούς εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας - σε πέντε (5) δίωρες διαδικτυακές επιμορφωτικές συναντήσεις (11.00 – 13.00) στις οποίες θα αναλυθούν οι ακόλουθες θεματικές: - Ενιαίο Σχέδιο Βελτίωσης της Σχολικής Μονάδας - Δεξιότητες Επικοινωνίας - Διαχείριση Αλλαγής - Αποτελεσματική Διδασκαλία - Αλληλοπαρακολούθηση - Ρόλος της ηγεσίας στην αυτοαξιολόγηση - Συμπονετική Ηγεσία - στην ανταλλαγή απόψεων, καλών πρακτικών και κατάθεση δυσκολιών και ανησυχιών για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας - στην επίλυση μελετών περίπτωσης με βάση το κυπριακό συγκείμενο και τις εμπειρίες των συμμετεχόντων από την εφαρμογή του Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης της Σχολικής τους Μονάδας |
© 2010-2025 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων - Δήλωση απορρήτου