![]() |
JEvents v1.5.4 Copyright © 2006-2010 |
Ημέρα | Ημερομηνία | Θέμα | Διοργανωτής | Σύντομη περιγραφή |
---|---|---|---|---|
Δευτέρα | 13/1/2025 | Συναντήσεις δικτύου σχολείων για υποστήριξη της εφαρμογής της Αντιρατσιστικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ΥΠΑΝ | Αναγνωρίζοντας και αντιμετωπίζοντας στερεότυπα και προκαταλήψεις (Δρ Έλενα Παπαμιχαήλ, ΠΙ) |
Δευτέρα | 13/1/2025 | Συμμετοχή στο Δίκτυο για την Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου θα διοργανώσει Δίκτυο υποστήριξης σχολείων για την εφαρμογή των διαδικασιών Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας. Σκοπός του Δικτύου είναι η υποστήριξη εκπαιδευτικών και στελεχών μέσω σύζευξης της θεωρίας με την πράξη και ανταλλαγής καλών πρακτικών, αναφορικά με την Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας και την ανάπτυξη του Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης της Σχολικής Μονάδας. Συντονίστρια του Δικτύου Υποστήριξης της Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας θα είναι η Δρ Έλενα Χριστοφίδου, Λειτουργός στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Στο Δίκτυο μπορούν να συμμετέχουν Διευθυντές/Διευθύντριες, Μέλη της Διευθυντικής Ομάδας και Εκπαιδευτικοί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στον εξεταζόμενο τομέα, με στόχο να συμβάλουν στην εφαρμογή του Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης και τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης της Σχολικής τους Μονάδας.
Προτεραιότητα θα δοθεί στα άτομα τα οποία ΔΕΝ έχουν μέχρι στιγμής συμμετάσχει στις επιμορφωτικές δράσεις που είχαν πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο 2024 για την Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας. Ειδικότερα, η συμμετοχή στο Δίκτυο αφορά: - σε μία δια ζώσης ολοήμερη επιμορφωτική συνάντηση (8.30 – 13.00) η οποία θα έχει ως στόχο τη γενική ενημέρωση για τα βασικά βήματα και προϋποθέσεις επιτυχούς εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας - σε πέντε (5) δίωρες διαδικτυακές επιμορφωτικές συναντήσεις (11.00 – 13.00) στις οποίες θα αναλυθούν οι ακόλουθες θεματικές: - Ενιαίο Σχέδιο Βελτίωσης της Σχολικής Μονάδας - Δεξιότητες Επικοινωνίας - Διαχείριση Αλλαγής - Αποτελεσματική Διδασκαλία - Αλληλοπαρακολούθηση - Ρόλος της ηγεσίας στην αυτοαξιολόγηση - Συμπονετική Ηγεσία - στην ανταλλαγή απόψεων, καλών πρακτικών και κατάθεση δυσκολιών και ανησυχιών για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας - στην επίλυση μελετών περίπτωσης με βάση το κυπριακό συγκείμενο και τις εμπειρίες των συμμετεχόντων από την εφαρμογή του Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης της Σχολικής τους Μονάδας |
Δευτέρα | 20/1/2025 | Διεξαγωγή επιμορφωτικών δράσεων στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου «GEO-Academy» για την ενίσχυση χωρικών (spatial), ψηφιακών (digital) και «πράσινων» («green») δεξιοτήτων, μέσω καινοτόμων ψηφιακών εργαλείων και γεωχωρικών τεχνολογικών. Α΄ΦΑΣΗ | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου σε συνεργασία με Εταίρους στο Ευρωπαϊκού Έργου «GEO-Academy: Innovative digital GEO-Tools | Σειρά επιμορφωτικών δράσεων, για εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης που διδάσκουν στην Ε΄ και Στ΄ τάξη, εκπαιδευτικούς Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Το Έργο GEO-Academy, το οποίο πραγματοποιείται στο διάστημα 2023-2026, εντάσσεται στο πλαίσιο του Erasmus+ Teacher Academies και αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός μικτού, βάσει ικανοτήτων, δικτύου για τη διδασκαλία της βιώσιμης ανάπτυξης, χρησιμοποιώντας καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία και γεωχωρικές τεχνολογίες. Το Έργο χρησιμοποιεί γεωτεχνολογίες αιχμής (Geographic Information Systems (GIS), Global positioning Systems (GPS), Remote Sensing (RS) and Earth Observation (EA), τεχνολογίες γεωαπεικόνισης, κ.λπ.), καθώς και σύγχρονα παιδαγωγικά πλαίσια, εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, μεθοδολογίες και εργαλεία. Οι επιμορφωτικές δράσεις του Έργου «GEO-Academy» στοχεύουν: (α) στην ενημέρωση των εκπαιδευτικών για διάφορες γεωτεχνολογίες και τη χρήση τους στις εκπαιδευτικές πρακτικές, και (β) στην ενίσχυση των δεξιοτήτων τους να αξιοποιούν τα διάφορα ψηφιακά εργαλεία και μεθοδολογίες για την επίτευξη των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης, στο πλαίσιο των διάφορων μαθημάτων του Αναλυτικού Προγράμματος. |
Δευτέρα | 20/1/2025 | Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Ειδικών Σχολείων στο πρόγραμμα «Κράτα με Aσφαλή» («Keep me Safe») | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης και τον Κυπριακό Σύνδεσμο Οικογενειακού Προγραμματισμού | Επιμορφωτικές συναντήσεις για εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε Ειδικά Σχολεία της επαρχίας Λευκωσίας και Λάρνακας κατά τη διάρκεια της παρούσας σχολικής χρονιάς. H εν λόγω επιμόρφωση στηρίζεται στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Keep me Safe» που αφορά στην ενδυνάμωση των νέων με μαθησιακές δυσκολίες (10-25 χρόνων), ώστε να μπορούν να προστατεύουν τον εαυτό τους από τη σεξουαλική κακοποίηση και βία.
Οι επιμορφώσεις θα προσφερθούν από τον κύριο Δημήτρη Παρπέρη, Συμβουλευτικό Ψυχολόγο και Εκπαιδευτή του Κυπριακού Συνδέσμου Οικογενειακού Προγραμματισμού και την κυρία Μάρω Κακουρή, Κλινική Ψυχολόγο. Σημειώνεται, επίσης, ότι η επιμόρφωση αποτελεί συνέχεια δράσεων που είχαν προσφερθεί σε προηγούμενες σχολικές χρονιές και επιδιώκει να συμβάλει στην ενδυνάμωση των ειδικών εκπαιδευτικών, για την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας. Συγκεκριμένα, στο παρόν στάδιο, καλούνται να λάβουν μέρος στην επιμόρφωση εκπαιδευτικοί που προέρχονται από το Ειδικό Σχολείο Λευκωσίας, το Ειδικό Σχολείο Ευαγγελισμός και το Ειδικό Σχολείο Αγίου Σπυρίδωνα στη Λάρνακα. Θα λειτουργήσουν δύο ομάδες επιμόρφωσης που θα παρακολουθήσουν πέντε συναντήσεις η κάθε μία. |
Πέμπτη | 23/1/2025 | Προσφορά Προγράμματος Επιμόρφωσης Αντικαταστατών/Αντικαταστατριών και Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών (με σύμβαση/επί δοκιμασία) στη Δημοτική Εκπαίδευση – Δεύτερη Σειρά Σεμιναρίων-Διάγνωση αναγκών – Η ψυχολογία του Νεοδιόριστου - Θέματα διαχείρισης άγχους και | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Βασικός σκοπός του Προγράμματος είναι η επιμόρφωση των αντικαταστατών/αντικαταστατριών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν στην αποτελεσματική διδασκαλία σε τάξεις μεικτής ετοιμότητας, σε πρακτικές οργάνωσης και διαχείρισης της τάξης και ανάπτυξης δεξιοτήτων επικοινωνίας, καθώς και η ενημέρωσή τους για νομοθετικά και διοικητικά ζητήματα που αφορούν στο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου και ιδιαίτερα τις σχολικές μονάδες. Η δεύτερη σειρά σεμιναρίων θα προσφερθεί κατά το διάστημα Ιανουαρίου 2025 – Απριλίου 2025 και θα έχει διάρκεια πέντε απογευματινών συναντήσεων (16:00-18:15). Οι δύο πρώτες συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν στο Παράρτημα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου στη Λεμεσό και οι υπόλοιπες συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως. Το πρόγραμμα των συναντήσεων της δεύτερης σειράς σεμιναρίων επισυνάπτεται.
Οι αντικαταστάτες/αντικαταστάτριες και νεοδιόριστοι/νεοδιόριστες εκπαιδευτικοί, που επιθυμούν να συμμετέχουν στην επιμόρφωση, θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου http://www.pieggrafes.ac.cy, στην κατηγορία προγραμμάτων «Πρόγραμμα Αντικαταστατών και Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών Δημοτικής». Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή από τις 15 μέχρι και τις 20 Νοεμβρίου 2024. Άτομα που έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή στην πρώτη σειρά σεμιναρίων (Νοέμβριος 2024 – Μάρτιος 2025), αλλά επιθυμούν να παρακολουθήσουν τη δεύτερη σειρά μπορούν να διαγράψουν την αρχική τους αίτηση και να υποβάλουν εκ νέου αίτηση στη δεύτερη σειρά σεμιναρίων.
Τυχόν κενές θέσεις που θα προκύψουν στην πρώτη σειρά σεμιναρίων θα διατεθούν μεταξύ 15 και 20 Νοεμβρίου 2024. Υπενθυμίζεται ότι για τη διαδικασία υποβολής δηλώσεων συμμετοχής στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι απαραίτητη η επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων των εκπαιδευτικών. Σχετικές οδηγίες για την επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων βρίσκονται στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στον σύνδεσμο «Διαχείριση προφίλ» (https://myprofile.pi.ac.cy/). |
Παρασκευή | 24/1/2025 | Διεξαγωγή Ημερίδας «Ρευματοπάθειες και Σπάνιες Παθήσεις: Ενημέρωση και Υποστήριξη εκπαιδευτικών» | ΥΠΑΝ,Σύνδεσμος Ρευματοπαθών Κύπρου, Παγκύπρια Συμμαχία Σπάνιων Παθήσεων, Παγκύπριος Σύνδεσμος Σπάνιων Γενετικών παθήσεων | Η Ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και αποσκοπεί στην ενημέρωσή τους για τις ρευματοπάθειες και τις σπάνιες παθήσεις, καθώς και στην ενδυνάμωσή τους, ώστε να κατανοούν τις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών που έχουν ρευματικά νοσήματα/συμπτώματα ή άλλες παθήσεις και να μπορούν να τους/τις υποστηρίζουν αποτελεσματικά. Περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα, επισυνάπτονται στο Παράρτημα. Λόγω περιορισμένων θέσεων, πληροφορείστε ότι στην Ημερίδα μπορούν να εγγραφούν μέχρι δύο εκπαιδευτικοί από κάθε σχολική μονάδα, με την έγκριση του/της Διευθυντή/Διευθύντριας. Ως εκ τούτου, οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να υποβάλουν δήλωση συμμετοχής, μέσω του διαδικτυακού περιβάλλοντος εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (https://www.pi-eggrafes.ac.cy), στην κατηγορία «ΗμερίδεςΣυνέδρια», επιλέγοντας και το εργαστήριο που επιθυμούν να συμμετάσχουν. Υπενθυμίζεται ότι, για τη διαδικασία υποβολής δηλώσεων συμμετοχής στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, είναι απαραίτητη η επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων. Σχετικές οδηγίες υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου («Διαχείριση προφίλ»: https://myprofile.pi.ac.cy/). |
Δευτέρα | 27/1/2025 | Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Ειδικών Σχολείων στο πρόγραμμα «Κράτα με Aσφαλή» («Keep me Safe») | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης και τον Κυπριακό Σύνδεσμο Οικογενειακού Προγραμματισμού | Επιμορφωτικές συναντήσεις για εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε Ειδικά Σχολεία της επαρχίας Λευκωσίας και Λάρνακας κατά τη διάρκεια της παρούσας σχολικής χρονιάς. H εν λόγω επιμόρφωση στηρίζεται στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Keep me Safe» που αφορά στην ενδυνάμωση των νέων με μαθησιακές δυσκολίες (10-25 χρόνων), ώστε να μπορούν να προστατεύουν τον εαυτό τους από τη σεξουαλική κακοποίηση και βία.
Οι επιμορφώσεις θα προσφερθούν από τον κύριο Δημήτρη Παρπέρη, Συμβουλευτικό Ψυχολόγο και Εκπαιδευτή του Κυπριακού Συνδέσμου Οικογενειακού Προγραμματισμού και την κυρία Μάρω Κακουρή, Κλινική Ψυχολόγο. Σημειώνεται, επίσης, ότι η επιμόρφωση αποτελεί συνέχεια δράσεων που είχαν προσφερθεί σε προηγούμενες σχολικές χρονιές και επιδιώκει να συμβάλει στην ενδυνάμωση των ειδικών εκπαιδευτικών, για την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας. Συγκεκριμένα, στο παρόν στάδιο, καλούνται να λάβουν μέρος στην επιμόρφωση εκπαιδευτικοί που προέρχονται από το Ειδικό Σχολείο Λευκωσίας, το Ειδικό Σχολείο Ευαγγελισμός και το Ειδικό Σχολείο Αγίου Σπυρίδωνα στη Λάρνακα. Θα λειτουργήσουν δύο ομάδες επιμόρφωσης που θα παρακολουθήσουν πέντε συναντήσεις η κάθε μία. |
Τετάρτη | 29/1/2025 | Ημερίδα «Ενημέρωση Διευθυντών/Διευθυντριών Ιδιωτικών Σχολείων Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης με θέμα την προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική κακοποίηση - Διαδικασίες διαχείρισης περιστατικών και ο ρόλος του σχολείου» | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σε συνεργασία με την Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του ΥΠΑΝ | Ημερίδα για την ενημέρωση των Διευθυντών/Διευθυντριών Ιδιωτικών Σχολείων Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, με θέμα την προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική κακοποίηση, τις διαδικασίες διαχείρισης περιστατικών και τον ρόλο του σχολείου. Η Ημερίδα εντάσσεται στις υποχρεώσεις του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) όπως αυτές καθορίζονται στην Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη και Καταπολέμηση της Σεξουαλικής Κακοποίησης Παιδιών, καθώς και από την Πολιτική του ΥΠΑΝ για τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση. |
Τετάρτη | 29/1/2025 | Δ΄ Κύκλος Διαδικτυακής Επιμόρφωσης των φιλολόγων στη Διδακτική της Λογοτεχνίας- Η διδασκαλία του Λογοτεχνικού Βιβλίου στο Λύκειο | Διευθύνσεις Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης,ΠΙ, ΠΚ | Το σεμινάριο περιλαμβάνει δέκα (10) διαδικτυακές συναντήσεις, διάρκειας 120 λεπτών η κάθε μία, οι οποίες επικεντρώνονται στη διδασκαλία του Λογοτεχνικού Βιβλίου στο Λύκειο, με βάση τους Σκοπούς του Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας Λυκείου. Το σεμινάριο απευθύνεται σε φιλολόγους και θα διεξαχθεί από τις 29 Ιανουαρίου 2025 μέχρι τις 7 Μαΐου 2025, σε μη εργάσιμο χρόνο. |
Πέμπτη | 30/1/2025 | Προσφορά Προγράμματος Επιμόρφωσης Αντικαταστατών/Αντικαταστατριών και Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών (με σύμβαση/επί δοκιμασία) στη Δημοτική Εκπαίδευση – Δεύτερη Σειρά Σεμιναρίων- Η επικοινωνία ως ισχυρό εργαλείο για τους/τις εκπαιδευτικούς - Τυπικό και άτυπο | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Βασικός σκοπός του Προγράμματος είναι η επιμόρφωση των αντικαταστατών/αντικαταστατριών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν στην αποτελεσματική διδασκαλία σε τάξεις μεικτής ετοιμότητας, σε πρακτικές οργάνωσης και διαχείρισης της τάξης και ανάπτυξης δεξιοτήτων επικοινωνίας, καθώς και η ενημέρωσή τους για νομοθετικά και διοικητικά ζητήματα που αφορούν στο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου και ιδιαίτερα τις σχολικές μονάδες. Η δεύτερη σειρά σεμιναρίων θα προσφερθεί κατά το διάστημα Ιανουαρίου 2025 – Απριλίου 2025 και θα έχει διάρκεια πέντε απογευματινών συναντήσεων (16:00-18:15). Οι δύο πρώτες συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν στο Παράρτημα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου στη Λεμεσό και οι υπόλοιπες συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως. Το πρόγραμμα των συναντήσεων της δεύτερης σειράς σεμιναρίων επισυνάπτεται.
Οι αντικαταστάτες/αντικαταστάτριες και νεοδιόριστοι/νεοδιόριστες εκπαιδευτικοί, που επιθυμούν να συμμετέχουν στην επιμόρφωση, θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου http://www.pieggrafes.ac.cy, στην κατηγορία προγραμμάτων «Πρόγραμμα Αντικαταστατών και Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών Δημοτικής». Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή από τις 15 μέχρι και τις 20 Νοεμβρίου 2024. Άτομα που έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή στην πρώτη σειρά σεμιναρίων (Νοέμβριος 2024 – Μάρτιος 2025), αλλά επιθυμούν να παρακολουθήσουν τη δεύτερη σειρά μπορούν να διαγράψουν την αρχική τους αίτηση και να υποβάλουν εκ νέου αίτηση στη δεύτερη σειρά σεμιναρίων.
Τυχόν κενές θέσεις που θα προκύψουν στην πρώτη σειρά σεμιναρίων θα διατεθούν μεταξύ 15 και 20 Νοεμβρίου 2024. Υπενθυμίζεται ότι για τη διαδικασία υποβολής δηλώσεων συμμετοχής στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι απαραίτητη η επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων των εκπαιδευτικών. Σχετικές οδηγίες για την επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων βρίσκονται στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στον σύνδεσμο «Διαχείριση προφίλ» (https://myprofile.pi.ac.cy/). |
© 2010-2025 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων - Δήλωση απορρήτου