Sitemap | Disclaimer | Contact |
![]() |
Ημέρα | Ημερομηνία | Θέμα | Διοργανωτής | Σύντομη περιγραφή |
---|---|---|---|---|
Saturday | 4/2/2023 | Διεξαγωγή βιωματικών εργαστηρίων για γονείς και παιδιά στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Κοινότητας Ακρωτηρίου με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Υγροτόπων με θέμα: «Οι υγρότοποι Ακρωτηρίου και η σημασία τους» | Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου | Bιωματικά εργαστήρια, με θέμα: «Οι υγρότοποι Ακρωτηρίου και η σημασία τους».
Τα εργαστήρια τα οποία απευθύνονται σε οικογένειες έχουν ως στόχο τη γνωριμία των ενηλίκων και των παιδιών τους (άνω των 7 ετών) με τους προστατευόμενους υγροτόπους της περιοχής και την εκτίμηση της περιβαλλοντικής και πολιτιστικής τους σημασίας. Τα δύο εργαστήρια που θα διεξαχθούν είναι τα ακόλουθα:
α) Εργαστήρι συλλογής και μελέτης ασπόνδυλων οργανισμών του νερού Κατά τη διάρκεια αυτού του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν ένα κοντινό υγρότοπο της περιοχής και να συλλέξουν ασπόνδυλους οργανισμούς του νερού με απόχες. Στη συνέχεια, με τη χρήση στερεοσκοπίων στο εργαστήριο του ΚΠΕ παρατηρούν τους οργανισμούς που συνέλλεξαν και προσπαθούν να τους αναγνωρίσουν χρησιμοποιώντας ειδικούς οδηγούς.
β) Εργαστήρι καλαθοπλεκτικής Σε αυτό το εργαστήρι οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά την παραδοσιακή τέχνη της μαλακής καλαθοπλεκτικής κατασκευάζοντας χρηστικά αντικείμενα, με τα υλικά που θα τους δοθούν, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτών/εκπαιδευτριών του ΚΠΕ και τεχνιτριών από την Κοινότητα Ακρωτηρίου. Στη συνέχεια, θα διεξαχθεί ένα διαδραστικό παιχνίδι εξερεύνησης στους χώρους του ΚΠΕ σχετικό με τους υγροτόπους και την μαλακή καλαθοπλεκτική στην κοινότητα Ακρωτηρίου.
Τα εργαστήρια πρόκειται να διεξαχθούν σε δυο περιόδους. Σε κάθε χρονική περίοδο η διάρκεια του κάθε εργαστηρίου είναι 90 λεπτά και σε κάθε χρονική περίοδο θα διεξαχθούν δύο ξεχωριστά παράλληλα εργαστήρια. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων/συμμετεχουσών σε κάθε εργαστήριο είναι 20 άτομα. Η πρώτη περίοδος θα είναι από τις 10:00πμ μέχρι τις 11.30πμ και η δεύτερη από τις 11:30πμ μέχρι τις 1:00μμ. Άτομα που θέλουν να συμμετέχουν και στα δύο εργαστήρια θα πρέπει να το δηλώσουν στο έντυπο συμμετοχής, σημειώνοντας το εργαστήριο στο οποίο θέλουν να συμμετέχουν σε κάθε χρονική περίοδο. Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες παρακαλούνται να συμπληρώσουν το έντυπο συμμετοχής και να το αποστείλουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση kpeakrotiri@schools.ac.cy. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής εντύπων συμμετοχής είναι η 3 η Φεβρουαρίου 2022. |
Saturday | 4/2/2023 | Ημερίδα παρουσίασης του ευρωπαϊκού προγράμματος OLA (Open Learning for All): «Βελτιώνοντας τους ψηφιακούς Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους για συμπερίληψη ενάντια στα στερεότυπα», Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου | Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου | Διαδικτυακή Ημερίδα για παρουσίαση του ευρωπαϊκού προγράμματος OLA (Open Learning for All): «Βελτιώνοντας τους ψηφιακούς Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους για συμπερίληψη ενάντια στα στερεότυπα» (Enhancing Digital Open Educational Resources for Inclusion against Stereotypes), το οποίο χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+. Η Ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των σχολικών βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων, σε ερευνητές/ερευνήτριες και σε φοιτητές/φοιτήτριες. Ειδικότερα, η Ημερίδα έχει στόχο να ενημερώσει και να επιμορφώσει για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αξιοποιηθούν οι ανοιχτοί εκπαιδευτικοί πόροι (open educational resources) σε δια ζώσης, εξ αποστάσεως και υβριδικά περιβάλλοντα μάθησης. Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η μείωση του ψηφιακού χάσματος στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πλαίσιο, οικοδομώντας, έτσι, μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς, σύμφωνα με τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της UNESCO. Στην Ημερίδα, θα παρουσιαστεί το εκπαιδευτικό υλικό, που έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο πέντε μαζικών ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων (MOOCs) του προγράμματος OLA, με εταίρους από την Ιταλία, την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Ρουμανία και την Ισπανία, δίνοντας έμφαση: στην ενίσχυση των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών για τη χρήση ή και δημιουργία ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων, που είναι συμπεριληπτικοί, χωρίς στερεότυπα και ανοιχτοί στην πολιτισμική ποικιλομορφία
στην προσφορά ηλεκτρονικών εργαλείων για τη δημιουργία πολυτροπικών ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων, και στην ανάπτυξη και διάδοση πολυμεσικών εκπαιδευτικών σεναρίων, προωθώντας, ταυτόχρονα, τις ικανότητες ψηφιακού γραμματισμού τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών/μαθητριών στην ανάπτυξη και διάδοση πολυμεσικών εκπαιδευτικών σεναρίων, προωθώντας, ταυτόχρονα, τις ικανότητες ψηφιακού γραμματισμού τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών/μαθητριών
|
Saturday | 4/2/2023 | Συμμετοχή εκπαιδευτικών στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό έργο NEW ABC – Networking the Educational World: Across Boundaries for Community-building –Εργαστήρια | Ερευνητικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο SYNTHESIS | Tο Ερευνητικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο SYNTHESIS σάς προσκαλεί να υποβάλετε ενδιαφέρον για συμμετοχή στην υλοποίηση του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού έργου NEW ABC, βασικός στόχος του οποίου είναι η ένταξη μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτική βιογραφία στο σχολείο και στις τοπικές κοινότητες. Το συγκεκριμένο έργο υλοποιείται με τη συμμετοχή 14 ευρωπαϊκών πανεπιστημίων και οργανισμών, υπό την εποπτεία του Πανεπιστημίου της Μπολόνια, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζοντας 2020» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Φορέας υλοποίησης στην Κύπρο είναι το Ερευνητικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο SYNTHESIS, το οποίο τα τελευταία 15 χρόνια υλοποιεί ερευνητικά και εκπαιδευτικά έργα με επίκεντρο την κοινωνική ενσωμάτωση και εκπαιδευτική καινοτομία.
Μετά την πρώτη επιτυχημένη πιλοτική φάση του προγράμματος κατά την οποία δημιουργήθηκαν εκπαιδευτικές δράσεις από εκπαιδευτικούς και παιδιά την περσινή σχολική χρονιά, σάς προσκαλούμε να συμμετάσχετε ξανά στη δεύτερη πιλοτική φάση κάτω από τη θεματική ομπρέλα «Το ιδανικό σχολείο: τα παιδιά ως υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής». Όσοι/όσες εκπαιδευτικοί υποβάλουν ενδιαφέρον συμμετοχής, θα κληθούν να συμμετάσχουν σε ένα τρίωρο βιωματικό εργαστήρι.
Στο συγκεκριμένο εργαστήρι θα παρουσιαστούν οι μεθοδολογίες του έργου (εκπαιδευτική έρευνα δράσης και συν-δημιουργία), ενώ θα συζητήσουμε υλικό που αναπτύχθηκε από άλλους εταίρους του έργου με σκοπό την ένταξη και ενδυνάμωση παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία. Το πιο ενδιαφέρον σημείο της δεύτερης πιλοτικής φάσης είναι ότι θα κληθούμε να προσαρμόσουμε δράσεις που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς στην Ιταλία και θα εξετάσουμε κατά πόσο μπορούν να προσαρμοστούν στο δικό μας τοπικό συγκείμενο. |
Wednesday | 8/2/2023 | Διαδικτυακή εκπαιδευτική δράση για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου με τίτλο: «Η Αθηνά και ο Ντίκι στον Μαγικό Κόσμο του Διαδικτύου», για μαθητές και μαθήτριες Β΄ και Γ΄ Τάξης Δημοτικού | ΠΙ, Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου Ελλάδας | Στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (7 Φεβρουαρίου 2023), πληροφορείστε ότι, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, συντονιστής του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου Κύπρου, συνδιοργανώνει με το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου Ελλάδος διαδικτυακή εκπαιδευτική δράση για την ασφαλή και την υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου. Η σχετική δράση θα διεξαχθεί την Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2023, από τις 09:45 έως τις 10:45 (3η - 4 η περίοδος), και θα απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες Β΄ και Γ΄ τάξης δημοτικού. Ειδικότερα, 100 τμήματα από σχολεία της Κύπρου και 100 τμήματα από σχολεία της Ελλάδας θα συνδεθούν διαδικτυακά και θα ενημερωθούν, με τη βοήθεια των συγγραφέων και των ηρώων των παραμυθιών «Η Αθηνά στον κόσμο του Διαδικτύου» και «Ο Ντίκι στον Μαγικό Κόσμο του Διαδικτύου», για την ασφαλή και την υπεύθυνη αξιοποίηση του διαδικτύου. Περισσότερες πληροφορίες για συμμετοχή στη διαδικτυακή δράση Σε συνεννόηση με τις διευθύνσεις των σχολείων τους, όσοι και όσες εκπαιδευτικοί επιθυμούν τα τμήματά τους να συμμετάσχουν στην εν λόγω δράση θα πρέπει να υποβάλουν δήλωση συμμετοχής, μέσω του λογαριασμού τους στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου https://www.pi-eggrafes.ac.cy , στην κατηγορία «Ημερίδες - Συνέδρια», μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου 2023. Κατά την υποβολή της δήλωσης συμμετοχής, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να δηλώσουν: (α) τα στοιχεία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού του τμήματος, (β) το τμήμα και (γ) και τον αριθμό των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών μαθητών/μαθητριών κάθε τμήματος. |
Thursday | 9/2/2023 | Επιμορφωτικό Πρόγραμμα «Skills Clubs - Δεξιότητες νέων για τον 21ο αιώνα», για το σχολικό έτος 2022 – 2023-Εισαγωγή στις βασικές ικανότητες, Εισαγωγή στην Κοινωνική Καινοτομία | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και Βρετανικό Συμβούλιο (British Council) | Το Πρόγραμμα προσφέρεται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με το Βρετανικό Συμβούλιο (British Council) και αφορά τον εμπλουτισμό των προσφερόμενων Προγραμμάτων γύρω από ζητήματα ανάπτυξης δεξιοτήτων ζωής και επιχειρηματικότητας. Το Πρόγραμμα «Skills Clubs - Δεξιότητες νέων για τον 21ο αιώνα» έχει ως σκοπό την εκπαίδευση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών, ώστε να αναπτύξουν στους μαθητές/μαθήτριες τους τις δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης, ομιλίας, επίλυσης προβλημάτων, ηγεσίας, ομαδοσυνεργατικής εργασίας, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να: - καλλιεργήσουν την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα, - αναπτύξουν την αντίληψή τους για την κοινωνική καινοτομία, - υποστηρίξουν τη συνεργασία ανάμεσα στους νέους με σκοπό την επίλυση κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων, και - ενδυναμώσουν την ενεργό συμμετοχή στα κοινά και την επιχειρηματικότητα, για τη μελλοντική τους ένταξη στην αγορά εργασίας και την κοινωνία.
Το πρόγραμμα προσφέρεται σε τέσσερα (4) εργαστήρια, διάρκειας 90 λεπτών, τα οποία θα διεξαχθούν διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας MS Teams και απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς Γυμνασίων. |
Friday | 10/2/2023 | Διαδικτυακές επιμορφωτικές δράσεις για εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθητές και μαθήτριες με μεταναστευτική βιογραφία στα Δημοτικά Σχολεία | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Διαδικτυακές επιμορφωτικές δράσεις, για ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν ΜΜΕΒ στα δημοτικά σχολεία, στη βάση της διάγνωσης αναγκών τους. 1η συνάντηση: Δραστηριότητες προφορικού και γραπτού λόγου με την αξιοποίηση εικονοβιβλίων Εισηγήτρια: Μαρία Χατζηαναστάση |
Saturday | 11/2/2023 | Συμμετοχή εκπαιδευτικών στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό έργο NEW ABC – Networking the Educational World: Across Boundaries for Community-building –Εργαστήρια | Ερευνητικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο SYNTHESIS | Tο Ερευνητικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο SYNTHESIS σάς προσκαλεί να υποβάλετε ενδιαφέρον για συμμετοχή στην υλοποίηση του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού έργου NEW ABC, βασικός στόχος του οποίου είναι η ένταξη μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτική βιογραφία στο σχολείο και στις τοπικές κοινότητες. Το συγκεκριμένο έργο υλοποιείται με τη συμμετοχή 14 ευρωπαϊκών πανεπιστημίων και οργανισμών, υπό την εποπτεία του Πανεπιστημίου της Μπολόνια, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζοντας 2020» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Φορέας υλοποίησης στην Κύπρο είναι το Ερευνητικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο SYNTHESIS, το οποίο τα τελευταία 15 χρόνια υλοποιεί ερευνητικά και εκπαιδευτικά έργα με επίκεντρο την κοινωνική ενσωμάτωση και εκπαιδευτική καινοτομία.
Μετά την πρώτη επιτυχημένη πιλοτική φάση του προγράμματος κατά την οποία δημιουργήθηκαν εκπαιδευτικές δράσεις από εκπαιδευτικούς και παιδιά την περσινή σχολική χρονιά, σάς προσκαλούμε να συμμετάσχετε ξανά στη δεύτερη πιλοτική φάση κάτω από τη θεματική ομπρέλα «Το ιδανικό σχολείο: τα παιδιά ως υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής». Όσοι/όσες εκπαιδευτικοί υποβάλουν ενδιαφέρον συμμετοχής, θα κληθούν να συμμετάσχουν σε ένα τρίωρο βιωματικό εργαστήρι.
Στο συγκεκριμένο εργαστήρι θα παρουσιαστούν οι μεθοδολογίες του έργου (εκπαιδευτική έρευνα δράσης και συν-δημιουργία), ενώ θα συζητήσουμε υλικό που αναπτύχθηκε από άλλους εταίρους του έργου με σκοπό την ένταξη και ενδυνάμωση παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία. Το πιο ενδιαφέρον σημείο της δεύτερης πιλοτικής φάσης είναι ότι θα κληθούμε να προσαρμόσουμε δράσεις που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς στην Ιταλία και θα εξετάσουμε κατά πόσο μπορούν να προσαρμοστούν στο δικό μας τοπικό συγκείμενο. |
Saturday | 11/2/2023 | Πρόγραμμα διαδικτυακών μαθημάτων προς μαθητές/τριες σε μη σχολικό χρόνο | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Πρόγραμμα διαδικτυακών μαθημάτων σε μαθητές/τριες, σε μη σχολικό χρόνο, με σκοπό τη συνεχή ενδυνάμωσή τους σε πολύ σημαντικά θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος, ατομικής βελτίωσης και ψυχοπαιδαγωγικού περιεχομένου. Τα δικαιώματα του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον Απευθύνεται σε Μαθητές Λυκείου
Εισηγητές: Ελένη Κοτζιαμάνη και Κώστας Κωνσταντίνου, Λειτουργοί του γραφείου Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού http://bit.ly/3w Fij3l
|
Wednesday | 15/2/2023 | Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα «Η Διαφθορά και οι επιπτώσεις της στην Εκπαίδευση της Κύπρου» | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα «Η Διαφθορά και οι επιπτώσεις της στην Εκπαίδευση της Κύπρου», το οποίο θα πραγματοποιηθεί σε πέντε συνολικά απογευματινές διαδικτυακές συναντήσεις και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Το σεμινάριο διοργανώνεται στο πλαίσιο των υποχρεώσεων του ΥΠΑΝ για υλοποίηση του Εθνικού Οριζόντιου Σχεδίου Δράσης κατά της Διαφθοράς και συγκεκριμένα στο πλαίσιο του Έργου Τεχνικής Βοήθειας του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για Υλοποίηση του Εθνικού Οριζόντιου Σχεδίου Δράσης κατά της Διαφθοράς, το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με το Γραφείο Διαφάνειας και Πρόληψης της Διαφθοράς του Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης.
|
Thursday | 16/2/2023 | Επιμορφωτικό Πρόγραμμα «Skills Clubs - Δεξιότητες νέων για τον 21ο αιώνα», για το σχολικό έτος 2022 – 2023-Change maker – φορέας αλλαγής, πάρε θέση | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και Βρετανικό Συμβούλιο (British Council) | Το Πρόγραμμα προσφέρεται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με το Βρετανικό Συμβούλιο (British Council) και αφορά τον εμπλουτισμό των προσφερόμενων Προγραμμάτων γύρω από ζητήματα ανάπτυξης δεξιοτήτων ζωής και επιχειρηματικότητας. Το Πρόγραμμα «Skills Clubs - Δεξιότητες νέων για τον 21ο αιώνα» έχει ως σκοπό την εκπαίδευση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών, ώστε να αναπτύξουν στους μαθητές/μαθήτριες τους τις δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης, ομιλίας, επίλυσης προβλημάτων, ηγεσίας, ομαδοσυνεργατικής εργασίας, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να: - καλλιεργήσουν την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα, - αναπτύξουν την αντίληψή τους για την κοινωνική καινοτομία, - υποστηρίξουν τη συνεργασία ανάμεσα στους νέους με σκοπό την επίλυση κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων, και - ενδυναμώσουν την ενεργό συμμετοχή στα κοινά και την επιχειρηματικότητα, για τη μελλοντική τους ένταξη στην αγορά εργασίας και την κοινωνία.
Το πρόγραμμα προσφέρεται σε τέσσερα (4) εργαστήρια, διάρκειας 90 λεπτών, τα οποία θα διεξαχθούν διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας MS Teams και απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς Γυμνασίων. |
© 2010-2023 Cyprus Pedagogical Institute
Educational Technology Department
Privacy policy