Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κύπρου, προγραμματίζει τη διοργάνωση ημερίδας με θέμα «Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία των Εκπαιδευτικών». Η ημερίδα, που διοργανώνεται στα πλαίσια του ερευνητικού προγράμματος ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers’ In-Service Training in Cyprus (RELEASE), θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20 Απριλίου 2013 (9:00-13:00) στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα RELEASE συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα πλαίσια του Προγράμματος για τη Δια Βίου Μάθηση «Υποστήριξη της Ευρωπαϊκής συνεργασίας στον τομέα της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης» και έχει συνολική διάρκεια ενός έτους. Αποσκοπεί δε, στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ώστε να λαμβάνουν παιδαγωγικές αποφάσεις που αφορούν τόσο στην καθημερινή τους πρακτική όσο και στη δια βίου μάθηση και επαγγελματική τους ανάπτυξη. Φιλοδοξία του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να καταστήσει τις σχολικές μονάδες «παιδαγωγούσες κοινωνίες» οι οποίες μέσω της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης δύνανται να ανταποκρίνονται στις επιτόπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και προκλήσεις και να επιλύουν άμεσα τα προβλήματα τους με απώτερο σκοπό την μεγιστοποίηση της μάθησης. Προς την κατεύθυνση αυτή, το RELEASE υιοθετεί τη μέθοδο της συμμετοχικής έρευνας δράσης, μέσω της οποίας οι εκπαιδευτικοί, ως ερευνητές, επιλαμβάνονται των προβλημάτων και των προκλήσεων που οι ίδιοι αντιμετωπίζουν. Η βασικότερη όμως καινοτομία του προγράμματος, έγκειται στην εισαγωγή εργαλείων και μεθόδων σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), που επιτρέπουν αφενός την αλληλεπίδραση και αφετέρου την λήψη ανατροφοδότησης των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών.

Η τελευταία δράση του πιο πάνω Προγράμματος αφορά τη διεξαγωγή ημερίδας στην οποία θα συζητηθούν τα ερευνητικά αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας και θα παρουσιαστούν καλές πρακτικές, όπως αυτές προέκυψαν μέσα από τα βιώματα και τις εμπειρίες των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται η διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος και συνακόλουθα η ευρύτερη ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Έτσι, όχι μόνο οι συμμετέχοντες αλλά και πολλοί άλλοι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να ενημερωθούν για την νέα αυτή προσέγγιση, η οποία θα εμβολιάσει με τη νέα χρονιά, τα προγράμματα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τον τρόπο στήριξης των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους/τις εκπαιδευτικούς που επιθυµούν να συµµετάσχουν στην ημερίδα µπορεί να γίνει µε υποβολή αίτησης, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρµας εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (http://www.pi-eggrafes.ac.cy) στην κατηγορία Ημερίδες, από τις 20 Μαρτίου μέχρι και τις 14 Απριλίου 2013 (παράταση). Τονίζεται ότι σε περίπτωση μεγάλου αριθμού αιτήσεων, θα γίνει επιλογή των συμμετεχόντων στη βάση των ακόλουθων κριτηρίων:

(α) αντιπροσώπευση/συμμετοχή του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού σχολικών μονάδων
(β) σειρά προτεραιότητας

Όσοι/ες επιλεγούν να συμμετάσχουν στην ημερίδα θα ενημερωθούν μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος και ο κατάλογος των συμμετεχόντων θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Για την επιτυχή καταχώρηση των ηλεκτρονικών αιτήσεων είναι απαραίτητη η προηγούµενη εγγραφή των εκπαιδευτικών (που ενδιαφέρονται να συµµετάσχουν στα σεµινάρια) ως χρηστών στην ηλεκτρονική πλατφόρµα εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (http://www.pi-eggrafes.ac.cy). Οδηγίες για τη διαδικασία εγγραφής στην ηλεκτρονική πλατφόρµα φιλοξενούνται στην οικοσελίδα του ιστοχώρου (http://www.pi-eggrafes.ac.cy).

Παρακαλείστε να ενηµερώσετε τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου σας για την ημερίδα, ώστε να προβούν έγκαιρα στις απαραίτητες ενέργειες.

 

Εγκύκλιος