Ομογενείς

Επικοινωνία

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Δρ Παναγιώτης Σάββα
Phone +357 22402327

Χριστίνα Ιωάννου-Selman
Phone +357 22402361

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το Πρόγραμμα επιμορφώνει τους/τις Ομογενείς Εκπαιδευτικούς σε θέματα Μεθοδολογίας της διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.

Το Πρόγραμμα καλύπτει τις ακόλουθες θεματικές:

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την επιτυχή συμπλήρωση της ενότητας, οι ομογενείς εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι ικανοί:

  1. Βασικές αρχές διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας

2 ώρες

Να εντοπίζουν και να περιγράφουν τις βασικές αρχές διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.

  1. Μεθοδολογία της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας

2 ώρες

Να εμβαθύνουν στην κατανόηση της προσέγγισης για την εκμάθηση δεύτερης γλώσσας με ιδιαίτερη έμφαση στη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας.

 

  1. Κατανόηση και παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου

2 ώρες

Να εξετάζουν πρακτικές κατανόησης και παραγωγής προφορικών και γραπτών κειμένων συνδέοντάς τις με συγκεκριμένες διδακτικές παραδοχές.

Να εντοπίζουν/ επιλέγουν και σχεδιάζουν πρακτικές σε αυθεντικά πλαίσια μάθησης-διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης ή και ξένης γλώσσας.

  1. Διαφοροποίηση της διδασκαλίας στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας

2 ώρες

Να αναγνωρίζουν τη διαφοροποίηση.

Να καθορίζουν τις προϋποθέσεις διαφοροποίησης.

Να σχεδιάζουν διαφοροποιημένη διδασκαλία.

Να αντιπαραβάλλουν μορφές, στρατηγικές, τεχνικές και εργαλεία διαφοροποίησης μέσα από παραδείγματα σε πολυγλωσσικά περιβάλλοντα.

  1. Διδασκαλία της γραμματικής και του λεξιλογίου στην Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα με αξιοποίηση της τεχνολογίας

2 ώρες

Να δηλώνουν τα οφέλη της διδασκαλίας της γραμματικής, κατά τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.

Να δοκιμάζουν/ δημιουργούν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας της γραμματικής αξιοποιώντας την τεχνολογία.

Να δοκιμάζουν/ δημιουργούν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας του λεξιλογίου αξιοποιώντας την τεχνολογία.

  1. Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε παιδιά του νηπιαγωγείου

2 ώρες

Να οργανώνουν τη γνώση μέσα από το παιχνίδι, τη βιωματική διδασκαλία και την επιλογή δραστηριοτήτων που να έχουν νόημα και αξία για το παιδί.

  1. Αξιολόγηση στην Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα (διαγνωστική, διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση

2 ώρες

Να αποσαφηνίζουν τις έννοιες της αρχικής, της διαμορφωτικής και της τελικής αξιολόγησης.

Να επινοούν Στρατηγικές Διαμορφωτικής Αξιολόγησης και πρακτικές για την τάξη.

  1. Ιστορία και Πολιτισμός

2 ώρες

Να διακρίνουν τους κύριους σταθμούς της ιστορίας της Κύπρου και της Ελλάδος και να μπορούν να διαχειρίζονται πολιτιστικό υλικό- που αφορά την αρχαία, μεσαιωνική και σύγχρονη ιστορία.

  1. Παρουσίαση Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

2 ώρες

Να συμμετέχουν σε δραστηριότητες, οι οποίες θα προσφέρονται µέσω του Διαδικτυακού Περιβάλλοντος Μάθησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου (Moodle).

  1. Παρουσίαση Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

2 ώρες

Να συμμετέχουν σε δραστηριότητες, οι οποίες θα προσφέρονται µέσω του Διαδικτυακού Περιβάλλοντος Μάθησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου (Moodle).

 

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

20 ΩΡΕΣ

 

 

ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης λαμβάνουν οι εκπαιδευόμενοι/ες που ικανοποιούν τις απαιτήσεις του Προγράμματος, και συγκεκριμένα:

  • Έχουν παρακολουθήσει τις συναντήσεις του Προγράμματος ανελλιπώς.
  • Έχουν συµµετέχει σε δραστηριότητες, οι οποίες θα προσφέρονται µέσω του Διαδικτυακού Περιβάλλοντος Μάθησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου (Moodle).

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο εκδίδει πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα.