Σεμινάρια σε Σχολική Βάση

Έντυπα

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Παρουσιολόγιο σεμιναρίου

Αξιολόγηση σεμιναρίου

 

Επικοινωνία

ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Έλενα Παπαμιχαήλ

Phone22402367

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Άννα Κουππάνου

Phone22402306

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Καλυψώ Απέργη

Phone22402475

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

ΜΕΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗ KAI ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΑΣΗ (ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ)

Αγκαλιάζοντας το άγχος (Ελένη Μιχαήλ, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα)

Η επιμόρφωση συζητά το θέμα του άγχους, στοχεύοντας όπως οι συμμετέχουσες/οντες:
1. αναφέρουν τους τρόπους με τους οποίους το άγχος επηρεάζει πολυδιάστατα τον άνθρωπο (εκπαιδευτικούς και παιδιά).
2. εντοπίζουν τα σημάδια του άγχους στον εαυτό τους αλλά και στα παιδιά της τάξης τους/σχολείου τους.
3. εμβαθύνουν στην κατανόηση του συναισθήματος αυτού, βλέποντας το ως ένα φίλο ο οποίος μας θυμίζει πώς να φροντίσουμε τον εαυτό μας και πώς να φροντίσουμε τα παιδιά της τάξης μας
4. αποκτήσουν εργαλεία/τεχνικές διαχείρισης του άγχους τα οποία οι συμμετέχουσες/οντες θα ζήσουν βιωματικά μέσα από την επιμόρφωση.

Αναγνώριση και διαχείριση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού: Πολιτική του ΥΠΑΝ (Νίκη Νικολαΐδου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εμπλουτιστούν οι γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν στο σχολικό εκφοβισμό, ώστε να προωθηθεί η αρχή της μηδενικής ανοχής στη βία στα σχολεία. Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες αναμένεται να εξοικειωθούν με την πολιτική και τις πρακτικές που αφορούν στα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού στο πλαίσιο του περιεχομένου της σχετικής Εγκυκλίου (ημερ. 11/11/2020 ypp11441) “Πρόληψη και διαχείριση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού”. Το σεμινάριο περιλαμβάνει θεωρητικό πλαίσιο και πρακτικές εισηγήσεις.

Ανάληψη δράσης και ανάπτυξη: Η έρευνα δράσης ως μέσο βελτίωσης της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και εξέλιξης του/της εκπαιδευτικού (Έλις Κακουλλή Κωνσταντίνου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Το σεμινάριο αυτό έχει διαδραστικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με την έννοια της έρευνας δράσης και τη μεθοδολογία της, ούτως ώστε οι ίδιοι/ες να καταστούν ικανοί/ές να εφαρμόσουν το συγκεκριμένο είδος έρευνας στη σχολική τους μονάδα ή στην τάξη τους. Το σεμινάριο είναι εμπλουτισμένο με παραδείγματα εφαρμογής έρευνας δράσης σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Ανάπτυξη υπευθυνότητας: Τεχνικές ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών ώστε να αποκτήσουν τα παιδιά κουλτούρα υπευθυνότητας (Χριστιάνα Δίπλη, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Βασικός πυλώνας του σεμιναρίου θα είναι η ανάπτυξη τρόπων διαχείρισης των μαθητών/μαθητριών που παρουσιάζουν (α) αδιαφορία για το σχολείο και έλλειψη ταύτισης με τη σχολική εργασία, (β) άρνηση να ενσωματωθούν στο σχολικό περιβάλλον εξαιτίας απόρριψης και/ή μη αποδοχής τους από τους υπόλοιπους μαθητές/τριες, και (γ) απειθαρχία και ανυπακοή στους σχολικούς κανονισμούς.
Επιπλέον, το σεμινάριο θα εστιάσει στην ανάπτυξη τρόπων βελτίωσης των σχέσεων και επικοινωνίας καθηγητών/τριων – μαθητών/τριων, γονέων– μαθητών/τριων, μαθητών/τριων – μαθητών/τριων, και καθηγητών/τριων – γονέων. Επίσης, το σεμινάριο θα στοχεύει στην ψυχική και κοινωνικό-συναισθηματική ενδυνάμωση των μαθητών/τριων, και ενδυνάμωση των καθηγητών/τριων και των γονέων με τις βέλτιστες επικοινωνιακές τεχνικές και άλλες δεξιότητες, ούτως ώστε να βελτιωθούν οι σχέσεις τους με τους μαθητές/τριες.
Ως εκ τούτου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη, όπως οι «σημαντικοί άλλοι» στην ζωή των μαθητών/τριων που είναι οι καθηγητές/τριες και οι γονείς τους και οι ίδιοι οι μαθητές/τριες, θα αποκτήσουν δεξιότητες ζωής και τρόπους διαχείρισης των προβλημάτων που αναφύονται στα διάφορα εξελικτικά στάδια των μαθητών/τριων.

Τα σχολεία που παρακολούθησαν το Σεμινάριο «Ανάπτυξη υπευθυνότητας» κατά τις προηγούμενες σχολικές χρονιές θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα επόμενα μέρη του Σεμιναρίου κατά τη σχολική χρονιά 2021-2022. Το Σεμινάριο που θα επιλεχθεί θα προσαρμοστεί στις σχετικές με το θέμα ανάγκες της σχολικής μονάδας, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Επιπρόσθετα, θα γίνει Μελέτη- Συζήτηση Περιπτώσεων από το σχολείο σχετικές με το θέμα του σεμιναρίου που θα επιλεχθεί.
Όλα τα παραπάνω πραγματοποιούνται αξιοποιώντας τις παρακάτω μεθόδους:
• εισήγηση που παρουσιάζεται σε power-point
• πρόκληση συζήτησης
• μελέτη- συζήτηση περιπτώσεων από το σχολείο
• ανταπόκριση σε ερωτήσεις, παρατηρήσεις, απορίες των συμμετεχόντων/ουσών

Αντιρατσιστική πολιτική του ΥΠΑΝ: στάδια εφαρμογής και προκλήσεις στη διαχείριση ρατσιστικών περιστατικών (Έλενα Παπαμιχαήλ, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η στήριξη των εκπαιδευτικών και των σχολείων για την εφαρμογή της αντιρατσιστικής πολιτικής του ΥΠΑΝ "Κώδικας Συμπεριφοράς κατά του Ρατσισμού & Οδηγός Διαχείρισης και Καταγραφής Ρατσιστικών Περιστατικών". Το σεμινάριο περιλαμβάνει ενημερωτική παρουσίαση για τα στάδια εφαρμογής της αντιρατσιστικής πολιτικής. Επιπρόσθετα, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου, κατά το σεμινάριο οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να αναστοχαστούν πάνω στον ρόλο τους σε σχέση με τις λειτουργίες του ρατσισμού στο σχολείο τους, να συζητήσουν προκλήσεις κατά τη διαχείριση και καταγραφή ρατσιστικών περιστατικών, καθώς και άλλες πτυχές της αντιρατσιστικής πολιτικής (π.χ. εμπλοκή οικογένειας, ανάπτυξη αντιρατσιστικής κουλτούρας, διάφορες πτυχές ρατσισμού, ελλιπής αναφορά κλπ). Το σεμινάριο περιλαμβάνει ενημερωτική παρουσίαση και βιωματικές δραστηριότητες και διαρκεί τουλάχιστον 60 λεπτά.

Αξιοποίηση Τεχνολογιών Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση (Χρίστος Ρουσιάς, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Οι εν λόγω αναδυόμενες και καινοτόμες τεχνολογίες (που χρησιμοποιούνται και στο Ψηφιακά Υποστηριζόμενο Περιβάλλον Μάθησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου https://digilearn.pi.ac.cy/ ), μέσω των ιδιαίτερών τους χαρακτηριστικών και δυνατοτήτων, συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των οριζόντιων κομβικών δεξιοτήτων των μαθητών/μαθητριών του 21ου αιώνα, όπως δεξιότητες αυτόνομης μάθησης, πληροφοριακού-ψηφιακού γραμματισμού και κριτικής σκέψης, συνεργασίας και επικοινωνίας, δημιουργικότητας και καινοτομίας.

Αξιοποιώντας εναλλακτικές στρατηγικές διδασκαλίας που προάγουν την κριτική και τη δημιουργική σκέψη των μαθητών/μαθητριών (Αγγελική Μάρκογλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Στην κοινωνία του 21ου αιώνα η ανάπτυξη ανώτερων δεξιοτήτων σκέψης των μαθητών/μαθητριών αποτελεί βασική προϋπόθεση του αποτελεσματικού σχολείου. Στο παρόν σεμινάριο, θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν μια σειρά από εναλλακτικές πρακτικές που μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο της διδασκαλίας, προκειμένου να καλλιεργήσουν την κριτική και τη δημιουργική σκέψη των μαθητών/μαθητριών. Βασικό σκοπό του σεμιναρίου αποτελεί η καλλιέργεια της κριτικής και της δημιουργικής σκέψης των μαθητών/μαθητριών μέσα από εναλλακτικές προσεγγίσεις διδασκαλίας. Έμφαση θα δοθεί στη συμμετοχή των εκπαιδευτικών μέσω της συζήτησης, αλλά και μέσω σύντομων δραστηριοτήτων που θα κληθούν να δημιουργήσουν στο πλαίσιο των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκουν, δίνοντας τους τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με πρακτικές λύσεις στα μαθήματά τους. Το σεμινάριο προσαρμόζεται και εστιάζει στις εκπαιδευτικές ανάγκες του εκάστοτε σχολικού πλαισίου και δύναται να προσφερθεί σε μέρη, προκειμένου να επιτευχθεί η αναστοχαστική διαδικασία των συμμετεχόντων/ουσών.

Αφαιρώντας την ταμπέλα του «προβληματικού παιδιού»: ανάλυση, πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς με χρήση των ψυχοπαιδαγωγικών μεθόδων της Συστημικής προσέγγισης (Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Λευκωσία)

Σύμφωνα με τη Συστημική (ή Οικοσυστημική) προσέγγιση, τα προβλήματα συμπεριφοράς μελετώνται λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο όπου εμφανίζονται καθώς και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ παιδιού και σχολικής τάξης/περιβάλλοντος. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν παραδείγματα από τη σχολική τους πραγματικότητα και θα επιμορφωθούν σε ψυχοπαιδαγωγικές τεχνικές και στρατηγικές για ανάλυση, πρόληψη και διαχείριση των προβλημάτων συμπεριφοράς. Το σεμινάριο αισιοδοξεί να εμπνεύσει τους/τις εκπαιδευτικούς ώστε να αφαιρέσουν την ταμπέλα του "προβληματικού παιδιού" από παιδιά που εκδηλώνουν προβλήματα συμπεριφοράς και να τους/τις κινητοποιήσει να εμπλουτίσουν το ρεπερτόριο αλληλεπιδράσεων με τα παιδιά αυτά.

Δεξιότητες επικοινωνίας στη σχολική μονάδα (Έλενα Χριστοφίδου, Λευκωσία)

Ο βασικός σκοπός του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες, τις έννοιες και την ευρύτερη θεωρία και ερευνητικά δεδομένα που αφορούν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας. Συγκεκριμένα, μέσα από την όλη διαδικασία οι συμμετέχοντες/οι συμμετέχουσε αναμένεται να αναπτύξουν το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο, όσον αφορά στην αποτελεσματική επικοινωνία, στοιχεία τα οποία να μπορούν να εφαρμόσουν αποτελεσματικά στην πράξη. Επιδιώκεται συνεπώς η σύζευξη της θεωρίας και της πράξης μέσα από την επίλυση σεναρίων, μέσα από την αξιοποίηση προσωπικών εμπειριών και καλών πρακτικών καθώς και μέσα από την ενεργό παρακολούθηση σχετικών με τον εξεταζόμενο τομέα βίντεο. Γενικότερα, επιδιώκεται η συσχέτιση της θεωρίας με τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Δεξιότητες Παρουσιάσεων (Χριστίνα Χριστοφή, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Στο σεμινάριο οι εκπαιδευτικοί θα μάθουν πώς να προσελκύουν την προσοχή των μαθητών/μαθητριών τους μέσα σε 5 λεπτά αλλά και πώς να παρουσιάζουν αποτελεσματικά ένα θέμα μπροστά σε οποιοδήποτε κοινό. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί θα μάθουν πώς να ενσωματώνουν διάφορες επιτυχημένες τεχνικές παρουσίασης όπως την αφήγηση μιας ιστορίας, το χιούμορ, πώς να επιλέγουν τα κατάλληλα οπτικά βοηθήματα και με ποιο τρόπο να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τη φωνή τους, έτσι ώστε να αποκτήσουν την άμεση προσοχή του κοινού τους.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς προσχολικής, δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης και προσαρμόζεται ανάλογα με το κοινό στο οποίο θέλουν να απευθυνθούν οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες κατά την διάρκεια της παρουσίασης τους.
Θα παρέχει στους/στις εκπαιδευτικούς πρακτικές συμβουλές για το πώς να επικοινωνούν με σαφήνεια και αυτοπεποίθηση έτσι ώστε να κερδίσουν το ενδιαφέρον και την προσήλωση του κοινού, μέσα από ζωντανά παραδείγματα . Επίσης θα βοηθήσει τους/τις εκπαιδευτικούς να οργανώσουν σωστά τη δομή, το περιεχόμενο και τους στόχους της παρουσίασης τους.

Δευτερογενής πρόληψη και Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς (Λευκή Κουρέα, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η παρουσίαση του μοντέλου πολυεπίπεδης στήριξης των μαθητών με έμφαση την δευτερογενή πρόληψη.

Δημιουργικότητα, Καινοτομία και Επιχειρηματική Ιδέα (Για Εκπαιδευτικούς Λυκείων και ΤΕΣΕΚ) (Καλυψώ Απέργη, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Λυκείων και ΤΕΣΕΚ. Σκοπό έχει την εμφύσηση και προαγωγή της δημιουργικής και καινοτόμου σκέψης στην διδασκαλία και τη γνωριμία με τη δυναμική της Επιχειρηματικής σκέψης και κουλτούρας στη μάθηση. Την ανάπτυξη της επιχειρηματικής ιδέα και υποστήριξη δράσεων που μπορούν να ενταχθούν στο σχέδιο μαθήματος και να ενισχύσουν τις δεξιότητες και συμπεριφορές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των νέων και τις προκλήσεις στην κοινωνία των επόμενων χρόνων.

Διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων και δύσκολων σκέψεων (Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Λευκωσία)

Πρόκειται για ένα σεμινάριο προσωπικής ανάπτυξης/αυτοβελτίωσης και έχει ως στόχο την ψυχική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Επιδιώκει να τους/τις εξοπλίσει με γνώσεις, δεξιότητες, εργαλεία και τεχνικές για προαγωγή της ψυχικής ανθεκτικότητας στην προσωπική τους ζωή. Επειδή "παρόλο που δεν μπορείς να εμποδίσεις τα πουλιά της θλίψης να πετούν πάνω από το κεφάλι σου, μπορείς να τα εμποδίσεις από το να φτιάξουν τη φωλιά τους στα μαλλιά σου". Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα παρουσιαστούν εισηγήσεις από διάφορες κατευθύνσεις ψυχοθεραπείας όπως η Συστημική, η Γνωστικοσυμπεριφοριστική καθώς και η Θετική Ψυχολογία.

Διαχείριση προσωπικής κρίσης (Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Λευκωσία)

Κατά τη διάρκεια της ζωής μας βρισκόμαστε συχνά ενώπιον καταστάσεων που δεν αναμέναμε και που συνιστούν την κατάρρευση ενός ονείρου ή της κανονικότητας που είχαμε μέχρι τότε κατασκευάσει. Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε την ευαλωτότητα που προκύπτει; Πώς μπορούμε να υπομένουμε το Χάος; Και πώς μπορούμε να αντέξουμε τις κοσμογονικές δυνάμεις που μας προσκαλούν να μεταμορφωθούμε; Σε αυτό το βιωματικό σεμινάριο οι εκπαιδευτικοί θα εξοπλιστούν με δεξιότητες για συγκόλληση του τεμαχισμένου εαυτού που προκύπτει ως αποτέλεσμα μιας προσωπικής ή υπαρξιακής κρίσης.

Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον (Φωτεινή Παπαδοπούλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στην διαχείριση συγκρούσεων σε παιδιά σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η ΄σύγκρουση' στο σχολείο; Τι στοιχεία περιλαμβάνει και ποια στοιχεία καταλήγουν στο πρόβλημα; Πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωση της αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών; Πώς θα γίνει η λειτουργία της σχολικής τάξης αποτελεσματική; Αυτά είναι κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

Διδασκαλία μέσω χρήσης της τεχνολογίας: Η χρήση του Google Workspace for Education (Έλις Κακουλλή Κωνσταντίνου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Το σεμινάριο/ εργαστήριο στοχεύει στην γνωριμία των εκπαιδευτικών με την ιδέα της διδασκαλίας μέσω τεχνολογιών “cloud” (νέφους), και πιο συγκεκριμένα του Google Workspace for Education και των εργαλείων Google Classroom, Google Meet, Google Drive (Google Docs, Google Slides, Google Sheet), Google Forms, κ.ά. Σκοπός είναι να μπορούν να εντάξουν το πακέτο με κάποια από τα εργαλεία του στην εκπαιδευτική διαδικασία, βασισμένοι/ες στον κοινωνικό εποικοδομητισμό και τη συνεργατική μάθηση.

Είναι ΑΠΛΟ να εξυγιάνουμε τον θυμό μας: Αναγνώριση & Αποδοχή, Προσωπικό σύστημα αξιών, Λογική επιχειρηματολογία/Λύση και Όραμα (Μαρία Κοτίτσα, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Στον πυρήνα της ‘ανθρωπινότητάς’ μας βρίσκονται συχνά συναισθήματα έντονα και αντικρουόμενα, εκρηκτικά, δυσφορικά ή δυσδιάκριτα. Ένα απλό προτεινόμενο μοντέλο, ειδικά για τη διαχείριση ή μάλλον εξυγίανση του θυμού μας, στηρίζεται στην αναγκαιότητα αναγνώρισης και αποδοχής του συναισθήματος, την αναζήτηση προτύπων και αξιών ζωής και την εξεύρεση λογικής λύσης, στόχων και οράματος. Σκοπός του σεμιναρίου είναι ακριβώς η βήμα-προς-βήμα εφαρμογή των προαναφερθέντων, καθώς και ο εντοπισμός των καταστάσεων/ερεθισμάτων που πυροδοτούν τον θυμό. Ένας πρακτικός οδηγός που - με την προϋπόθεση της περαιτέρω εξάσκησης - μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο σε περισσότερη ψυχική γαλήνη αλλά και σε νοηματοδότηση της καθημερινής μας εμπειρίας (συμπεριλαμβανομένης και αυτής του θυμού).

Εκπαίδευση βασισμένη σε Ικανότητες και Δεξιότητες (Competency-based Education) (Καλυψώ Απέργη, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η υποστήριξη των εκπαιδευτικών, ώστε να αναπτύξουν στους μαθητές/μαθήτριες ικανότητες και δεξιότητες που αποτελούν ένα σημαντικό πυλώνα μάθησης. Θα γίνει μία πρώτη γνωριμία με τις 7 Ικανότητες Μάθησης σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό πλαίσιο και τις Δεξιότητες του 21ου αιώνα. Απαντώντας στο ερώτημα: 'γιατί η τάξη θα έπρεπε να ήταν ένα εργαστήρι δεξιοτήτων;' θα αναπτυχθούν τα οφέλη στην ανάπτυξη σχεδίων μαθημάτων που εμπεριέχουν δεξιότητες όπως η ενεργητική ακρόαση και ομιλία, η επίλυση προβλημάτων, η ηγεσία και η ομαδοσυνεργατική εργασία. Το σεμινάριο ειναι βιωματικό και περιλαμβάνει παραδείγματα εφαρμογής στο σχολικό περιβάλλον και στην τάξη.

Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη μέσα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Schools as Living Labs" (SALL) (Κωνσταντίνος Φανής, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων που συνδέονται με τις τοπικές κοινότητες και τα ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος, τα οποία σχετίζονται με το σύστημα της τροφής σε όλες τις διαστάσεις του (π.χ. παραγωγή, διανομή, διάθεση, παρασκευή, κατανάλωση, απόρριψη της τροφής, σε σύνδεση με ζητήματα υγείας, οικονομίας, περιβάλλοντος, κλπ.).

Εκπαιδευτικά Διοικητικά Μοντέλα, Θεωρίες Ηγεσίας, Υποκίνησης , Επικοινωνίας και Αποτελεσματικό Σχολείο (Ανδρέας Στυλιανού, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Το σεμινάριο αυτό θα προσφέρει μια θεωρητική και πρακτική προσέγγιση στον χώρο της Διοίκησης της Εκπαίδευσης. Η θεωρητική προσέγγιση επιτυγχάνεται με τη διερεύνηση και ανάλυση των κύριων εννοιών και θεωριών της εκπαιδευτικής διοίκησης. Η πρακτική προσέγγιση συνίσταται στην εξέταση της δομής και της λειτουργίας του κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος και στη μελέτη συγκεκριμένων θεμάτων και προβλημάτων που το αφορούν. Το μάθημα θα δώσει την ευκαιρία στους/στις εκπαιδευτικούς να συσχετίσουν σύγχρονα εκπαιδευτικά θέματα με το θεωρητικό πλαίσιο της Διοίκησης της Εκπαίδευσης.
Πιο αναλυτικά, το μάθημα επιδιώκει τα ακόλουθα:
1. Την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τις σημαντικότερες έννοιες και θεωρίες της Εκπαιδευτικής Διοίκησης (π.χ. Διοικητικά Μοντέλα, Θεωρίες Ηγεσίας, Υποκίνησης, Επικοινωνίας).
2. Την κριτική εξέταση των θέσεων και αρχών των πιο πάνω θεωριών και την αξιολόγηση των πρακτικών εφαρμογών τους στην εκπαίδευση.
3. Τη γνωριμία με τις ευθύνες και τα βασικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών λειτουργών.
4. Την εξέταση του εκπαιδευτικού συστήματος της Κύπρου. Συγκεκριμένα, θα εξεταστούν η όλη δομή του συστήματος, τα καθήκοντα και οι ευθύνες των εκπαιδευτικών.
5. Την ενημέρωση των εκπαιδευτικών σχετικά με τα πορίσματα ερευνών στους βασικούς τομείς της εκπαιδευτικής διοίκησης. Τέλος, αναμένεται ότι οι εκπαιδευτικοί θα είναι σε θέση να αξιολογήσουν τη σημασία των πορισμάτων αυτών για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του σχολείου τους.

Εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και αξιολόγησης (ψηφιακές και μη) στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης τάξης (Αγγελική Μάρκογλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

H υιοθέτηση σύγχρονων τάσεων διδασκαλίας και αξιολόγησης αποτελούν βασικούς παράγοντες του εκάστοτε σχολικού πλαισίου. Στο παρόν σεμινάριο θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν μια σειρά από εναλλακτικές πρακτικές διδασκαλίας και αξιολόγησης (ψηφιακές και μη) που έχουν σκοπό να προωθήσουν την (δια ζώσης ή/και εξ αποστάσεως) ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών, με σκοπό να επιτευχθεί η διαμορφωτική τους αξιολόγηση στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης τάξης. Βασικό συστατικό του σεμιναρίου είναι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών μέσω της συζήτησης, αλλά και μέσω σύντομων δραστηριοτήτων που θα κληθούν να δημιουργήσουν στο πλαίσιο των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκουν. Το σεμινάριο προσαρμόζεται και εστιάζει στις εκπαιδευτικές ανάγκες του εκάστοτε σχολικού πλαισίου και δύναται να προσφερθεί σε μέρη, προκειμένου να επιτευχθεί η αναστοχαστική διαδικασία των συμμετεχόντων/ουσών.

Επικοινωνία και Συνεργασία με τους Γονείς/Κηδεμόνες κυρίως με γνώμονα τις ανάγκες των παιδιών (Σοφία Καραβασίλη, Πάφος)

- Να αναγνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί ότι ο τρόπος που επικοινωνούν με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών τους μπορεί να διευκολύνει αλλά και να περιορίζει τη μεταξύ τους σχέση
- Να κατανοήσουν την αιτιολογία δημιουργίας συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων
- Να συνειδητοποιήσουν τα όρια της επαγγελματικής στάσης που συντηρούν για να διευκολύνουν την εργασία τους
- Να συνειδητοποιήσουν τι «υπάρχει» πίσω από τη στάση των γονέων/κηδεμόνων και των παιδιών
- Να εξοικειωθούν με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας που βελτιώνουν τις σχέσεις τους με τους γονείς/κηδεμόνες και τους καθιστούν συμμάχους στο έργο τους

Επικοινωνία: το Α και το Ω στην καθημερινότητα του σχολείου - Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Επικοινωνίας (Σοφία Καραβασίλη, Πάφος)

- Να κατανοήσουν οι εκπαιδευτικοί τα αξιώματα στην επικοινωνία άρα και να «μεταφράσουν» τα μηνύματα των μαθητών τους
- Να συνειδητοποιήσουν ότι ο τρόπος που επικοινωνούν με τους μαθητές τους μπορεί να διευκολύνει αλλά μπορεί και να περιορίζει τη μεταξύ τους σχέση
- Να κατανοήσουν τη σύνδεση των συγκρούσεων με τις βασικές ψυχολογικές ανάγκες των ιδίων και των μαθητών τους
- Να εξοικειωθούν με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας που βελτιώνουν τις σχέσεις τους με τους μαθητές τους και με τους συναδέλφους τους

Η ελληνική ως δεύτερη γλώσσα - διαφοροποίηση διδασκαλίας: καλή η θεωρία, στην πράξη τι κάνουμε; (Φωτεινή Ευθυμίου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Γνωριμία των εκπαιδευτικών με πρακτικές, στρατηγικές, μέσα, εργαλεία και υλικό, τα οποία συμβάλλουν στην αποτελεσματική διδασκαλία και εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Έμφαση στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, υπό το φως της εθνογραφίας.

Η κλιματική κρίση και οι δράσεις για ένα πράσινο σχολείο (Κωνσταντίνος Φανής, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση και η ενεργοποίηση με το φυσικό περιβάλλον, με τα φυτά, τα έντομα και το χώμα. Δράσεις για να καλλιεργήσουν αρωματικά φυτά και λαχανικά στον κήπο του σχολείου, να κομποστοποιήσουν τα οργανικά απορρίμματα και να δημιουργήσουν το ξενοδοχείο τον εντόμων. Δράσεις για τη Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση των απορριμμάτων, τη μείωση της σπατάλης του νερού και των τροφίμων και τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος.

Η προώθηση των 17 Στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης στη σχολική τάξη (Ευσταθία Δαρείου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Το σεμινάριο επιδιώκει να ενδυναμώσει τον/την εκπαιδευτικό, ώστε να ενσωματωθούν στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική πολλαπλές πτυχές των ζητημάτων που απορρέουν από τους 17 στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης και συνάδουν με την Αειφόρο Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Πολιτική της σχολικής μονάδας.

«Καρφί» ή υπερασπιστής; Τρόποι ενδυνάμωσης των μαθητών/μαθητριών ως θεατές σε περιστατικά βίας και εκφοβισμού στο σχολείο (Νίκη Νικολαΐδου, Λεμεσός)

Συχνά, τα περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού πραγματοποιούνται παρουσία ομάδας μαθητών/μαθητριών, τους θεατές - παρατηρητές. Παρά το ότι πολλοί από τους/τις παριστάμενους/παριστάμενες μαθητές/μαθήτριες δεν συμφωνούν, πολύ λίγοι είναι αυτοί που θα επέμβουν ενεργά για να αποτρέψουν το περιστατικό ή να υπερασπίσουν το παιδί που εκφοβίζεται. Στο παρόν σεμινάριο θα προσδιορίσουμε τον ρόλο των θεατών στα περιστατικά βίας και εκφοβισμού, εξετάζοντας κριτικά τις συμπεριφορές μας ως ενήλικες. Θα δοθούν εισηγήσεις που περιλαμβάνουν δεξιότητες και πρακτικές που δύναται να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί για να ενδυναμώσουν τους μαθητές/μαθήτριες ούτως ώστε να είναι σε θέση να υποστηρίζουν παιδιά που είναι στόχοι περιστατικών βίας και εκφοβισμού.

Καταφύγιο στον Αριστοτέλη: πώς η Φιλοσοφία προάγει τη θετική ψυχολογία και τη συναισθηματική καλλιέργεια (Μαρία Κοτίτσα, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Το παρόν σεμινάριο σκοπό έχει να καταδείξει πρακτικούς τρόπους α) ενίσχυσης της θετικότητας, β) μείωσης έντονων συναισθημάτων (συναισθήματα που μας κατακλύζουν και μπορεί να αποτελέσουν εμπόδιο στην καθημερότητά μας) και γ) τρόπους υποκειμενικής νοηματοδότησης της εμπειρίας. Οι έννοιες της ευτυχίας, της ευδαιμονίας και της εντελέχειας του επίκαιρου, όσο ποτέ, Αριστοτέλη θα αποτελέσουν το φιλοσοφικό ένδυμα του σεμιναρίου, το οποίο φυσικά θα πλαισιώσουν ερευνητικά δεδομένα από τον χώρο της ψυχολογίας.

Μαθητής με ΔΕΠ-Υ στην τάξη μου: πρόβλημα ή πρόκληση; (Ανδρέας Δημητρίου, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Η ανατροφή και η εκπαίδευση του παιδιού με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δύσκολη. Όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί κάποια στιγμή νιώθουν θυμό, φόβο, στεναχώρια, απογοήτευση και κούραση καθώς αγωνίζονται για να βοηθήσουν. Ωστόσο δεν θα έπρεπε να σπαταλούν τη συναισθηματική τους ενέργεια, μεμφόμενοι/ες τους εαυτούς τους. Η ΔΕΠ-Υ είναι μια νευρολογική, κληρονομική διαταραχή που δεν οφείλεται στην κακή ανατροφή ή ένα χαοτικό περιβάλλον. Παρόλο που η ζωή με το παιδί κάποτε γίνεται δύσκολη, είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ μπορούν να επιτύχουν, και το κάνουν. Ως εκπαιδευτικοί μπορούμε να βοηθήσουμε, δημιουργώντας ένα σπιτικό και σχολικό περιβάλλον που θα αυξήσει τις δυνατότητες επιτυχίας του παιδιού. Η έγκαιρη ανίχνευση, διάγνωση και παρέμβαση είναι το κλειδί για μεγιστοποίηση των θετικών αποτελεσμάτων για το παιδί με ΔΕΠ-Υ.
Σκοπός του σεμιναρίου αυτού είναι να ενημερώσει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες για τη θεωρητική και πρακτική προσέγγιση της ΔΕΠ-Υ. Ειδικότερα, στο α΄ μέρος του σεμιναρίου θα αναφερθούμε λεπτομερώς στον ορισμό και στα χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ, στην αιτιολογία της και στους τομείς της καθημερινότητας που επηρεάζονται από τη συγκεκριμένη δυσκολία. Επίσης, στο α΄ μέρος του σεμιναρίου θα συζητηθούν τα συνοδά προβλήματα της ΔΕΠ-Υ, η συνοσσηρότητα της με άλλες διαταραχές στην παιδική ηλικία, η εξελικτική της πορεία καθώς και τους τρόπους που αξιολογείται. Για πραγματοποίηση των στόχων του α΄ μέρους του σεμιναρίου ο εισηγητής θα χρησιμοποιήσει οπτικό-ακουστικό υλικό όπως οπτικό υλικό παιδιών με ΔΕΠ-Υ σε περιβάλλοντα ανατροφής, σενάρια σε μικρές ομάδες καθώς και συζήτηση στην ολομέλεια.
Προχωρώντας, στο β΄ μέρος του σεμιναρίου θα αναφερθούμε στους στόχους των θεραπευτικών παρεμβάσεων της ΔΕΠ-Υ σε όλα τα περιβάλλοντα που αλληλεπιδρά το παιδί. Κυρίως όμως ο εισηγητής θα αναφερθεί αναλυτικά στις πρακτικές και τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς στη σχολική τάξη. Ειδικότερα, θα παρουσιαστούν αποτελεσματικά προγράμματα παρέμβασης για παιδιά με ΔΕΠ-Υ σε τρείς τομείς: ακαδημαϊκή διδασκαλία, παρεμβάσεις στη συμπεριφορά και προσαρμογές στις τάξεις διδασκαλίας. Για πραγματοποίηση των στόχων του β΄ μέρους του σεμιναρίου ο εισηγητής θα χρησιμοποιήσει εικονικό υλικό και μελέτες περιπτώσεων από εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης.

Οι 17 στόχοι της αειφόρου ανάπτυξης του ΟΗΕ (Κωνσταντίνος Φανής, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Στόχος είναι η κατανόηση των σύγχρονων διεθνών πολιτικών για την Αειφόρο Ανάπτυξη με επίκεντρο την Ατζέντα 2030.

Οι συγκρούσεις σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς: είδη συγκρούσεων, αίτια συγκρούσεων, επιλογή τεχνικών διαχείρισης των συγκρούσεων (Ανδρέας Στυλιανού, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Στο σεμινάριο αυτό θα αναλυθεί το θέμα των συγκρούσεων στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Θα μελετηθούν τα είδη των συγκρούσεων, τα αίτια των συγκρούσεων στο σχολείο, τα οφέλη και τα κόστη που μπορεί να συνεπάγονται οι συγκρούσεις στα σχολεία. Θα αναλυθεί η διαδικασία, τόσο της εμφάνισης και κλιμάκωσης της σύγκρουσης, όσο και της επιλογής των κατάλληλων τεχνικών για τη διαχείρισή της. Τέλος, θα αναδειχθεί η χαρτογράφηση της σύγκρουσης ως ένα ενδιαφέρον εργαλείο διαχείρισης της σύγκρουσης.

Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν :
• Να ορίζουν τη σύγκρουση, να αναγνωρίζουν τα είδη και να ερμηνεύουν τα αίτια των συγκρούσεων
• Να απαριθμούν τα στάδια κλιμάκωσης της σύγκρουσης
• Να αποτιμούν τα αποτελέσματα της σύγκρουσης για τον εκπαιδευτικό οργανισμό
• Να προλαμβάνουν ή/και να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις συγκρουσιακές καταστάσεις στο σχολείο, εφαρμόζοντας κατάλληλες στρατηγικές, τεχνικές και εργαλεία μεταξύ των οποίων και τη χαρτογράφηση της σύγκρουσης.

Όσα δεν μας λέει ο θυμός (Ελένη Μιχαήλ, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα)

Η επιμόρφωση συζητά το θέμα του θυμού, στοχεύοντας όπως οι συμμετέχουσες/οντες:
1. αναφέρουν τους τρόπους με τους οποίους ο θυμός επηρεάζει πολυδιάστατα τον άνθρωπο (εκπαιδευτικούς και παιδιά).
2. εντοπίζουν τα σημάδια θυμού στον εαυτό τους αλλά και στα παιδιά της τάξης τους/σχολείου τους.
3. εμβαθύνουν στην κατανόηση του συναισθήματος αυτού, βλέποντας το ως ένα φίλο ο οποίος μας θυμίζει τις ανάγκες μας
4. αποκτήσουν εργαλεία/τεχνικές διαχείρισης του θυμού τα οποία οι συμμετέχουσες/οντες θα ζήσουν βιωματικά μέσα από την επιμόρφωση.

Ούτε παθητικότητα, μήτε επιθετικότητα, αλλά διεκδικητικότητα! (Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Λευκωσία)

Πρόκειται για ένα σεμινάριο προσωπικής κι επαγγελματικής ανάπτυξης που αποσκοπεί να εμπλουτίσει τις επικοινωνιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών με έμφαση στη δεξιότητα της διεκδικητικής επικοινωνίας ώστε, εάν επιθυμούν, να χρησιμοποιούν τις δεξιότητες αυτές στις σχέσεις τους με μαθητές/μαθήτριες, γονείς, συναδέλφους καθώς και στην προσωπική τους ζωή. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να εξασκηθούν βιωματικά στα πιο κάτω: αναγνώριση μορφών επιθετικής επικοινωνίας, μείωση επικριτικής στάσης, αναγνώριση και λεκτικοποίηση συναισθημάτων, ανάληψη προσωπικής ευθύνης, σύνδεση αναγκών και συναισθημάτων, πρόληψη και διαχείριση συγκρούσεων, αντιμετώπιση τοξικής συμπεριφοράς.

Παραβατικότητα στο Σχολείο και Σχολικός Εκφοβισμός – Διαχείριση κρίσεων και συγκρούσεων σχετικά με ζητήματα κοινωνικής τάξης, φύλου και εθνικότητας (Φωτεινή Παπαδοπούλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για τις θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στην παραβατική συμπεριφορά παιδιών προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας και εξειδικευμένα σε θέματα Σχολικού Εκφοβισμού. Πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η παραβατική συμπεριφορά στο σχολείο; Τι στοιχεία περιλαμβάνει και ποια στοιχεία καταλήγουν στον Σχολικό Εκφοβισμό; Πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωση της, αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση παραβατικών μαθητών / μαθητριών και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών; Πώς θα γίνει η λειτουργία της σχολικής τάξης αποτελεσματική; Αυτά είναι κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

Πρόληψη και διαχείριση της ομοφοβίας και τρανσφοβίας στο σχολείο (Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Λευκωσία)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να συμβάλει στην ανάπτυξη των κατάλληλων γνώσεων, στάσεων, πεποιθήσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών όσον αφορά την ανταπόκρισή τους στην ομοφοβία και τρανσφοβία στην εκπαίδευση. Στο πρώτο μέρος του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν και να ξεκαθαρίσουν τους εξής όρους: βιολογικό φύλο, έκφραση φύλου, ταυτότητα φύλου, σεξουαλικός προσανατολισμός, ομοφοβία, τρανσφοβία. Έπειτα θα εξοπλιστούν με δεξιότητες κι εργαλεία για πρόληψη και αντιμετώπιση της πιο πάνω μορφής ρατσιστικής βίας στο πλαίσιο των Πολιτικών και Οδηγιών του ΥΠΑΝ.

Πρωτογενής Πρόληψη και Συστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς (ΠροΘεΣυ) (Λευκή Κουρέα, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Στόχος του σεμιναρίου ειναι η παρουσίαση του συστήματος Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς με έμφαση την πρωτογενή πρόληψη.

Τεχνικές ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό (Χριστιάνα Δίπλη, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Βασικός πυλώνας του σεμιναρίου θα είναι η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη τρόπων διαχείρισης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τόσο οι ίδιοι όσο και οι μαθητές/μαθήτριες σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό. Οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν δεξιότητες ώστε να μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές/μαθήτριες που είναι θύματα, θύτες και/ ή παρατηρητές κατά την εκδήλωση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού.
Επιπλέον, το σεμινάριο θα εστιάζεται στην ανάπτυξη τρόπων βελτίωσης των σχέσεων και επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών/μαθητριών και των εκπαιδευτικών με τους μαθητές/μαθήτριες. Επίσης, το σεμινάριο θα στοχεύει στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, και στην ενίσχυσή τους με τις βέλτιστες επικοινωνιακές τεχνικές και άλλες δεξιότητες, ούτως ώστε να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τον σχολικό εκφοβισμό. Ως εκ τούτου, οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν δεξιότητες και τρόπους διαχείρισης των προβλημάτων που αναφύονται από τον σχολικό εκφοβισμό στην τάξη και στο σχολικό πλαίσιο.

Τα σχολεία που παρακολούθησαν το Σεμινάριο «Τεχνικές ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό» κατά τις προηγούμενες σχολικές χρονιές θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα επόμενα μέρη του Σεμιναρίου κατά τη σχολική χρονιά 2021-2022. Το Σεμινάριο θα προσαρμοστεί στις σχετικές με το θέμα ανάγκες της σχολικής μονάδας, των μαθητών/μαθητριών και των εκπαιδευτικών. Επιπρόσθετα, θα γίνει Μελέτη- Συζήτηση Περιπτώσεων από το σχολείο σχετικές με το θέμα του σεμιναρίου.
Όλα τα παραπάνω πραγματοποιούνται αξιοποιώντας τις παρακάτω μεθόδους:
• εισήγηση που παρουσιάζεται σε power-point
• πρόκληση συζήτησης
• μελέτη- συζήτηση περιπτώσεων από το σχολείο
• ανταπόκριση σε ερωτήσεις, παρατηρήσεις, απορίες των συμμετεχόντων/ουσών

Υποδοχή και ένταξη μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτική βιογραφία (Μαρία Πιτζιολή, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Το σεμινάριο επικεντρώνεται στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και της διεύθυνσης ενός σχολείου που υποδέχεται μικρό ή μεγάλο αριθμό μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτική ή προσφυγική βιογραφία. Κατά τη διάρκεια δύο συναντήσεων (διαδικτυακές ή διά ζώσης) τα σχολεία θα λάβουν στήριξη και ανατροφοδότηση σχετικά με τον τρόπο οργάνωσής τους (Επιτροπή υποδοχής και ένταξης, παιδαγωγικές ομάδες, συναντήσεις με γονείς/κηδεμόνες, αξιοποίηση διαμεσολαβητών κ.ά.), στη βάση των ιδιαίτερων αναγκών τους. Επίσης οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να αναστοχαστούν γύρω από τις ενέργειες της σχολικής κοινότητας για την ένταξη των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία.

Project based learning και Problem based learning στην τάξη (Καλυψώ Απέργη, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου ειναι η γνωριμία με τις παιδαγωγικες μεθόδους Σχεδίου Δράσης ή αλλιώς Μέθοδος Βάση Έργου (Project based learning) και της Μάθησης με Βάση το Πρόβλημα (Problem based learning). Δινει την ευκαιρία στους/στις στις εκπαιδευτικούς να λάβουν απαντήσεις σχετικά με τα χαρακτηριστικά της κάθε μεθόδου και τον τρόπο χρήσης στη διδαδασκαλία στην τάξη. Το σεμινάριο είναι βιωματικό και διαδραστικό.