Σεμινάρια σε Σχολική Βάση

Έντυπα

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Παρουσιολόγιο

Αξιολόγηση σεμιναρίου

Επικοινωνία

Καλυψώ Απέργη

Phone22402475

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

1. Αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης: Δράσεις γονέων και παιδιών (Φάνης Κωνσταντίνος, Χριστοδούλου Σοφία, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Γιατί η κλιματική αλλαγή έχει μετατραπεί σε κλιματική κρίση; θα συζητήσουμε  τους κινδύνους που απειλούν το νησί μας λόγω της γεωγραφικής θέσης και των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν τόσο στα χερσαία όσο και τα θαλάσσια οικοσυστήματα. Ακολούθως, μέσα από βιωματικά εργαστήρια, απλά πειράματα, και διαδραστικές δραστηριότητες, θα εκπονήσουμε  τρόπους οι οποίοι μπορούν να αποτελέσουν μέρος της άμυνας, στο σχολείο και στην κοινωνία, για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και να γίνουν αναμεταδοτές γνώσεων.

2. Αντιμετωπίζοντας το παιδικό/εφηβικό άγχος (Χαμπή Σπύρος, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Το παρόν σεμινάριο σκοπό έχει διαμέσου της αποτελεσματικής διαχείρισης  του  άγχους, να υποστηρίξει τους γονείς στην προσπάθεια τους να μειώσουν την ανησυχία του παιδιού τους . Οι δύο θεματικές ενότητες του σεμιναρίου είναι σχεδιασμένες για να βοηθήσουν στην έγκαιρη αναγνώριση των σχετικών συμπτωμάτων, και την χρήση κατάλληλων στρατηγικών ρύθμισης της οξείας και χρόνιας έντασης.

3. Απώλεια, πένθος και παιδί (Στυλιανού Πολυξένη, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Το Σεμινάριο για γονείς με θέμα «Απώλεια, πένθος και παιδί» στοχεύει στην ενημέρωση των γονιών γύρω από το πένθος των παιδιών και στον προβληματισμό ως προς τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε για να μιλήσουμε στα παιδιά για τον θάνατο, την απώλεια και το πένθος. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στον τρόπο με τον οποίο εκδηλώνεται ο θρήνος στα παιδιά, στους παράγοντες που τον επηρεάζουν, στο πώς στηρίζουμε το παιδί που πενθεί, και στο λεκτικό που θα ήταν βοηθητικό να χρησιμοποιούμε όταν μιλάμε στα παιδιά για τον θάνατο.

4. Διαχείριση κρίσεων στην παιδική και νεανική ηλικία (Παπαδοπούλου Φωτεινή, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των γονέων σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν προβλήματα των νέων που προκαλούν κρίση στην οικογένεια, αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον (π.χ. σχολείο). Σωματικά, ψυχικά και κοινωνικά ζητήματα προκαλούν όχι μόνο επιθετικότητα, αλλά και αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές μαζί με άρνηση για το σχολικό περιβάλλον.  Κατά συνέπεια:  α) πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η προβληματική συμπεριφορά στον ίδιο τον/την νέο/νέα αλλά και στο περιβάλλον του; β) πώς την εξηγούμε με ψυχο-κοινωνικά κριτήρια; γ) τι στοιχεία περιλαμβάνει ότι ονομάζουμε "πρόβλημα"; δ) πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωση προβλημάτων αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση προβλημάτων  και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών;  ε) πώς φέρομαι στο παιδί μου όταν αντιμετωπίζει συγκεκριμένα θέματα και βρίσκεται σε έξαρση αρνητικών συμπεριφορών και στάσεων; Αυτά είναι κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

5. Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην ανάγνωση: Οδηγός προς τους γονείς (Φελλά Αργυρώ, Λευκωσία)

Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν ένα πεδίο στο οποίο εμπλέκονται επιστήμονες και επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων (εκπαιδευτικοί, σχολικοί ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές κλπ). Παρόλα αυτά, οι γονείς των παιδιών είναι αυτοί που επωμίζονται το βαρύ φορτίο της αναζήτησης και επιλογής των κατάλληλων στρατηγικών και πλαισίων για την αποτελεσματική διαχείριση των εκπαιδευτικών αναγκών και των κοινωνικο -συναισθηματικών δυσκολιών που συχνά συνοδεύουν τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Το συγκεκριμένο σεμινάριο, θα προσπαθήσει να καθοδηγήσει, να ενημερώσει και να βοηθήσει τους γονείς να κατανοήσουν εις βάθος το φαινόμενο των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση, ώστε να βοηθήσουν το παιδί και τον εαυτό τους.

Αναλυτικότερα, το συγκεκριμένο σεμινάριο επιδιώκει να απαντήσει σε όσο το δυνατό περισσότερες ερωτήσεις και απορίες των γονέων για τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους στην ανάγνωση. Οι απαντήσεις που θα δοθούν βασίζονται σε σύγχρονα επιστημονικά τεκμηριωμένα ευρήματα, και διατυπώνονται με απλό, κατανοητό και σαφή τρόπο. Οι απαντήσεις πέρα από την ανίχνευση και τη διάγνωση των ειδικών µμαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση, εστιάζουν επίσης στις καθημερινές σχέσεις του παιδιού με τους γονείς του, τα αδέρφια του, τους συμμαθητές του και τους δασκάλους του. Τα παραδείγματα στα οποία θα γίνει αναφορά, θα βοηθήσουν τους γονείς να κατανοήσουν τις σύνθετες έννοιες που ακούν από τους ειδικούς, να αποκτήσουν μία πιο ξεκάθαρη εικόνα αναφορικά με τις δυσκολίες και τις δυνατότητες του παιδιού τους, να επισημάνουν και να τροποποιήσουν τις υφιστάμενες παρανοήσεις για τις μαθησιακές δυσκολίες και να προχωρήσουν στη λήψη ορθών αποφάσεων για το παρόν και το µέλλον του. Ιδιαίτερη αναφορά θα γίνει σε πρακτικές προτάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν στο πλαίσιο του σπιτιού. Επιπρόσθετα, το σεμινάριο υπογραμμίζει τον σημαντικό ρόλο της επικοινωνίας και συνεργασίας με τα κύρια πρόσωπα που συμμετέχουν στη διάγνωση και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Τέλος, το παρόν σεμινάριο θα ασχοληθεί µε θέµατα που αφορούν τους ίδιους τους γονείς (π.χ., συναισθήματα, σχέσεις στην οικογένεια) και θα επιχειρήσει να δώσει ουσιαστικές συμβουλές για το πώς να φροντίσουν τον εαυτό τους.

6. Είναι ΑΠΛΟ να εξυγιάνουμε τον θυμό μας - Αναγνώριση & Αποδοχή, Προσωπικό σύστημα αξιών, Λογική επιχειρηματολογία/Λύση και Όραμα (Κότιτσα Μαρία, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Στον πυρήνα της «ανθρωπινότητάς» μας, βρίσκονται συχνά συναισθήματα έντονα και αντικρουόμενα, εκρηκτικά, δυσφορικά ή δυσδιάκριτα. Ένα απλό προτεινόμενο μοντέλο, ειδικά για τη διαχείριση ή μάλλον εξυγίανση του θυμού μας, στηρίζεται στην αναγκαιότητα αναγνώρισης και αποδοχής του συναισθήματος, την αναζήτηση προτύπων και αξιών ζωής και την εξεύρεση λογικής λύσης, στόχων και οράματος. Σκοπός του σεμιναρίου είναι ακριβώς η βήμα-προς-βήμα εφαρμογή των προαναφερθέντων, καθώς και ο εντοπισμός των καταστάσεων/ερεθισμάτων που πυροδοτούν τον θυμό. Ένας πρακτικός οδηγός που - με την προϋπόθεση της περαιτέρω εξάσκησης - μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο στην ψυχική γαλήνη αλλά και σε νοηματοδότηση της καθημερινής μας εμπειρίας (συμπεριλαμβανομένης και αυτής του θυμού).

7. Εκπαιδευτικά Διοικητικά Μοντέλα, Θεωρίες Ηγεσίας, Υποκίνησης, Επικοινωνίας και Αποτελεσματικό Σχολείο (Στυλιανού Ανδρέας Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Το σεμινάριο αυτό θα προσφέρει μια θεωρητική και πρακτική προσέγγιση στο χώρο της Διοίκησης της Εκπαίδευσης. Η θεωρητική προσέγγιση επιτυγχάνεται με τη διερεύνηση και ανάλυση των κύριων εννοιών και θεωριών της εκπαιδευτικής διοίκησης. Η πρακτική προσέγγιση συνίσταται στην εξέταση της δομής και της λειτουργίας του κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος και στη μελέτη συγκεκριμένων θεμάτων και προβλημάτων που το αφορούν. Το μάθημα θα δώσει την ευκαιρία στους γονείς να συσχετίσουν σύγχρονα εκπαιδευτικά θέματα με το θεωρητικό πλαίσιο της Διοίκησης της Εκπαίδευσης.

Πιο αναλυτικά, το σεμινάριο επιδιώκει τα ακόλουθα:

1. Την εξοικείωση των γονέων με τις σημαντικότερες έννοιες και θεωρίες της Εκπαιδευτικής Διοίκησης (π.χ. Διοικητικά Μοντέλα, Θεωρίες Ηγεσίας, Υποκίνησης, Επικοινωνίας)

2. Την κριτική εξέταση των θέσεων και αρχών των πιο πάνω θεωριών και την αξιολόγηση των πρακτικών εφαρμογών τους στην εκπαίδευση

3. Τη γνωριμία με τις ευθύνες και τα βασικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών λειτουργών

4. Την εξέταση του εκπαιδευτικού συστήματος της Κύπρου. Συγκεκριμένα θα εξεταστούν, η όλη δομή του συστήματος, τα καθήκοντα και οι ευθύνες των εκπαιδευτικών

5. Την ενημέρωση των γονέων σχετικά με τα πορίσματα ερευνών στους βασικούς τομείς της εκπαιδευτικής διοίκησης.

8. Ζώα συντροφιάς: Παιχνίδι ή υπόθεση ευθύνης; (Δαρείου Ευσταθίας, Δημοτική, Προσχολική)

Η ανάδειξη του  ζητήματος της "Υπεύθυνης Ιδιοκτησίας Ζώων", ως ένα βασικό ζήτημα για την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας και τη διασφάλιση της αειφορίας στην πόλη μας. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου αναζητούνται απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:

(α) Ποια τα θετικά και ποια τα αρνητικά αποτελέσματα στη ζωή μας από την ιδιοκτησία ζώων συντροφιάς;

(β) Πόσο έτοιμοι είστε να αποκτήσετε ένα κατοικίδιο; (γ) Ποιο κατοικίδιο μας ταιριάζει;

(δ) Ποιες είναι οι ανάγκες των ζώων συντροφιάς;

(ε) Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του/της υπεύθυνου/ης ιδιοκτήτη/τριας ζώων και ποιες οι ευθύνες του/της;

(στ) Στείρωση: απαραίτητη και ευεργετική ή εμπόδιο στην ευημερία του ζώου;

(ζ) Πώς να προσεγγίσω και να χαϊδέψω ένα σκυλί με ασφάλεια;

(η) Τι αρέσει στους ανθρώπους και δεν αρέσει στα σκυλιά;

(θ) Τι κάνω όταν βρεθώ απέναντι σε ένα επιθετικό σκυλί;

Το σεμινάριο προσφέρεται διαδικτυακά ή διά ζώσης.

9. Η πρόληψη και επίλυση συγκρούσεων: συναισθηματική νοημοσύνη και δεξιότητες επικοινωνίας (Στυλιανίδου Μαρία, Λευκωσία)

Η κατάρτιση των συμμετεχόντων ως προς τις θεωρητικές αρχές και πρακτικές τεχνικές της ορθής επικοινωνίας και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ορθής επικοινωνίας. Επιπλέον η καλλιέργεια και ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και συναισθηματικής νοημοσύνης για την απόκτηση δεξιοτήτων διαχείρισης διαπροσωπικών σχέσεων στο σχολικό περιβάλλον.

10. Θέματα Παραβατικής Συμπεριφοράς στο Σχολείο (Παπαδοπούλου Φωτεινή, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των γονέων σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στην προβληματική συμπεριφορά παιδιών σχολικής και εφηβικής ηλικίας:

α) πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η προβληματική συμπεριφορά στο σχολείο ή/και στην παιδική και εφηβική ηλικία;

β) τι στοιχεία περιλαμβάνει και ποια στοιχεία καταλήγουν στο πρόβλημα;

γ) πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωση της, αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών;

δ) πώς θα γίνει η λειτουργία της σχολικής τάξης αποτελεσματική; Αυτά είναι κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

11. Μαθαίνω να επικοινωνώ αποτελεσματικά με το παιδί και τον έφηβό μου (Δημητρίου Ανδρέας, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Τα παιδιά έχουν τεράστια ανάγκη για επικοινωνία με τους γονείς. Μέσα από αυτήν κατανοούν καλύτερα τον εαυτό τους και τον κόσμο, χτίζουν την αυτοπεποίθησή τους, αντλούν ασφάλεια και αγάπη. Για όλους αυτούς τους λόγους είναι πολύ σημαντικό για τους γονείς να είναι σε θέση να επικοινωνούν ανοιχτά και αποτελεσματικά με τα παιδιά. Η αποτελεσματική επικοινωνία ωφελεί όχι μόνο τα παιδιά, αλλά κάθε μέλος της οικογένειας. Οι σχέσεις μεταξύ των γονιών και παιδιών βελτιώνονται σημαντικά όταν υπάρχει αποτελεσματική επικοινωνία. Αυτό που φαίνεται να ισχύει σαν χρυσός κανόνας, είναι πως αν υπάρχει καλή επικοινωνία, υπάρχει και καλή σχέση – κάτι που ισχύει γενικότερα και όχι μόνο στη σχέση γονιών και παιδιών.

Το σεμινάριο αυτό λοιπόν, θα βοηθήσει τους γονείς να κατανοήσουν:

• τι είναι αποτελεσματική επικοινωνία

• τους παραδοσιακούς ρόλους που εφαρμόζουν όταν τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματα τους, και πως μπορούν να ξεφύγουν από αυτούς

• τι σημαίνει αμοιβαίος σεβασμός και αποδοχή συναισθημάτων

• τι σημαίνει ενεργητική ακρόαση και αντανακλαστική ακοή

Επίσης, το σεμινάριο αυτό θα βοηθήσει τους γονείς να αναπτύξουν:

• πρακτικούς τρόπους βοήθειας για επίλυση προβλημάτων των παιδιών τους όταν νιώθουν συναισθηματική αναστάτωση

• πρακτικούς τρόπους επικοινωνίας όταν οι ίδιοι οι γονείς νιώθουν συναισθηματική αναστάτωση από προβλήματα των παιδιών τους στο σπίτι

• την επικοινωνία του «Σ΄ αγαπώ» μέσα από πράξεις, και όχι με λόγια!

Για την επιτυχημένη έκβαση του σεμιναρίου, ο εισηγητής θα χρησιμοποιήσει οπτικό-ακουστικό υλικό, δηλαδή χρήση βίντεο από καθημερινές αλληλεπιδράσεις παιδιών με γονέων, και συζήτηση σε μικρές ομάδες ή/και στην ολομέλεια για τους σωστούς και λανθασμένους  τρόπους επικοινωνίας, καθώς και παραδείγματα όπου οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν τρόπους επικοινωνίας με τα παιδιά τους.

Το σεμινάριο αυτό θα δώσει έμφαση στις πιο κάτω θεματικές:

• Ορισμός επικοινωνίας

• Μορφές επικοινωνίας

• Αποτελεσματική και ουσιαστική επικοινωνία

• Παραδοσιακοί ρόλοι γονέων όταν τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματα τους προς αποφυγή

• Αμοιβαίος σεβασμός και αποδοχή συναισθημάτων

• Τα 6 βήματα που ακολουθούμε για την αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων

• Ενεργητική ακρόαση και ανοιχτές ερωτήσεις

• Ενίσχυση επικοινωνίας με απλές συμβουλές

• Επικοινωνώντας το «Σ΄ αγαπώ»

12. Οι συγκρούσεις σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς: είδη συγκρούσεων, αίτια συγκρούσεων, επιλογή τεχνικών διαχείρισης των συγκρούσεων  (Στυλιανού Ανδρέας, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Στο σεμινάριο αυτό θα αναλυθεί το θέμα των συγκρούσεων στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Θα μελετηθούν τα είδη των συγκρούσεων, τα αίτια των συγκρούσεων στο σχολείο, τα οφέλη και τα κόστη που μπορεί να συνεπάγονται οι συγκρούσεις στα σχολεία. Θα αναλυθεί η διαδικασία, τόσο της εμφάνισης και κλιμάκωσης της σύγκρουσης, όσο και της επιλογής των κατάλληλων τεχνικών για τη διαχείρισή της. Τέλος, θα αναδειχθεί η χαρτογράφηση της σύγκρουσης ως ένα ενδιαφέρον εργαλείο διαχείρισης της σύγκρουσης.

Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι γονείς θα μπορούν:

• Να ορίζουν τη σύγκρουση, να αναγνωρίζουν τα είδη και να ερμηνεύουν τα αίτια των συγκρούσεων

• Να απαριθμούν τα στάδια κλιμάκωσης της σύγκρουσης

• Να αποτιμούν τα αποτελέσματα της σύγκρουσης

• Να προλαμβάνουν ή/και να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις συγκρουσιακές καταστάσεις εφαρμόζοντας  κατάλληλες στρατηγικές, τεχνικές και εργαλεία μεταξύ των οποίων και τη  χαρτογράφηση της  σύγκρουσης.

13. Παιδικές ταυτότητες φύλου: Συζητώντας τον κοινωνικοποιητικό ρόλο της οικογένειας (Καλλίτση Γαλάτεια, Λευκωσία)

Το σεμινάριο αυτό συζητά το φύλο ως κοινωνική κατασκευή, και επικεντρώνεται στον ρόλο του κοινωνικού περιβάλλοντος, και κυρίως της οικογένειας, ως πεδίο αναπαραγωγής συγκεκριμένων παιδικών έμφυλων και σεξουαλικών ταυτοτήτων.  Συγκεκριμένα, το σεμινάριο συζητά τρόπους με τους οποίους το οικογενειακό περιβάλλον διαμορφώνει την ταυτότητα φύλου του παιδιού, τις αξίες που αντιστοιχούν στο κάθε φύλο, καθώς και τις θηλυκότητες/αρρενωπότητες που το παιδί αναπτύσσει.

Συζητούνται διάφορα θέματα όπως: η διαφοροποίηση στο έμφυλο περιβάλλον του παιδιού (π.χ. αγορά επίπλων, διακόσμησης, ρουχισμού), η διαφοροποίηση στις δραστηριότητες/ ενδιαφέροντα που συχνά προωθούνται τα παιδιά αναλόγως του φύλου τους, οι προσδοκίες όσον αφορά τις ακαδημαϊκές ικανότητες και τα «κατάλληλα» ακαδημαϊκά θέματα για το κάθε φύλο, καθώς και οι διαφοροποιημένοι τρόποι συμπεριφοράς και αντιμετώπισης του κάθε παιδιού αναλόγως του φύλου του. Συζητείται επίσης ο ρόλος άλλων σημαντικών παραγόντων κοινωνικοποίησης, όπως είναι το παιχνίδι, τα βιβλία, η καταναλωτική κουλτούρα κι ο ρόλος των ΜΜΕ στη συγκρότηση του κοινωνικού φύλου και  των θηλυκών και αρρενωπών ταυτοτήτων των παιδιών.

14. «Πρασινίζω» το σπίτι μου – «Πρασινίζω» το σχολείο μου (Φάνης Κωνσταντίνος , Χριστοδούλου Σοφία, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Θέματα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη. Σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση και η ενεργοποίηση γονέων, και η επαφή των μαθητών/μαθητριών με το φυσικό περιβάλλον, με τα φυτά και το χώμα. Επίσης, να καλλιεργήσουν αρωματικά φυτά και λαχανικά, να παρακολουθήσουν την ανάπτυξη τους και τη συγκομιδή τους στο σχολείο, και να αποκτήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Επίσης, να αναπτύξουν δράσεις  για οργανική καλλιέργεια, μείωση, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση των απορριμμάτων,  μείωση της σπατάλης νερού και των τροφίμων και  μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος.

Mέσα από βιωματικά εργαστήρια και διαδραστικές δραστηριότητες θα δοθούν οι βάσεις έτσι ώστε να ενσωματωθούν «πράσινες» πρακτικές στην καθημερινή ζωή τόσο στο σπίτι, όσο και σε σχολικό περιβάλλον. Πολλαπλές πτυχές των ζητημάτων που θα μελετηθούν απορρέουν από τους 17 στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης και συνάδουν με την Αειφόρο Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Πολιτική (ΑΠΕΠ).

15. Ρύθμιση (έντονων) συναισθημάτων - θυμού, φόβου, αισθήματος αβεβαιότητας - με την τεχνική του Focusing (διαδικασία Εστίασης) του Gendlin (Κότιτσα Μαρία, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος

Το παρόν σεμινάριο στοχεύει στο να αναδείξει τη σημασία του «να είμαστε» ή του να βιώνουμε έντονα συναισθήματα με τρόπο ώστε, η προσπάθεια της διαχείρισής τους να είναι επιτυχής. Το Focusing (διαδικασία Εστίασης) είναι ένας τέτοιος τρόπος βιωματικότητας, που από τη συστηματοποίησή του σε συγκεκριμένη τεχνική από τον Gendlin (Focusing, 1980), μέχρι σήμερα εφαρμόζεται σε ποικίλα πλαίσια. Στην 90λεπτη αυτή συνάντηση, μέσα από ασκήσεις, θα καλλιεργήσουμε δεξιότητες και ικανότητες προσέγγισης και επικοινωνίας (πρωτίστως με τον εαυτό μας), μέσω: της δημιουργίας ελεύθερου εσωτερικού χώρου, της δημιουργίας και διατήρησης αισθήματος ασφάλειας  και σεβασμού, καθώς και μέσω ανίχνευσης μιας βιωμένης αίσθησης (felt sense), μιας κατάστασης ή ενός συναισθήματος.

Συνεργασία Οικογένειας - Σχολείου Σε Θέματα Συμπεριφοράς: Αναπτύσσοντας Κοινή Γλώσσα στις Αναμενόμενες Συμπεριφορές (Λευκή Κουρέα, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Το σεμινάριο επικεντρώνεται σε γονείς/κηδεμόνες για ανάπτυξη κοινής γλώσσας σε κοινωνικές αξίες και συμπεριφορές μέσα στο πλαισιο πρόληψης ΠροΘεΣυ. Μέσα από το σεμιναριο οι γονείς ενημερώνονται για τον ρολο που μπορεί να διαδραματίσουν εντός και εκτός σχολικής μονάδας υιοθετώντας τη γλώσσα και τις πρακτικές του ΠροΘεΣυ για στήριξη και ενδυνάμωση του κοινωνικο-συναισθηματικού τομέα των παιδιών τους.

16. Τα μικρά αφεντικά: θέτουμε όρια στα παιδιά μας; (Δημητρίου Ανδρέας, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Πόσο εύκολο είναι να θέσουμε όρια στα παιδιά;

Τι πρέπει να γνωρίζουμε ως γονείς για να βοηθήσουμε στην οριοθέτηση των παιδιών μας;

Τα όρια υπάρχουν παντού και αφορούν όλους μας. Τα όρια δημιουργούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο κάθε άνθρωπος μπορεί να συνυπάρξει με τους συνανθρώπους του, όπου έχει τη δυνατότητα να αντλεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ικανοποίηση και ασφάλεια για να μπορεί να εξελίσσεται και να δημιουργεί.

Η οικογένεια είναι το πρώτο περιβάλλον μέσα στο οποίο το παιδί θα εκπαιδευτεί στην τήρηση των ορίων. Ένα ιδιαίτερο απαιτητικό έργο για τους γονείς, που πολλές φορές αποδεικνύεται και πολύ «ζόρικη» υπόθεση.

Στο σεμινάριο αυτό, οι γονείς θα έχουν τη δυνατότητα να αποσαφηνίσουν τις έννοιες της Οριοθέτησης και Πειθαρχίας. Θα ενημερωθούν για τα οφέλη, το χρόνο έναρξης της οριοθέτησης των παιδιών και ειδικότερα την οριοθέτηση των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, καθώς και τη γνωριμία τους με τις βασικές αρχές της οριοθέτησης.

Ένα σημαντικό μέρος του σεμιναρίου θα επικεντρωθεί στη μέθοδο οριοθέτησης των Φυσικών και Λογικών Συνεπειών, με εκτενή αναφορά σε παραδείγματα και αντιπαραδείγματα χρήσης της οριοθέτησης λογικών συνεπειών και πειθαρχίας στην καθημερινή οικογενειακή ζωή.

Το σεμινάριο αυτό θα δώσει έμφαση στις κάτω θεματικές:

• Τι είναι πειθαρχία και τι είναι οριοθέτηση;

• Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις δύο αυτές γονικές πρακτικές;

• Γιατί είναι σημαντικό οι γονείς να κάνουν χρήση ορίων;

• Πότε ξεκινά η οριοθέτηση;

• Τι επιδιώκει ένα παιδί με αρνητική, επίμονη, αντιδραστική και πεισματάρικη συμπεριφορά;

• Για ποιους λόγους τα παιδιά δεν είναι συνεργάσιμα με τους γονείς τους;

• Πώς τίθενται τα όρια;

• Πρακτικά λεκτικά παραδείγματα οριοθέτησης

• Συμπεριφορικές τεχνικές για την τροποποίηση της συμπεριφοράς

• Θετική ενίσχυση/ανταμοιβή

• Πίνακας δώρου ή οικονομία κουπονιών

• Μίμηση

• Αγνόηση

• Υπερδιόρθωση-θετική διόρθωση

• Time-out

• Διαφορές πειθαρχίας και οριοθέτησης με πρακτικά, λεκτικά, παραδείγματα

Στο σεμινάριο, ο εισηγητής σε μικρές ομάδες θα εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες/ουσες με παραδείγματα, οπτικό υλικό, και με σενάρια καθημερινής ζωής.

17. Το άγχος και ο αγχολυτικός ρόλος της μουσικής (Παγώνη Μιχάλης, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Το άγχος είναι ένα σημαντικό θέμα που ταλαιπωρεί πάρα πολλούς ανθρώπους, με έντονα σημάδια ψυχικής και σωματικής δυσφορίας. Σημάδια άγχους μπορούν να εμφανιστούν σε όλες τις ηλικίες. Πολύ συχνά, οι στρεσογόνες αιτίες επιδρούν άμεσα στην ψυχοσύνθεση των παιδιών και προκαλούν αντιδράσεις όπως: ανασφάλεια, αρνητισμό, αποξένωση, ακόμα και κατάθλιψη.

Η διαχείριση των αγχωτικών καταστάσεων που βιώνουν σχεδόν καθημερινά τα παιδιά λόγω σχολικών ή και άλλων υποχρεώσεων, αλλά και η προστασία της ψυχικής και σωματικής υγείας των παιδιών προσχολικής και δημοτικής εκπαίδευσης και ακόμα περισσότερο της ειδικής εκπαίδευσης,  μπορεί να καταπολεμηθεί σε μεγάλο βαθμό μέσω των Τεχνών και ειδικότερα μέσω της μουσικής. Η διατήρηση της ηρεμίας και ψυχραιμίας του παιδιού, διοχετεύοντας την ενέργεια του στη μουσική και γενικότερα στις τέχνες, θα τον βοηθήσει να ανακτήσει την ψυχική, πνευματική και σωματική ισορροπία, να αναπτύξει την αυτοπεποίθηση και τη δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα, να εξοικειωθεί όσο το δυνατό περισσότερο με μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης συναισθημάτων.