Δομημένα Προγράμματα Επιμόρφωσης εντός της σχολικής μονάδας
(1) Πρόληψη και διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού στο ΓυμνάσιοΟ σχολικός εκφοβισμός παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα κυριότερα προβλήματα, τα οποία καλείται να διαχειριστεί μια σχολική μονάδα σε παγκόσμιο επίπεδο (Espelage et al., 2016) . Ο σχολικός εκφοβισμός ορίζεται ως συστηματική και επαναλαμβανόμενη σκόπιμη πράξη βίας από κάποιον/ους που έχει/ουν περισσότερη δύναμη προς κάποιον/ους που έχει/ουν λιγότερη δύναμη (Gladden et al., 2014). Στη σχολική πραγματικότητα της Κύπρου, παρατηρείται δυσκολία στην αναγνώριση του εκφοβισμού και του διαχωρισμού του από άλλες μορφές βίας, καθώς και στις προσεγγίσεις διαχείρισης που προτείνονται σε κάθε περίπτωση. Η σωστή ενημέρωση και γεφύρωση της επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών,παιδιών και γονέων/κηδεμόνων μπορούν να βοηθήσουν στην υπέρβαση της δυσκολίας αυτής.
Τα Προγράμματα του ΠΑ.ΒΙ.Σ. που εφαρμόζονται σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια, έχουν στόχο τόσο την αναγνώριση και την κατανόηση της εκφοβιστικής συμπεριφοράς στο σχολείο, όσο και την έγκαιρη παρέμβαση με σκοπό τη μείωση του σχολικού εκφοβισμού και της θυματοποίησης. Επιπρόσθετα, στόχος των προγραμμάτων εκπαίδευσης είναι η ανάπτυξη ολιστικών προσεγγίσεων για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, με τη συμμετοχή και τη συμβολή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας σε συνεργασία με εξωτερικούς φορείς και την τοπική κοινότητα.
Με αυτό το Πρόγραμμα παρέχεται υποστήριξη σε Γυμνάσια για πρόληψη και διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού. Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει:
Συγκεκριμένα το Πρόγραμμα έχει στόχο την επιμόρφωση για τη(ν):
© 2010-2024 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων - Δήλωση απορρήτου