Σεμινάρια σε Σχολική Βάση

Έντυπα

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Παρουσιολόγιο σεμιναρίου

Αξιολόγηση σεμιναρίου

Επικοινωνία

Δρ Έλενα Παπαμιχαήλ

Phone22402367

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Δρ Δέσπω Κυπριανού

Phone22402384

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΑΣΗ (ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ)

Αξιοποίηση του πειράματος στο μάθημα της Φυσικής (Τσαλακός Γιώργος, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των καθηγητών Φυσικής σε θέματα αποτελεσματικής αξιοποίησης του πειράματος στο μάθημα της Φυσικής.

Δέκαθλο Φυσικών Επιστημών (Τσαλακός Γιώργος, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα αξιοποίησης βιωματικών δραστηριοτήτων στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών για πιο αντικειμενική διαμορφωτική αξιολόγηση της μάθησης.

Δημιουργική γραφή (Χαραλάμπους Ευαγγελία, Λευκωσία, Λάρνακα)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να μυήσει τους εκπαιδευτικούς στα μυστικά της δημιουργικής γραφής, εμπλουτίζοντας το μάθημα των Νέων αλλά και των Αρχαίων Ελληνικών.

Εναλλακτική διδασκαλία και αξιολόγηση στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών (Πιπονίδου Ευτυχία, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η παρουσίαση βασικών αρχών δόμησης μαθημάτων Αρχαίων Ελληνικών με αξιοποίηση εναλλακτικών και διαθεματικών προσεγγίσεων. Την παρουσίαση έτοιμων μαθημάτων που προσφέρθηκαν ήδη με ενθαρρυντική ανταπόκριση την περσινή χρονιά (με αξιοποίηση γελοιογραφιών/σκίτσων, εικαστικών και θεατρικών εργαστηρίων) θα ακολουθήσει εργαστηριακή συνάντηση κατά την οποία οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να σχεδιάσουν το δικό τους μάθημα.

Η διδακτική αξιοποίηση των πηγών και η συμβολή τους στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης (Σάββα Παναγιώτης, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

  • Τυπολογία ιστορικών πηγών και η σημασία τους στη διδακτική πράξη
  • Η ανάπτυξη κριτικής/ιστορικής σκέψης μέσα από τη διδασκαλία ιστορικών πηγών
  • Κριτήρια επιλογής πηγών, τρόποι προσέγγισης και επεξεργασίας τους.

Περιεκτική Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας στο Γυμνάσιο και Λύκειο (Λουκαΐδου Βασιλική, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί Οικιακής Οικονομίας στα θέματα που αφορούν στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, βάσει των δεικτών επιτυχίας και δεικτών επάρκειας του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες του σεμιναρίου θα υλοποιήσουν βιωματικές δραστηριότητες (μη τυπικής μάθησης) που αφορούν στο εν λόγω περιεχόμενο. Το περιεχόμενο των συναντήσεων βασίζεται, επίσης στις προτεινόμενες Ευρωπαϊκές Κατευθυντήριες Γραμμές της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας.

Πρακτικές εφαρμογές για την προώθηση των 17 παγκόσμιων στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης στη σχολική τάξη (Δαρείου Ευσταθία, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Το σεμινάριο επιδιώκει να ενδυναμώσει τον/την εκπαιδευτικό και τους/τις μαθητές/τριες, μέσα από βιωματικά εργαστήρια και διαδραστικές δραστηριότητες, ώστε να ενσωματωθούν στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική πολλαπλές πτυχές των ζητημάτων που απορρέουν από τους 17 στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης και συνάδουν με την Αειφόρο Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Πολιτική (ΑΠΕΠ) της σχολικής μονάδας. Το σεμινάριο περιλαμβάνει το θεωρητικό μέρος, το οποίο αποτελεί εισαγωγή στους στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης και στα βιωματικά εργαστήρια και μπορεί να προσφερθεί και εξ αποστάσεως. Στο πρακτικό μέρος μπορεί να προσφερθούν στις σχολικές μονάδες για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες βιωματικά εργαστήρια, όπως το Αστικό Πράσινο, η Σπατάλη τροφίμων, “Άσχημα τρόφιμα” (ugly foods), Παραγωγή και κατανάλωση, Διαχείριση απορριμμάτων, Αειφόρες πόλεις και κοινότητες, Καλή υγεία και ευημερία, Μηδενική φτώχια, Κλιματική Αλλαγή, Μηδενική πείνα, Δίκαιο εμπόριο, Ίσες ευκαιρίες μάθησης κ.λπ.. Σημειώνεται ότι τα συγκεκριμένα εργαστήρια σε σχολική βάση μπορούν να προσφερθούν, είτε με τη μορφή δειγματικού μαθήματος που θα προσφέρει το προσωπικό της Μονάδας για την Εκπαίδευση το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη σε μια τάξη και θα το παρακολουθήσουν οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, είτε σε χρόνο της συνεδρίας προσωπικού. Ο σχεδιασμός των εργαστηρίων σε μια τάξη, θα γίνεται πάντα σε συνεννόηση με τη σχολική μονάδα και το προσωπικό της Μονάδας για την Εκπαίδευση το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του σχολείου και των μαθητών/τριών του.

Τρόποι αξιολόγησης στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας (Λουκαΐδου Βασιλική, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί Οικιακής Οικονομίας στους τρόπους αξιολόγησης των μαθητών/τριών σε σχέση με το περιεχόμενο των θεματικών ενοτήτων του μαθήματος. Έμφαση θα δοθεί στη διαμορφωτική αξιολόγηση η οποία στοχεύει στη συμμετοχή των μαθητών/τριών, στην εμπλοκή τους σε δράσεις καθώς και στην καλλιέργεια της κριτικής τους σκέψης.