Σεμινάρια σε Σχολική Βάση

Έντυπα

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Παρουσιολόγιο σεμιναρίου

Αξιολόγηση σεμιναρίου

Επικοινωνία

Δρ Έλενα Παπαμιχαήλ

Phone22402367

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Δρ Δέσπω Κυπριανού

Phone22402384

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΑΣΗ (ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ)

Αειφόρος Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Πολιτική (ΑΠΕΠ) (Δαρείου Ευσταθία, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Το συγκεκριμένο σεμινάριο στοχεύει στην υποστήριξη της σχολικής μονάδας σε θέματα που άπτονται του σχεδιασμού, της ανάπτυξης και υλοποίησης της ΑΠΕΠ του σχολείου, με γνώμονα τις ιδιαίτερες ανάγκες του.

Δέκαθλο Φυσικών Επιστημών (Τσαλακός Γιώργος, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα αξιοποίησης βιωματικών δραστηριοτήτων στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών για πιο αντικειμενική διαμορφωτική αξιολόγηση της μάθησης.

Διδασκαλία της Ιστορίας (Κρόκου Ηλέκτρα, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να βοηθήσει τους/τις εκπαιδευτικούς που διδάσκουν Ιστορία στις τάξεις Γ’ – Στ’ στον προγραμματισμό και την οργάνωση των μαθημάτων τους, με βάση τους δείκτες επιτυχίας και επάρκειας.

Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μέσα από βιωματικές δραστηριότητες στις Φυσικές Επιστήμες και στα Μαθηματικά (Παπαριστοδήμου Έφη και Τσαλακός Γιώργος, Λευκωσία)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η ένταξη βιωματικών δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών. Το σεμινάριο υλοποιείται σε δύο φάσεις: βιωματικό εργαστήρι για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε συνεδρία προσωπικού για επεξήγηση της φιλοσοφίας και του θεωρητικού υπόβαθρου και βιωματικό εργαστήρι για τα παιδιά συγκεκριμένης τάξης του σχολείου.

Η προσέγγιση STEM στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Μια καινοτόμος μαθησιακή παρέμβαση (Δαρείου Ευσταθία, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Το σεμινάριο έχει σκοπό την εισαγωγή της παιδαγωγικής προσέγγισης STEM-STEAM-STEAME στη διδασκαλία θεμάτων Αειφόρου Ανάπτυξης, όπως Βιοκλιματικός Σχεδιασμός, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Αειφόρο Σπίτι, Αειφόρος Μετακίνηση, Κυκλοφοριακός Σχεδιασμός, Προσβασιμότητα, Συμπερίληψη, Πράσινο κ.λπ. Η μαθησιακή παρέμβαση αξιοποιεί καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία και τεχνολογίες, μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η σύνδεση της μάθησης με τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας. Κατά τη διάρκεια της μαθησιακής παρέμβασης, οι εκπαιδευόμενοι/ες εξερευνούν, διερευνούν, ανακαλύπτουν, οικοδομούν τη γνώση, εστιάζοντας στην επίλυση πραγματικών αυθεντικών προβλημάτων και καταστάσεων, οι οποίες σχετίζονται άμεσα με τα βιώματά τους, αξιοποιώντας παράλληλα, έννοιες, μεθοδολογίες και εργαλεία διαφόρων επιστημονικών τομέων (STEM: Science, Technology, Engineering, Mathematics), με σκοπό την καλλιέργεια και ανάπτυξη της καινοτομίας, της βιομηχανίας, της κριτικής σκέψης, της χρήσης μηχανικών τεχνολογιών, της παροχής ίσων ευκαιριών στην εκπαιδευτική πρακτική. Η παρούσα μαθησιακή παρέμβαση, αποτελεί μια πρόταση για τη διδασκαλία θεμάτων που εμπίπτουν κυρίως στην θεματική ενότητα «Αστική Ανάπτυξη» του Αναλυτικού Προγράμματος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη, ενώ συνδέεται και με τις ενότητες "Ενέργεια", "Βιοποικιλότητα" και "Μέσα Μεταφοράς" και ως εκ τούτου απευθύνεται σε σχολικές μονάδες των οποίων η Αειφόρος Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Πολιτική (ΑΠΕΠ) συνάδει με τις προαναφερόμενες θεματικές ενότητες.

Παιδική Λογοτεχνία: Κατανόηση, Δημιουργική Γραφή (Κουππάνου Άννα, Λευκωσία)

Ο σκοπός του σεμιναρίου είναι να αναδείξει την αμφίδρομη σχέση κατανόησης και δημιουργικής γραφής στη διδασκαλία της παιδικής λογοτεχνίας.

Πρακτικές εφαρμογές για την προώθηση των 17 παγκόσμιων στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης στη σχολική τάξη (Δαρείου Ευσταθία, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Το σεμινάριο επιδιώκει να ενδυναμώσει τον/την εκπαιδευτικό και τους/τις μαθητές/τριες, μέσα από βιωματικά εργαστήρια και διαδραστικές δραστηριότητες, ώστε να ενσωματωθούν στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική πολλαπλές πτυχές των ζητημάτων που απορρέουν από τους 17 στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης και συνάδουν με την Αειφόρο Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Πολιτική (ΑΠΕΠ) της σχολικής μονάδας. Το σεμινάριο περιλαμβάνει το θεωρητικό μέρος, το οποίο αποτελεί εισαγωγή στους στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης και στα βιωματικά εργαστήρια και μπορεί να προσφερθεί και εξ αποστάσεως. Στο πρακτικό μέρος μπορεί να προσφερθούν στις σχολικές μονάδες για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες βιωματικά εργαστήρια, όπως το Αστικό Πράσινο, η Σπατάλη τροφίμων, “Άσχημα τρόφιμα” (ugly foods), Παραγωγή και κατανάλωση, Διαχείριση απορριμμάτων, Αειφόρες πόλεις και κοινότητες, Καλή υγεία και ευημερία, Μηδενική φτώχια, Κλιματική Αλλαγή, Μηδενική πείνα, Δίκαιο εμπόριο, Ίσες ευκαιρίες μάθησης κ.λπ.. Σημειώνεται ότι τα συγκεκριμένα εργαστήρια σε σχολική βάση μπορούν να προσφερθούν, είτε με τη μορφή δειγματικού μαθήματος που θα προσφέρει το προσωπικό της Μονάδας για την Εκπαίδευση το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη σε μια τάξη και θα το παρακολουθήσουν οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, είτε σε χρόνο της συνεδρίας προσωπικού. Ο σχεδιασμός των εργαστηρίων σε μια τάξη, θα γίνεται πάντα σε συνεννόηση με τη σχολική μονάδα και το προσωπικό της Μονάδας για την Εκπαίδευση το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του σχολείου και των μαθητών/τριών του.