Σεμινάρια σε Σχολική Βάση

Έντυπα

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Παρουσιολόγιο

Επικοινωνία

Άννα Κουππάνου

Phone22402306

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 Άγχος Εξετάσεων: Αναγκαίο κακό ή μεγάλο εμπόδιο; (Χαρά Δημητρίου, Λευκωσία)

Το άγχος είναι ο φυσιολογικός τρόπος με τον οποίο αντιδρά το μυαλό και το σώμα μας σε κάθε νέα απειλητική ή συγκινησιακή κατάσταση. Η ενεργοποίηση αυτή τόσο του μυαλού όσο και του σώματος μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση πνευματικών ή και σωματικών προκλήσεων, στην επίλυση προβλήματος και την επίτευξη στόχων. Όταν όμως η συναισθηματική αυτή κατάσταση συνεχίζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργικότητα του ατόμου όπως σωματικοί πόνοι (π.χ., πονοκέφαλος ή και ημικρανία), έκπτωση στις γνωστικές δεξιότητες όπως αδυναμία συγκέντρωσης και διατήρησης της προσοχής, καθώς και συναισθηματικές δυσκολίες όπως μειωμένη διάθεση. Στη βάση αυτών των τόσο σημαντικών επιπτώσεων στη λειτουργικότητα του ατόμου, το άγχος της αξιολόγησης γίνεται η πιο σημαντική ανησυχία μεταξύ του μαθητικού πληθυσμού. Πώς λειτουργεί επομένως το άγχος της αξιολόγησης; Πώς μπορούμε να το αναγνωρίσουμε και τι είναι αυτό που μπορούμε να προτρέψουμε τους μαθητές να κάνουν για να το αντιμετωπίσουν; Στόχος του Σεμιναρίου είναι να μπορέσει να ενισχύσει την προσπάθεια των γονέων να κατανοήσουν τις δυσκολίες των μαθητών/-τριών και να συμβάλλουν με τρόπο ώστε να μειωθούν οι σημαντικές επιπτώσεις στη λειτουργικότητά τους.

 Ανάπτυξη γονικών δεξιοτήτων (Χριστιάνα Δίπλη, Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσός, Αμμόχωστος)

Βασικός πυλώνας του Σεμιναρίου είναι η εκπαίδευση των γονέων για την ανάπτυξη τρόπων διαχείρισης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους. Οι γονείς θα αποκτήσουν δεξιότητες, ώστε να μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους που παρουσιάζουν (α) αδιαφορία για το σχολείο και έλλειψη ταύτισης με τη σχολική εργασία, (β) άρνηση να ενσωματωθούν στο σχολικό περιβάλλον εξαιτίας της απόρριψης και/ή μη αποδοχής τους από τους υπόλοιπους μαθητές, και (γ) απειθαρχία και ανυπακοή στους σχολικούς κανονισμούς. Επιπλέον, το Σεμινάριο θα εστιάζει στην ανάπτυξη τρόπων βελτίωσης των σχέσεων και επικοινωνίας γονέων– μαθητών/-τριών και γονέων - καθηγητών. Επίσης, το Σεμινάριο θα στοχεύει στην ψυχική και συναισθηματική ενδυνάμωση των γονέων και στην ενίσχυσή τους με τις βέλτιστες επικοινωνιακές τεχνικές και άλλες δεξιότητες, ούτως ώστε να βελτιωθούν οι σχέσεις τους με τα παιδιά τους και το σχολείο. Ως εκ τούτου, οι γονείς θα αποκτήσουν δεξιότητες ζωής και τρόπους διαχείρισης των προβλημάτων που αναφύονται στο οικογενειακό και σχολικό πλαίσιο και στα διάφορα εξελικτικά στάδια των παιδιών τους.

 Αντιμετωπίζοντας το παιδικό/εφηβικό άγχος (Σπύρος Χαμπή, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Το Σεμινάριο σκοπό έχει να υποστηρίξει τους γονείς στην προσπάθειά τους να μειώσουν την ανησυχία του παιδιού τους διαμέσου της αποτελεσματικής διαχείρισης του άγχους. Οι δύο θεματικές ενότητες του Σεμιναρίου είναι σχεδιασμένες για να βοηθήσουν στην έγκαιρη αναγνώριση των σχετικών συμπτωμάτων και την χρήση κατάλληλων στρατηγικών ρύθμισης της οξείας και χρόνιας έντασης.

 Γονεϊκός και συναισθηματικός αλφαβητισμός (Χάρις Χαραλάμπους, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι:

-να κατανοήσουν οι γονείς τη σημασία και τη χρησιμότητα των γονεϊκών και συναισθηματικών τους δεξιοτήτων στην αποτελεσματική εφαρμογή του ρόλου τους,

-να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους μέσω βιωματικών μεθόδων,

-να αναστοχαστούν για τις πρακτικές που ακολουθούν και να ανταλλάξουν ιδέες μεταξύ τους.

 Γονείς αντιμέτωποι με την επιθετικότητα των παιδιών (Σοφία Καραβασίλη, Λεμεσός Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι:

- να αναγνωρίσουν τη διαφορά ανάμεσα στη βίαιη/επιθετική συμπεριφορά και την εκφοβιστική συμπεριφορά

- να κατανοήσουν την πολυπαραγοντική αιτιολογία του φαινομένου

- να αναζητήσουν και να συνειδητοποιήσουν ζητήματα στο μεγάλωμα των παιδιών τους που συνέβαλλαν στην ανάπτυξη αυτής της συμπεριφοράς

- να συνδέσουν δικές τους συμπεριφορές με τη στάση των παιδιών τους

- να αποκομίσουν ιδέες αλλαγής της δικής τους στάσης για να διευκολύνουν τα παιδιά σε δικές τους αλλαγές

 Δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας και επίλυσης συγκρούσεων (Χάρις Χαραλάμπους, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι:

-να κατανοήσουν οι γονείς τις παραμέτρους της αποτελεσματικής διαπροσωπικής επικοινωνίας,

-να κατανοήσουν οι γονείς ότι οι συγκρούσεις είναι φυσιολογικό φαινόμενο στη ζωή μας, ο τρόπος όμως που τις αντιμετωπίζουμε (εποικοδομητικά ή καταστροφικά) κάνει τα αποτελέσματά τους θετικά ή αρνητικά,

-να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ των διαφόρων επιπέδων έκφρασης και αναγκών κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης και ειδικά στις σχέσεις γονέων-παιδιών,

-να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους μέσα από στοχευμένες, βιωματικές μεθόδους.

Εκφοβιστική Συμπεριφορά (Μαρία Θεοφίλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Ο σκοπός του σεμιναρίου είναι:

• Να κατανοήσουν οι γονείς την έννοια του σχολικού εκφοβισμού.

• Να ενημερωθούν με διάφορα παραδείγματα και να διαχωρίσουν τον ····σχολικό εκφοβισμό από το πείραγμα.

• Να μάθουν για τις μορφές εκδήλωσης του σχολικού εκφοβισμού.

• Να ενημερωθούν για το ποιος είναι ο ρόλος της οικογένειας και πως μπορούν να βοηθήσουν.

• Να ενημερωθούν για το ποιος είναι ο ρόλος του σχολείου και πως μπορούν οι εκπαιδευτικοί να βοηθήσουν.

• Να γνωρίσουν τρόπους πρόληψης εκφοβιστικών συμπεριφορών.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

• Ορισμός και μορφές του φαινομένου

• Πορτρέτα του θύτη και του θύματος

• Παράγοντες που επιτείνουν τον σχολικό εκφοβισμό

• Συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού

• Πρόληψη των εκφοβιστικών μορφών συμπεριφοράς

• Εντοπίζοντας τα σημάδια εκφοβισμού

• Πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν

• Πώς μπορεί το σχολείο να βοηθήσει (Διαμόρφωση και καθορισμός αντιεκφοβιστκής πολιτικής)

• Βιωματικές ασκήσεις, video και μελέτες περίπτωσης θα συμπληρώσουν το θεωρητικό πλαίσιο του θέματος.

 Ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση των παιδιών (Βίκυ Χαραλάμπους, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα)

Η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμηση θεωρούνται υψίστης σημασίας και βασικά συστατικά για επιτυχία καθώς επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την ευτυχία μας. Έχουν θετική επίδραση στις επιδόσεις μας, στις σχέσεις μας και στις επιλογές που κάνουμε στη ζωή μας. Σε μεγάλο βαθμό αυτά που μας συμβαίνουν στο εξωτερικό περιβάλλον αντανακλούν τον τρόπο που εμείς οι ίδιοι αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας και καθρεφτίζουν τα συναισθήματά μας για τον εαυτό μας. To Εργαστήριο θα βοηθήσει τους γονείς ώστε να γνωρίσουν καλύτερα τα παιδιά τους, τις δυνατότητες και τα δυνατά στοιχεία του χαρακτήρα τους, να κατανοήσουν τις έννοιες της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης καθώς και πώς να τις αναπτύξουν και να τις ενισχύσουν στην καθημερινή τους ζωή.

 Η αυτοεκτίμηση των παιδιών. Εγώ είμαι Εγώ και είμαι Εντάξει (Σοφία Καραβασίλη, Λεμεσός, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι:

- να αναδείξουμε τη σχέση ανάμεσα στην αυτοεκτίμηση και την εικόνα που σχηματίζουν τα παιδιά για τον εαυτό τους από τις αντιδράσεις των άλλων,

- να αναγνωρίσουμε τη σχέση ανάμεσα στην αυτοεκτίμηση και την ανοιχτή επικοινωνία,

- να συζητήσουμε για τις αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών και το κλίμα στην οικογένεια που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν,

- να αναδείξουμε τη σημασία της αυτοεκτίμησης στην πρόληψη διαφόρων «δύσκολων» συμπεριφορών των παιδιών.

 Η σημασία του αθλητισμού στη σωματική, ψυχική και κοινωνική υγεία των παιδιών (Φωτεινή Παπαδοπούλου, Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των γονέων σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στη σημασία του Αθλητισμού και της Άσκησης σε θέματα βιολογικής, ψυχικής και κοινωνικής Υγείας των παιδιών. Συζητάμε για τη σημασία του αθλητισμού και το πόσο σημαντικό είναι να εντάξετε τα παιδιά σας σε προγράμματα άσκησης. Επιλέγουμε αθλήματα για τα παιδιά μας που ταιριάζουν στην προσωπικότητα τους, την ηλικία τους, το σωματότυπο τους και ενισχύουμε την ψυχο-κοινωνική τους διάσταση. Προλαμβάνουμε ψυχικά και κοινωνικά προβλημάτα, όπως προβλήματα σώματος, π.χ. εικόνα, αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές και ενισχύουμε την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση τους. Αυτά είναι κάποια από τα βασικά θέματα που θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου.

 Η σχέση μας με τον εαυτό μας (Ντενίσα Καρατζά, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Το εν λόγω Σεμινάριο εστιάζεται σε μια βασική διάσταση που ρυθμίζει τον αποτελεσματικό γονεϊκό ρόλο: τη σχέση του γονέα με τον εαυτό του, ως κάτι πολύ σημαντικό που ρυθμίζει εν συνεχεία τους ρόλους που έχει ως ενήλικας και κυρίως την ισορροπία τους. Στις πλείστες περιπτώσεις, η σημασία δίδεται στην ψυχολογία του παιδιού, και πολλές φορές παραλείπουμε να εξετάσουμε πως η ψυχολογία του γονέα επηρεάζει και αλληλοσυνδέεται με εκείνη του παιδιού. Σε αυτό το Σεμινάριο, οι γονείς, δίχως να υποβαθμίζουν τον γονεϊκό ρόλο, καλούνται να εστιαστούν στο πως θα ισορροπήσουν τις προσωπικές τους ανάγκες με τους πολλούς ρόλους-ευθύνες της καθημερινότητας και κυρίως αυτές που συνδέονται με τον γονεϊκό τους ρόλο.

 Θέματα παραβατικής συμπεριφοράς στο σχολείο (Φωτεινή Παπαδοπούλου, Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των γονέων σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στην προβληματική συμπεριφορά παιδιών σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η προβληματική συμπεριφορά στο σχολείο; Τι στοιχεία περιλαμβάνει και ποια στοιχεία καταλήγουν στο πρόβλημα; Πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωσή της αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών; Πώς θα γίνει η λειτουργία της σχολικής τάξης αποτελεσματική; Αυτά είναι κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου.

 Μαθαίνω να επικοινωνώ αποτελεσματικά με το παιδί και τον έφηβό μου (Ανδρέας Δημητρίου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Τα παιδιά έχουν τεράστια ανάγκη την επικοινωνία με τους γονείς. Μέσα από αυτήν κατανοούν καλύτερα τον εαυτό τους και τον κόσμο, χτίζουν την αυτοπεποίθησή τους, αντλούν ασφάλεια και αγάπη. Για όλους αυτούς τους λόγους είναι πολύ σημαντικό για τους γονείς να είναι σε θέση να επικοινωνούν ανοιχτά και αποτελεσματικά με τα παιδιά. Η αποτελεσματική επικοινωνία ωφελεί όχι μόνο τα παιδιά, αλλά κάθε μέλος της οικογένειας. Οι σχέσεις μεταξύ των γονιών και παιδιών βελτιώνονται σημαντικά όταν υπάρχει αποτελεσματική επικοινωνία. Αυτό που φαίνεται να ισχύει σαν χρυσός κανόνας, είναι πως αν υπάρχει καλή επικοινωνία υπάρχει και καλή σχέση – κάτι που ισχύει γενικότερα και όχι μόνο στη σχέση γονιών και παιδιών.

Στο Σεμινάριο αυτό λοιπόν θα βοηθήσει τους γονείς να κατανοήσουν:

• τι είναι αποτελεσματική επικοινωνία

• τους παραδοσιακούς ρόλους που εφαρμόζουν όταν τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματα τους και πως μπορούν να ξεφύγουν από αυτούς

• τι σημαίνει αμοιβαίος σεβασμός και αποδοχή συναισθημάτων

• τι σημαίνει ενεργητική ακρόαση και αντανακλαστική ακοή.

Επίσης, το Σεμινάριο αυτό θα βοηθήσει τους γονείς να αναπτύξουν:

• πρακτικούς τρόπους βοήθειας για επίλυση προβλημάτων των παιδιών τους όταν νιώθουν συναισθηματική αναστάτωση

• πρακτικούς τρόπους επικοινωνίας όταν οι ίδιοι οι γονείς νιώθουν συναισθηματική αναστάτωση από προβλήματα των παιδιών τους στο σπίτι

• την επικοινωνία του «Σ΄ αγαπώ» μέσα από πράξεις και όχι με λόγια!

Για την επιτυχημένη έκβαση του Σεμιναρίου ο εισηγητής θα χρησιμοποιήσει οπτικό-ακουστικό υλικό, δηλαδή χρήση βίντεο από καθημερινές αλληλεπιδράσεις παιδιών με γονέων και συζήτηση σε μικρές ομάδες ή/και στην ολομέλεια των σωστών και λανθασμένων τρόπων επικοινωνίας καθώς και παραδείγματα όπου οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν τρόπους επικοινωνίας με τα παιδιά τους.

Το Σεμινάριο αυτό θα δώσει έμφαση στις πιο κάτωθι θεματικές:

• Ορισμός επικοινωνίας

• Μορφές επικοινωνίας

• Αποτελεσματική και ουσιαστική επικοινωνία

• Παραδοσιακοί ρόλοι γονέων όταν τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματα τους προς αποφυγή

• Αμοιβαίος σεβασμός και αποδοχή συναισθημάτων

• Τα 6 βήματα που ακολουθούμε για την αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων

• Ενεργητική ακρόαση και ανοιχτές ερωτήσεις

• Ενίσχυση επικοινωνίας με απλές συμβουλές

• Επικοινωνώντας το «Σ΄ αγαπώ»

 Μάθηση στο Fortnite και άλλα βιντεοπαιχνίδια: Ο ρόλος των γονέων (Ελισάβετ Κιούρτη, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Εκατομμύρια παιδιά και έφηβοι παγκοσμίως ασχολούνται καθημερινά με τα βιντεοπαιχνίδια κάτι που ενισχύει τον φόβο και την ανησυχία των γονέων για το μέλλον των παιδιών τους. Σύγχρονες επιστημονικές έρευνες από τον χώρο της κοινωνιογλωσσολογίας, του γραμματισμού και της νευρολογίας δείχνουν ότι τα βιντεοπαιχνίδια συνεισφέρουν σημαντικά στη ενεργή μάθηση, κοινωνικοποίηση και διασκέδαση των παιδιών και εφήβων. Σκοπός λοιπόν, του διαδραστικού Σεμιναρίου είναι η διεπιστημονική παρουσίαση και ανάλυση βιντεοπαιχνιδιών με εστίαση στα βίαια βιντεοπαιχνίδια τα οποία κατακρίνονται συχνά από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ότι συνεισφέρουν στην προαγωγή αρνητικών και βίαιων συμπεριφορών των παιδιών. Επιπλέον, θα παρουσιαστεί η σχέση των βιντεοπαιχνιδιών με τον γραμματισμό, την μάθηση και την κοινωνικοποίηση και πώς αυτά σχετίζονται με την σχολική επίδοση των παιδιών και εφήβων. Το διαδραστικό Σεμινάριο κλείνει με προτάσεις προς τους γονείς για λειτουργική χρήση των βιντεοπαιχνιδιών στο σπίτι, καθώς και συζήτηση ερωτημάτων ή ανησυχιών που ενδεχομένως να έχουν οι γονείς.

 Οικογένεια και Σχολείο: οι δύο παιδαγωγικοί πόλοι στη ζωή του παιδιού (Ιωάννης Χριστοδούλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η περιγραφή της σχέσης σχολείου και οικογένειας, όπως διαμορφώνεται στο σύγχρονο πλαίσιο ζωής και στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα. Θα αναλυθούν ενδελεχώς πρότυπα κοινών δράσεων, καθώς και η σκοπιμότητα και η σημασία τους για την ισορροπημένη ανάπτυξη των μαθητών/-τριών και για την αποτελεσματικότερη δυνατή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 Όρια με Αγάπη: Μια καθημερινή υπόθεση των γονιών (Σοφία Καραβασίλη, Λεμεσός, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι:

- Να κατανοήσουν οι γονείς τη διάσταση της ύπαρξης και την διατήρησης των ορίων στο μεγάλωμα των παιδιών,

- Να συνειδητοποιήσουν πως η έννοια των ορίων είναι συνδεδεμένη με την αγάπη και την αυτοεκτίμηση των παιδιών,

- Να εκφράσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όσο αφορά στη θέσπιση και την τήρηση ορίων στην οικογένεια τους,

- Να μάθουν τεχνικές που συμβάλουν στη θέσπιση ορίων.

Πρόληψη και Αντιμετώπιση Παραβατικής συμπεριφοράς-Διαχείριση θυμού (Μαρία Θεοφίλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η απόκτηση εξιδεικευμένων γνώσεων των γονιών στο θέμα της· νεανικής παραβατικότητας, στους τρόπους πρόληψης αλλά και διαχείρισης του φαινομένου.· Επίσης, οι γονείς θα εκπαιδευτούν σε τεχνικές διαχείρισης θυμού των παιδιών τους.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

• Ορισμός παραβατικής συμπεριφοράς

• Μορφές παραβατικής συμπεριφοράς ως κοινωνικό φαινόμενο, παραδείγματα

• Αίτια παραβατικότητας (Παράγοντες κινδύνου και προστατευτικοί παράγοντες)

• Πρόληψη παραβατικής και βίαης συμπεριφοράς

• Πώς κατανοούμε και πως διαχειριζόμαστε έντονα ξεσπάσματα

• Συνήθη λάθη και πως να τα αποφύγουμε- Πρακτικά βήματα αντιμετώπισης

• Εξάσκηση σε τεχνικές διαχείρισης θυμού και επιθετικής συμπεριφοράς των παιδιών.

Σεξουαλική Αγωγή και Υγεία των Νέων (Φωτεινή Παπαδοπούλου, Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των γονέων σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η σεξουαλική αγωγή; Τι στοιχεία πρέπει να περιλαμβάνει; Ποιες στρατηγικές προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την σεξουαλική αγωγή σε παιδιά, την πρόληψη και διαχείριση προβληματικών συμπεριφορών σχετικών με το θέμα; Eίναι καλό να συζητάμε και να αφήνουμε ανοιχτές τις διόδους επικοινωνίας - ποιος ο ρόλος των γονέων σε "ευαίσθητα" ζητήματα; Πώς διαχειριζόμαστε τις κρίσεις που μπορεί να προκύψουν; Αυτά είναι κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου.

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και Πρόληψη Περιστατικών Κακοποίησης (Μαρία Θεοφίλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η ενημέρωση και η επιμόρφωση των γονέων για το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Θα συζητηθούν τρόποι για το πώς προσεγγίζονται ευαίσθητα θέματα γύρω από το θέμα της σεξουαλικότητας αλλά και το πώς απαντάμε στις διάφορες ερωτήσεις των παιδιών.· Απώτερος στόχος είναι να δοθούν κατευθυντήριες γραμμές για την πρόληψη περιστατικών κακοποίησης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

• Ορισμός σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης

• Στάδια σεξουαλικής ανάπτυξης παιδιών

• Εφηβεία και Σεξουαλικότητα

• Στάσεις γονέων απέναντι στην σεξουαλικότητα των παιδιών

• Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών και απαντήσεις στις ερωτήσεις τους

• Είναι φυσιολογικό να αυνανίζεται στα 3 του χρόνια;

• Μέχρι πότε μας βλέπει γυμνούς και κοιμάται στο κρεβάτι μας;

• Τι γίνεται όταν ξεκινάει να εξερευνά και τα σώματα άλλων;

• Πώς να του μιλήσω για το σεξ;

• Πώς θα μάθει να προστατεύει τον εαυτό του και να λέει όχι σε αγγίγματα από αγνώστους;

• Προσέγγιση της έννοιας «σεξουαλική κακοποίηση και παρενόχληση»

• Προσέγγιση παιδιών – θυμάτων

• Βασικοί κανόνες πρόληψης και διαπαιδαγώγησης (Αποτελεσματική επικοινωνία, εμπιστοσύνη, καλή σχέση με το παιδί, διαθεσιμότητα ενήλικα)

• Βιωματικές ασκήσεις, video και μελέτες περίπτωσης θα συμπληρώσουν το θεωρητικό πλαίσιο του θέματος

• Αναφορά στον κανόνα του εσωρούχου.

 Συζητάμε για το ΣΩΜΑ και την ΕΙΚΟΝΑ των Νέων (Φωτεινή Παπαδοπούλου, Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των γονέων σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν σε προβλήματα που σχετίζονται με το σώμα, π.χ. εικόνα, αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές, ανορεκτικές και βουλιμικές συμπεριφορές παιδιών σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η προβληματική συμπεριφορά στο σώμα και πώς την εξηγούμε με ψυχο-κοινωνικά κριτήρια; Τι στοιχεία περιλαμβάνει και ποια στοιχεία καταλήγουν στο πρόβλημα; Πώς γίνεται η αναγνώριση των πρωτογενών χαρακτηριστικών που διέπουν την εκδήλωση προβλημάτων αλλά και ποιες στρατηγικές παρέμβασης προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον και την πρόληψη και διαχείριση αντίστοιχων συμπεριφορών; Πώς φέρομαι στο παιδί μου όταν αντιμετωπίζει συγκεκριμένα θέματα με το σώμα του; Αυτά είναι κάποια από τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου.

 Συναισθηματική Νοημοσύνη: η άγνωστη ευφυΐα (Κωνσταντίνος Στεφανής, Λευκωσία, Λάρνακα)

Για αρκετά χρόνια η νοημοσύνη σχετιζόταν με τον παραδοσιακό ορισμό της ευφυΐας και μετριόταν με έναν συγκεκριμένο τρόπο.

Στο πλαίσιο του Σεμιναρίου θα καταδειχθεί γιατί η συναισθηματική νοημοσύνη είναι πιο σημαντική από το δείκτη νοημοσύνης (IQ).

Αναλυτικότερα θα απαντηθούν τα εξής ερωτήματα:

Τί είναι η συναισθηματική νοημοσύνη (EQ);

Σε τι διαφέρει από τη διανοητική νοημοσύνη (IQ);

Ποιά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της;

Με ποιο τρόπο συμβάλλει στην επαγγελματική και στην προσωπική επιτυχία;

Με ποιους τρόπους μπορεί να βελτιωθεί;

 Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας (Λοΐζος Συμεού, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Στο Εργαστήριο αυτό οι συμμετέχοντες/ουσες θα εργαστούν για τη διερεύνηση των παραστάσεων και προσδοκιών τους σε σχέση με το ποιοι είναι οι γονείς και ποιο το σχολείο και οι στόχοι του σήμερα. Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν συγκεκριμένες πρακτικές για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε σε μια σχολική μονάδα να οργανωθεί η συνεργασία Σχολείου και Οικογένειας μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων/οικογενειών, για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά στο σχολικό μικροεπίπεδο η πρόκληση για βελτίωση του μαθησιακού σχολικού περιβάλλοντος για ΟΛΟΥΣ τους μαθητές/-τριες (από οποιαδήποτε οικογένεια κι αν προέρχονται).

 Τεχνικές ενδυνάμωσης των γονέων σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό (Χριστιάνα Δίπλη, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Βασικός πυλώνας του Σεμιναρίου είναι η εκπαίδευση των γονιών για την ανάπτυξη τρόπων διαχείρισης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τόσο οι ίδιοι όσο και το παιδί τους σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό. Οι γονείς θα αποκτήσουν δεξιότητες ώστε να μπορούν να βοηθήσουν το παιδί που είναι είτε θύμα, θύτης και/ή παρατηρητές κατά την εκδήλωση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού.

Επιπλέον, το Σεμινάριο εστιάζεται στην ανάπτυξη τρόπων βελτίωσης των σχέσεων και επικοινωνίας μεταξύ των γονέων και του παιδιού τους, και των γονέων με τους εκπαιδευτικούς. Επίσης, το Σεμινάριο στοχεύει στην ενδυνάμωση των γονέων, και ενίσχυση τους με τις βέλτιστες επικοινωνιακές τεχνικές και άλλες δεξιότητες, ούτως ώστε να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τον σχολικό εκφοβισμό. Ως εκ τούτου, οι γονείς θα αποκτήσουν δεξιότητες και τρόπους διαχείρισης των προβλημάτων που αναφύονται από τον σχολικό εκφοβισμό.

 Ψυχική ανθεκτικότητα για εμάς και τα παιδιά μας (Βίκυ Χαραλάμπους, Λευκωσία, Λάρνακα)

Ψυχική ανθεκτικότητα: αναφέρεται στην ικανότητα του ατόμου για προσαρμογή παρά την ύπαρξη δυσκολιών, στρεσογόνων ή τραυματικών γεγονότων, στην αποτελεσματική αντιμετώπισή τους και στην ανάκαμψη και ενδυνάμωση μέσα από αυτά. Η αναφορά σε τεχνικές για ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες στο να αναπτύξουν θετικές στρατηγικές αντιμετώπισης προκειμένου να μάθουν να προσαρμόζονται στις αλλαγές, να διαχειρίζονται οι μαθητές το άγχος των εξετάσεων και οι γονείς το εργασιακό άγχος, να υιοθετήσουν ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής, να βρίσκουν λύσεις σε προβλήματα, όπως ο εκφοβισμός και η παρενόχληση, να έχουν πιο θετικές σχέσεις και ισχυρότερη αυτοεικόνα.

 Ψυχική ανθεκτικότητα: ο ρόλος των γονέων στην ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών (Ντενίσα Καρατζά, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Το εν λόγω Σεμινάριο αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους γονείς να αναπτύξουν στάσεις και δεξιότητες ενδυνάμωσης των παιδιών τους με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση προκλήσεων που μπορεί να προκύπτουν στο σχολείο ή γενικότερα στην ζωή τους. Η ψυχική ανθεκτικότητα, ως βασικό ζητούμενο της εποχής μας, θεωρείται αναγκαία και ο ρόλος των γονέων στην ανάπτυξή της καθοριστικής σημασίας.