fysi

Πλαίσιο:
Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας

Κωδικός: ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ/ΠΑΙΔΙ/ 0308(ΒΙΕ)/07

Έναρξη: 2010

Λήξη: 2012

Προϋπολογισμός: €99.000

Άτομο Επικοινωνίας:
Αραβέλλα Ζαχαρίου

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Ιστοσελίδα έργου: http://www.ncu.org.cy/induction/index.html

Η ομάδα των νεοεισερχομένων, όπως και η ομάδα των φοιτητών δασκάλων είναι μια ιδιαίτερη ομάδα εκπαιδευτικών. Οι νεοεισερχόμενοι στο επάγγελμα εκπαιδευτικοί καλούνται να ανταποκριθούν στις πολλαπλές προκλήσεις που αφορούν τις στοιχειώδεις παιδαγωγικές τους δεξιότητες και συνδέονται με την ανάγκη για ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Την πρόκληση αυτή θα συναντήσουν και οι φοιτητές των παιδαγωγικών τμημάτων με την έναρξη της επαγγελματικής τους καριέρας ως εκπαιδευτικοί. Ένα πρόγραμμα κατάρτισης ή ένταξης των εκπαιδευτικών στα σχολεία με πλαίσιο αναφοράς την Εκπαίδευση για Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ) θα τους προετοιμάσει όχι μόνο για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ΕΑΑ ως νέο πεδίο στην εκπαίδευση αλλά και θα τους καταστήσει ποιοτικούς εκπαιδευτικούς γενικότερα.

Η συλλογιστική του προγράμματος INDUCTION στηρίζεται στο συγκερασμό των προτεραιοτήτων που τίθενται στο Κυπριακό και διεθνές πεδίο της παιδαγωγικής επιστήμης για ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας και αξιοποιεί την ΕΑΑ ως βασική εκπαιδευτική προτεραιότητα η οποία συνδέεται με την ποιοτική εκπαίδευση. Ανταποκρίνεται επίσης, στην ανάγκη για ενίσχυση της επάρκειας των εκπαιδευτικών για αποτελεσματική εφαρμογή της ΕΑΑ μέσα από την προώθηση ολοκληρωμένων προγραμμάτων εκπαίδευσης τους κατά τα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής τους πορείας.

Η πολυπλοκότητα της έννοιας και του περιεχομένου της ΕΑΑ, αξιοποιείται από το ερευνητικό έργο ως το ιδανικό πλαίσιο για την εισαγωγή των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών (ΝΕ) στην εκπαίδευση, αφού παρέχει ευκαιρίες για απόκτηση πλούσιων παιδαγωγικών εμπειριών και δεξιοτήτων από ένα ευρύ φάσμα γνωστικών πεδίων και προωθεί την επίτευξη απαραίτητων, εκπαιδευτικών στόχων όπως η ανάπτυξη κοινωνικού και περιβαλλοντικού ήθους και αξιών.

Σκοπός του έργου είναι η ανάδειξη της σημασίας των προγραμμάτων ένταξης νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών στη δημοτική και προδημοτική εκπαίδευση μέσα από το πλαίσιο της ΕΑΑ, τόσο σε σχέση με τη μελλοντική επαγγελματική τους πρακτική, όσο και σε θέματα ΕΑΑ. Το έργο στηρίζει την εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδιασμού για την ΕΑΑ και την προσπάθεια για ποιοτική αναβάθμιση των προγραμμάτων επιμόρφωσης (εκπαιδευτική μεταρρύθμιση) και συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Το έργο υλοποιείται στα πλαίσια του Eπιχειρησιακού Προγράμματος: Αειφόρος Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα 2007-2013, Κοινωνικές, Οικονομικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Δράση: Παιδεία του Ιδρύματος Προώθησης Έρευνας (ΙΠΕ). Χρηματοδοτείται από το ΙΠΕ και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όλο το παραγόμενο υλικό βρίσκεται διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του προγράμματος http://www.ncu.org.cy/induction/index.html

Εταίροι: Frederick Research Centre, University of Zurich, University of Alberta Canada