ats2020

Πλαίσιο: Erasmus+ (Key Action 3 - Support for policy reform - Prospective initiatives)

Έναρξη: Μάρτιος 2015

Λήξη: Μάρτιος 2018

Προϋπολογισμός: €2.600.000

Το έργο «ATS2020: Assessment of Transversal Skills 2020» στοχεύει στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) για την ανάπτυξη και αξιολόγηση κομβικών δεξιοτήτων των μαθητών για τον 21ο αιώνα, σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), μέσα από ένα μαθησιακό μοντέλο βασισμένο στον ηλεκτρονικό φάκελο επιτευγμάτων. Ειδικότερα, το έργο στοχεύει στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και του ηλεκτρονικού φακέλου (portfolio) για σκοπούς αξιολόγησης του μαθητή, στη βάση των κομβικών οριζόντιων δεξιοτήτων (π.χ. κριτική σκέψη, ψηφιακές δεξιότητες, αυτοαξιολόγηση). Απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού (Ε’ και Στ’ τάξη)  και γυμνασίου.

Οι δράσεις του έργου αναμένεται να υλοποιηθούν σε τρεις φάσεις: τον σχεδιασμό του έργου και την ανάπτυξη σχετικών εργαλείων (1η χρονιά), την πιλοτική εφαρμογή στα σχολεία και την παρακολούθησή της (2η χρονιά), καθώς και την ανάλυση αποτελεσμάτων και τη συγγραφή εκθέσεων (3η χρονιά).

Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (Key Action 3 - Support for policy reform - Prospective initiatives) για 3 χρόνια και έχει προϋπολογισμό που ανέρχεται στα €2.600.000.

Στο έργο συμμετέχουν 17 ευρωπαϊκοί οργανισμοί από 11 ευρωπαϊκές χώρες, με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.) να έχει το συντονισμό (Project Coordinator) της όλης προσπάθειας. Ειδικότερα, εμπλεκόμενοι στο εν λόγω έργο είναι υπουργεία παιδείας χωρών-μελών της Ε.Ε., ινστιτούτα εκπαίδευσης, πανεπιστήμια και άλλοι φορείς. Από την Κύπρο, στο πρόγραμμα συμμετέχουν ως εταίροι, μαζί με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (Υ.Π.Π.) και οι Διευθύνσεις Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Στα 3 χρόνια της ζωής του έργου, οι χώρες που συμμετέχουν θα εφαρμόσουν στα εκπαιδευτικά τους συστήματα το μαθησιακό μοντέλο που εισηγείται η ομάδα του έργου. Η εφαρμογή θα αξιολογηθεί και τα συμπεράσματα θα δοθούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως εισηγήσεις πολιτικής, καθώς η έμφαση στην τεχνολογία αλλά κυρίως στην αξιολόγηση του μαθητή και των οριζόντιων και κομβικών δεξιοτήτων, εμπίπτει στις εμφάσεις της Ε.Ε. και τους στόχους του «Ευρώπη 2020».

Στο πλαίσιο των προτεραιοτήτων του Υ.Π.Π. για εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, το Π.Ι. θα εργαστεί συστηματικά, σε συνεργασία με όλες τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς και μαθητές, αλλά και όλους τους εταίρους από την Κύπρο και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, για την υλοποίηση δράσεων που θα προωθούν τη βελτίωση των μαθησιακών επιπέδων των μαθητών μας του Δημοτικού και Γυμνασίου, μέσω της καλλιέργειας κομβικών, οριζόντιων δεξιοτήτων όπως π.χ. της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας κ.ά, αξιοποιώντας ταυτόχρονα τις σύγχρονες τεχνολογίες. Η εμπειρογνωμοσύνη των λειτουργών του Π.Ι. αλλά και του Υ.Π.Π. γενικότερα σε θέματα υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων, καθώς και τα τελικά προϊόντα του έργου, θα λειτουργήσουν καταλυτικά στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος, στο πλαίσιο των στόχων του Υ.Π.Π.

Ημερολόγιο:

  • 12-13 Μαρτίου 2015 (Βρυξέλες, Βέλγιο): Συνάντηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή EACEA (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency) και παρουσίαση του έργου.
  • 2-3 Απριλίου 2015 (Λεμεσός, Κύπρος): Εναρκτήρια συνάντηση έργου στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι 17 ευρωπαϊκών οργανισμών από 11 ευρωπαϊκές χώρες.

Ανακοινώσεις Τύπου:

Φιλελεύθερος
Paideia News
iKypros
onlyCy
palo.com.cy

Ομάδες Κοινωνικής Δικτύωσης:
https://twitter.com/ats2020project