Οικοσελίδα | Σεμινάρια | Συμμετέχοντα σχολεία | Επιμορφωτικό και υποστηρικτικό υλικό | Εγκύκλιοι - Ανακοινώσεις |
(με αλφαβητική σειρά)
Καλυψώ Απέργη
22402375
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Δρ Δάφνη Νικολαΐδου
22402444
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Για «...έναν κόσμο όπου κάθε νέος ή νέα ανεξαρτήτως ηλικίας, θρησκεύματος ή κουλτούρας θα έχει στη διάθεσή του τα εργαλεία και την ενθάρρυνση για να αξιοποιήσει το δημιουργικό του δυναμικό»
Απόσπασμα από το Εγχειρίδιο Δημιουργικών Δραστηριοτήτων Εμψύχωσης, PYE
H Εκπαίδευσης δημιουργικής εμψύχωσης βασίζεται στο Μοντέλο Δημιουργικής Κοινότητας, το οποίο συνδυάζει τις εκφραστικές τέχνες, τη βιωματική μάθηση και τη δημιουργική εμψύχωση προσφέροντας εμπειρίες μάθησης σε εφήβους και ενήλικες που έχουν τη δύναμη να τους αλλάξουν τη ζωή.
Γιατί όμως η επιλογή της Τέχνης ως το μέσο εκπαίδευσης;
ΓΕΝΝΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΧΑΡΑΣ:
Όταν εκφραζόμαστε δημιουργικά σε ένα περιβάλλον όπου κανείς δεν μας κατακρίνει απλούστατα περνάμε πολύ καλά. Ως δια μαγείας, οι ανησυχίες για το παρελθόν ή το μέλλον εξαφανίζονται και ζούμε μόνο για την κάθε στιγμή. Όταν εκφραζόμαστε χωρίς να επιδιώκουμε την τελειότητα, βιώνουμε ευτυχία σε όποια κατάσταση κι αν βρισκόμαστε.
ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ:
Οι κοινότητες όπου στην εκπαίδευση περιλαμβάνονται οι τέχνες δίνουν την ευκαιρία σε όλους να ακτινοβολήσουν, να εκτεθούν και να κερδίσουν την εκτίμηση των άλλων. Όταν οι άνθρωποι παίρνουν δημιουργικά ρίσκα και5 προσλαμβάνουν θετικά σχόλια από τους ομότιμους και τους μέντορές τους, η αυτοπεποίθησή τους απογειώνεται. Η αυτοεκτίμηση αναπτύσσεται με απόλυτα φυσικό τρόπο όταν αξιοποιούμε επανειλημμένα τις ευκαιρίες για δημιουργικό ρίσκο.
ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΤΗΝ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ:
Οι νευροεπιστήμονες ανακάλυψαν ότι ο εγκέφαλός μας διαθέτει κατοπτρικούς νευρώνες οι οποίοι ενεργοποιούνται όταν παρατηρούμε τα συναισθήματα κάποιου άλλου. Οι νέοι συμπάσχουν όταν ακούν άλλους νέους να εκφράζουν τα ειλικρινή τους συναισθήματα μέσω της ποίησης, της μουσικής και άλλων τεχνών.
ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ:
Η δημιουργική έκφραση μάς φέρνει σε επαφή με τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Μας συναρπάζει γιατί μας διακινεί δημιουργικά. Μας κάνει να αισθανόμαστε ζωντανοί καθώς δίνει διέξοδο στη φαντασία μας. Οι άνθρωποι είμαστε φτιαγμένοι ώστε να προσπαθούμε να βρούμε το νόημα της ζωής και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της διεργασίας πραγματοποιείται στον εσωτερικό κόσμο της φαντασίας μας όπου συνεργάζεται η καρδιά και το μυαλό.
ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΠΑΦΗ:
Ο Daniel Goleman, συγγραφέας μιας σειράς δημοφιλών βιβλίων για την κοινωνική και τη συναισθηματική ευφυΐα, ισχυρίζεται ότι το βασικό καθήκον ενός ηγέτη είναι να συντονιστεί συναισθηματικά με την ομάδα του. Η δημιουργική έκφραση γκρεμίζει τους τοίχους και καλλιεργεί σχέσεις εμπιστοσύνης, φέρνοντάς μας κοντά και ξεπερνώντας τα πολιτισμικά, θρησκευτικά, κοινωνικοοικονομικά και γενεαλογικά χάσματα.
ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΗΨΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΡΙΣΚΩΝ:
Οι νέοι λατρεύουν τα ρίσκα. Η τέχνη μας προσφέρει μια περιπέτεια χωρίς σωστές ή λάθος απαντήσεις και μια διέξοδο για να αναλάβουμε θετικά ρίσκα χωρίς να βρισκόμαστε σε αληθινό κίνδυνο.
ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΙΣ ΗΓΕΤΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ 21ο ΑΙΩΝΑ:
Μέσα από την τέχνη μαθαίνουμε να έχουμε ευρύτητα σκέψης, να συνθέτουμε τις πληροφορίες, να συμβιώνουμε με τα παράδοξα της ζωής, να συνεργαζόμαστε με τους άλλους, να αφηγούμαστε την ιστορία μας και πολλά, πολλά ακόμα. Αυτές είναι οι δεξιότητες που, σύμφωνα με διακεκριμένους στοχαστές, έχουν θεμελιώδη σημασία για την επιτυχία στον σύγχρονο κόσμο.
Απόσπασμα από το Εγχειρίδιο Δημιουργικών Δραστηριοτήτων Εμψύχωσης, PYE
© 2010-2024 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων - Δήλωση απορρήτου