Αναφορικά με πιο πάνω θέμα, σας ενημερώνουμε ότι στις 21 και 22 Ιανουαρίου 2016 θα πραγματοποιηθεί το Διήμερο Εκπαιδευτικού Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, στο διήμερο επιμόρφωσης συμμετέχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα δημόσια σχολεία Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και «οι μέρες αυτές θα αξιοποιούνται για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε προγράμματα που διοργανώνονται είτε από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού είτε από τις σχολικές μονάδες, καθώς και για τον προγραμματισμό των εργασιών της σχολικής μονάδας για το β’ τετράμηνο» (ΚΔΠ388/2010, παρ.4 (3β)

Κατά τη φετινή χρονιά, και με βάση την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ημερ. 19 Αυγούστου 2015, για υιοθέτηση του Πλαισίου Ενιαίας Πολιτικής για την Επαγγελματική Μάθηση των Εκπαιδευτικών, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη μάθηση των εκπαιδευτικών που συντελείται με επίκεντρο το σχολείο. Γι’ αυτό προτρέπονται τα σχολεία να υιοθετήσουν το σκεπτικό της επιμόρφωσης με κέντρο το σχολείο, διοργανώνοντας κατά προτεραιότητα ενδοσχολική επιμόρφωση που να ανταποκρίνεται στις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών τους και στις ιδιαιτερότητες του σχολείου. Κεντρική επιμόρφωση προγραμματίζεται να προσφερθεί σε μικρή κλίμακα και, κυρίως, εκεί μόνο όπου κρίνεται αναγκαίο (π.χ. για εκπαιδευτικούς μικρών ή απομακρυσμένων σχολικών μονάδων που αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες στη διοργάνωση ενδοσχολικής επιμόρφωσης).

Όσον αφορά στη διοργάνωση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, αναμένεται ότι θα προηγηθεί σχετική συζήτηση σε συνεδρία του προσωπικού με στόχο να διερευνηθούν και να εντοπιστούν συγκεκριμένα θέματα επιμόρφωσης, για να επιλεγούν εκείνα που εμπίπτουν στις προτεραιότητες της σχολικής μονάδας σε συνδυασμό με τις βασικές αρχές και προσεγγίσεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των εμφάσεων της Μέσης Εκπαίδευσης. Έτσι, στο πλαίσιο της αυτονομίας της, η κάθε σχολική μονάδα έχει τη δυνατότητα -αφού προηγηθεί συζήτηση στον Καθηγητικό Σύλλογο- να επιλέξει τις θεματικές που θα τεθούν στο επίκεντρο κατά τη διάρκεια του Διημέρου.

Η κάθε σχολική μονάδα έχει την επιλογή να ασχοληθεί είτε με ένα έως δύο θέματα και να εμβαθύνει σε επιμέρους πτυχές τους, με τη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών, είτε με περισσότερα και διαφορετικά μεταξύ τους θέματα, με συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε μικρότερες ομάδες. Με βάση την απόφαση αυτή, θα υλοποιηθεί συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο θα οργανωθεί από την ίδια τη σχολική μονάδα. Δύο ή περισσότερες γειτονικές σχολικές μονάδες μπορούν να συνεργαστούν στη διοργάνωση των ενδοσχολικών επιμορφωτικών δράσεων. Ειδικότερα τα μικρά σχολεία της υπαίθρου -με ευθύνη των Διευθυντών/ντριών και κατόπιν συνεννόησης με την οικεία Διεύθυνση- μπορούν να συνεργαστούν με το πλησιέστερο σχολείο ή να συγκροτήσουν μικρά δίκτυα ενδοσχολικής επιμόρφωσης μεταξύ τους. Επίσης, στην περίπτωση των Τεχνικών Σχολών μπορεί να υπάρξει συνεργασία μεταξύ τους, ώστε να καλυφθούν θεματικές που αποτελούν υπό έμφαση ζητήματα των επιμέρους ειδικοτήτων (π.χ. συνεργασία για επιμόρφωση σχετικά με νέα νομοθεσία ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων).

Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται επίσης να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση των γνώσεων, της εξειδίκευσης και των εμπειριών που διαθέτει το ανθρώπινο δυναμικό του κάθε σχολείου. Αφού εντοπιστούν συγκεκριμένα θέματα επιμόρφωσης, καλό είναι να εντοπιστούν και τα διαθέσιμα μέλη του προσωπικού ή άλλος εισηγητής/εισηγήτρια. Μετά τις εισηγήσεις, θα μπορεί να ακολουθήσει συζήτηση στην ολομέλεια και ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών με έμφαση στις καλές πρακτικές που σχετίζονται με το θέμα. Ακόμη, το Διήμερο Εκπαιδευτικού αναμένεται να περιλαμβάνει μια γενική συζήτηση αναστοχασμού για τις εμπειρίες και την προστιθέμενη αξία των επιμορφωτικών δραστηριοτήτων της κάθε ημέρας και εισηγήσεις για βελτίωση στο μέλλον. Η συζήτηση αυτή μπορεί να αποτελέσει και το έναυσμα για τον επανακαθορισμό των επιμορφωτικών αναγκών της σχολικής μονάδας και τον προγραμματισμό και άλλων στοχευμένων ενδοσχολικών επιμορφωτικών δράσεων κατά τη διάρκεια του δευτέρου τετραμήνου.

Όσον αφορά στη στήριξη των σχολείων για διοργάνωση ενδοσχολικής επιμόρφωσης, επισημαίνεται ότι οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων θα έχουν τη δυνατότητα, εάν το επιθυμούν, να επιλέξουν μέσω της πλατφόρμας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου μία θεματική ενότητα, η οποία θα παρουσιαστεί στη σχολική τους μονάδα κατά τη διάρκεια του Διημέρου.

Σε συνέχεια των πιο πάνω, καλούνται οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων όπως:

  1. δηλώσουν ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στο www.pi-eggrafes.ac.cy, από τις 8 μέχρι και τις 11 Δεκεμβρίου 2015, κατά πόσον το σχολείο τους θα συμμετάσχει σε κεντρική επιμόρφωση.
  2. δηλώσουν ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στο www.pi-eggrafes.ac.cy, τις επιλογές τους σε θέματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης. Οι δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται από τις 14 μέχρι και τις 18 Δεκεμβρίου 2015. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο θα συνεργαστεί με τις σχολικές μονάδες που θα αιτηθούν για να εξασφαλίσουν επιμορφωτές, αναλόγως του αριθμού των αιτήσεων. Τονίζεται πως θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.
  3. αποστείλουν για ενημέρωση και έγκριση, μέχρι 22 Δεκεμβρίου 2015, το αναλυτικό πρόγραμμα της επιμόρφωσης στον οικείο Επαρχιακό Επιθεωρητή (οι Τεχνικές Σχολές θα το αποστείλουν στον Διευθυντή Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης).

 

Εγκύκλιος

Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης
(Υποβάλλεται από τους διευθυντές των σχολείων)