Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα και σε συνέχεια προηγούμενης εγκυκλίου (αρ. φακ. Π.Ι. 7.7.07/08, ημερ. 1ης Σεπτεμβρίου 2015), σας ενημερώνουμε ότι το Υπουργικό Συμβούλιο, με απόφασή του ημερομηνίας 19 Αυγούστου 2015, έχει εγκρίνει την Πρόταση για την Ενιαία Πολιτική για την Επαγγελματική Μάθηση των εκπαιδευτικών. Η πιλοτική εφαρμογή της Πολιτικής για την Επαγγελματική Μάθηση θα γίνει σε αριθμό σχολείων που δεν θα υπερβαίνει τα δεκαπέντε (15) στη Δημοτική Εκπαίδευση και τα δέκα (10) στη Μέση Εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο είναι ο επίσημος φορέας επαγγελματικής μάθησης και ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου, θα έχει την ευθύνη της συνεχούς στήριξης και καθοδήγησης των σχολείων που θα συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή.

Η Πρόταση θέτει στο επίκεντρο της επαγγελματικής μάθησης τη σχολική μονάδα, η οποία καλείται να δημιουργεί με συστηματικό και στοχευμένο τρόπο ευκαιρίες ανάπτυξης του διδακτικού της προσωπικού με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες της σχολικής μονάδας και των ίδιων των εκπαιδευτικών. Η δράση διαρκεί όλη τη σχολική χρονιά και προϋποθέτει τα ακόλουθα:

  • Εφαρμογή των σταδίων της μεθοδολογίας έρευνας-δράσης (Διερεύνηση και ανάλυση αναγκών, Σχεδιασμός και οργάνωση, Υλοποίηση δράσεων, Τελική αξιολόγηση) με στόχο τη διασύνδεση της επαγγελματικής μάθησης με το εκπαιδευτικό έργο στο σχολείο.
  • Συνεργασία με/και στήριξη από τη διεύθυνση του σχολείου και ενεργό συμμετοχή του προσωπικού.
  • Τήρηση ατομικού πορτφόλιο εκπαιδευτικού από την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών του σχολείου, όπου ο κάθε εκπαιδευτικός θα καταγράφει τις δράσεις που συνδέονται με την επαγγελματική του μάθηση σε ατομικό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Το πορτφόλιο είναι υπόθεση του ίδιου του εκπαιδευτικού και αποτελεί εργαλείο αυτοβελτίωσης. Προς διευκόλυνση των εκπαιδευτικών, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο θα παρέχει ηλεκτρονικό εργαλείο ούτως ώστε οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν στην πιλοτική φάση να έχουν την δυνατότητα να το αξιοποιήσουν.
  • Ο Συντονιστής του σχολείου (ένας Βοηθός Διευθυντής, ο οποίος θα έχει απαλλαγή μέχρι δύο διδακτικές ώρες) θα βρίσκεται σε άμεση επικοινωνία με τον Υποστηρικτή (λειτουργός ΠΙ) για την οργάνωση και τον συντονισμό των δράσεων του σχολείου (προγραμματισμός) και των εκπαιδευτικών.

Σημειώνεται ότι η πιλοτική εφαρμογή για την ενιαία πολιτική για την επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών θα παρακολουθείται, καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, από ειδική Επιτροπή που θα οριστεί ειδικά από το Υπουργείο.

Οι αιτήσεις για συμμετοχή σχολείων στην πιλοτική εφαρμογή θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά στον ιστοχώρο του Π.Ι. www.pi-eggrafes.ac.cy (κατηγορία: «Πιλοτική Εφαρμογή Επαγγελματικής Μάθησης») από τις 16 μέχρι και τις 22 Σεπτεμβρίου 2015, από το Διευθυντή/ντρια του σχολείου. Νοείται ότι όλα τα σχολεία τα οποία αποφασίζουν να λάβουν μέρος στην πιλοτική εφαρμογή, ανεξάρτητα από το αν έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για συμμετοχή στο Πρόγραμμα Υποστήριξης Επαγγελματικής Μάθησης στο πλαίσιο των Σεμιναρίων σε σχολική βάση ή σε άλλο ετήσιο πρόγραμμα/δράση (π.χ. εφαρμογή Κώδικα Αντιρατσιστικής Συμπεριφοράς), θα πρέπει να εκδηλώσουν ηλεκτρονικά το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στην πιλοτική εφαρμογή. Μετά την επιλογή των σχολείων θα ακολουθήσει κατάλληλη ενημέρωση και επιμόρφωση των Βοηθών Διευθυντών.

 

Εγκύκλιος

Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης συμμετοχής
(Υποβάλλεται από το διευθυντή του σχολείου)