JEvents v1.5.4 Copyright © 2006-2010 |
Ημέρα | Ημερομηνία | Θέμα | Διοργανωτής | Σύντομη περιγραφή |
---|---|---|---|---|
Πέμπτη | 27/6/2024 | Περιφερειακή Σύνοδος της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE) με τίτλο «Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως μέσο ενδυνάμωσης των νέων στην πράσινη καινοτομία και επιχειρηματικότητα» | ΥΠΑΝ, UNECE, την Κυβέρνηση της Ελβετίας, Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον (United Nations Environment) | Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, πληροφορείστε ότι, στις 27 και 28 Ιουνίου 2024, θα διεξαχθεί στην Κύπρο, στη Λεμεσό, στο ξενοδοχείο Parklane, η Περιφερειακή Σύνοδος της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE) με τίτλο «Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως μέσο ενδυνάμωσης των νέων στην πράσινη καινοτομία και επιχειρηματικότητα». Πρόκειται για την πρώτη στο είδος της Σύνοδο και διεξάγεται από την Κυπριακή Δημοκρατία (Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας), σε συνεργασία με την UNECE, την Κυβέρνηση της Ελβετίας, και το Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον (United Nations Environment Program).
2. Η Σύνοδος θα ασχοληθεί με το νέο πλαίσιο εφαρμογής της Στρατηγικής Αειφόρου Ανάπτυξης της UNECE για τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα (ESD) 2021-2030 και ειδικότερα με τον τέταρτο κύριο τομέα προτεραιότητας για τη Νεολαία, την Καινοτομία, την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και την Επιχειρηματικότητα. Στοχεύει να λειτουργήσει ως δυναμική πλατφόρμα για την προώθηση αειφόρων επιχειρηματικών και καινοτόμων ιδεών στην εκπαίδευση, επιταχύνοντας τις μετασχηματιστικές διαδικασίες προς την αειφόρο ανάπτυξη και βελτιώνοντας την απασχολησιμότητα των νέων. Η Σύνοδος παρέχει μια εξαιρετική ευκαιρία στις χώρες να μοιραστούν την εμπειρία και τις βέλτιστες πρακτικές τους κατά τη διάρκεια των επίσημων συζητήσεων και των παράλληλων συνεδριών.
3. Στη Σύνοδο θα συμμετέχουν πέραν των 50 χωρών από την UNECE, και την Ευρώπη και αναμένεται να προσελκύσει πέραν των 300 ατόμων (Υπουργών, Εθνικών Αντιπροσώπων, Εκπαιδευτικών, Νέων, Ερευνητών, Πανεπιστημιακών, εκπροσώπων Διεθνών και Περιφερειακών Οργανισμών και ΜΚΟ), από τον χώρο της Παιδείας, της Καινοτομίας και της Επιχειρηματικότητας. 4. Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στην επίσημη ιστοσελίδα της Συνόδου https://esdforumcyprus2024.com/, ενώ αναλυτικές πληροφορίες για όλες τις συνεδρίες και τα εργαστήρια, βρίσκονται αναρτημένες στο σύνδεσμο https://esdforumcyprus2024.com/agenda-2/. Γλώσσα διεξαγωγής της Συνόδου είναι η Αγγλική. 5. Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) αναγνωρίζοντας τη σημασία της συγκεκριμένης Συνόδου, τόσο ως προς τις θεματικές όσο και ως προς το εύρος και την ποιότητά της θεωρεί ότι είναι μια μοναδική ευκαιρία για τους/τις εκπαιδευτικούς του τόπου μας, να ενδυναμωθούν περαιτέρω στα θέματα της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΠΑΑ) σε σχέση με την πράσινη καινοτομία και επιχειρηματικότητα. Η εκπαιδευτική κοινότητα της Κύπρου θα έχει την ευκαιρία να ενημερωθεί για εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες στο πεδίο της ΕΠΑΑ σε σχέση με την πράσινη επιχειρηματικότητα, για τον τρόπο ενσωμάτωσης των δεξιοτήτων της πράσινης καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στα αναλυτικά προγράμματα των άλλων χωρών, όπως επίσης να συμμετέχει σε διαδραστικά εργαστήρια και παράλληλες συνεδρίες που αφορούν σε τεχνικές και παιδαγωγικές διαδικασίες που μπορούν να βοηθήσουν τους/τις εκπαιδευτικούς να ενδυναμώσουν τη νέα γενιά στα θέματα του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης στην εκπαίδευση. 6. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΥΠΑΝ θα παρέχει τη δυνατότητα σε 140 εκπαιδευτικούς (60 από την Προδημοτική και Δημοτική Εκπαίδευση και 80 από τη Μέση Γενική και Μέση Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση) να συμμετάσχουν στις εργασίες της Συνόδου. 7. Παρακαλούνται οι Διευθύνσεις των Σχολείων να ενημερώσουν το προσωπικό τους για τη δυνατότητα συμμετοχής στις εργασίες της Συνόδου. Όσοι/Όσες εκπαιδευτικοί θα συμμετάσχουν υποχρεούνται να εγγραφούν στην επίσημη πλατφόρμα της Συνόδου «UNECE ESD FORUM» https://esdforumcyprus2024.com/registrations/ για την ετοιμασία της κάρτας διαπίστευσής τους. Σημειώνεται ότι εκπαιδευτικός που δεν θα έχει κάρτα διαπίστευσης δεν μπορεί να εισέλθει στον χώρο της Συνόδου, λόγω των πολύ αυστηρών μέτρων ασφαλείας. Οι κάρτες διαπίστευσης μπορούν να παραληφθούν από τη Γραμματεία, η οποία θα υπάρχει στον χώρο διεξαγωγής της Συνόδου, στις 27 Ιουνίου 2024. Καταληκτική ημερομηνία εγγραφής στο σύστημα για συμμετοχή στις Συνόδους είναι η 14η Ιουνίου 2024. Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.
3. Στη Σύνοδο θα συμμετέχουν πέραν των 50 χωρών από την UNECE, και την Ευρώπη και αναμένεται να προσελκύσει πέραν των 300 ατόμων (Υπουργών, Εθνικών Αντιπροσώπων, Εκπαιδευτικών, Νέων, Ερευνητών, Πανεπιστημιακών, εκπροσώπων Διεθνών και Περιφερειακών Οργανισμών και ΜΚΟ), από τον χώρο της Παιδείας, της Καινοτομίας και της Επιχειρηματικότητας.
4. Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στην επίσημη ιστοσελίδα της Συνόδου https://esdforumcyprus2024.com/, ενώ αναλυτικές πληροφορίες για όλες τις συνεδρίες και τα εργαστήρια, βρίσκονται αναρτημένες στο σύνδεσμο https://esdforumcyprus2024.com/agenda-2/. Γλώσσα διεξαγωγής της Συνόδου είναι η Αγγλική.
5. Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) αναγνωρίζοντας τη σημασία της συγκεκριμένης Συνόδου, τόσο ως προς τις θεματικές όσο και ως προς το εύρος και την ποιότητά της θεωρεί ότι είναι μια μοναδική ευκαιρία για τους/τις εκπαιδευτικούς του τόπου μας, να ενδυναμωθούν περαιτέρω στα θέματα της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΠΑΑ) σε σχέση με την πράσινη καινοτομία και επιχειρηματικότητα. Η εκπαιδευτική κοινότητα της Κύπρου θα έχει την ευκαιρία να ενημερωθεί για εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες στο πεδίο της ΕΠΑΑ σε σχέση με την πράσινη επιχειρηματικότητα, για τον τρόπο ενσωμάτωσης των δεξιοτήτων της πράσινης καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στα αναλυτικά προγράμματα των άλλων χωρών, όπως επίσης να συμμετέχει σε διαδραστικά εργαστήρια και παράλληλες συνεδρίες που αφορούν σε τεχνικές και παιδαγωγικές διαδικασίες που μπορούν να βοηθήσουν τους/τις εκπαιδευτικούς να ενδυναμώσουν τη νέα γενιά στα θέματα του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης στην εκπαίδευση.
6. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΥΠΑΝ θα παρέχει τη δυνατότητα σε 140 εκπαιδευτικούς (60 από την Προδημοτική και Δημοτική Εκπαίδευση και 80 από τη Μέση Γενική και Μέση Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση) να συμμετάσχουν στις εργασίες της Συνόδου. 7. Παρακαλούνται οι Διευθύνσεις των Σχολείων να ενημερώσουν το προσωπικό τους για τη δυνατότητα συμμετοχής στις εργασίες της Συνόδου. Όσοι/Όσες εκπαιδευτικοί θα συμμετάσχουν υποχρεούνται να εγγραφούν στην επίσημη πλατφόρμα της Συνόδου «UNECE ESD FORUM» https://esdforumcyprus2024.com/registrations/ για την ετοιμασία της κάρτας διαπίστευσής τους. Σημειώνεται ότι εκπαιδευτικός που δεν θα έχει κάρτα διαπίστευσης δεν μπορεί να εισέλθει στον χώρο της Συνόδου, λόγω των πολύ αυστηρών μέτρων ασφαλείας. Οι κάρτες διαπίστευσης μπορούν να παραληφθούν από τη Γραμματεία, η οποία θα υπάρχει στον χώρο διεξαγωγής της Συνόδου, στις 27 Ιουνίου 2024. Καταληκτική ημερομηνία εγγραφής στο σύστημα για συμμετοχή στις Συνόδους είναι η 14η Ιουνίου 2024. Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας. |
Τρίτη | 3/9/2024 | Διοργάνωση Διημέρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Προδημοτικής, Δημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης 2024-2025 | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης | Επιδίωξη είναι να αξιοποιηθεί στον μέγιστο βαθμό η εμπειρία προηγούμενων ετών, καθώς επίσης και το θεσμικό πλαίσιο για προώθηση της επαγγελματικής μάθησης των εκπαιδευτικών σε επίπεδο σχολείου και του ενιαίου σχεδίου βελτίωσης της σχολικής μονάδας. Για τον σκοπό αυτό, έχουν γίνει συγκεκριμένες αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής του Διημέρου Εκπαιδευτικού, ιδιαίτερα στη Δημοτική και Ειδική Εκπαίδευση. Παρακάτω δίνονται επεξηγήσεις σχετικές με τον τρόπο πραγματοποίησης των επιμορφώσεων, στο πλαίσιο του Διημέρου Εκπαιδευτικού, ξεχωριστά για τη Δημοτική/Ειδική Εκπαίδευση και την Προδημοτική Εκπαίδευση. (Α) Δημοτική και Ειδική Εκπαίδευση Η επιμόρφωση στο πλαίσιο του Διημέρου Εκπαιδευτικού Δημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης έχει διάρκεια δύο ημερών. Τη μία μέρα οι επιμορφώσεις θα διεξαχθούν διά ζώσης σε επίπεδο σχολικής μονάδας/σχολείου/ομάδας μικρού αριθμού σχολείων και την άλλη μέρα οι επιμορφώσεις θα καλύπτουν ατομικές ανάγκες για εξειδικευμένα θέματα/θέματα γνωστικών αντικειμένων και θα διεξαχθούν διά ζώσης ή διαδικτυακά σε επίπεδο επαρχίας σχολείου. Επιμορφώσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας: Η επιμόρφωση σε επίπεδο σχολικής μονάδας επικεντρώνεται στην ανάγκη/στο ζήτημα που το σχολείο θέτει ως προτεραιότητα και διασυνδέεται με το ενιαίο σχέδιο βελτίωσης. Σε αυτήν θα συμμετάσχουν όλοι/όλες οι εκπαιδευτικοί του κάθε σχολείου ή του ευρύτερου επιπέδου σχολείου. (ΚΑ και ΚΒ) ή ομάδας μικρού αριθμού σχολείων, καθώς και οι διευθυντές/διευθύντριες κάθε σχολείου, από τις 8:00 μέχρι και τις 11:30. Αμέσως μετά την επιμόρφωση (11:30-13:00), η κάθε σχολική μονάδα θα συζητήσει και θα διαμορφώσει το Ενιαίο Σχέδιο Βελτίωσής της1 . Για σκοπούς έγκαιρης διάγνωσης των αναγκών των σχολείων και της προετοιμασίας των ανάλογων επιμορφώσεων, οι διευθύνσεις των σχολείων θα πρέπει να οργανώσουν συζήτηση/διαβούλευση με όλους/όλες τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου σε συνεδρία προσωπικού από τις 13 Μαΐου έως και τις 27 Μαΐου 2024, για επιλογή του ζητήματος που αποτελεί προτεραιότητα για τη σχολική μονάδα. Στη συζήτηση αυτή μπορούν να αξιοποιηθούν εργαλεία που βρίσκονται στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στον σύνδεσμο «Επαγγελματική Μάθηση Εκπαιδευτικών» (https://www.pi.ac.cy/pi/index.php?option=com_content&view=article&id=1580&Itemid=456&lang=el), σε συνδυασμό με τον κατάλογο των θεμάτων που επισυνάπτεται. Μετά τη σχετική συζήτηση/διαβούλευση, οι διευθύνσεις των σχολείων θα πρέπει να καταχωρίσουν σε σχετικό ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο τα θέματα που έχουν επιλέξει για επιμόρφωση. Κάθε σχολική μονάδα θα έχει τη δυνατότητα να καταχωρίσει τρία θέματα για επιμόρφωση, εκ των οποίων θα επιλεγεί ένα για πραγματοποίηση στο πλαίσιο του Διημέρου Εκπαιδευτικού. Για σκοπούς εστίασης του περιεχομένου του σεμιναρίου με το ζήτημα που αποτελεί προτεραιότητα για το σχολείο, οι διευθύνσεις των σχολείων θα σημειώσουν ένα ερώτημα σε κάθε θέμα που επιλέγουν, το οποίο επιθυμούν να απαντηθεί/συζητηθεί στο σεμινάριο. Η ηλεκτρονική συμπλήρωση του ερωτηματολογίου από τις διευθύνσεις των σχολείων χρειάζεται να ολοκληρωθεί μέχρι και τις 27 Μαΐου 2024, ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο https://forms.office.com/e/Fpx0KRmL6e?origin=lprLink. Το πρόγραμμα επιμορφώσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας ή σε ευρύτερο επίπεδο σχολείου (ΚΑ και ΚΒ) ή σε επίπεδο ομάδας μικρού αριθμού σχολείων θα ανακοινωθεί, μέσω εγκυκλίου, στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτο, στις 21 Ιουνίου 2024. Με την αλλαγή αυτή τίθεται σε εφαρμογή η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για την επαγγελματική μάθηση (Αύγουστος, 2015), η οποία θέτει ως κέντρο της επαγγελματικής μάθησης το σχολείο και έχει ως απώτερο στόχο τη δημιουργία επαγγελματικών κοινοτήτων μάθησης, καθώς επίσης και η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για το Σχέδιο Βελτίωσης της Σχολικής Μονάδας. Επιμορφώσεις σε ατομικό επίπεδο: Οι επιμορφώσεις σε ατομικό επίπεδο θα πραγματοποιηθούν στις διάφορες επαρχίες διά ζώσης ή διαδικτυακά για εξειδικευμένα θέματα και θέματα που αφορούν γνωστικά αντικείμενα (π.χ. θέματα Γλώσσας/Ελληνικών, Μαθηματικών, Φυσικών Επιστημών, Σχεδιασμού και Τεχνολογίας, Μουσικής, Φυσικής Αγωγής, Τέχνης, Ελληνικής ως δεύτερης, θέματα Ειδικής Αγωγής, Αγγλικών, Λογοτεχνίας, κ.λπ). Στις επιμορφώσεις αυτές θα μπορούν να συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί από διαφορετικά σχολεία της ίδιας επαρχίας με βάση τις εξειδικευμένες ατομικές τους ανάγκες, μετά από έγκριση της διεύθυνσης κάθε σχολείου. Νοείται ότι οι διευθυντές/διευθύντριες των σχολείων δεν θα συμμετάσχουν σε αυτές τις επιμορφώσεις. Στις περιπτώσεις των διά ζώσης σεμιναρίων, κέντρα επιμόρφωσης θα αποτελέσουν διάφορα Δημοτικά Σχολεία. |
Πέμπτη | 5/9/2024 | 6ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ» | (ΠΤΝ/ΠΔΜ – Τμήμα Κινηματογράφου/ΑΠΘ, (ΠΤΔΕ/ΕΚΠΑ – ΠΤΝ/ΠΔΜ), το Lund University, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο | Το Συνέδριο ανοίγεται σε θεματικούς άξονες, όπως: • Η Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση και η Διδακτική της Lund University Centre for Languages and Literature Modern Greek Studies ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση» Lund University Centre for Languages and Literature Modern Greek Studies • Ζητήματα μεθόδου και συγγραφής (σκηνικό, χαρακτήρες, πλοκή, οπτική γωνία, αφηγητής) • Θεωρητικές και Κριτικές προσεγγίσεις της Δημιουργικής Γραφής • Είδη λογοτεχνικής γραφής (ποίηση, στιχουργική, πεζογραφία, διασκευή λογοτεχνικού έργου, θεατρικό κείμενο, χρονογράφημα, σενάριο, δημοσιογραφικός λόγος κ.ά.) • Παιδική Λογοτεχνία και Δημιουργική Γραφή • Γλώσσα και Δημιουργική Γραφή • Δημιουργική Γραφή και άλλες επιστήμες (Ψυχολογία, Ιστορία, Μαθηματικά, επιστήμες της Μετάφρασης κ.ά.) • Δημιουργική Γραφή και Νέες Τεχνολογίες • Δημιουργική γραφή και τέχνες του βιβλίου (τυπογραφία, βιβλιοδεσία) • Δημιουργική Γραφή και Μουσική • Λογοτεχνία στην Ποντιακή Διάλεκτο • Ποντιακός Πολιτισμός και Λαογραφία Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου θα διοργανωθούν workshops και διάφορες άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις, που θα ανακοινωθούν σύντομα. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Προσκαλούνται ερευνητές και μελετητές της Δ.Γ., μέλη Δ.Ε.Π., εκπαιδευτικοί, διδάκτορες, υποψήφιοι διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές να συμμετάσχουν με προφορικές εισηγήσεις ή posters. |
© 2010-2024 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων - Δήλωση απορρήτου