Σεμινάρια σε Σχολική Βάση

Έντυπα

Έντυπο Ανατροφοδότησης Επιμορφωτικής Δράσης

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Οδηγίες για καταχώρηση επιμορφωτικών δράσεων στο ωρολόγιο πρόγραμμα των εισητητών/τριών

Παρουσίαση για εξωτερικούς συνεργάτες

Παρουσιολόγιο σεμιναρίου

Επικοινωνία

Δρ Έλενα Παπαμιχαήλ

Phone22402367

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Δρ Δέσπω Κυπριανού

Phone22402384

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Εγγραφών

Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Εγγραφών

Για πρόβλημα τεχνικής φύσης:

www.pi-eggrafes.ac.cy
email Αναφορά Προβλήματος

Μιχάλης Μάγος

Phone 22402351

ΜΕΣΗ  ΓΕΝΙΚΗ & ΜΕΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗ KAI ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΑΣΗ (ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ)

Αξιολογώντας γνώσεις περιεχομένου, δεξιότητες, στάσεις και αξίες στο μάθημα της Βιολογίας - Ανδρεανή Μπάιτελμαν (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Το Σεμινάριο μπορούν να παρακολουθήσουν οι βιολόγοι εκπαιδευτικοί μιας σχολικής μονάδας, ανεξάρτητα από τον αριθμό τους. Θα έχει καθαρά βιωματικό χαρακτήρα και θα συζητηθούν στρατηγικές, καλές πρακτικές και παραδείγματα αξιολόγησης γνώσεων περιεχομένου, δεξιοτήτων, στάσεων και αξιών στο μάθημα της Βιολογίας.

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: διδακτική πρακτική και διαμορφωτική αξιολόγηση – Ευτυχία Πιπονίδου (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Το Σεμινάριο περιλαμβάνει την παρουσίαση καλών πρακτικών προώθησης της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και τον σχεδιασμό και παρουσίαση μαθήματος εκ μέρους των εκπαιδευτικών που θα λάβουν μέρος. Επίσης, σκοπός του Σεμιναρίου είναι και η αλληλοπαρακολούθηση και ο συνεργατικός σχεδιασμός μαθήματος. 

Διαφοροποιημένη διδασκαλία στα Μαθηματικά - Έφη Παπαριστοδήμου (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Θεωρητικό υπόβαθρο για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και τις αρχές του Αναλυτικού Προγράμματος των Μαθηματικών. Παρουσίαση και συζήτηση παραδειγμάτων εφαρμογής διαφοροποιημένης διδασκαλίας Μαθηματικών για τη συγκεκριμένη βαθμίδα.

Η αξιοποίηση του πειράματος στο μάθημα της Φυσικής – Γιώργος Τσαλακός (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Το Σεμινάριο έχει βιωματικό χαρακτήρα. Μέσα από πειραματικές δραστηριότητες οι συμμετέχοντες/ουσες θα διερευνήσουν τους πολλούς ρόλους που έχει το πείραμα όταν εντάσσεται στη μαθησιακή διαδικασία (π.χ. αφόρμηση, αντιμετώπιση εναλλακτικών ιδεών κ.ά.). Στο Σεμινάριο θα δοθούν παραδείγματα πειραματικών δραστηριοτήτων με τη χρήση απλών υλικών, τεχνολογίας, ανάλυσης βίντεο και θα συζητηθούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε προσέγγισης. Σε συνεννόηση με τους/τις συμμετέχοντες/ουσες, τα πειράματα θα επιλεχθούν έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των αναλυτικών προγραμμάτων της βαθμίδας στην οποία διδάσκουν. 

Η διδακτική αξιοποίηση των πηγών και η συμβολή τους στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης – Παναγιώτης Σάββα (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Η ανάπτυξη ιστορικής σκέψης αφορά την κατανόηση των ιστορικών γεγονότων και τη σύνδεση αιτίων και αποτελεσμάτων.Η καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης αφορά την κατανόηση της συµπεριφοράς των ανθρώπων σε συγκεκριµένες καταστάσεις και τη διαµόρφωση αξιών, στάσεων και συμπεριφορών, που οδηγούν στην εκδήλωση υπεύθυνης συµπεριφοράς στο παρόν και το µέλλον. Έτσι, µε τη διδασκαλία της Ιστορίας ο/η µαθητής/τρια µπορεί να αποκτήσει όχι µόνο την επίγνωση ότι ο σύγχρονος κόσµος αποτελεί συνέχεια του παρελθόντος, αλλά και την αντίληψη ότι ο σύγχρονος ιστορικός ορίζοντας συνδέεται άµεσα µε τη ζωή του. Είναι προφανές ότι η καλλιέργεια ιστορικής σκέψης και η ανάπτυξη ιστορικής συνείδησης συνδέονται µε τον γενικότερο σκοπό της εκπαίδευσης, που αναφέρεται στην προετοιμασία υπεύθυνων και ενεργών πολιτών. Για επίτευξη των σκοπών και των στόχων του μαθήματος οι πηγές (γραπτές, παραστατικές, πρωτογενείς-δευτερογενείς, ακούσιες – εκούσιες, άμεσες – έμμεσες κ.λπ.) αποτελούν κομβική διδακτική επιλογή.

Η Διδακτική της Ιστορίας μέσα από την Αρχαιολογία – Ανθή Αντωνιάδου (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Με αφετηρία τους εκάστοτε Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας, όπως αυτοί διατυπώνονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Ιστορίας, οι μαθητές μπορούν να αξιοποιούν τις ευκαιρίες που τους προσφέρονται εκτός σχολείου, για την εννοιολογική κατανόηση και την ανάπτυξη ικανοτήτων ιστορικής διερεύνησης. Ακριβώς για το λόγο αυτό, προβλέπονται υποχρεωτικές επισκέψεις σε αρχαιολογικούς/ιστορικούς χώρους, μνημεία και μουσεία. Η αρχαιολογία αποτελεί ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό εργαλείο για την προσέγγιση του ανθρώπινου παρελθόντος και παρόντος, προκειμένου οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, σχολιασμού, ερμηνείας, εξαγωγής συμπερασμάτων και κριτικής σκέψης. Παρέχεται ταυτόχρονα η ευκαιρία να συζητηθούν ανθρώπινες αξίες και να προωθηθούν βιωματικές μορφές μάθησης. Η Διδακτική της Ιστορίας με επιτόπιες επισκέψεις σε αρχαιολογικούς/ιστορικούς χώρους, μουσεία και μνημεία, προϋποθέτει προετοιμασία εκ μέρους των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία λειτουργήσουν και να αναπτύξουν δεξιότητες σε αυθεντικό πλαίσιο μάθησης. Στο συγκεκριμένο σεμινάριο θα συζητηθούν τα διδακτικά εργαλεία για τον προγραμματισμό μιας αποτελεσματικής επίσκεψης, όσον αφορά στους στόχους, στις δραστηριότητες και στα αποτελέσματα. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές/τριες θα είναι σε θέση να ανασυνθέτουν την εικόνα του παρελθόντος μέσα από τα υλικά κατάλοιπά του και να σχηματίζουν ολοκληρωμένη αντίληψη γι’αυτό.

 

«Επιστήμες: Ποιος το κάνει καλύτερα» – Χριστίνα Σιδερά (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Ο βαθμός ενδιαφέροντος των κοριτσιών για τις φυσικές επιστήμες μειώνεται με την ηλικία και την τάξη, μέχρι που εδραιώνεται ότι τα αγόρια έχουν περισσότερες επιτυχίες παρά τα κορίτσια. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στην εκπροσώπηση των γυναικών σε σχετικά επαγγέλματα, όπως και τη διαφορά στη μισθοδοσία και τις ευκαιρίες ανέλιξης. Η προσπάθεια ανατροπής πιθανών στερεοτύπων γίνεται αφενος μέσα από διερεύνηση για την εκπροσώπηση γυναικών στις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία, όπως και τη συνεισφορά τους στη σύγχρονή εξέλιξή των επιστημών, και αφετέρου μέσω βιωματικής ανάδειξης των δεξιοτήτων και των δύο φύλων στον σχεδιασμό και διεξαγωγή διασκεδαστικών επιστημονικών διερευνήσεων.

Στρατηγικές κατανόησης κειμένου για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας στο Γυμνάσιο (έμφαση σε ύλη της Γ΄ Γυμνασίου, μπορούν όμως να το παρακολουθήσουν και οι διδάσκοντες/ουσες των άλλων δύο τάξεων και να προσαρμόσουν ανάλογα) – Παναγιώτης Πετρίδης (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Αρχικά, θα συζητηθούν στρατηγικές κατανόησης κειμένου για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Ακολούθως, σε εργαστηριακό πλαίσιο θα γίνει πρακτική εφαρμογή τους σε ενότητα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ΄ Γυμνασίου, αξιοποιώντας συγκεκριμένους Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας του γλωσσικού μαθήματος.

Το Δέκαθλο Φυσικής ως εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης – Γιώργος Τσαλακός (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Οι στόχοι που εξυπηρετεί η ένταξη του πειράματος στο μάθημα της Φυσικής είναι πολλοί: γνωστικοί, συναισθηματικοί, ψυχοκινητικοί, κοινωνικοί. Η επίτευξη αυτών των στόχων θα πρέπει να αξιολογείται διαμορφωτικά από τον/τη διδάσκοντα/ουσα. Το Σεμινάριο παρουσιάζει με βιωματικό τρόπο ένα εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης του μαθητή στο μάθημα της Φυσικής, το Δέκαθλο Φυσικής (Δ.Φ.). Το Δ.Φ. εφαρμόζεται στην αίθουσα διδασκαλίας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και αποτελείται από δέκα πειραματικές δραστηριότητες, που είναι άμεσα συνδεδεμένες με το Αναλυτικό Πρόγραμμα της τάξης. Οι δραστηριότητες επιλέγονται από τον/τη διδάσκοντα/ουσα ανάλογα με τις ανάγκες διαμορφωτικής αξιολόγησης. Στο Σεμινάριο θα δοθούν παραδείγματα τέτοιων πειραματικών δραστηριοτήτων για κάθε τάξη Γυμνασίου και Λυκείου.