Σεμινάρια σε Σχολική Βάση

Έντυπα

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Παρουσιολόγιο

Επικοινωνία

Άννα Κουππάνου

Phone22402306

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

Διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών

ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 Αντιμετωπίζοντας το παιδικό/εφηβικό άγχος (Σπύρος Χαμπή, Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Το Σεμινάριο σκοπό έχει να υποστηρίξει τους γονείς στην προσπάθειά τους να μειώσουν την ανησυχία του παιδιού τους μέσω της αποτελεσματικής διαχείρισης του άγχους. Οι δύο θεματικές ενότητες του Σεμιναρίου είναι σχεδιασμένες για να βοηθήσουν στην έγκαιρη αναγνώριση των σχετικών συμπτωμάτων και τη χρήση κατάλληλων στρατηγικών ρύθμισης της οξείας και χρόνιας έντασης.

Απώλεια, πένθος και παιδί (Πολυξένη Στυλιανού, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Το Σεμινάριο για γονείς με θέμα «Απώλεια, πένθος και παιδί» στοχεύει στην ενημέρωση των γονιών γύρω από το πένθος των παιδιών και στον προβληματισμό ως προς τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε για να μιλήσουμε στα παιδιά για τον θάνατο, την απώλεια και το πένθος. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στον τρόπο με τον οποίο εκδηλώνεται ο θρήνος στα παιδιά, στους παράγοντες που τον επηρεάζουν, στο πώς στηρίζουμε το παιδί που πενθεί και στο λεκτικό που θα ήταν βοηθητικό να χρησιμοποιούμε όταν μιλάμε στα παιδιά για τον θάνατο.

Ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση των παιδιών (Βίκυ Χαραλάμπους, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα)

Η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμηση θεωρούνται ύψιστης σημασίας και βασικά συστατικά για επιτυχία, καθώς επηρεάζουν την ποιότητα ζωής και την ευτυχία μας. Έχουν θετική επίδραση στις επιδόσεις μας, στις σχέσεις μας και στις επιλογές που κάνουμε στη ζωή μας. Σε μεγάλο βαθμό, αυτά που μας συμβαίνουν στο εξωτερικό περιβάλλον αντανακλούν τον τρόπο που εμείς αντιλαμβανόμαστε και νιώθουμε για τον εαυτό μας. Το Εργαστήρι θα βοηθήσει τους γονείς ώστε να γνωρίσουν καλύτερα τα παιδιά τους, τις δυνατότητες και τα δυνατά στοιχεία του χαρακτήρα τους, να κατανοήσουν τις έννοιες της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης, καθώς και πώς να τις αναπτύξουν και να τις ενισχύσουν στην καθημερινή τους ζωή.

Η Σημασία του Αθλητισμού στη σωματική, ψυχική και κοινωνική υγεία των παιδιών (Φωτεινή Παπαδοπούλου, Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των γονέων σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στη σημασία του Αθλητισμού και της Άσκησης σε θέματα βιολογικής, ψυχικής και κοινωνικής υγείας των παιδιών. Συζητάμε για τη σημασία του αθλητισμού και για το πόσο σημαντικό είναι να εντάξετε τα παιδιά σας σε προγράμματα άσκησης. Επιλέγουμε αθλήματα για τα παιδιά, που ταιριάζουν στην προσωπικότητα, την ηλικία, τον σωματότυπό τους και ενισχύουμε την ψυχο-κοινωνική τους διάσταση. Προλαμβάνουμε ψυχικά και κοινωνικά προβλήματα, όπως προβλήματα σώματος, π.χ. εικόνα, αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές, και ενισχύουμε την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθησή τους.

Η σχέση μας με τον εαυτό μας (Ντενίσα Καρατζά, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Το εν λόγω Σεμινάριο εστιάζει σε μια βασική διάσταση που ρυθμίζει τον αποτελεσματικό γονεϊκό ρόλο: τη σχέση του γονέα με τον εαυτό του, ως κάτι πολύ σημαντικό που ρυθμίζει εν συνεχεία τους ρόλους που έχει ως ενήλικας και κυρίως την ισορροπία τους. Στις πλείστες περιπτώσεις, η σημασία δίδεται στην ψυχολογία του παιδιού και, πολλές φορές, παραλείπουμε να εξετάσουμε πώς η ψυχολογία του γονέα επηρεάζει και αλληλοσυνδέεται με εκείνη του παιδιού. Σε αυτό το Σεμινάριο, οι γονείς, δίχως να παραλείπουν τον γονεϊκό ρόλο, καλούνται να εστιαστούν στο πώς θα ισορροπήσουν τις προσωπικές τους ανάγκες με τους πολλούς ρόλους-ευθύνες της καθημερινότητας και κυρίως αυτές που συνδέονται με τον γονεϊκό τους ρόλο.

 Θετική Γονεϊκότητα: Όρια στο πλαίσιο μιας αποτελεσματικής επικοινωνίας (Ντενίσα Καρατζά, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Το εν λόγω Σεμινάριο, εστιάζει στο πώς τα παιδιά μπορούν, στο πλαίσιομιας σχέσης ασφάλειας και εμπιστοσύνης στον γονέα, να υιοθετήσουν μια στάση συνεργασίας με τους γονείς τους, να τους εμπιστευτούν αναπτύσσοντας παράλληλα και το δυναμικό τους. Αυτός ο κεντρικός στόχος, έχει να κάνει πρωτίστως με τησχέση παιδιού-γονέα, τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τον εαυτό του, τη στάση ενθάρρυνσης και υποστήριξης του γονέα, έννοιες που με βιωματικό τρόπο αναπτύσσονται στο πλαίσιο του Σεμιναρίου.

 Μαθαίνω να επικοινωνώ αποτελεσματικά με το παιδί και τον έφηβό μου (Ανδρέας Δημητρίου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Τα παιδιά έχουν τεράστια ανάγκη να επικοινωνήσουν με τους γονείς. Μέσα από αυτήν κατανοούν καλύτερα τον εαυτό τους και τον κόσμο, χτίζουν την αυτοπεποίθησή τους, αντλούν ασφάλεια και αγάπη. Για όλους αυτούς τους λόγους είναι πολύ σημαντικό για τους γονείς να είναι σε θέση να επικοινωνούν ανοιχτά και αποτελεσματικά με τα παιδιά τους. Η αποτελεσματική επικοινωνία ωφελεί όχι μόνο τα παιδιά, αλλά κάθε μέλος της οικογένειας. Οι σχέσεις μεταξύ των γονιών και παιδιών βελτιώνονται σημαντικά όταν υπάρχει αποτελεσματική επικοινωνία. Αυτό που φαίνεται να ισχύει σαν χρυσός κανόνας, είναι πως αν υπάρχει καλή επικοινωνία υπάρχει και καλή σχέση – κάτι που ισχύει γενικότερα και όχι μόνο στη σχέση γονιών και παιδιών.

Το Σεμινάριο θα βοηθήσει τους γονείς να κατανοήσουν:

• τι είναι αποτελεσματική επικοινωνία,

• τους παραδοσιακούς ρόλους που εφαρμόζουν όταν τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματα τους και πώς μπορούν να ξεφύγουν από αυτούς,

• τι σημαίνει αμοιβαίος σεβασμός και αποδοχή συναισθημάτων,

• τι σημαίνει ενεργητική ακρόαση και αντανακλαστική ακοή.

Επίσης, το Σεμινάριο θα βοηθήσει τους γονείς να αναπτύξουν:

• πρακτικούς τρόπους βοήθειας για επίλυση προβλημάτων των παιδιών τους όταν αυτά βιώνουν συναισθηματική αναστάτωση,

• πρακτικούς τρόπους επικοινωνίας όταν οι ίδιοι οι γονείς νιώθουν συναισθηματική αναστάτωση από προβλήματα των παιδιών τους στο σπίτι,

• την επικοινωνία του «Σ’ αγαπώ» μέσα από πράξεις και όχι με λόγια!

Για την επιτυχημένη έκβαση του Σεμιναρίου ο εισηγητής θα χρησιμοποιήσει οπτικό-ακουστικό υλικό, δηλαδή χρήση βίντεο από καθημερινές αλληλεπιδράσεις παιδιών με γονείς και συζήτηση σε μικρές ομάδες ή/και στην ολομέλεια των σωστών και λανθασμένων τρόπων επικοινωνίας, καθώς και παραδείγματα, με τα οποία οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν τρόπους επικοινωνίας με τα παιδιά τους.

Το Σεμινάριο θα δώσει έμφαση στις εξής θεματικές:

• Ορισμός επικοινωνίας,

• Μορφές επικοινωνίας,

• Αποτελεσματική και ουσιαστική επικοινωνία,

• Παραδοσιακοί ρόλοι γονέων όταν τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους προς αποφυγή,

• Αμοιβαίος σεβασμός και αποδοχή συναισθημάτων,

• Τα έξι (6) βήματα που ακολουθούμε για την αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων,

• Ενεργητική ακρόαση και ανοιχτές ερωτήσεις,

• Ενίσχυση επικοινωνίας με απλές συμβουλές,

• Επικοινωνώντας το «Σ’ αγαπώ».

Μαθησιακές Δυσκολίες-Δυσλεξία: Οδηγός προς τους γονείς (Αργυρώ Φελλά, Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσός, Αμμόχωστος)

Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν ένα πεδίο στο οποίο εμπλέκονται επιστήμονες και επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων (εκπαιδευτικοί, σχολικοί ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές κ.λπ.). Παρόλα αυτά, οι γονείς των παιδιών είναι αυτοί που επωμίζονται το βαρύ φορτίο της αναζήτησης και επιλογής των κατάλληλων στρατηγικών και πλαισίων για την αποτελεσματική διαχείριση των εκπαιδευτικών αναγκών και των κοινωνικοσυναισθηματικών δυσκολιών που συχνά συνοδεύουν τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Το συγκεκριμένο Σεμινάριο θα προσπαθήσει να καθοδηγήσει, να ενημερώσει και να βοηθήσει τους γονείς να κατανοήσουν εις βάθος το φαινόμενο των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση (δυσλεξία), ώστε να βοηθήσουν το παιδί και τον εαυτό τους. Αναλυτικότερα, το συγκεκριμένο Σεμινάριο επιδιώκει να απαντήσει σε όσο το δυνατό περισσότερες ερωτήσεις και απορίες των γονέων για τις ειδικές µαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους στην ανάγνωση (δυσλεξία). Οι απαντήσεις που θα δοθούν βασίζονται σε σύγχρονα επιστημονικά τεκμηριωμένα ευρήματα, και διατυπώνονται με απλό, κατανοητό και σαφή τρόπο. Οι απαντήσεις, πέρα από την ανίχνευση και τη διάγνωση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση, εστιάζουν επίσης στις καθημερινές σχέσεις του παιδιού με τους γονείς του, τα αδέρφια του, τους/τις συμμαθητές/τριες του και τους/τις δασκάλους/ες του. Τα παραδείγματα στα οποία θα γίνει αναφορά θα βοηθήσουν τους γονείς να κατανοήσουν τις σύνθετες έννοιες που ακούνε από τους/τις ειδικούς, να αποκτήσουν μία πιο ξεκάθαρη εικόνα αναφορικά με τις δυσκολίες και τις δυνατότητες του παιδιού τους, να επισημάνουν και να τροποποιήσουν τις υφιστάμενες παρανοήσεις για τις μαθησιακές δυσκολίες, και να προχωρήσουν στη λήψη ορθών αποφάσεων για το παρόν και το μέλλον του. Ιδιαίτερη αναφορά θα γίνει σε πρακτικές προτάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν στο πλαίσιο του σπιτιού. Επιπρόσθετα, το Σεμινάριο υπογραμμίζει τον σημαντικό ρόλο της επικοινωνίας και συνεργασίας με τα κύρια πρόσωπα που συμμετέχουν στη διάγνωση και την εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος, το Σεμινάριο θα ασχοληθεί µε θέµατα που αφορούν στους ίδιους τους γονείς (π.χ., συναισθήματα, σχέσεις στην οικογένεια), και θα επιχειρήσει να δώσει ουσιαστικές συμβουλές για το πώς να φροντίσουν τον εαυτό τους.

 Οικογένεια και Σχολείο: οι δύο παιδαγωγικοί πόλοι στη ζωή του παιδιού (Ιωάννης Χριστοδούλου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η περιγραφή της σχέσης σχολείου και οικογένειας, όπως διαμορφώνεται στο σύγχρονο πλαίσιο ζωής και στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα. Θα αναλυθούν ενδελεχώς πρότυπα κοινών δράσεων, καθώς και η σκοπιμότητα και η σημασία τους για την ισορροπημένη ανάπτυξη των μαθητών/μαθητριών και την αποτελεσματικότερη δυνατή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 Σεξουαλική Αγωγή και Υγεία των Νέων (Φωτεινή Παπαδοπούλου, Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφος)

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση των γονέων σχετικά με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις που αφορούν στη Σεξουαλική Αγωγή των παιδιών προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Τα βασικά ερωτήματα που θα απαντηθούν στο Σεμινάριο είναι τα εξής: Πώς ακριβώς ορίζεται και ερμηνεύεται η σεξουαλική αγωγή; Τι στοιχεία πρέπει να περιλαμβάνει; Ποιες στρατηγικές προτείνονται στη διεθνή βιβλιογραφία για τη Σεξουαλική Αγωγή σε παιδιά, την πρόληψη και διαχείριση προβληματικών συμπεριφορών σχετικών με το θέμα; Είναι καλό να συζητάμε και να αφήνουμε ανοιχτές τις διόδους επικοινωνίας -ποιος ο ρόλος των γονέων σε "ευαίσθητα" ζητήματα; Πώς διαχειριζόμαστε τις κρίσεις που μπορεί να προκύψουν.

 Τα μικρά αφεντικά: Θέτουμε όρια στα παιδιά μας; (Ανδρέας Δημητρίου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Πόσο εύκολο είναι να θέσουμε όρια στα παιδιά;

Τι πρέπει να γνωρίζουμε ως γονείς, για να βοηθήσουμε στην οριοθέτηση των παιδιών μας;

Τα όρια υπάρχουν παντού και αφορούν όλους μας. Τα όρια δημιουργούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο κάθε άνθρωπος μπορεί να συνυπάρξει με τους συνανθρώπους του, όπου έχει τη δυνατότητα να αντλεί όσο το δυνατό μεγαλύτερη ικανοποίηση και ασφάλεια, για να μπορεί να εξελίσσεται και να δημιουργεί.

Η οικογένεια είναι το πρώτο περιβάλλον μέσα στο οποίο το παιδί θα εκπαιδευτεί στην τήρηση των ορίων. Ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο για τους γονείς, που πολλές φορές αποδεικνύεται και πολύ «ζόρικη» υπόθεση.

Στο Σεμινάριο αυτό οι γονείς θα έχουν τη δυνατότητα να αποσαφηνίσουν τις έννοιες της Οριοθέτησης και Πειθαρχίας. Θα ενημερωθούν για τα οφέλη, τον χρόνο έναρξης της οριοθέτησης των παιδιών, και, ειδικότερα, την οριοθέτηση των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, καθώς και τη γνωριμία τους με τις βασικές αρχές της οριοθέτησης.

Ένα σημαντικό μέρος του Σεμιναρίου θα επικεντρωθεί στη μέθοδο οριοθέτησης των Φυσικών και Λογικών Συνεπειών, με εκτενή αναφορά σε παραδείγματα και αντιπαραδείγματα χρήσης της οριοθέτησης λογικών συνεπειών και πειθαρχίας στην καθημερινή οικογενειακή ζωή.

Το Σεμινάριο θα δώσει έμφαση στις εξής θεματικές:

  • Τι είναι πειθαρχία και τι είναι οριοθέτηση;
  • Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις δύο αυτές γονικές πρακτικές;
  • Γιατί είναι σημαντικό οι γονείς να κάνουν χρήση ορίων;
  • Πότε ξενικά η οριοθέτηση;
  • Τι επιδιώκει ένα παιδί με αρνητική, επίμονη, αντιδραστική και πεισματάρικη συμπεριφορά;
  • Για ποιους λόγους τα παιδιά δεν είναι συνεργάσιμα με τους γονείς τους;
  • Πώς τίθενται τα όρια;
  • Πρακτικά λεκτικά παραδείγματα οριοθέτησης.
  • Συμπεριφορικές τεχνικές για την τροποποίηση της συμπεριφοράς.
  • Θετική ενίσχυση/ανταμοιβή.
  • Πίνακας δώρου ή οικονομία κουπονιών.
  • Μίμηση.
  • Αγνόηση.
  • Υπερδιόρθωση-θετική διόρθωση.
  • Time-out.
  • Διαφορές πειθαρχίας και οριοθέτησης με πρακτικά λεκτικά παραδείγματα.

Στο Σεμινάριο ο εισηγητής θα εκπαιδεύσει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες με παραδείγματα, οπτικό υλικό, αλλά και με σενάρια καθημερινής ζωής σε μικρές ομάδες.

 Το παιδί μου θυμώνει: Πώς το διαχειρίζομαι; (Ανδρέας Δημητρίου, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Αμμόχωστος)

Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε τις αντιδράσεις θυμού, επιθετικότητας, οργής που εκδηλώνουν τα παιδιά;

Ο θυμός, η οργή και η επιθετικότητα είναι συνηθισμένες αντιδράσεις των παιδιών, όμως η κατανόηση και η διαχείρισή τους αποτελεί δύσκολο έργο για τους γονείς λόγω της πολύπλοκης αλληλεπίδρασης σκέψεων, συναισθημάτων και συμπεριφορών.

Στο Σεμινάριο αυτό θα επικεντρωθούμε στους τρόπους έκφρασης του θυμού στην παιδική ηλικία, καθώς και τις αιτίες που προκαλούν θυμό. Έμφαση θα δοθεί στους τρόπους διαχείρισης του θυμού και σε προληπτικές και παρεμβατικές δεξιότητες και τεχνικές για την αντιμετώπισή του. Ειδικότερα, θα αναφερθούμε στην εκμάθηση των δεξιοτήτων επικοινωνίας και επίλυσης προβλημάτων, καθώς και τη μοντελοποίηση των στρατηγικών αντιμετώπισης του θυμού.

Θα δοθεί έμφαση σε βιωματικές τεχνικές, παιχνίδια και πρακτικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε καταστάσεις όπου τα παιδιά έχουν ήδη θυμώσει, και η ομάδα θα επεξεργαστεί μελέτες περίπτωσης με τη μορφή μικρών ομάδων.

Το Σεμινάριο θα δώσει έμφαση στις εξής θεματικές:

  • Θυμός… ένα δύσκολο συναίσθημα για έλεγχο.
  • Γιατί τα παιδιά εκφράζουν εκρήξεις θυμού;
  • Βήματα για πρόληψη εκρήξεων θυμού.
  • Γιατί τα παιδιά πρέπει να μάθουν για τον θυμό;
  • Εκπαίδευση γονέων σε δεξιότητες όπως:

- αναγνώριση θυμού στον εαυτό τους και στους άλλους,

- έλεγχος παρορμήσεων του θυμού-αυτοέλεγχος,

- χρήση τεχνικών χαλάρωσης και ηρεμίας,

- έκφραση και επικοινωνία θυμού χωρίς επιθετικότητα, αλλά με θετικό τρόπο,

- εφαρμογή δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων,

- εφαρμογή δεξιοτήτων διαπραγμάτευσης και συνεργασίας,

- «Τώρα είναι αργά! Το παιδί μου έχει ήδη θυμώσει!».

Στο Σεμινάριο ο εισηγητής θα εκπαιδεύσει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες με παραδείγματα, οπτικό υλικό, αλλά και με σενάρια καθημερινής ζωής σε μικρές ομάδες.

 Ψυχική ανθεκτικότητα για εμάς και τα παιδιά μας (Βίκυ Χαραλάμπους, Λευκωσία, Λάρνακα)

Ψυχική ανθεκτικότητα: Αναφέρεται στην ικανότητα του ατόμου για προσαρμογή, παρά την ύπαρξη δυσκολιών, στρεσογόνων ή τραυματικών γεγονότων, στην αποτελεσματική αντιμετώπισή τους και στην ανάκαμψη και ενδυνάμωση μέσα από αυτά. Η αναφορά σε τεχνικές για ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας θα βοηθήσει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες να αναπτύξουν θετικές στρατηγικές αντιμετώπισης, προκειμένου να μάθουν να προσαρμόζονται στις αλλαγές, να διαχειρίζονται οι μαθητές/τριες το άγχος των εξετάσεων, και οι γονείς το εργασιακό άγχος, να υιοθετήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, να βρίσκουν λύσεις σε προβλήματα, όπως ο εκφοβισμός και η παρενόχληση, να έχουν πιο θετικές σχέσεις και ισχυρότερη αυτοεικόνα.

 Ψυχική ανθεκτικότητα: Ο ρόλος των γονέων στην ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών (Ντενίσα Καρατζά, Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος)

Το εν λόγω Σεμινάριο αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους γονείς να αναπτύξουν στάσεις και δεξιότητες ενδυνάμωσης των παιδιών τους, με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση προκλήσεων που μπορεί να προκύπτουν στο σχολείο ή γενικότερα στη ζωή τους. Η ψυχική ανθεκτικότητα, ως βασικό ζητούμενο της εποχής μας, θεωρείται αναγκαία και ο ρόλος των γονέων στην ανάπτυξή της αποτελεί καθοριστικής σημασίας.