![]() |
Ημέρα | Ημερομηνία | Θέμα | Διοργανωτής | Σύντομη περιγραφή |
---|---|---|---|---|
Σάββατο | 23/2/2019 | «Διδάσκοντας τη Μουσική μέσα από παραμύθια στο νηπιαγωγείο: Πρακτικές για υλοποίηση του Αναλυτικού Προγράμματος Προσχολικής Εκπαίδευσης (3-6 χρόνων)» | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης | Στόχος του Συνεδρίου είναι η παρουσίαση καλών πρακτικών, μέσω των οποίων τα παραμύθια μπορούν να αποτελέσουν την αφετηρία για διδασκαλία της Μουσικής, σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Εκπαίδευσης (3-6 χρόνων). |
Σάββατο | 23/2/2019 | Επιστημονική Ημερίδα με τίτλο «Τεύκρος Ανθίας – Θοδόσης Πιερίδης: Πενήντα χρόνια από τον θάνατό τους» | Διευθύνσεις Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, σε συνεργασία με | Στόχοι της Ημερίδας είναι η προβολή του λογοτεχνικού έργου των δύο κορυφαίων ποιητών, η ανάδειξη της παιδευτικής του αξίας και η προώθηση της επιστημονικής έρευνας γύρω από αυτό. Στο πλαίσιο της Ημερίδας, θα πραγματοποιηθεί η Τελετή Απονομής των Βραβείων του Διαγωνισμού Τεύκρου Ανθία – Θοδόση Πιερίδη. |
Τετάρτη | 27/2/2019 | Σεμινάρια επιμόρφωσης με θέμα «Επαυξημένη Ανάγνωση» | Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου | Πρόκειται για σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, που πραγματοποιούνται σε προαιρετική βάση, με θέμα την «Επαυξημένη Ανάγνωση». Η επιμόρφωση είναι βασισμένη στο πρόγραμμα Living Book, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο το προγράμματος Erasmus+. Tο Living Book αφορά την ανάγνωση μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), συνδυάζοντας παραδοσιακό κείμενο και ψηφιακή δημιουργικότητα, για να προωθήσει την αγάπη για διάβασμα σε παιδιά ηλικίας 9-15 χρονών. Οι δραστηριότητες του έργου και της επιμόρφωσης στοχεύουν στην εφαρμογή των αναδυόμενων ψηφιακών τεχνολογιών στο παραδοσιακό κείμενο του βιβλίου, ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά να ερμηνεύσουν τις ιστορίες και να τις ανακατασκευάσουν με τα δικά τους μάτια. Απώτερος στόχος του προγράμματος είναι η καλλιέργεια συμπεριφορών ανάγνωσης και η προώθηση της αγάπης για το διάβασμα, με έμφαση σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες. To επιμορφωτικό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει πέντε τρίωρες συναντήσεις, με θέμα τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας. Η μία από τις συναντήσεις θα γίνει σε εργάσιμο χρόνο (4 περιόδους) και θα περιλαμβάνει παρακολούθηση της εφαρμογής του «Living Book» στο Δημοτικό Σχολείο Μακεδονίτισσας Γ΄- Στυλιανού Λένα, το οποίο είναι ένας από τους εταίρους του Προγράμματος. Οι υπόλοιπες συναντήσεις θα διεξαχθούν στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, σε απογευματινό χρόνο. |
Παρασκευή | 1/3/2019 | Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς για την καταπολέμηση του ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού στο σχολείο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ΗΟΜΒΑΤ | Μη Κυβερνητική Οργάνωση Accept ΛΟΑΤ Κύπρου σε συνεργασία με το ερευνητικό και εκπαιδευτικό κέντρο CARDET και άλλους εταί | Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ΗΟΜΒΑΤ, διοργανώνεται επιμορφωτικά εργαστήριο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Το επιμορφωτικό εργαστήριο στοχεύει στην καταπολέμηση στάσεων, αντιλήψεων και συμπεριφορών που συνδέονται με τα έμφυλα στερεότυπα που αφορούν το σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου, και οι οποίες λειτουργούν περιοριστικά στις ζωές των μαθητών/τριων στο σχολείο. Στοχεύει, επίσης, στην ενίσχυση της ευαισθητοποίησης και των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών ως προς την αναγνώριση και την αντιμετώπιση εκφοβιστικών συμπεριφορών που αφορούν το φύλο, την ταυτότητα φύλου και το σεξουαλικό προσανατολισμό, ενδυναμώνοντας τους/τις να αναλαμβάνουν δράση προς την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών στο σχολικό χώρο. Τέλος, στοχεύει στην προώθηση και ενίσχυση της πρόληψης του ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού στα σχολεία. Το εκπαιδευτικό εργαστήριο θα υλοποιηθεί σε βιωματική βάση. Είναι απαραίτητο όπως οι εκπαιδευτικοί παρακολουθήσουν ολόκληρη την εκπαίδευση (και τις δύο μέρες). Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα και σημειώνεται ότι θα λειτουργήσουν παράλληλα ξεχωριστές ομάδες για τη Δημοτική και τη Μέση. Στους/στις συμμετέχοντες/συμμετέχουσες θα δοθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης. |
Σάββατο | 2/3/2019 | Επιμόρφωση Σχολικών Βοηθών/Συνοδών παιδιών με ειδικές ανάγκες για τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος | Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου | Η Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, διοργανώνουν τρεις ημερίδες που θα διεξαχθούν στις επαρχίες Λευκωσίας, Λεμεσού και Λάρνακας. Το πρόγραμμα των ημερίδων, με τίτλο «Συνοδεύοντας παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος: Βασικές αρχές για τη βελτίωση των συνθηκών φοίτησής τους», επισυνάπτεται για ενημέρωση των ενδιαφερομένων. 2. Καλούνται όλοι/ες οι Σχολικοί Βοηθοί/Συνοδοί παιδιών να δηλώσουν συμμετοχή σε μία από τις τρεις ημερίδες, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (https://www.pi-eggrafes.ac.cy), στην κατηγορία «Ημερίδες-Συνέδρια» από τις 12 Φεβρουαρίου 2019. |
Τρίτη | 5/3/2019 | Επιμορφωτικές συναντήσεις για Εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης για τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση | Π.Ι. | Oι επιμορφωτικές συναντήσεις αφορούν Εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης που διδάσκουν Αγωγή Ζωής/Υγείας σε Β΄, Γ΄, Ε΄ ή Στ΄ τάξη. Οι επιμορφωτικές δράσεις θα πραγματοποιηθούν συνολικά σε τρεις (3) ξεχωριστές συναντήσεις σε τρεις (3) επαρχίες. |
Τετάρτη | 6/3/2019 | Σεμινάρια επιμόρφωσης με θέμα «Επαυξημένη Ανάγνωση» | Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου | Πρόκειται για σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, που πραγματοποιούνται σε προαιρετική βάση, με θέμα την «Επαυξημένη Ανάγνωση». Η επιμόρφωση είναι βασισμένη στο πρόγραμμα Living Book, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο το προγράμματος Erasmus+. Tο Living Book αφορά την ανάγνωση μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), συνδυάζοντας παραδοσιακό κείμενο και ψηφιακή δημιουργικότητα, για να προωθήσει την αγάπη για διάβασμα σε παιδιά ηλικίας 9-15 χρονών. Οι δραστηριότητες του έργου και της επιμόρφωσης στοχεύουν στην εφαρμογή των αναδυόμενων ψηφιακών τεχνολογιών στο παραδοσιακό κείμενο του βιβλίου, ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά να ερμηνεύσουν τις ιστορίες και να τις ανακατασκευάσουν με τα δικά τους μάτια. Απώτερος στόχος του προγράμματος είναι η καλλιέργεια συμπεριφορών ανάγνωσης και η προώθηση της αγάπης για το διάβασμα, με έμφαση σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες. To επιμορφωτικό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει πέντε τρίωρες συναντήσεις, με θέμα τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας. Η μία από τις συναντήσεις θα γίνει σε εργάσιμο χρόνο (4 περιόδους) και θα περιλαμβάνει παρακολούθηση της εφαρμογής του «Living Book» στο Δημοτικό Σχολείο Μακεδονίτισσας Γ΄- Στυλιανού Λένα, το οποίο είναι ένας από τους εταίρους του Προγράμματος. Οι υπόλοιπες συναντήσεις θα διεξαχθούν στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, σε απογευματινό χρόνο. |
Πέμπτη | 7/3/2019 | Επιμορφωτικές συναντήσεις για Εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης για τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση | Π.Ι. | Oι επιμορφωτικές συναντήσεις αφορούν Εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης που διδάσκουν Αγωγή Ζωής/Υγείας σε Β΄, Γ΄, Ε΄ ή Στ΄ τάξη. Οι επιμορφωτικές δράσεις θα πραγματοποιηθούν συνολικά σε τρεις (3) ξεχωριστές συναντήσεις σε τρεις (3) επαρχίες. |
Πέμπτη | 14/3/2019 | Συναντήσεις δικτύου σχολείων για την εφαρμογή της Αντιρατσιστικής Πολιτικής του ΥΠΠ | Π.Ι. | Κύκλοι συναντήσεων των σχολείων που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο για υποστήριξη της εφαρμογής της αντιρατσιστικής πολιτικής του ΥΠΠ «Κώδικας Συμπεριφοράς κατά του Ρατσισμού & Οδηγός Διαχείρισης και Καταγραφής Ρατσιστικών Περιστατικών». Στις συναντήσεις καλούνται να λάβουν μέρος ο/η Υπεύθυνος/η Εκπαιδευτικός για την εφαρμογή της αντιρατσιστικής πολιτικής από το κάθε σχολείο. Εναλλακτικά, μπορεί να παρευρεθεί ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου. |
Πέμπτη | 14/3/2019 | Συναντήσεις δικτύου σχολείων για την εφαρμογή της Αντιρατσιστικής Πολιτικής του ΥΠΠ | Π.Ι. | Κύκλοι συναντήσεων των σχολείων που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο για υποστήριξη της εφαρμογής της αντιρατσιστικής πολιτικής του ΥΠΠ «Κώδικας Συμπεριφοράς κατά του Ρατσισμού & Οδηγός Διαχείρισης και Καταγραφής Ρατσιστικών Περιστατικών». Στις συναντήσεις καλούνται να λάβουν μέρος ο/η Υπεύθυνος/η Εκπαιδευτικός για την εφαρμογή της αντιρατσιστικής πολιτικής από το κάθε σχολείο. Εναλλακτικά, μπορεί να παρευρεθεί ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου. |
© 2010-2019 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας