Στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (11 Φεβρουαρίου 2020), διοργανώνεται, όπως κάθε χρόνο, Ημερίδα, με θέμα: «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο» (“Together for a better internet”). Την Ημερίδα διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, σε συνεργασία με τη CYTA και την Epic, και την υποστήριξη των εταίρων του Ευρωπαϊκού Έργου: Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου - CΥberSafety, καθώς και της Εθνικής Στρατηγικής για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για τα παιδιά στην Κύπρο.

Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Συνεδριακό Κέντρο «Φιλοξενία» στη Λευκωσία, την Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2020, από τις 8:00 π.μ. μέχρι τις 12:00 μ.μ. Η Ημερίδα απευθύνεται κυρίως σε μαθητές/μαθήτριες όλων των Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολείων (Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού, Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου/Τεχνικής Σχολής) καθώς, επίσης, σε εκπαιδευτικούς, γονείς και φορείς χάραξης πολιτικής για το Διαδίκτυο.

Η Ημερίδα έχει ως στόχο να ενθαρρύνει και να κινητοποιήσει τα παιδιά, τους/τις νέους/νέες, τους γονείς, τους/τις εκπαιδευτικούς, τους φορείς που ασχολούνται με το Διαδίκτυο και, γενικότερα, το σύνολο της κυπριακής κοινωνίας στην υπεύθυνη, κριτική και με σεβασμό χρήση του Διαδικτύου, ώστε να συμβάλουν ενεργά στην αποτελεσματική και κατάλληλη χρήση της ψηφιακής κοινωνίας και στη διαμόρφωση του Διαδικτύου σε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο χώρο επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και μάθησης. Ομιλητές με εξειδίκευση στο θέμα θα μεταφέρουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους και θα απαντήσουν σε ερωτήσεις των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών. Στον χώρο της Ημερίδας, θα λειτουργεί, παράλληλα, Έκθεση Αφίσας, στην οποία μαθητές/μαθήτριες που επιθυμούν θα παρουσιάσουν δικές τους εργασίες/δράσεις, σχετικές με την ασφαλή και υπεύθυνη αξιοποίηση του Διαδικτύου.

Το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πολιτισμού, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο σε θέματα αποτελεσματικής, δημιουργικής και ασφαλής αξιοποίησης του Διαδικτύου, θεωρεί τις δράσεις για τη Διεθνή Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου και ειδικά τη συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στην εν λόγω Ημερίδα πολύ σημαντικές. Για επιπρόσθετες προγραμματισμένες δράσεις στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ασφαλούς Διαδικτύου, θα ακολουθήσει νέα Εγκύκλιος.

Σημειώνεται ότι η γλώσσα διεξαγωγής της Ημερίδας θα είναι η ελληνική, με ταυτόχρονη μετάφραση στην αγγλική γλώσσα, καθώς και διερμηνεία στην Κυπριακή Νοηματική Γλώσσα, αν χρειαστεί. Για περισσότερες πληροφορίες και το πρόγραμμα της Ημερίδας μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: https://internetsafety.pi.ac.cy/SID2020.

Πληροφορίες για τη συμμετοχή του σχολείου σας στην Ημερίδα της 11ης Φεβρουαρίου 2020

Tα σχολεία που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην Ημερίδα θα πρέπει να υποβάλουν δήλωση συμμετοχής, μέσω του λογαριασμού τους στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου https://www.pi-eggrafes.ac.cy, στην κατηγορία «Ημερίδες – Συνέδρια», από τις 15 Ιανουαρίου μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2020. Κατά την υποβολή της δήλωσης συμμετοχής, τα σχολεία καλούνται να δηλώσουν (α) τους/τις συμμετέχοντες/συμμετέχουσες (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικός/οί) (β) την πρόθεση έκθεσης/παρουσίασης εργασιών για την Ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου, στην Έκθεση Αφίσας στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της Ημερίδας και (γ) την πρόθεση μεταφοράς τους με λεωφορεία από τα καθορισμένα συντονιστικά σχολεία. Θα πρέπει επιπρόσθετα να δηλώσουν τυχόν ανάγκες σε νοηματική ή αγγλική γλώσσα. Λεπτομέρειες για τις τρεις (3) ενότητες πληροφοριών, που θα υποβάλετε στη δήλωση συμμετοχής, παρατίθενται πιο κάτω:

1. Στοιχεία ενός/μίας εκπαιδευτικού και μαθητών/μαθητριών που θα παρακολουθήσουν την Ημερίδα

Παρακαλείστε όπως μεριμνήσετε ώστε το σχολείο σας να εκπροσωπηθεί στην εν λόγω Ημερίδα, ως ακολούθως:

  • Δημοτική Εκπαίδευση (Ε΄ και Στ΄ Τάξη): μέχρι τέσσερις (4) μαθητές/μαθήτριες και ένας/μια (1) εκπαιδευτικός
  • Μέση Εκπαίδευση (Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, Α΄ Λυκείου/Τεχνικής Σχολής): μέχρι 4 (τέσσερις) μαθητές/μαθήτριες και ένας/μία (1) εκπαιδευτικός

Τα σχολεία τα οποία συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Μικροί Εκπαιδευτές για το Διαδίκτυο μπορούν να δηλώσουν όσα παιδιά συμμετέχουν στο Πρόγραμμα μαζί με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τους. Επιπρόσθετα, τα σχολεία που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Ασφαλές Σχολείο για το Διαδίκτυο, θα μπορούν να δηλώσουν μεγαλύτερο αριθμό παιδιών, μετά από συνεννόηση με τον Υποστηρικτή Λειτουργό τους.

Για τη διαδικασία δήλωσης συμμετοχής είναι απαραίτητο να έχει προηγηθεί η επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων του/της εκπαιδευτικού που θα συνοδεύσει τους/τις μαθητές/μαθήτριες. Οδηγίες για τον τρόπο εισόδου των εκπαιδευτικών και των σχολείων στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών, καθώς και για τον τρόπο επικαιροποίησης των στοιχείων τους, μπορούν να εντοπιστούν στην εγκύκλιο με Αρ.Φακ. Π.Ι.16.8.01.2 και ημερομηνία 5/12/2018.

2. Στοιχεία Εργασίας/Δράσης, εκπαιδευτικού και μαθητών/μαθητριών που θα συμμετάσχουν στην Έκθεση Αφίσας

Οι μαθητές/μαθήτριες του σχολείου σας έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν εργασίες και δράσεις τους (π.χ., παιχνίδια, εκπαιδευτικό υλικό, βίντεο που έχουν δημιουργήσει), οι οποίες είναι σχετικές με την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, στην Έκθεση αφίσας της Ημερίδας (poster session).

Στην περίπτωση που οι μαθητές/μαθήτριες σας ενδιαφέρονται να παρουσιάσουν σχετικές εργασίες στην Έκθεση Αφίσας, μπορείτε να το δηλώσετε κατά την υποβολή της δήλωσης συμμετοχής σας στην Ημερίδα. Για τον σκοπό αυτό, μπορείτε να δηλώσετε στα ανάλογα πεδία της δήλωσης συμμετοχής, μέχρι και τέσσερις (4) επιπλέον μαθητές/μαθήτριες και έναν/μία (1) επιπλέον εκπαιδευτικό (σύνολο, δηλαδή συμμετοχής του σχολείου, μέχρι οκτώ (8) μαθητές/μαθήτριες και μέχρι δύο (2) εκπαιδευτικούς). Στην περίπτωση των σχολείων, τα οποία συμμετέχουν στα Προγράμματα Μικροί εκπαιδευτές για το Διαδίκτυο και Ασφαλές σχολείο για το Διαδίκτυο, ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει.

Οι εργασίες στην Έκθεση Αφίσας μπορούν να παρουσιαστούν με διάφορους τρόπους, όπως, για παράδειγμα, ανάρτηση εκτυπωμένου υλικού ή αφίσας σε πινακίδα (foamboard) ή και παρουσίαση πολυμεσικών εργασιών σε ψηφιακή μορφή, μέσω φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή. Για την παρουσίαση των εργασιών θα παραχωρηθούν α) μικρό ορθογώνιο τραπέζι (διαστάσεων 50cm x 150cm) και β) πινακίδα τύπου foamboard (διαστάσεων ~ 1m x 1m).

3. Μεταφορά συμμετεχόντων/συμμετεχουσών προς και από τον χώρο διεξαγωγής της Ημερίδας

Οι διοργανωτές της Ημερίδας θα αναλάβουν και φέτος τη διάθεση λεωφορείων, που θα αναχωρούν από τα Συντονιστικά Σχολεία της κάθε επαρχίας, για τη μεταφορά αριθμού μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών προς και από το Συνεδριακό Κέντρο «Φιλοξενία».

Κατάλογος των συντονιστικών σχολείων με λεπτομέρειες που αφορούν τους Υπεύθυνους Επικοινωνίας και τις ώρες αναχώρησης βρίσκονται στο Συνημμένο 1.

Τα σχολεία, κατά την υποβολή της δήλωσης συμμετοχής στην Ημερίδα, μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για μεταφορά προς και από τον χώρο διεξαγωγής της Ημερίδας. Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας στην επιλογή των σχολείων, με βάση την ημερομηνία και την ώρα υποβολής της αίτησης. Η ώρα επιστροφής του λεωφορείου στο Συντονιστικό Σχολείο αναμένεται περίπου μεταξύ των ωρών 12:30 και 13:30.

Τα σχολεία που θα επιλεγούν για μεταφορά των μαθητών/μαθητριών τους με λεωφορεία θα ενημερωθούν μέσω του επίσημου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους, μέχρι την Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου 2020.

Τονίζεται ότι η διεύθυνση του κάθε σχολείου θα πρέπει να διευθετήσει την ασφαλή και έγκαιρη μετάβαση των μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών στα Συντονιστικά Σχολεία κάθε επαρχίας. Τα Συντονιστικά Σχολεία θα έχουν την ευθύνη του ελέγχου του λεωφορείου που θα χρησιμοποιηθεί για τη μετάβαση των μαθητών/μαθητριών και των εκπαιδευτικών στον χώρο διεξαγωγής της Ημερίδας, σύμφωνα με το πρότυπο που ακολουθείται για τις σχολικές εκδρομές. Ο/Η υπεύθυνος/υπεύθυνη εκπαιδευτικός του κάθε Συντονιστικού Σχολείου (βλ. Συνημμένο 1), οφείλει να ελέγξει ότι έχουν επιβιβαστεί οι μαθητές/μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί που αναφέρονται στον κατάλογο που θα αποσταλεί από τους διοργανωτές στο Συντονιστικό Σχολείο. Ο έλεγχος θα γίνει τόσο κατά την αναχώρηση από το Συντονιστικό Σχολείο όσο και κατά την αναχώρηση από τον χώρο διεξαγωγής της Ημερίδας.

Στην περίπτωση των σχολείων που δεν θα μεταβούν με λεωφορεία, θα πρέπει η διεύθυνση κάθε σχολείου να προβεί στις απαραίτητες διευθετήσεις για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών/μαθητριών και των εκπαιδευτικών προς και από την Ημερίδα.

4. Εκτύπωση της Δήλωσης Συμμετοχής

Για λόγους επίσπευσης της διαδικασίας εγγραφών την ημέρα διεξαγωγής της Ημερίδας, παρακαλείσθε όπως εκτυπώσετε τη δήλωση συμμετοχής του σχολείου σας και την παραδώσετε στον/στη συνοδό εκπαιδευτικό, ο οποίος/η οποία θα πρέπει να την παραδώσει, κατά την προσέλευσή του στον χώρο διεξαγωγής της Ημερίδας.

Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες θα έχουν την ευθύνη της διάχυσης των αποτελεσμάτων της Ημερίδας στο σχολείο τους. Παράλληλα, συστήνεται όπως ενημερώσετε τους/τις μαθητές/μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς, καθώς και τον Σύνδεσμο γονέων του σχολείου σας, σχετικά με την πιο πάνω Ημερίδα.

Σημειώνεται ότι η Ημερίδα θα μεταδίδεται ζωντανά μέσω Διαδικτύου στην ιστοσελίδα της Ημερίδας https://internetsafety.pi.ac.cy/SID2020.

Για οποιεσδήποτε πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε με την κ. Παναγιώτα Χατζηττοφή, Λειτουργό του Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Π.Ι. (email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. , τηλ.: 22402353).

 

Εγκύκλιος

Συνημμένο

Ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης συμμετοχής
(υποβάλλεται από τα σχολεία)