Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα σας ενημερώνουμε για την έναρξη Προαιρετικού Σεμιναρίου για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας που διοργανώνει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το οποίο θα προσφερθεί με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Το Σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Δημοτικής, Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, οι οποίοι/οποίες διδάσκουν ή ενδιαφέρονται να διδάξουν την Ελληνική ως δεύτερη γλώσσα σε μαθητές/μαθήτριες με μεταναστευτική βιογραφία, που φοιτούν σε δημόσια σχολεία της Κύπρου.

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες να έρθουν σε επαφή με τη θεωρητική και την εφαρμοσμένη διάσταση των ζητημάτων που άπτονται της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Τα ζητήματα αυτά περιλαμβάνουν σειρά θεματικών ενοτήτων, στις οποίες θα καλύπτονται βασικά στοιχεία, τα οποία αναδύονται από τη φοίτηση ατόμων με διαφορετικό γλωσσικό και πολιτισμικό υπόβαθρο στο σχολείο (Θέματα Διαπολιτισμικής Αγωγής και Διαχείρισης της πολιτισμικής ετερότητας, Διγλωσσία και Πολυγλωσσία, Διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στην ξεχωριστή και στη συμβατική τάξη, Διδασκαλία της Γραμματικής κ.λπ.).

Για τους σκοπούς του Σεμιναρίου θα αξιοποιηθεί το υλικό της πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Moodle), η οποία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης 4 (Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για ενίσχυση ελληνομάθειας και πολυγλωσσίας) του έργου με τίτλο «Μέτρα για βελτίωση της κοινωνικής και εκπαιδευτικής ένταξης παιδιών τρίτων χωρών στην Κύπρο», το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και την Κυπριακή Δημοκρατία και υλοποιήθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το διάστημα 2016-2018. Η πλατφόρμα είναι ανοικτή για όλους/όλες τους/τις εκπαιδευτικούς που έχουν κωδικούς πρόσβασης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μέσω του συνδέσμου https://myprofile.pi.ac.cy.

Αναλυτικές πληροφορίες για την πρόσβαση στην πλατφόρμα θα βρείτε στον σύνδεσμο http://www.pi.ac.cy/pi/files/anakoinoseis/2018_2019/domes_ypostirixis_parartima.pdf.

Το Σεμινάριο θα διαρκέσει από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Απρίλιο του 2019 και οι εξ αποστάσεως συναντήσεις (τηλεδιασκέψεις) θα πραγματοποιούνται ανά δύο εβδομάδες, σε απογευματινό χρόνο, από τις 16:00 μέχρι τις 18:30. Το χρονοδιάγραμμα και τις θεματικές της κάθε εξ αποστάσεως συνάντησης του Σεμιναρίου μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα του Π.Ι. στον σύνδεσμο «Τομέας Επιμόρφωσης» και ακολούθως «Προαιρετικά Σεμινάρια».

Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες στο Σεμινάριο θα έχουν την ευκαιρία στο διάστημα των δύο εβδομάδων που μεσολαβεί ανάμεσα στις τηλεδιασκέψεις να καταθέτουν τις απόψεις, τις εισηγήσεις και τις πρακτικές τους, μέσω της πλατφόρμας Moodle, πάνω σε θεματικές που θα υποβάλλονται από τις εισηγήτριες του Σεμιναρίου σε τακτά χρονικά διαστήματα. Στο τέλος του Σεμιναρίου ο/η κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα αναμένεται να διαμορφώσει τη δική του/της πρόταση διδασκαλίας, στη βάση των θεματικών που θα συζητηθούν στο εν λόγω Σεμινάριο. Εισηγήτριες στο Σεμινάριο θα είναι η δρ Δέσπω Κυπριανού και η Μαρία Πιτζιολή, Λειτουργοί του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, οι οποίες θα έχουν την ευθύνη να δίδουν διευκρινίσεις και να επιλύουν απορίες των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών τόσο προφορικά, κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων όσο και γραπτά, στην πλατφόρμα.

Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες, που θα συμπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους στο Σεμινάριο, θα λάβουν Πιστοποιητικό παρακολούθησης, το οποίο θα αποτελεί ένα σημαντικό εφόδιο και υπόβαθρο στη θεωρία και πρακτική της διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία.

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο Σεμινάριο θα πρέπει να υποβάλουν δήλωση συμμετοχής στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου https://www.pi-eggrafes.ac.cy στην κατηγορία «Προαιρετικά Σεμινάρια», από την 1η μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου 2019. Διευκρινίζεται ότι ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων/συμμετεχουσών στο Σεμινάριο θα είναι 25 άτομα και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας με βάση την ημερομηνία και την ώρα καταγραφής της δήλωσης. Για τη διαδικασία δήλωσης συμμετοχής είναι απαραίτητο να έχει προηγηθεί η επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων των εκπαιδευτικών. Οδηγίες για τον τρόπο εισόδου των χρηστών στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών, καθώς και για τον τρόπο επικαιροποίησης των στοιχείων τους, υπάρχουν στην εγκύκλιο με Αρ.Φακ. Π.Ι.16.8.01.2 και ημερομηνία 5/12/2018.

Παρακαλούμε για την ενημέρωσή σας και τις ενέργειές σας για ενημέρωση των εκπαιδευτικών του σχολείου σας.

 

Εγκύκλιος