Σεμινάρια σε Σχολική Βάση

Έντυπα

Έντυπο Ανατροφοδότησης Επιμορφωτικής Δράσης

Έντυπο οδοιπορικών

Έντυπο πληρωμών

Οδηγίες για καταχώρηση επιμορφωτικών δράσεων στο ωρολόγιο πρόγραμμα των εισητητών/τριών

Παρουσίαση για εξωτερικούς συνεργάτες

Παρουσιολόγιο σεμιναρίου

Επικοινωνία

Δρ Έλενα Παπαμιχαήλ

Phone22402367

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Δρ Δέσπω Κυπριανού

Phone22402384

email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Εγγραφών

Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Εγγραφών

Για πρόβλημα τεχνικής φύσης:

www.pi-eggrafes.ac.cy
email Αναφορά Προβλήματος

Μιχάλης Μάγος

Phone 22402351

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΑΣΗ (ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ)

Ανάπτυξη μαθηματικών δραστηριοτήτων με αφορμή ένα παραμύθι– Μαρία Σιακαλλή (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Παρουσίαση βασικών αρχών τεχνικής χρήσης παραμυθιών για ανακάλυψη μαθηματικών ιδεών, σχεδιασμός διδασκαλίας και εφαρμογή της στην τάξη

Διαφοροποιημένη διδασκαλία στα Μαθηματικά - Έφη Παπαριστοδήμου (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Θεωρητικό υπόβαθρο για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και τις αρχές του Αναλυτικού Προγράμματος των Μαθηματικών. Παρουσίαση και συζήτηση παραδειγμάτων εφαρμογής διαφοροποιημένης διδασκαλίας Μαθηματικών για τη συγκεκριμένη βαθμίδα.

Διδακτική Φυσικών Επιστημών - Λουκάς Λουκά (Λευκωσία)

Διδασκαλία του μαθήματος της Επιστήμης

Ελληνικά Δημοτικής Εκπαίδευσης - Σπύρος Σοφοκλέους (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Στο συγκεκριμένο σεμινάριο θα ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί για διδακτικά εργαλεία, που μπορούν να αξιοποιήσουν στο μάθημα των Ελληνικών, ώστε οι μαθητές/τριες να κατανοούν και να παράγουν ποικίλα προφορικά και γραπτά κείμενα, αναπτύσσοντας και ενδυναμώνοντας σχετικές δεξιότητες σε αυθεντικά πλαίσια διδασκαλίας/ μάθησης.

Επιστήμες: ποιος το κάνει καλύτερα – Χριστίνα Σιδερά (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Ο βαθμός ενδιαφέροντος των κοριτσιών για τις φυσικές επιστήμες μειώνεται με την ηλικία και την τάξη μέχρι που εδραιώνεται ότι τα αγόρια έχουν περισσότερες επιτυχίες παρά τα κορίτσια. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στην εκπροσώπησή των γυναικών σε σχετικά επαγγέλματα όπως και τη διαφορά στη μισθοδοσία και τις ευκαιρίες ανέλιξης. Η προσπάθεια ανατροπής πιθανών στερεοτύπων γίνεται αφενός μέσα από διερεύνηση για την εκπροσώπηση γυναικών στις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία όπως και τη συνεισφορά τους στη σύγχρονή εξέλιξη των επιστημών και αφετέρου μέσω βιωματικής ανάδειξης των δεξιοτήτων και των δύο φύλων στο σχεδιασμό και διεξαγωγή διασκεδαστικών επιστημονικών διερευνήσεων.

Εφαρμογή των Α.Π. Γεωγραφίας - Θεοδώρα Δαμιανού (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας.

 

Μαγεία ή Επιστήμη – Χριστίνα Σιδερά (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Παρουσίαση ή/και σχεδιασμός δραστηριοτήτων που προκαλόυν την αίσθηση της ανατροπής και να δημιουργούν ενθουσιασμό στους μαθητές/τριες. Παρουσίαση ή/και σχεδιασμός επιπρόσθετων ή εναλλακτικών δραστηριοτήτων φυσικών επιστημών που αυξάνουν το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών και ενισχύουν την κατανόηση βασικών εννοιών.

 

Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις της Ιστορίας - Χριστόφορος Κωνσταντινίδης (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

•Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδακτική της Ιστορίας
•Αξιοποίηση των πηγών στη διδασκαλία της Ιστορίας
•Οι δείκτες επιτυχίας και οι δείκτες επάρκειας ως εργαλείο στη διδακτική πράξη
•Αξιολόγηση/ σχολιασμός σχεδίων μαθήματος Ιστορίας/ φύλλων εργασίας

Σχεδιασμός μαθήματος Μαθηματικών με πρακτικές διαμορφωτικής αξιολόγησης -

Μαριλένα Παντζιαρά (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Το σεμινάριο μπορεί να προσφερθεί σε ένα ή δύο μέρη σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε σχολείου.
Στο πρώτο μέρος, το σεμινάριο συνδυάζει θεωρία και πρακτική στα θέματα: (α) σημαντικές πληροφορίες για τη διαμορφωτική αξιολόγηση στο μάθημα των Μαθηματικών (Wiliam & Thompson, 2007; NCTM, 2007) (β) σημεία προσοχής κατά την ανάπτυξη ημερησίου μαθήματος Μαθηματικών και (γ) σχεδιασμός δραστηριοτήτων για διαμορφωτική αξιολόγηση στα Μαθηματικά (Bleier & Thompson, 2013; Heuvel-Panhuizen, 2003; Tompson & Kaur, 2011)
Εάν υπάρχει ανάγκη, στο δεύτερο μέρος θα αναπτυχθεί και θα εφαρμοστεί σε τάξη, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό, μάθημα Μαθηματικών βασισμένο σε πρακτικές διαμορφωτικής αξιολόγησης.

Το Δέκαθλο Φυσικών Επιστημών ως εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης - Γιώργος Τσαλακός (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Οι στόχοι που εξυπηρετεί η ένταξη του πειράματος στο μάθημα είναι πολλοί: γνωστικοί, συναισθηματικοί, ψυχοκινητικοί, κοινωνικοί. Η επίτευξη αυτών των στόχων θα πρέπει να αξιολογείται διαμορφωτικά από τον/την διδάσκοντα/ουσα. Το σεμινάριο παρουσιάζει με βιωματικό τρόπο ένα εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης του μαθητή στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών, το Δέκαθλο Φυσικών Επιστημών (Δ.Φ.Ε.). Το Δ.Φ.Ε. εφαρμόζεται στην τάξη κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και αποτελείται από δέκα πειραματικές δραστηριότητες, οι οποίες είναι άμεσα συνδεδεμένες με το αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης. Οι δραστηριότητες επιλέγονται από τον/την διδάσκοντα/ουσα ανάλογα με τις ανάγκες διαμορφωτικής αξιολόγησης. Στο σεμινάριο θα δοθούν παραδείγματα τέτοιων πειραματικών δραστηριοτήτων για κάθε τάξη.
Τέλος, θα παρουσιασθεί και ο τρόπος αξιοποίησης του Δ.Φ.Ε. σε Πανηγύρια Επιστήμης. 

Το μάθημα της Λογοτεχνίας στο Δημοτικό Σχολείο - Χαράλαμπος Δημητρίου (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί για το Αναλυτικό Πρόγραμμα της Λογοτεχνίας και πώς εφαρμόζεται στην πράξη. Το σεμινάριο προσφέρεται σε μικρές ομάδες με βάση τα πιο κάτω:

• Εμφάσεις του ΑΠ Λογοτεχνίας (Θεματικοί άξονες και θεματικές ενότητες, Αξιακό περιεχόμενο κειμένων, Δεξιότητες Λογοτεχνικού Γραμματισμού, Συνεξέταση κειμένων, Δημιουργική Γραφή)
• Δείκτες επιτυχίας και επάρκειας
• Μεθοδολογία του μαθήματος
• Σχεδιασμός και εφαρμογή διδακτικών ενοτήτων Λογοτεχνίας

Το παιχνίδι (ψηφιακό και μη) στην οικοδόμηση μαθηματικών εννοιών και δεξιοτήτων – Έφη Παπαριστοδήμου (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα, Πάφος, Αμμόχωστος)

Θεωρητικό υπόβαθρο για τη σημασία του παιχνιδιού (ψηφιακού και μη) στη διδασκαλία των μαθηματικών εννοιών και δεξιοτήτων με βάση τις αρχές του Αναλυτικού Προγράμματος. Παρουσίαση παραδειγμάτων εφαρμογής. Συζήτηση.