Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα σας ενημερώνουμε ότι, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ Key Action 2 με τίτλο Enhancing Differentiated Instruction and Cognitive Activation in Mathematics Lessons by Supporting Teacher Learning (EDUCATE), διοργανώνεται σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων. Συντονιστής του Προγράμματος είναι το Πανεπιστήμιο Κύπρου (Δρ Χαράλαμπος Χαραλάμπους, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής), ενώ το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο συμμετέχει ως εταίρος.

Το Πρόγραμμα «EDUCATE» αποσκοπεί να διερευνήσει τη δυνατότητα εφαρμογής της διαφοροποίησης στη διδασκαλία και της αξιοποίησης γνωστικά απαιτητικών έργων (τέτοια έργα περιλαμβάνονται ήδη στα καινούρια βιβλία των Μαθηματικών) κατά τη διδασκαλία των Μαθηματικών για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων όλων των μαθητών. Για τον σκοπό αυτό έχει ήδη αναπτυχθεί πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για στήριξη και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. Αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό που έχει αναπτυχθεί, κατά τη διάρκεια των επιμορφωτικών συναντήσεων, οι εκπαιδευτικοί αναμένεται να εμπλακούν σε διαδικασίες κριτικής παρατήρησης, ανάλυσης και αναστοχασμού της δικής τους διδασκαλίας σε σχέση με διαφορετικές διδακτικές πρακτικές με στόχο τη βελτίωσή της. Για τον σκοπό αυτό, θα οπτικογραφηθεί μικρός αριθμός διδασκαλιών των εκπαιδευτικών (τυπικά μαθήματα).

Τα εν λόγω σεμινάρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης που διδάσκουν το μάθημα των Μαθηματικών κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά. Τα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν σε δύο χρονικές περιόδους, η μία από τον Οκτώβριο 2018 μέχρι τον Μάρτιο 2019 και η άλλη από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο 2019. Κατά τη διάρκεια της περιόδου, θα πραγματοποιηθούν συνολικά 8-10 απογευματινές επιμορφωτικές συναντήσεις διάρκειας δυόμισι ωρών, σε ημερομηνίες που θα καθοριστούν κατόπιν συνεννόησης με τους/τις συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς (πιθανές ημέρες συναντήσεων θα είναι η Τρίτη, Τετάρτη ή Πέμπτη). Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στη Λευκωσία ή/και στο Παράρτημα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στη Λεμεσό ανάλογα με τις δηλώσεις ενδιαφέροντος. Οι εκπαιδευτικοί κατά την εγγραφή τους στα σεμινάρια θα έχουν την ευκαιρία να δηλώσουν ενδεικτική περίοδο προτίμησης, ημέρες και τόπο συναντήσεων.

Σημειώνεται ότι στους εκπαιδευτικούς που θα συμμετάσχουν στις επιμορφωτικές δράσεις θα δοθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης και συμμετοχής από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «EDUCATE» και από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν, επίσης, δωρεάν πρόσβαση σε όλο το εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «EDUCATE» με στόχο την υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε θέματα γνωστικής ενεργοποίησης και διαφοροποίησης.

Οι ενδιαφερόμενοι/ες εκπαιδευτικοί καλούνται να δηλώσουν άμεσα συμμετοχή στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου http://www.pi-eggrafes.ac.cy/, στην κατηγορία «Εξειδικευμένα σεμινάρια», από τις 2 Οκτωβρίου 2018 μέχρι τις 12 Οκτωβρίου 2018. Σημειώνεται ότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Για τη διαδικασία δήλωσης συμμετοχής είναι απαραίτητο να έχει προηγηθεί η επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων των εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Τα ονόματα των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στις επιμορφωτικές δράσεις του Προγράμματος «ΕDUCATE» καθώς και η ημερομηνία της πρώτης επιμορφωτικής συνάντησης του Προγράμματος θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στις 15 Οκτωβρίου 2018.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνείτε με τους Συντονιστές του Προγράμματος «EDUCATE» στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τη Δρα Σοφία Αγαθαγγέλου (Τηλ.: 22402366, Ηλ.διεύθυνση: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ), τη Δρα Έλενα Χριστοφίδου (Τηλ.: 22402368, Ηλ.Διεύθυνση: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ) και τον Δρα Νίκο Παπαδούρη (Τηλ.: 22402458, Ηλ.διεύθυνση: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ).

 

Εγκύκλιος

Ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης συμμετοχής