preaty

Πλαίσιο: Lifelong Learning Programme-Comenius

Κωδικός:
LLP-1-2012-1-GR-COMENIUS-CMP Project number: 526965

Έναρξη: 1/12/2012

Λήξη: 30/11/2014

Προϋπολογισμός: € 396.484

Άτομο Επικοινωνίας:
Αναστασία Οικονόμου

Email:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Ιστοσελίδα έργου: http://portal.ou.nl/en/web/preaty/introduction

Με τη συμμετοχή του στο ευρωπαϊκό έργο PREATY (Proposing modern e-assessment approaches and tools to young and experienced in-service teachers) το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου προσδοκεί να εισαγάγει τους εκπαιδευτικούς σε σύγχρονες μεθόδους και εργαλεία αξιολόγησης με στόχο την ανάπτυξη εκ μέρους των μαθητών δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Ακολουθώντας τις εξελίξεις, η σχολική εκπαίδευση διαφοροποιείται και υιοθετεί σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών . Η διεθνής βιβλιογραφία τονίζει πως οι σύγχρονες παιδαγωγικές μέθοδοι ευνοούν την ανάπτυξη των αναγκαίων δεξιοτήτων που πρέπει να διαθέτει ο σύγχρονος πολίτης του 21ου αιώνα. Ως εκ τούτου, οι σύγχρονες παιδαγωγικές μέθοδοι υποστηρίζουν και προωθούν τη δημιουργικότητα, την επικοινωνία και τη συνεργασία, τη διερευνητική μάθησης, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Παράλληλα, χρειάζεται να εισαχθούν νέες μορφές αξιολόγησης, όπως ο ηλεκτρονικός φάκελος επιτευγμάτων, η ανάλυση στατιστικών δεδομένων μάθησης και κοινωνικών δικτύων, εργαλεία αυτό-αξιολόγησης. Οι νέες αυτές μορφές αξιολόγησης θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν καλύτερα την επίδοση των μαθητών τους, ούτως ώστε να μπορέσουν να δώσουν ουσιαστική ανατροφοδότηση στους μαθητές και τους γονείς τους. Η έμφαση της αξιολόγησης μεταφέρεται από «αξιολόγηση της μάθησης» σε «αξιολόγηση για τη μάθηση».

Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι του έργου είναι:
1. Προετοιμασία εκπαιδευτικών για την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων αξιολόγησης, όπως ο ψηφιακός (ηλεκτρονικός) φάκελος επιτευγμάτων (e-Portfolio),η ανάλυση κοινωνικών δικτύων και η μαθησιακή ανάλυση για την ανάκτηση πληροφοριών και άλλων συσχετίσεων, αφενός με σκοπό την πρόβλεψη της μαθησιακής εξέλιξης και αφετέρου την προσφορά κατάλληλης υποστήριξης στους μαθητές.
2. Εξέλιξη των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών με τη δημιουργία κοινότητας εκπαιδευτικών η οποία θα έχει ως κεντρικούς άξονες την ανταλλαγή, συζήτηση και βελτίωση των προσεγγίσεων αξιολόγησης.
3. Κοινοποίηση των αποτελεσμάτων του έργου δίνοντας έμφαση στην επίδραση στις υπάρχουσες σχολικές πρακτικές, καθώς και τη δημιουργία πλάνου για συνέχιση του έργου και μετά τη λήξη της επίσημης χρηματοδότησης του έργου.

Οι εταίροι στο έργο είναι:

Πραγματοποίηση ολοήμερου εργαστηρίου με θέμα “Εφαρμογή Καινοτόμων Μεθόδων και Εργαλείων Αξιολόγησης”

Το Σάββατο, 9 Νοεμβρίου 2013, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία ολοήμερο εργαστήριο με θέμα “Εφαρμογή Καινοτόμων Μεθόδων και Εργαλείων Αξιολόγησης”, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου “PREATY: PRoposing modern E-Assessment approaches and Tools to Young and experienced in-service teachers”, με τη συμμετοχή 48 εκπαιδευτικών από τη Δημοτική και Μέση Γενική Εκπαίδευση.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για το ευρωπαϊκό έργο “PREATY: PRoposing modern E-Assessment approaches and Tools to Young and experienced in-service teachers” και στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία, μέσα από παρουσιάσεις και βιωματικές δραστηριότητες, να γνωρίσουν σύγχρονες προσεγγίσεις και εργαλεία για την ανάπτυξη και αξιολόγηση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί αφού εργάστηκαν συνεργατικά σε ομάδες, προχώρησαν σε χαρτογράφηση των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και στη συνέχεια εργάστηκαν με καινοτόμες μεθόδους αξιολόγησης, οι οποίες δίνουν έμφαση στην αξιολόγηση για τη μάθηση . Με την ολοκλήρωση της χαρτογράφησης των δεξιοτήτων 21ου αιώνα και των μεθόδων αξιολόγησης, οι εκπαιδευτικοί, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένο έντυπο μαθησιακού σχεδιασμού, ανέπτυξαν ομαδικά σύντομη μαθησιακή δραστηριότητα με έμφαση στην αξιολόγηση των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, την οποία και καλούνται να εφαρμόσουν στην τάξη τους.

Ολοκληρώνοντας το ολοήμερο εργαστήριο, ένας εκπαιδευτικός από κάθε ομάδα δεσμεύτηκε να εφαρμόσει στην τάξη του τη μαθησιακή δραστηριότητα που σχεδίασε η ομάδα του, ενώ οι υπόλοιποι θα παρακολουθήσουν την εφαρμογή (όπου αυτό είναι δυνατό) και θα υποβάλουν έντυπο αναστοχασμού. Αφού ολοκληρωθούν οι εφαρμογές στις σχολικές μονάδες, οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί θα έχουν δικαίωμα υποβολής συμμετοχής στις εφαρμογές του ευρωπαϊκού έργου “PREATY: PRoposing modern E-Assessment approaches and Tools to Young and experienced in-service teachers”, μέσω του διευθυντή/ντριας της σχολικής τους μονάδας.

Για τους σκοπούς του εργαστηρίου αναπτύχθηκε στο διαδικτυακό περιβάλλον μάθησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (http://elearn.pi.ac.cy/course/view.php?id=209), υποστηρικτικό μάθημα στο οποίο οι συμμετέχοντες θα συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο, δραστηριότητες και συζητήσεις που αφορούν στο επιμορφωτικό εργαστήριο.