Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας ενημερώνουμε ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σε συνεργασία με την ερευνητική ομάδα για τη διδακτική των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας (ReSciTEG) του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου (http://www.ucy.ac.cy/resciteg/), διοργανώνει σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων, σε απογευματινό χρόνο, για προώθηση της διερώτησης και της διεπιστημονικής προσέγγισης στο πλαίσιο του Προγράμματος PLATON, το οποίο χρηματοδοτείται από το Erasmus+ Program και αποτελεί μέρος της δράσης “Cooperation for innovation and the exchange of good practices”.

Το ευρωπαϊκό Πρόγραμμα PLATON (http://platon-project.eu/), στοχεύει στην παροχή ενός συνεκτικού πλαισίου επιμόρφωσης εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων για την προώθηση της διερώτησης και της διεπιστημονικής προσέγγισης στη διδασκαλία των Επιστημών. Στο πλαίσιό του θα πραγματοποιηθούν κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018 πιλοτικές εφαρμογές σε εξήντα (60) σχολεία στις συμμετέχουσες χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Πορτογαλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Φινλανδία). Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν θα έχουν τη δυνατότητα να επιμορφωθούν και να ενσωματώσουν σταδιακά στην καθημερινή τους διδασκαλία την προσέγγιση της διερώτησης, καθώς και χρήσιμα διαδικτυακά εκπαιδευτικά εργαλεία (π.χ.Go-Lab, Kahoot!, Menti) για εμπλοκή των μαθητών/τριών σε διεπιστημονικές δραστηριότητες. Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν σε βάθος ένα θέμα και να δημιουργήσουν συνδέσμους μεταξύ ιδεών και φαινομένων από διάφορες επιστήμες, ανεξαρτήτως γνωστικού αντικειμένου.

Για την επίτευξη των στόχων του Προγράμματος, στην επιμόρφωση και στις εφαρμογές που θα ακολουθήσουν είναι σημαντικό να συμμετέχουν τουλάχιστον δύο (2) εκπαιδευτικοί από κάθε σχολείο, κατά προτίμηση από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Το Πρόγραμμα PLATON αφορά κυρίως εκπαιδευτικούς Φυσικών Επιστημών (Βιολογίας, Φυσικής, Χημείας, Γεωγραφίας) και Μαθηματικών, αλλά δεν αποκλείει τη συμμετοχή εκπαιδευτικών άλλων γνωστικών αντικειμένων (π.χ. Μουσικής, Οικιακής Οικονομίας, Φυσικής Αγωγής, κ.ά.), δεδομένου ότι τα γνωστικά αντικείμενα παρουσιάζουν αλληλοεπικαλύψεις, ως προς έννοιες, διαδικασίες και επιδιώξεις που προωθούνται.

Μετά τις επιμορφώσεις, θα ακολουθήσουν διδακτικές εφαρμογές των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Στις εφαρμογές οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να εντάξουν στοιχεία της διερώτησης στη διδασκαλία τους και μέσω συνεργασίας με άλλους/ες εκπαιδευτικούς της ίδιας σχολικής μονάδας, να εντάξουν τη διεπιστημονικότητα. Οι εφαρμογές θα γίνουν με την υποστήριξη της ερευνητικής ομάδας ReSciTEG. Η μεθοδολογία του PLATON είναι ειδικά σχεδιασμένη ώστε να εισαχθούν στοιχεία διερώτησης στο καθημερινό μάθημα, χωρίς να χρειαστεί να δαπανηθούν επιπρόσθετες διδακτικές ώρες.

Για σκοπούς αξιολόγησης του Προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να μοιραστούν την εμπειρία τους από την εφαρμογή της μεθοδολογίας του PLATON μέσα από συνεντεύξεις και ερωτηματολόγια κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και θα έχουν τη δυνατότητα να προωθήσουν τη δουλειά που έκαναν στο σχολείο τους μέσα από την ιστοσελίδα του PLATON.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα θα προσφερθεί από την ερευνητική ομάδα για τη διδακτική των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας (ReSciTEG), στις 4, 11, 18 και 25 Οκτωβρίου 2017, από τις 15:00-18:00, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Οι θεματικές ενότητες θα περιλαμβάνουν:

  1. τις Μεγάλες Ιδέες της Επιστήμης και τη διεπιστημονική προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών,
  2. την προοδευτική εισαγωγή της διερώτησης στην καθημερινή διδασκαλία,
  3. τη δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην πλατφόρμα Go-Lab,
  4. την εφαρμογή δραστηριοτήτων διερώτησης με την υποστήριξη εκπαιδευτικού υλικού και ψηφιακών εργαλείων.

Οι ενδιαφερόμενοι/ες εκπαιδευτικοί καλούνται να δηλώσουν συμμετοχή στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, http://www.pi-eggrafes.ac.cy/ στην κατηγορία «Εξειδικευμένα Σεμινάρια» από τις 12-27 Σεπτεμβρίου 2017. Η επιλογή των συμμετεχόντων/ουσών θα γίνει με βάση τα όσα αναφέρονται πιο πάνω. Τα ονόματα των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στην επιμόρφωση θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στις 29 Σεπτεμβρίου 2017.

Παρακαλούμε όπως ενημερώσετε σχετικά τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου σας.

 

Εγκύκλιος

Ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης συμμετοχής