Ευτυχία, Αισιοδοξία, Θετικότητα και Ήθος στα σχολεία

Το πρόγραμμα HOPEs θέτει σε εφαρμογή τις αρχές της Θετικής Ψυχολογίας (ΘΨ) και της Επιμόρφωσης Χαρακτήρα (ΕΧ). Τα σχολικά προγράμματα παρέμβασης που βασίζονται στην ΘΨ και την ΕΧ ωφελούν τους μαθητές, τους δασκάλους και ολόκληρα τα σχολεία τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και από πλευράς ευ ζην. Σύμφωνα με το HOPEs, τα σχολεία δεν θα πρέπει να εστιάζουν μόνο στις ακαδημαϊκές επιδόσεις αλλά να ενδιαφέρονται και για το ευ ζην, το ήθος και την ευτυχία των παιδιών. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν σε προγράμματα παρέμβασης της ΘΨ έχουν λιγότερα αρνητικά και καταθλιπτικά συναισθήματα και περισσότερα θετικά (Kemeny et al 2012). Μάλιστα, ορισμένοι δάσκαλοι ανέφεραν ότι νιώθουν ικανότεροι να διαχειριστούν τις τάξεις τους και να δημιουργήσουν υποστηρικτικές σχέσεις με τους μαθητές τους, μετά την ολοκλήρωση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος ΘΨ.

Στόχοι

  • Η βελτίωση των δεξιοτήτων των δασκάλων δημοτικού σχολείου μέσω της χρήσης καινοτόμων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων με επίκεντρο τον μαθητή, οι οποίες εστιάζουν στην ανάπτυξη του χαρακτήρα του.
  • Η ενδυνάμωση της ικανότητας των δασκάλων να αλληλεπιδρούν και να επηρεάζουν θετικά τη συμπεριφορά και τις ικανότητες των μαθητών θα οδηγήσει σε μια πιο αποτελεσματική και με νόημα εκπαίδευση στα σχολεία.
  • Η ανάπτυξη ενός επιμορφωτικού πακέτου το οποίο θα στηρίζεται στα θεωρητικά πλαίσια της θετικής ψυχολογίας και της επιμόρφωσης χαρακτήρα.
  • Η εκπαίδευση των δασκάλων ούτως ώστε να κινητοποιηθούν για τη βελτίωση των μεθόδων διδασκαλίας τους και την καθοδήγηση των μαθητών τους σε θέματα σχετικά με την αυτογνωσία, την ψυχική ανθεκτικότητα, την ευτυχία και τη θετικότητα.

ΝΕΑ

Έναρξη

Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2016, διαρκεί 24 μήνες και υλοποιείται σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες (Κύπρος, Ελλάδα, Ιρλανδία, Μάλτα, Πορτογαλία)

Στάδια

Προσαρμογή και χορήγηση τριών ψυχομετρικών εργαλείων που είναι χρήσιμα για τη συλλογή πληροφοριών σχετικών με τις τρέχουσες ανάγκες των δασκάλων.

Στατιστική ανάλυση για τον εντοπισμό των τρεχουσών αναγκών των δασκάλων δημοτικού σχολείου σε σχέση με το ευ ζην, την ψυχική ανθεκτικότητα, την κατάθλιψη, το άγχος, το στρες και τις αξίες.

Δημιουργία εθνικών αναφορών, καθώς και μιας ενοποιημένης αναφοράς που θα περιλαμβάνει τις αναλύσεις των ερευνητικών ευρημάτων όλων των χωρών μελών και θα προορίζεται για περαιτέρω ανάλυση.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

Εναρκτήρια συνάντηση

Η εναρκτήρια συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις 7 και 8 Νοεμβρίου 2016 από τον συντονιστή του προγράμματος, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, σε συνεργασία με την GRANTXPERT CONSULTING Ltd και το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Ltd (Ν. Χαραλάμπους).

2η συνάντηση

Η 2η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη Μάλτα, στις 2 και 3 Φεβρουαρίου 2017. Τη συνεδρίαση παρακολούθησαν όλα τα μέλη της κοινοπραξίας.