Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα και σε συνέχεια προηγούμενων εγκυκλίων (αρ. φακ. Π.Ι. 7.1.10.8.3, ημερ. 5ης και αρ. φακ. Π.Ι. 7.1.10.8.5 ημερ. 29ης Σεπτεμβρίου 2016), σας ενημερώνουμε ότι, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της πιλοτικής εφαρμογής της Επαγγελματικής Μάθησης, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προχωρεί σε μερική διεύρυνση της εφαρμογής της. Συγκεκριμένα, τη φετινή σχολική χρονιά 2016-2017, θα συμμετέχουν στο Πρόγραμμα εξήντα (60) περίπου σχολεία, τα οποία θα εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για ολόχρονη συστηματική στήριξη από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, στην προσπάθειά τους να υλοποιήσουν το Σχέδιο Δράσης τους για την Επαγγελματική Μάθηση. Το Πρόγραμμα Υποστήριξης της Επαγγελματικής Μάθησης, κατά το 2016-2017 θα εφαρμοστεί σε αριθμό σχολείων που δεν θα υπερβαίνει τα σαράντα (40) στη Δημοτική Εκπαίδευση και τα είκοσι (20) στη Μέση και Μέση Τεχνική/Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Η Επαγγελματική Μάθηση υλοποιείται μέσα από πορεία που περιλαμβάνει τη διερεύνηση των αναγκών των εκπαιδευτικών και των ιδιαιτεροτήτων του σχολείου, την επιλογή του θέματος που θα αποτελέσει την προτεραιότητα του σχολείου για Επαγγελματική Μάθηση, τον καταρτισμό ενός Σχεδίου Δράσης, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, την υλοποίηση, την παρακολούθηση και τον απολογισμό των δράσεων της Επαγγελματικής Μάθησης. Το Πρόγραμμα Υποστήριξης Επαγγελματικής Μάθησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου αφορά τη συστηματική και σε βάθος εφαρμογή των συγκεκριμένων σταδίων Επαγγελματικής Μάθησης.

Τα σχολεία που θα συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Υποστήριξης της Επαγγελματικής Μάθησης:

  • Θα ετοιμάσουν το Σχέδιο Δράσης του σχολείου και τις επιμέρους δραστηριότητες που ο κάθε εκπαιδευτικός θα εφαρμόσει για το συγκεκριμένο ζήτημα που επέλεξε η σχολική μονάδα. Στη συνέχεια, το Σχέδιο Δράσης θα καταχωριστεί στην Ηλεκτρονική Πύλη Επαγγελματικής Μάθησης στη βάση των εγκυκλίων (αρ. φακ. Π.Ι. 7.1.10.8.3, ημερ. 5ης και αρ. φακ. Π.Ι. 7.1.10.8.5 ημερ. 29ης Σεπτεμβρίου 2016).
  • Θα υλοποιήσουν το Σχέδιο Δράσης. Η πορεία υλοποίησης των δράσεων θα παρακολουθείται, θα αναλύεται και θα αξιολογείται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, σε συνεργασία με τον/την Υποστηρικτή/κτρια Λειτουργό του Π.Ι.. Κεντρική θέση σε όλες τις φάσεις του Προγράμματος έχει ο απολογισμός και ο κριτικός αναστοχασμός των εκπαιδευτικών για τη λήψη των αποφάσεων.

Στη διαδικασία που περιγράφεται πιο πάνω εμπλέκεται ολόκληρη η σχολική μονάδα, όμως τη γενική ευθύνη έχει η διευθυντική ομάδα. Συνεπώς, το σχολείο ορίζει Συντονιστή/στρια για το Πρόγραμμα, που συστήνεται να είναι πρόσωπο που κατέχει θέση Β.Δ. ή Β.Δ.Α΄. Ο/Η Συντονιστής/στρια του σχολείου, που στην περίπτωση της Δημοτικής Εκπαίδευσης θα έχει απαλλαγή μέχρι δύο (2) διδακτικές περιόδους, θα βρίσκεται σε άμεση επικοινωνία με τον/την Υποστηρικτή/κτρια (Λειτουργό Π.Ι.) για την οργάνωση και τον συντονισμό των δράσεων του σχολείου και των εκπαιδευτικών. Ο ρόλος και τα καθήκοντα του Συντονιστή/στριας περιγράφονται, ενδεικτικά, ως ακολούθως:

- Άμεση επικοινωνία με τον/την Υποστηρικτή/κτρια (Λειτουργό Π.Ι.)

- Οργάνωση και συντονισμός των δράσεων του σχολείου (προγραμματισμός)

- Παρακολούθηση των δράσεων της σχολικής μονάδας εξελικτικά και ενημέρωση του Π.Ι.

- Συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων στα διάφορα στάδια του Προγράμματος και παρουσίαση των αποτελεσμάτων, σε συνεργασία με τον/την Υποστηρικτή/κτρια

- Παραχώρηση πληροφόρησης και συγκέντρωση ευκαιριών επιμόρφωσης προς τους συναδέλφους

- Διευκόλυνση σε επίπεδο προγράμματος του σχολείου για την υλοποίηση των δράσεων και παροχή ευκαιριών αλληλεπίδρασης μεταξύ των συναδέλφων

- Στήριξη των συναδέλφων σε τυχόν δυσκολίες, προβληματισμούς, εμπόδια που θα αντιμετωπίσουν

- Παρουσίαση του έργου του σχολείου σε επιμορφωτικές δράσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

- Συμμετοχή σε επιμορφωτικές δράσεις που διοργανώνει το Π.Ι. για ενίσχυση του ρόλου του/της.

Ως εκ τούτου, σημειώνεται ότι όσα σχολεία επιλέξουν να ενταχθούν στο Πρόγραμμα Υποστήριξης Επαγγελματικής Μάθησης θα έχουν πιο αυξημένες υποχρεώσεις ως προς τη συστηματική συλλογή, ανάλυση και τήρηση δεδομένων, την πλήρη και σε βάθος εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης και των διαδικασιών απολογισμού, καθώς και την αξιολόγηση της εφαρμογής του Σχεδίου Δράσης, σε συνεργασία με τον/την Υποστηρικτή/κτρια του Π.Ι.. Τα καθήκοντα και ο ρόλος του Υποστηρικτή/κτριας του Π.Ι. περιγράφονται ως ακολούθως:

- Υποστήριξη του σχολείου για εφαρμογή ανάλογης με το θέμα μεθοδολογίας για υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης Ε.Μ., σχεδιασμό, επανασχεδιασμό και υλοποίησή του, καθώς και βελτίωση και αξιολόγηση του Σχεδίου Δράσης.

- Εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τη μεθοδολογία που θα επιλεγεί με στόχο τη σταδιακή αυτονόμηση του σχολείου στην εφαρμογή προγραμμάτων επαγγελματικής μάθησης.

- Υποστήριξη των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας αξιοποιώντας το ευρύτερο πλαίσιο των γνώσεών του/της, ως συνεργάτη των εκπαιδευτικών.

Θα δοθεί, επίσης, η δυνατότητα στα σχολεία που συμμετείχαν σε αντίστοιχο Πρόγραμμα, κατά τη σχολική χρονιά 2015-2016, αν το επιθυμούν, να συνεχίσουν το Πρόγραμμα με περιορισμένη στήριξη από το Π.Ι., ως προς τον αριθμό των συναντήσεων με τους/τις Υποστηρικτές/κτριες. Για την τελική επιλογή των σχολείων θα ληφθούν υπόψη η γεωγραφική κατανομή, ο τύπος του σχολείου και ο αριθμός των εκπαιδευτικών.

Η δήλωση συμμετοχής του σχολείου στο Πρόγραμμα Υποστήριξης Επαγγελματικής Μάθησης για τη νέα σχολική χρονιά θα πρέπει να υποβληθεί ηλεκτρονικά, με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας κάθε σχολικής μονάδας, μέσω της ιστοσελίδας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (http://www.pi-eggrafes.ac.cy), αφού έχει προηγηθεί η εγγραφή ως χρήστη του/της Διευθυντή/ντριας και του Συντονιστή/στριας στην ιστοσελίδα ή η επικαιροποίηση των προσωπικών τους στοιχείων. Σε διαφορετική περίπτωση, ο/η Διευθυντής/ντρια δεν θα μπορεί να προχωρήσει με τη δήλωση. Η δήλωση συμμετοχής θα γίνεται από τις 5 μέχρι τις 17 Οκτωβρίου 2016.

Η διαδικασία, μετά την είσοδο του/της Διευθυντή/ντριας ως χρήστη στην ιστοσελίδα, έχει ως ακολούθως:

1. Υποβολή Δήλωσης συμμετοχής του σχολείου στο Πρόγραμμα στην κατηγορία «Πρόγραμμα Υποστήριξης Επαγγελματικής Μάθησης Παιδαγωγικού Ινστιτούτου»

2. Επιλογή του σχολείου και χρήση του κωδικού παραγγελίας βιβλίων του σχολείου

3. Επιλογή, από τον κατάλογο που εμφανίζεται, του/της Συντονιστή/στριας του σχολείου για το Πρόγραμμα.

4. Συμπλήρωση και καταχώριση της αίτησης συμμετοχής του Σχολείου.

 

Εγκύκλιος

Ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης συμμετοχής