Είστε εδώ: Αρχική σελίδα/Γονείς&Εκπαιδευτικοί/ Κίνδυνοι/Βίαια Παιχνίδια
 
 
open all | close all


Υποστηρικτικό Υλικό
Εργαστήρι Pestalozzi: «The Use of Internet: Opportunities and Challenges»

Ασφάλεια για τους νέους στο Διαδίκτυο (Microsoft)

Γονείς και κηδεμόνες στο Internet (Microsoft)


Διάφορα
Εργασίες Μαθητών και Διαδραστικά Παιχνίδια

Επισκέψεις στη Σχολική Μονάδα και Ημερολόγιο Παρουσιάσεων



Πώς να κάνετε
Καταγγελία



Τηλεφωνικώς στο:
22 674747

Διαδικτυακά: Καταγγελία
Παράνομου Περιεχομένου



Γραμμές Βοήθειας




Τηλ.: 09:00-19:00
Chat: 15:00-19:00
Δευτέρα-Παρασκευή


Κίνδυνοι: Βίαια Παιχνίδια

Περιγραφή:

Σύμφωνα με έρευνες, εκατομμύρια άτομα αφιερώνουν χρόνο σε καθημερινή βάση σε ηλεκτρονικά παιχνίδια (http://www.appdata.com). Όπως στην αγορά έτσι και στο Διαδίκτυο υπάρχουν διάφορες κατηγορίες παιχνιδιών. Η πιο δημοφιλής κατηγορία παιχνιδιών είναι η κατηγορία παιχνιδιών δράσης η οποία χωρίζεται σε άλλες υποκατηγορίες, όπως παιχνίδια πολεμικών τεχνών (Beat’em up), λαβυρίνθων (maze), πλατφόρμας (platform), βολών (shooters) κ.ά.

Η κατηγορία βολών θεωρείται η πλέον βίαια κατηγορία παιχνιδιών και έχει κατακριθεί ιδιαίτερα για τα κακά πρότυπα και τις αρνητικές επιδράσεις που πιθανότατα να έχει, ειδικά σε νεαρά άτομα . Όπως λέει και το όνομα, σκοπός είναι να χρησιμοποιήσουμε όπλα, ώστε να εξοντώσουμε τους αντιπάλους και να ολοκληρώσουμε τις αποστολές του παιχνιδιού.

Βία όμως που εκφράζουμε στα παιχνίδια μπορεί να την εμφανίσουμε και στην κανονική μας ζωή. Ανησυχητικά είναι τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις έρευνες των Πανεπιστημίων της Καλιφόρνια και του Σαν Φρανσίσκο στις ΗΠΑ. Οι μελετητές βρήκαν ότι η βία στα ηλεκτρονικά παιχνίδια προκαλεί αντικοινωνική και πολεμοχαρή συμπεριφορά στην καθημερινότητα των παιδιών ηλικίας 18 έως 21 (Ferguson, 2007).

Αυτό το ενισχύει και ο οργανισμός ISFE (Interactive Software Federation of Europe), όπου σύμφωνα με έρευνές του, υψηλά επίπεδα έκθεσης σε βίαια ηλεκτρονικά παιχνίδια σχετίζονται έντονα με αυξανόμενη επιθετική συμπεριφορά στο σχολείο και στο ελεύθερο παιχνίδι και οδηγούν στην εγκληματικότητα.

Εδώ υπάρχει το ζήτημα του ενδεχομένως ακατάλληλου για την ηλικία του παιδιού περιεχόμενο. Για το σκοπό αυτό η βιομηχανία παιχνιδιών εφαρμόζει κώδικες σήμανσης των παιχνιδιών όπως π.χ. Πανευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια (Pan European Game Information - PEGI). Στη σήμανσή του, το PEGI αναφέρει τόσο την ηλικιακή ομάδα στην οποία απευθύνεται ο κάθε τίτλος, καθώς και τα στοιχεία που περιλαμβάνει (π.χ. βία, ρατσιστικά στοιχεία, κ.ά.).


Πού μπορεί να συμβεί:

Διαδικτυακά παιχνίδια
Αυτόνομα παιχνίδια τα οποία μπορούμε να παίξουμε με άλλους παίκτες μέσω δικτύου
Παιχνίδια κονσόλας


Αντιμετώπιση:

Ενημερωνόμαστε για τον τρόπο αξιολόγησης του Πανευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια (Pan European Game Information - PEGI). Κοιτάζοντας τη σήμανση PEGI στο κουτί του παιχνιδιού ή στην ιστοσελίδα από την οποία αυτό είναι διαθέσιμο, μπορούμε να προσδιορίσουμε αν ένα παιχνίδι είναι κατάλληλο για μας.
Ως γονείς επιτρέπουμε στα παιδιά μας να παίξουν ένα παιχνίδι, μόνο αφού εντοπίσουμε την ειδική PEGI σήμανση του παιχνιδιού που το αξιολογεί σε σχέση με την ηλικία του χρήστη και είμαστε σίγουροι ότι είναι κατάλληλο για τα παιδιά μας.
Ως γονείς παροτρύνουμε τα παιδιά μας να κάνουν συχνά διαλείμματα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Ως γονείς παροτρύνουμε τα παιδιά μας να εμπλέκονται σε εναλλακτικές δραστηριότητες (π.χ. αθλήματα, παιχνίδια στο φυσικό περιβάλλον).

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Ασφάλεια κάντε κλίκ εδώ
 
   Πίσω | Γονείς | Επόμενη   
   
  Copyright © Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου 2010
Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας